ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
Problem z gasnieciem po wymianie rozrzadu i uszczelki głowic
Zerwany gwint świecy w głowicy - naprawa
padla uszcelka pod glowica jaka przyczyna ??
Kupiłem głowicę, okazało się że wałek rozwalony... help
Wymiana uszczelki/glowicy - starcie pierwsze
Wymiana uszczelki pod glowica - jakie komponenty
Pilne głowica silnika 1.8 8v
Montaż i demontaż głowicy XU10J2C
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spoker-kasa.htw.pl

  • chomiki

    witam was mam do was pytanie chce splanowac glowice o 1mm czy to cos da jezeli chodzi o moc i moment silnik xu9j2 d6a z góry wielkie dzieki pozdro


    Klin18 poczytaj sobie tutaj.
    http://www.forum.peugeot4...opic.php?t=7492
    saqul napisał : "Aha i zastanawiam się nad komorą spalania, jak widać na foto poniżej w komorze spalania są takie duże progi, może można je skasować? Wtedy zwiększyła by się pojemność silnika i rekompensować to splanowaniem głowicy o np. 1.5mm?? Tylko czy można aż tyle..."
    To mnie rozwaliło kolega chyba pomylił pojęcia skąd się bierze pojemność silnika !!!!
    Czy komora spalania ma pojemność 2cm sześcienne czy 2000cm sześciennych pojemność skokowa się nie zmienia.
    Prawdopodobnie żeby uniknąć spalania stukowego trzeba by kupowaś benzynę 98, a tak poza tym to można planować aż tłoki zaworów nie dotkną lub korbowody się nie pogną,

    To mnie rozwaliło kolega chyba pomylił pojęcia skąd się bierze pojemność silnika !!!! Masz rację pomyliłem się i co z tego? To było pytanie, a nie odpowiedź. Więc mogłem popełnić błąd - ciągle się uczę
    Tu trochę o pojemności:
    http://pl.wikipedia.org/w...B%C4%87_skokowa



    saqul chcesz to pomierz korby, tłoki, poszukaj jak najniższych tłoków, krótszych lżejszych korb, i zrób sobie "short road-a" zwiększysz tak pojemność(przetestowane w ŁADACH VFTS)
    co do tej komory spalanie panie saqul to byłoby tak że tłok cofałby się tyle ile wcześniej wiec zasysał tyle samo mieszanki, a wybuch następowałby w powiększonym obszarze(to tak jakbyś wrzucił granat kolesiowi do beczki , albo ten sam granat wrzucił do pokoju w którym siedzi koleś... gdzie bardziej by dostał?? ) wiec ciśnienia byłyby mniejsze, z reszta mijałby sie cel planowania głowicy
    nie wolno zmieniac kształtu komory, natomiast warto usunac wszystkie ostre progi znaczy je zaokrąglic, do ytego zobaczyc czy gniazdo zaworowe nie siedzi ponizej odlewu głowicy co bardzo dławi przepływ przy wzniosie zaworu w okolicach 0-2 mm w zaleznosci od niedokłądosci. Do tego trzeba spasowac kanały dolotowe i wylotowe z głowica i usunąć w kanałach dolotowych wszelkie skoki i progi spowodowane rezowaniem gniazd zaworowych Warto tez scieniowac trzonek zaworu dolotowego o 0,5 mm w miejscu gdzie nie wchodzi w prowadnice ale to tylko dla tych którzy kreca i katuja na maxa. Dla posiadaczy LPG warto obnizyc głowice nawet o 1 mm co poprawi prace na gazie, benzynowcy katujacy a maxa na Pb 95 nie powinni wchodzic wiecej niz 0,7 mm
    Są jakieś znaczniki na głowicy, że można stwierdzić czy była już planowana? I czy jak splanuję o 1mm to jaką uszczelkę założyć wtedy?
    kazda gowica w instrukcji serwisowej ma podaną wysokosc nominalna

    kazda gowica w instrukcji serwisowej ma podaną wysokosc nominalna ty masz zawsze dobre poczucie humoru.


    Ale to przecież bzdety, nie...?
    kapuchy, no może nie bzdety, ale wiadomo, producent może stwierdził że 0,2 to bezpieczna granica która nie namiesza np. w ustawieniach wtrysku.
    Saqul boisz się o wysokość planowania głowicy. Wiem na pewno, że są uszczelki pod głowicę o grubości, która rekompensuje straty materiału powstałe podczas szlifu. Jak szykowałem się do remontu w zeszłym roku w ASO proponowali mi taką - jest nieco droższa od zwykłej, ale jeśli faktycznie był już robiony szlif to może warto
    sowa77, odwrotnie ja bym chciał splanować głowicę o 1mm Muszę to jeszcze ostro przemyśleć...

    saqul chcesz to pomierz korby, tłoki, poszukaj jak najniższych tłoków, krótszych lżejszych korb, i zrób sobie "short road-a" zwiększysz tak pojemność(przetestowane w ŁADACH VFTS)
    -kolego chyba coś nie tak, zakładając inne tłoki bez zmiany średnicy tłoka , to pojemności nie zwiększysz, wysokość tłoka przecież nie ma wplywu na pojemność silnika, pojemnosć to nie jest nic innego jak tylko z matematyki szkoły podstawowej wzór na objętość walca czyli = Pi x r2 x h /pomnożyć przez liczbę cylindrów.
    Tak więc jak byśmy chcieli zmienić pojemność silnika bez zmiany średnicy tłoka to byśmy musieli zmienić wał korbowy na wał o innym stopniu wykorbienia,

    No właśnie by uniknąć spalania stukowego powiedzmy po splanowaniu o 1.5 mm, można by skasować te progi jak na foto bo wtedy obniży się ciśnienie - tak na chłopski rozum, tylko trzeba by to jakoś obliczyć ile tego skasować:
    Chyba ogólnie coś tu nie gra, zaraz ,zaraz , chcemy splanować głowicę , a później usuwać próg wypełniający komorę spalania- wygląda mi to tak jak byśmy przesypywali kupkę piasku w inne miejsce po to tylko żeby się napracować, a kupka piasku jak była tak jest, To ja się pytam -po co nam planowanie głowicy ????
    Ciekawą informację znalazłem:
    Zmiana wysokości uszczelki pod głowicę o 0,2mm zmienia czas rozrządu o 2* (czytaj stopnie), ze względu na różnicę odległości koła pasowego wałka rozrządu od koła pasowego wału korbowego- ciekawe zjawisko ale na chłopski rozum-prawdziwe, to w takim razie zmieniając wysokość o1,5mm= 15*, to ja nie wiem jak silnik będzie pracował- może lepiej moze gorzej

    innego jak tylko z matematyki szkoły podstawowej wzór na objętość walca czyli = Pi x r2 x h no to jeśli będziesz miał niższe tłoki i korby krótsze to niby ściana boczna walca ci się nie wydłuży??... chyba innej matematyki nas uczono
    arsen - wazny jest skok. A ten bedzie taki sam, jesli nie bedzie zmiany wykorbienia walu.
    no w ładach ten problem rozwiązywało się wkładając wał do 1,2-1,3 z silnika 1,5

    ale po zmianach jakie opisałem wzrasta objętość, niestety jest przypłacona spadkiem stopnia sprężania co nie zmienia faktu zmiany objętości.
    ehhh panowie panowie. Po ostrym planowaniu faktycznie zmienia sie kat zaplonu, ale do czego ludzie stworzyli ustawne kola zebate walka rozrzadu ? Wlasnie po to, zeby sobie skorygowac zmiany
    levis, czyli co? po planowaniu o 1mm przestawia się o ząbek na pasku?
    Nie. Nie napisalem, ze sie przestawia rozrzad o zabek. Chodzi o to, ze te kolo zebate jest skrecane na sruby i mozesz je przestawic o ulamki mm. Na forum 205 poczytaj. W GTI to czesta modyfikacja.
    sie to wabi nastawne koło rozrządu....

    tyle że to już pociąga kolejne modyfikacje w postaci wałków... a to kolejne w postaci obróbki zaworów.. a to kolejne w postaci wtrysków.. i tak dalej i dalej i dalej.. nie da się w silniku tylko jednej rzeczy zrobić...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.