ďťż
chomiki
Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL
Czujnik plynu chlodzacego, a wskazanie temp i wentylator
405 problem z chłodzeniem silnika
Czujniki temp. płynu chłodzącego
skacze temperatura płynu chłodzącego
Uzupełnianie czynnika chłodzącego klimy.
Jak zlać płyn z układu chłodzenia?
Problem z układem chłodzenia P405, 1.9 d
układ chłodzenia - wyciek ale skąd?
Olej w układzie chłodzenia - uszczelka ??
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kudrzwi.htw.pl

  • chomiki

    jak w temacie... odkrecam odpowietrznik i syczy para... i tak jest od kilkunastu minut.... w pewnym momencie temp dochodzi do grubo ponad 100 st i musze go zgasic...i zauwazylem ze razem z para wydostaje sie taki niebieskawy dym.... czyzby uszczelka poszla?


    Który odpowietrznik odkręcasz, u mnie są trzy: na chłodnicy, przed termostatem i za nim???
    Może zacznij od tego jaki silnik
    Mogą być różnice
    silnik benzyna 1,9 a odkrecam ten na chlodnicy i przed termostatem...


    radadek, odkręć wszystkie odpowietrzniki i wlej płyn przez odpowietrznik za termostatem. Poza tym jak masz zapowietrzony układ to auta się nie odpala.... Bo czujnik temp. może nie być zanurzony w płynie i pokazuje zaniżoną temp. Więc łatwo przegrzać silnik...
    saqul, a jaki inny sposób chcesz odpowietrzyć układ bez zapalania silnika ?

    radadek, z tego na chłodnicy to mi woda sie wylewa nawet przy zgaszonym silniku... na pewno wlewasz płynu pod korek ?

    ja napisze jak ja odpowietrzam (już chyba z 5 razy i zawsze działa)... odkręcam korek nalewam płynu pod samą górę, odkręcam odpowietrznik na chłodnicy i te dwa przy termostacie (w tym momęcie lekko zaczyna już płyn znikać, wiec dolewam) odpalam silnik i czekam cały czas dolewając płynu, gdzies w tym czasie jak nie szybciej wywala mi na odpowietrzniku na chłodnicy wiec zakrecam, obserwuje temperature i dolewam płynu, cały czas pod korek, po chwili zaczyna lecieć z odpowietrznika na termostacie to go też zakrecam, czekam aż sie włącza wentylatory i jak to nastąpi zakręcam korek na chłodnicy, układ odpowietrzony... aha no i podczas odpowietrzania co chwile sprawdzam wąż idacy do chłodnicy od termostatu aby mieć pewnośc że sie otworzył

    tak robiłęm zawsze a ostatnio zrobiłem tak: (ale nie wiem czy to tylko mi się udało czy tez się da) poodkręcałem wszystkie odpowietrzniki wlałem płyn i dmuchałem w wlew płynu, nie wiem jak ale udało mi się tak wdmuchać 5 l płynu, potem odpaliłem silnik i jak zaczeło leciec to pozakręcałem odpowietrzniki

    no i ostatnie pytanie, jak ponad 100 stopni miał silnik to wentylator na chłodnicy chodził ?
    Witam, ja mam podobny problem tyle ze ja mam silnik 1.4 tu3 i nie wiem zabardzo gdzie są pozostałe 2 odpowietrzniki poza tym na chłodnicy nie jestem znawcą wiec nie bijcie przesyłam zdjecie chyba obudowy termostatu


    dziwna ta obudowa termostatu, ale myśle że odpowietrznikiem będzie ta duża śruba, a na chłodnicy powinien być przy prawym górnym rogu patrząc od strony auta, taki plastikowy korek

    a ten olej tam wokół to skąd ?
    gik, ale kombinujesz.


    saqul, a jaki inny sposób chcesz odpowietrzyć układ bez zapalania silnika ?

    Napiszę po raz 3 NIE TRZEBA ODPOWIETRZAĆ UKŁADU JEŚLI WLEJEMY CAŁY PŁYN PRZEZ ODPOWIETRZNIK W TERMOSTACIE. Tak opisane jest to w książce i tak zawsze robię, nigdy nie miałem problemów z zapowietrzonym układem, wystarczy posłużyć się kawałkiem wężyka i lejkiem, wlać płyn i koniec, powtarzam nie wlewamy ani miligrama płynu do chłodnicy...
    saqul, pierwsze słysze ale skoro tak mówisz, wlac 6 l przez taką maleńką dziurkę... jak bede miał okazje to kiedyś spróbuje
    Saqul, robic tak nalezy przy zapalonym czy zgaszonym silniku ?

    Przy wylaczonym, przeciez termostat bedzie zamkniety...

    Po drugie, lepiej chyba wlac tyle ile wejdzie do chlodnicy, a potem dopiero ewentualnie przez ten odpowietrznik ?
    saqul gdzieś to słyszał
    Daruj chłopie ale zawsze wlewałem płyn przez chłodnicę (znaczy się zbiornik wyrównawczy na chłodnicy), odpowietrzałem i nie było zmiłluj
    Ja rozumiem że masz inny silnik od mojego, ale w większości aut na świecie tak się robi

    saqul gdzieś to słyszał czytałem w książce, 6L płynu przez tą dziurkę wlewa się około 10 minut, nie należy ciągle lać tylko co jakiś czas przerwa na 30s i słychać jak powietrze uchodzi, robimy to oczywiście na zgaszonym silniku. I nic później nie trzeba odpowietrzać, jedynie po nagrzaniu silnika jak termostat puści należy dolać płynu do chłodnicy...
    Panowie tylko powiedzcie mi gdzie te odpowietrzniki sie znajduja? czy ta śruba to jest właśnie odpowietrznik??

    pozdrawiam
    Na to wygląda, odkręć to się przekonasz
    saqul ma racje zalewa układ od termostatu, płyn rozleje się wszędzie a co najważniejsze ma zalany termostat a on jest na dużym obiegu, jak odpali auto i je rozgrzeje odrazu się otwera. Innaczej zalewając od chłodnicy będzie pracował mały obieg bo on sam się odpowietrzy a duży trzeba odpowietrzyć na termostacie który nie mając płynu będzie zamknięty bo przy nim zbierze się powietrze.
    Jeśli odkręcisz odpowietrznik przed i za termostatem i zalejesz do pełnego to też będzie zalany
    Panowie czego nie rozumiecie ??????????????
    Proszę mi pokazać w jakiej instrukcji obsługi jest napisane że układ chłodniczy napełnia się przez odpowietrznik
    Napełnia się przez zbiornik wyrównawczy, w naszy przypadku jest on zintegrowany z chłodnicą
    Podaję prosta instrukcje z takiej dziecinnej ksiązki



    I oto chodzi pisze czarno na białym
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.