ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
Problem z gasnieciem po wymianie rozrzadu i uszczelki głowic
Zerwany gwint świecy w głowicy - naprawa
padla uszcelka pod glowica jaka przyczyna ??
Planowanie głowicy, w jakim stanie dostarczyć?
Wymiana uszczelki/glowicy - starcie pierwsze
Wymiana uszczelki pod glowica - jakie komponenty
Pilne głowica silnika 1.8 8v
Montaż i demontaż głowicy XU10J2C
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szarlotka.pev.pl

  • chomiki

    Kupiłem kompletną głowicę z kolektorem, wyszło mi z przesyłką 208zł, miało być wszystko cacy, ale niestety wałek rozwalony... Sami zobaczcie na ten wałek - jak mogło ściąć tak jedną krzywkę? Bo reszta jest wporzo...


    Widać po komorach spalania że było coś nie tak:



    I co teraz zrobić? Czy bez problemu przełożę swój wałek? Wystarczy przekręcić i już?


    Tak jak mowilem.
    Wyjmij oba walki. Najpierw porownaj je na oko. Jak z wygladu nie beda sie roznic, to suwmiareczka, zmierz krzywki. Wg mnie powinny pasowac.

    U mnie w TD inny walek pasowal normalnie, w sensie z innej glowicy, bo ten pierwszy pekl mi jak sciagalem kolo zebate...
    levis, ktoś mi pisał niedawno że wałka nie można tak po prostu przełożyć z innej głowicy, coś tam trzeba dopasowywać czy coś...
    jezeli walki wygladaja identycznie, krzywki maja taka sama "wysokosc", to jedyne co, to luzy zaworowe...


    A jak kupywałes,to w ciemno czy ogladałes jakies foty?
    Przemek, to już nieważne jak, stało się i tyle.

    Kto ma pomysł jak mogło zetrzeć tak krzywkę? Szklana pod nią też jest ostro wyżłobiona, sprawdzałem czy zawór chodzi pod nią i chodzi... Możliwe że listwa się zapchała w tym miejscu i nie było smarowania na jednej szklance?
    Wałek powinien pasować potem regulacja na płytkach.Najpierw sprawdz czy zawory pracują ,ktoś mógł przegrzać silnik i się zatarły. Widać na zdjęciu komora nie pracowała.

    Kto ma pomysł jak mogło zetrzeć tak krzywkę? niewyregulowane zawory, chu..wy olej + problem z listwą smarującą.
    wałek będzie ci pasował, sprawdź cenę nowego czasami warto poszukać,wymień wszystkie oringi przeczyść listwe. i na bank sam nie składaj tylko daj do warsztatu niech ci wyregulują dokładnie luzy.
    Musisz sprawdzić szczególnie szyny olejowe, bo to najbardziej prawdopodobne że włąśnie zabrakło smarowania. To że cylinder nie pracował to już wina wytarcia krzywki.
    Zdjąłem wałek i tak to wygląda?





    Widać że auto było robione przez jakiegoś paprocha bo listwa olejowa była przyklejona i upaprana klejem przecież tej listwy się nie klei z tego co wiem, przynajmniej u mnie jest normalnie nałożona bez kleju, z tego co wiem to pokrywa zaworów ją dociska,
    Druga rzecz to gość regulował zawory podkładając pod płytki jakieś blaszki
    Może ta blaszka wyleciała jakoś, albo te syfy z kleju zatkały listwę, bo naciskałem na zawory i wszystkie chodzą normalnie, jak by był zapieczony to bym go chyba nie ruszył??
    Sprawa zakończyła się szczęśliwe, bo gość mi oddał kasę za głowicę, nawet zastanawiałem się czy jej jednak nie zrobić, ale jak odkręcałem świece to okazało się że w jednej jest częściowo zerwany gwint w głowicy, niby się wkręca, ale połowy gwintu nie ma, więc już chyba sobie odpuszczę zabawę z tą głowica....

    Rozkręcam swoją i chyba dam ją do spawania, ale mam kilka pytań, mam już praktycznie wszystko odkręcone i zostało mi tylko odkręcenie śrub głowicy (wiem że trzeba odkręcać śruby w kolejności) oraz zdjęcie paska, z tego co wyczytałem to by zdjąć pasek trzeba odkręcić napinacz, są tam 2 śrubki, odkręciłem je, ale w książce pisze (na stronie 36) by
    czworokątem obrócić do poziomu krzywkę ustawczą O co tu chodzi? Normalnie napinacz mi nie zejdzie po odkręceniu tych 2 śrub?
    No i czy blokować wałek rozrządu bo w sumie i tak bo pewnie będę odkręcał? czy to ma jakieś znaczenie? Czy jest jeszcze coś co powinienem zablokować lub wiedzieć?
    Wszelkie porady mile widziane
    Napinacz trzeba "odpuścić", i tak i tak bedziesz musial go odpuscic przy ponownym zakladaniu paska. od tylu silnika, zaraz nad pompa wody, jest koncowka sruby
    od mimosrodowej krzywki ustawiania napinacza, najpierw uzujesz nakretke kontrujaca, pozniej mozesz ja przekrecic, wtedy cofniesz rolke napinacza i pasek luzuje, tak ze mozna go swobodnie zdjac.
    Blokowanie paska jest potrzebne do odkrecenia kola paska , inaczej mozesz sciac zęby paska. Blokuje sie bez problemu - wiertlo fi 10 idealnie pasuje i sie do tego nadaje, podobnie z blokowaniem kola walu.
    Sprawdz w ksiazce jak sie zaklada pasek, bo to wazne, zeby po wstepnym napieciu napinacza, obrocic dwa razy silnik, poluzowac napinacz, napiac ponownie, jeszce raz obrocic, poluzowac i napiac. Napina sie wlasnie ta czworokatna sruba. I pilnuj ustawienia walu i walka. Znaczniki masz na obu kolach, zalozenia kol nie pomylisz, bo sa kliny. Mozna wlozyc tylko w jednej pozycji.

    Aha, i jesli chcesz zakladac stary pasek, to zaznacz na nim jakas kredka trwala znacznik kola zebatego walka rozrzadu. Pasek powinien byc zalozony tak samo jak byl wczesniej.
    kapuchy, myślę w ogóle nie odkręcać koła koła zębatego wałka, bo po co? Więc nic nie będę blokował
    no chyba ze, ale zanim bedziesz sciagal pasek, to i tak ustaw wal w takiej pozycji, zeby przez odpowiednie otwory w kolach mozna bylo wlozyc trzpienie. Od tej pory juz nie obracja walem, zdejmij pasek, ale powinienes odpuscic pasek, inaczej moze sie zle ustawic na zebach pompy i ci go zetnie. A jak bedziesz skladal, to wystarczy ze odpowiednio ustawisz walek rozrzadu, i bedziesz mial dobrze ustawiony. I uwazaj, bo sa dwie pozycje na jeden obrot walu przypadaja dwa obroty walka rozrzadu, dlatego wazne jest, zeby przed zdjeciem paska, oba waly zgrac w polozeniu zerowym. W oba otwory musza wejsc trzpienie tak jak pokazane w ksiazce. Inaczej bedziesz mieal wszytsko ustawione w przeciwfazie i ci rozwali zawory i tloki.
    A jeszcze może głupie pytanie zadam, wie ktoś jaki dokładnie skład chemiczny ma aluminium naszej głowicy? Tz ile % alu ile domieszek i w jakich? Bo kumpel się zastanawia jakim spoiwem spawać, ma zamiar spawać spoiwem SPA26, ale nie jest pewny...
    głowice silników spalinowych - to stopy o oznaczeniu AK51 i AK52 ( o zawartości 4-6% Si).
    Ale to trzeba by jeszcze sprawdzic
    kapuchy, jak byś mógł się upewnić bo to wygląda tak:
    Odlewnicze stopy Al-Si do 7% Si SPA26
    Odlewnicze stopy Al-Si 7-11% Si SPA36

    Więc chyba miał rację
    No więc sprawa wygląda tak że mojej głowicy chyba nie da rady pospawać... Więc myślę popracować nad tą co kupiłem, byłem u mechanika by to obejrzał (nie wyglądał na fachowca) Rozpięliśmy jeden zawór który wystawał, ale okazało się że było tam kawałek plastiku i się blokował, po zapięciu znów siedzi jak należy, zrobiłem też próbę szczelności zaworów (bwt. przy tym wysiadły mi plecy i leżę teraz w łóżku ) Zalałem komory spalania naftą no i niestety przelało się przez nie (nie przez wszystkie) i to dość szybko, więc pasowało by dotrzeć zawory, nie wyglądają na wypalone, gniazda też więc chyba się powinno to udać.. Ten drugi zawór co krzywka wałka była tak ścięta niby pracuje poprawnie, więc nie wiem to chyba nie wina zaworu. Jest też sprawa dopasowania wałka.. Ciekawe czy będzie mój pasował, widzę że w tej głowicy są rysy na panewkach.

    I mam do zrobienia tak:

    Planowanie - ok 50zł
    uszczelniacze na zaworach + docieranie zaworów - około 50zł
    Naprawa gwintu świecy - około 60zł

    Mam jeszcze pytanie jak sprawdzić luz na prowadnicach zaworowych?

    Nie wiem czy się ją opłaca robić, jak myślicie?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.