ďťż
chomiki
2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik
Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL
ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach
silnik dławi się i nie przepala zupy na niskich obrotach
na jakich maksymalnie obrotach może kręcić 1.9d
Wysokie obroty/czasem skaczace
Problem z wolnymi obrotami, czy ciepły czy zimny....
dziwny problem z zapalaniem i wolnymi obrotami
upierdliwy problem z wolnymi obrotami w 1.9d
Wysokie pingi w Multimedii
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • janekx82.keep.pl

  • chomiki

    Witam, od jakiegoś czasu po przegonieniu autka parę minut na wysokich obrotach szybko rośnie temperatura (do 90 stopni). Gdy się zatrzymam i dmuchawa zaczyna ssać powietrze z komory silnika (bez świeżego) czuję smród jakby spalonego oleju.

    Oglądałem silnik, z tyłu przy dolocie trochę wilgotno, ale wytarłem i po rozgrzaniu jest tam względnie sucho.

    Jedyne mocno wilgotne miejsce to okolice skrzyni i spód silnika, czy tam mógłbym się spodziewać jakiś poważniejszych wycieków?
    Dodam że ostatnio silnik lubi sobie spalić trochę oleju, zwłaszcza gdy eksploatowany na wysokich obrotach...

    Ktoś ma jakieś typy albo wskaże jakiegoś mechanika w Łodzi który szybko i tanio zdiagnozuje problem i może nawet go usunie?

    Z góry dzięki za poważne sugestie (niepoważnych nie potrzebuję ).


    Sprawdz uklad wydechowy... jesli jest jakas nieszczelnosc a motor bierze olej to bedziesz mial taka dziwna woń... to jest moj typ...
    Coś w tym jest co kolega wyżej pisze. Miałem to samo. Zobacz na rezonator wydechu (ta metalowa bańka) czy nie ma dziury lub na połączenie kolektora wydechowego z rurą - czy czasem nie jest luźne. U mnie było i jedno i drugie, a olej niestety spożywa.

    Zobacz na rezonator wydechu (ta metalowa bańka) czy nie ma dziury lub na połączenie kolektora wydechowego z rurą - czy czasem nie jest luźne.
    Jutro to sprawdzę, rzeczywiście smród prawie zgrał się właśnie z wymianą tej bańki. Była cała podziurawiona i nie śmierdziało (za to było mnie słychać z 10km ).

    Po wymianie słyszę czasami takie dziwne dzwonienie, czy to może być właśnie kiepsko zamocowany tłumik?

    Zapomniałem dodać że wymiana tej bańki w warsztacie kosztowała mnie 250zł


    Skoro piszesz że wcześniej była dziurawa to ciekawe czemu nie śmierdziało

    Pytanie jest tylko, skad masz ten wyciek... plynu w chlodnicy nie ubywa ?

    No to nieźle Cię skasowali. Sam gadżet to 100 + jakieś drobne za uszczelkę. Tam są tylko 2 imbusy do odkręcenia
    No niestety, tak wyszło że nie miałem czasu szukać kogoś tańszego. Oddałem do warsztatu 5 minut pieszo od mojego biura...

    U mnie jest identycznie. Leje się z tych plastikowych dolotów. Poprostu olej z odmy (a dokładnie jego para) zbiera się w rozdzielaczu powietrza i nieszczelnościami wypływa - co widać

    Poprostu olej z odmy (a dokładnie jego para) zbiera się w rozdzielaczu powietrza i nieszczelnościami wypływa - co widać
    Hmm, no tak to właśnie wygląda, jednak nie powinno chyba tak być...

    Skąd tyle tego oleju w odmie?
    Albo już "dobry" przedmuch albo (to moja teoria) uwalony ten okrągły zawór którym odma łączy się z rozdzielaczem nad silnikiem. Wtedy poprostu za dużo ssie
    Tak jak pisałem już w innym temacie - uszczelka wymieniona (razem z pokrywą).

    hmm, u mnie w zasadzie tez ten zawor odmowy nie trzyma. Powinien chyba w jedna strone blokowac... U mnie moge sobie dmuchac w obie strony...
    Dzisiaj poświęciłem trochę czasu 405tce: kolejny raz ściągnąłem rozdzielacz żeby obejrzeć skąd cieknie po ostatnim uszczelnianiu. Uszczelka pokrywy tym razem sucha, może lekko tłusta. Olej leci na 99% z rozdzielacza w miejscu gdzie łączy się z kolektorem ssącym. Dodatkowo sporo oleju w przewodzie odmy i tym 'zaworze odmy' - jak to levis nazwał. Czy ktoś potwierdzi że to jest rzeczywiście zawór a nie łącznik i że warto spróbować to wymienić jak za dużo oleju do dolotu leci?

    Czy może dać sobie spokój z doraźnymi naprawami i skupić się na szukaniu nowego silnika?
    Ile może kosztować wymiana pierścieni w XUD9A? Zaznaczam że kompleksowy remont silnika nie wchodzi w grę bo to zupełnie bez sensu przy 370tys przebiegu, taniej kupię cały drugi silnik...
    Wygląda na to że ktoś miał ten sam problem co ja: http://www.forum.peugeot4...opic.php?t=6164

    Pożyczyłem fotkę:

    Znowu silikonem załatwić sprawę czy kombinować z zaworem?

    Czy ktoś potwierdzi że to jest rzeczywiście zawór
    To jest zawór. Wg. mnie ma zapobiegać nadmiernemu ssaniu z odmy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.