ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik
duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st.
Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL
ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach
1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow
jakas literatura dla silnika XU5JP (1993-1997)
Świrujące wolne obroty przy rozgrzanym silniku
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spoker-kasa.htw.pl

  • chomiki

    Witam, proszę o pomoc w identyfikacji silnika. Mam Peugeota 405 1.9 kat kombi (tak ma w dowodzie), do tego symbol SRI (jest bogato wyposażony). W umowie kupna był nr silnika N503371, ale nie mogłem go znaleźć na silniku, a sprzedający twierdził, że auto jest z 1992 roku. Po 3 latach jeżdżenia silnik zarzuca świece olejem, wtłacz wysokie ciśnienie do układu chłodzenia, szybko się przegrzewa - ostatnio rozszczelniło (stały wyciek) nagrzewnicę. Zaprzyjaźniony mechanik stwierdził "silnik do wymiany". Tak wiec szukam, może ktoś z forumowiczów będzie mieć coś do zaoferowania, a przede wszystkim o jaki model (typ) silnika powinienem pytać. Załączam fotkę silnika, może to ułatwi identyfikację.


    1.9 na wielopunkcie, o ile się nie mylę XU9J2
    1,9 XU9J2 taki jak ma saqul chyba i chce go sprzedać
    http://www.forum.peugeot4...opic.php?t=9351
    1,9 XU9JAZ na 100% dla pewności po lewej stronie za alternatorem na silniku są dwie tabliczki
    na jednej z nich będzie napis DKZ


    a_buk, podaj numer vin

    1,9 XU9JAZ zgadza się, xu9j2 ma zupełnie inny kolektor (podobny bardziej do mi16 z przed liftu)
    Jak masz taki kolektor ssący to na pewno jest to silnik 1905(1891)ccm XU9JAZ(DKZ) 88kW/120KM przy 6000obr/min, 150Nm/3000
    Jest to silnik na (pełnym) wtrysku sekwencyjnym.
    To nie jest silnik od 405 kolego, ktoś ci silnik podmienił taki silniki jak na zdjęciu był montowany w 205 GTI z tego co opisujesz to poszła ci uszczelka pod głowicą, nie wymaga to wymiany silnika, a jak będziesz chciał zmienić to najlepiej z całą wiązką bo ta od tego ci nie będzie chyba pasować
    Maciek STI, Co ty gadasz przyglądnij sie dobrze to jest XU9JAZ i ja też mam taki sam
    To nam silniki powymieniali
    Faktycznie zwracam honor, występował taki silnik ja go znam po prostu z 205-tki

    . Zaprzyjaźniony mechanik stwierdził "silnik do wymiany".
    fajna rada kupić takie samo padło i wymienić dobry mechanik
    przynajmniej zdjąć głowice ocenić stan tuleji, wałka rozrządu, zaworów i wtedy decydować sie na ewentualny zakup używki a nie na dzień dobry wymieniać silnik
    wielkie dzięki wszystkim za pomoc! TOMLID - mechanik sugeruje wymianę silnika, bo autko w czasie jazdy czasem szarpie - przestaje palić na jednej świecy (nie zawsze tej samej) a po jej wyjęciu zawsze jest zaolejona i to nawet bardzo. I to właśnie jest przyczyną takich wskazówek, tym bardziej, że "góra" silnika była robiona 2 lata temu, a nie przejechałem od tego czasu wielkich dystansów

    TOMLID - mechanik sugeruje wymianę silnika, bo autko w czasie jazdy czasem szarpie - przestaje palić na jednej świecy (nie zawsze tej samej) a po jej wyjęciu zawsze jest zaolejona i to nawet bardzo. wymień mechanika

    sprawdź kopułkę palec i cewkę
    trasha nie wiesz, czy XU9JAZ (który podobno mam pod maską) da się wymienić na XU9J2 bez wiekszych komplikacji? chętnie też bym wymienil sprzęgło i skrzynię biegów, tym bardziej, że trafiłem chyba przyzwoitą ofertę...
    a_buk, przełożenie XU9J2 wiąże się z przekładką elektryki silnika i komputera, wszystko pasuje, tylko musisz kupić całość w komplecie...

    a po jej wyjęciu zawsze jest zaolejona i to nawet bardzo.
    a dymi na siwo,bierze dużo oleju bo to by wskazywało na agonie tuleja-pierścienie a nie zarzucona świeca która nie daje iskry
    nowy silnik to to nie jest więc coś popuści
    Zarzucona świeca świadczy o uszkodzonej uszczelce pod głowicą o czym już pisałem
    masz racje Maciek STI uszczelka uszczelką jak robi ciśnienie to niemal pewne
    ale zarzucanie świecy jak napisał kolega nie zawsze tej samej MOŻE ale nie musi być spowodowane brakiem iskry + nie do końca sprawnym silnikiem co nie znaczy że od razu silnik nadaje sie do wymiany jak sugeruje niejaki "mechanik"
    dzięki za szczegółowe analizy i podpowiedzi, po tym, co tu czytam odstawiam dziś autko do warsztatu, tam mają zdjąć głowicę i ocenić co robić dalej. Napiszę tu o wynikach diagnozy.
    Słuszna decyzja
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.