ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10
duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st.
identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna
ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach
1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow
jakas literatura dla silnika XU5JP (1993-1997)
Jakie macie obr. silnika przy 100km/h???
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kasia-art.htw.pl

  • chomiki

    Witam! Po pierwsze chciałem się przywitać, ponieważ pierwszy raz zabieram głos na forum, nazywam się Mariusz, mam 23 lata, mieszkam w Koszalinie i witam wszystkich posiadaczy 405-tek i nie tylko. Od 4 dni jestem posiadaczem Peugeota 405 1,6 GL z 1990r. Wczoraj wieczorem silnik zaczął mi wchodzić na wysokie obroty na biegu jałowym, tj jakies 2,500 obr.min. Proszę o podpowiedź jak mogę zmniejszyć obroty biegu jałowego. Dodam, że regulacją od przepustnicy nie da rady, ponieważ śrubka jest wykręcona i bardziej nie można jej zamknąć. I mam jeszce jeden problem, a mianowicie wentylator przy chłodnicy raz włącza się gdy wskazówka temp jest w połowie skali na desce rozdzielczej a raz dopiero przy 90 stopniach. Proszę o pomoc bo nie mam już pomysłów jak temu zaradzić.


    z obrotami to przeczysc silniczek krokowy, doraźnie wymiana.
    Czyszczenie przepustnicy też pomaga jesli chodzi o wolne obroty.

    zapytajcie sie czy ma gaznik czy mono-wtrysk... bo jak gaznik to sobie moze czyscic krokowca do woli... a ja mysle ze masz nie szczelny uklad chlodzenia plyn gdzies ucieka iiii :

    a) gdy masz gaznik to nie dochodzi cieplo do automatu ssania
    b) gdy masz monowtrysk komputer zla temperature odczytuje iiii wlacza ssanie

    I wlasnie stad sa problemy z wentylatoremmmmm...

    Ale to sa tylko przypuszczenia wiec podaj wiecej informacji o silniku:)



    zapytajcie sie czy ma gaznik czy mono-wtrysk... bo jak gaznik to sobie moze czyscic krokowca do woli... a ja mysle ze masz nie szczelny uklad chlodzenia plyn gdzies ucieka iiii :

    mariusz405, napisał że 1990 rok i wersja GL, więc to napewno gaźnik jest...
    marcin_zk, napewno nie koniecznie:)
    Jest to wersja na gaźniku, dziś rano miałem już 3000 obr/min i nie chciał zejść niżej idę troche pogrzebać. Dam znać czy coś się zmieniło.

    No niestety, nie obyło się bez wizyty u mechanika. Pospadały jakieś sprężynki od ssania i przez to były tak wysokie obroty. I był mały wyciek który jest już uszczelniony Cała operacja kosztowała tylko 100zł i pug chodzi jak nowy Dzięki za podpowiedzi!
    he he noo i co Młody, kochanienki troche racji mialem
    Młody, he he Uwielbiam Cie jestes Wielki <lol>

    Jak bede w 3miescie to wypijemy za to piwko:D:D
    Ryni, zeby jedno, ale nie odbiegajmy od tematu.
    Kolego a ssanie masz reczne czy automatyczne??
    jasne ze nie ten temat oblejemy... tylko nasza znajomosc... i wlaczy sie automatyczne ssanie :D:D
    Ssanie jest automatyczne.
    Podłączę się pod ten wątek. Mam 1,6 GL gaźnikowy
    Po wymianie chłodnicy nie wyłącza się ssanie automatyczne. Układ odpowietrzyłem na chłodnicy i na termostacie. Chłodzenie działa prawidłowo, utrzymuje temperaturę 80-90 stopni. Wentylator się czasem włącza, a ssanie nie chce się wyłączyć, cały czas silnik ma podwyższone obroty biegu jałowego. Podejrzewam jakieś powietrze w wężykach doprowadzających płyn do automatu ssania. Jak to sprawdzić i ewentualnie odpowietrzyć.
    A jeszcze jedno. Ponieważ nie byłem pewien szczelności układu zalałem go wodę i w weekend ją spuszczę i wleję płyn. Ale to chyba nie ma wpływu.
    korzystając z tematu... to u mnie gdy jest silnik zimny to obroty na jałowym nie zchodzą poniżej 2k lecz gdy silnik się już rozgrzeje do 70* obroty wracają do normy ~1k
    byłem u mechanika i powiedział ze to w peugeotach normalna rzecz, mam mu wierzyć czy poszukać innego ?
    prawda, na zimnym silniku działa ssanie, stąd te podwyższone obroty
    Z tego co wiem obroty na ssaniu nie powinny być tak wysokie a być chyba 1250-1500.. Spróbuj poluzować linkę o np 1 ząbek, wtedy trochę spadną.
    ale jeśli poluzuje na lince to na ciepłym silniku też mu spadną, tu pomoże regulacja przepustnicy ssania

    tu pomoże regulacja przepustnicy ssania

    Lub pada czujnik temperatury w automacie ssania..... który reguluje ustawienie tejże przepustnicy
    Witam, pozwolę się dołączyć do pytania z lekką poprawką. Mój po włączeniu wchodzi na najwyższe obroty I od razu muszę go wyłączać, bo zaczyna strzelać. Stał rok nieruszany z wcisnietym gazem (Coś się stało z tym całym systemem gazu i trzeba było kółko od naciągania z powrotem przekrecic do tyłu) Nie wiem co robić! Do soboty musze nim odjechać ale przy takich obrotach nie mam na to szans.
    Nie wiem czy to istotne ale uszkodzona jest rurka i wyceka płyn chlodzący, na razie nie mam jak wymienic na dolewaniu będę musiał przejechać 30km, pomóżcie.
    sebapolek, Opisz dokładnie. Może linka od gazu się zawiesiła i jest przepustnica otwarta cały czas.
    przepustnica jest otwarta cały czas, linka nie jest zacieta, ale się nie zamyka
    Zdejmij linke od gazu i powiedz co jest. Bo może masz sprężynę odwrotnie założoną
    pozdejmowałem wszysktkie wtyki i poczysciłem, obroty spadłem i pojechałem nim 40km do garażu, tam po rozebraniu nie wygląda zbyt ciekawie bo pod spodem to drugi rudy 102 ale da się zrobić go na jakies 2-3 lata
    jeszcze tylko nie zakładając nowego tematu. Są dwa silniki 1.6 w 405

    to jest gaźnikowy ?

    http://obrazki.elektroda.net/52_1241815614.jpg

    jeszcze tylko nie zakładając nowego tematu. Są dwa silniki 1.6 w 405

    to jest gaźnikowy ?


    to jest jednopunktowy wtrysk

    w starszych 405kach występuje też gaźnik webbera (XU51C), solexa(XU52C), jedno punktowy taki jak na zdjęciu i występują też na wielopunktowym wtrysku, taki jak ma np kolega Pasażer
    http://photos03.otomoto.p...C13142202_9.jpg

    mam taki, to zn ze gaźnik ? :<

    To gorzej ? Sorry, może moje pytania wydają się głupie ale to pierwsze auto

    mam taki, to zn ze gaźnik ? :<
    Tak to gaźnik

    To gorzej ?
    Jest mniej ekologiczny ale ma 2KM więcej
    duzo wiecej pali ? jest bardziej awaryjny ?

    duzo wiecej pali ? jest bardziej awaryjny ?
    Polecam poczytać forum
    Wszystko w tym temacie.Koniec OT!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.