ďťż
chomiki Problem raz odpala raz nie ... Spyware i problem z aktualizajcja bazy spyware i Problem z zamykaniem Word 2007, Power Point 2007 ROUTER WIFI PLANET WRT-414 AP CLIENT - wielki problem Problem z Corel Paint Shop Pro Photo XI Problem z poprawnym działaniem gry Panzer Elite Action. Problem z nowym ramem - ciągły zrzut pamięci i BSODy Problem z płytą główną Gigabyte GA-M56S-S3 problem z mocą, itp na mono wtrysku z 1.6l i z 91' Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54 |
chomikisiemamój pug umiera sprawa wyglada tak silnik sie przegrzewa, wywala wode z chłodnicy, chłodnica jest zimna, wentylator sie nie załacza sprawdzałem rękawiczką i sie nie nadmuchała weze chłodnicy niby nie są twarde rejent2, na poczatek to wymień termostat i odpowietrz układ chłodzenia jak nic to nie da i dalej będzie wywalać wode przez korek to niestety układ się zapowietrza-uszczelka pod głowica do roboty. zapomniałem napisać wymieniałem termostat pare dni temu (chociarz wszystko było wporządku wydawało mi się ze za długo sie grzeje) no i troche jezdziłem i raz temperatura podszkoczyła do 110 zjechałem na pobocze i zaraz spadła do 90. Od tego incydentu zrobiłem prawie 500 km i wszystko była OK ale wczoraj po przejechaniu 50 KM znowu mi sie zagrzał. Więc wywaliłem termostat i wrócilem jakoś do domu. dzisiaj sie przejechałem zagrzal sie znowu do 110(bez termostatu). to niestety to tak jak myslałem ze uszczelka troche krótko trzymała nie całe 60K temu był robiony remont silnika hmmm no za krótko. może głowica nie była sparwdzana i planowana. najpierw napraw niedzialajace wentylatory, wymien ich termistor, potem zamontuj termostat i odpowietrz i bedzie git, chyba ze faktycznie juz przegrzales slinik, ale jak wentylatory chlodnicy ci nie dzialaja to ZAWSZE SIE BEDZIE GRZAL i wywalal plyn z chlodnicy największą temperature jaką miałem to wskażówka była na równo z 110. A gdzie jest czujnik od wentylatora? wydaje mi się że się nie załącza bo chłodnica jest zimna benzyniak powinien to wytrzymac jeszcze, wentylatory ja pracuja to wyraznie je slychac, ! sa dwie opcje ale najczesciej na chlodnicy, obog duzego weza ktory idzie do termostatu, jesli tam nie ma to jest w glowicy, obok czujnika do komputera , z tylu za aparatem zaplonowy, raczej bedziesz mial go na chlodnicy... Faktycznie jest na chłodnicy. Wentylatory napewno nie pracują. a pompa płynu moze mieć z tym jakiś zwiążek? a może masz zapchaną chłodnicę skoro jest zimna??? jak wczoraj wywalałem termostat i zalewałem płynem to odpowietrzałem przy termostacie to płyn dochodził napraw wentylatory! to jest przyczyna, albo termowlacznik, albo przekazniki sa za grilem przednim, ewentualnie jesli masz jeden wentylator na chlodnicy to jeszcze winna moze byc opirnica, ale zacznik od termowlacznika Pytanie tylko dlaczego ma zimną chłodnicę ? skoro wentylatory się nie włączają - pewnie dlatego, że nie ma plynu w układzie chłodzenia więc czujnik ich nie załącza... czujnik dziala na temp, bez wzgledu czy jest goracy plyn, czy goraca para, czy gorace powietrze, powinien sie zalaczyc, a plyn wywala bo nie chodza wentylatory i sie przegrzewa, i kolo sie zamyka, oczywiscie jesli pompa wody nie tloczy to wiadomo ze nie ma obiegu, wiec i chlodnica bedzie zimna, ale zakladamy ze tu jest ok, wiec po kolei najpierw napraw wentylatory chlodnicy,zamontuj sprawny termostat, potem zalej i dokladnie odpowietrz uklad, jesli mimo zalaczania wentylatorow nadal sie bedzie grzal, to sprawdzic pimpe wody, jesli ta dobra, to wtedy robota uszczelki pid glowica... Nie zgodzę się z Tobą. Ale kolega w ramach testu moze włączyć sobie wentylatory na stałe i pojeździć trochę, wtedy się okaże... W każdym bądź razie jak w mojej 205 przestały dizałać wentylatory, to jak temteratura doszła do 110 stopni, zjechałem na pobocze i chłodnica była gorąca, nie zimna... najprościej wykręć czujnik wentylatorów podgrzej go zapalniczką i zobaczysz czy włącza wentylatory czy nie A jak na mój gust to kolega cały czas nie dopuścił do całkowitego odpowietrzenia układu. Gdzieś stoi bąbel i nie przepuszcza. Po wymianie termostatu zimą też tak miałem. Dopiero po trzecim porządnym nagrzaniu przepchnęło i układ przestał wywalać wodę. Wydaję mi się że rejent2 spłoszyłeś się troszkę niepotrzebnie. zepnij kostke od wentylatorow , zmostkuj i powinny zadzialac, wiem co pisze 1.8td omal wlasnie nie przegrzalem bo padl czujnik wentylatorow, chlodnica raczej powinna byc goraca, tylko jesli zle odpowietrzyl, lub nie dziala pompa wodu, no i oczywiscie jesli plyn wywalilo z chlodnicy, to sila rzeczy chlodnica bedzie zimna, ...tak jak wyzej pisalem, sprawdzaj po kolei czujnik wentylatorow, daj termostat sprawny, dobrze odpowietrz uklad, i patrz co sie dzieje, potem w kolejnosci pompa wody, i uszczelja pod glowica wentylatory działają ale zrobiłem 5 kilometrów i musiałem stanąć bo nie było wody w chłodnicy 5 litrów wyleciało. Po mojej obserwacji stawiam na uszczelke pod głowicą, cały czas wychodzi powietrze z chłodnicy i nawet na zimnym silniku wywala wode tzn: przy odkręconym korku woda podnosi się do góry i wylatuje. najpierw dobrze odpowietrz uklad, zrob to zgodnie ze schematem, poszukaj na forum bylo dokladnie opisane A ja stawiam na pękniętą głowicę... nie wykluczam takiej opcji tylko zanim sie glowice zdejmie, trzeba wykluczyc inne mozliwosci...chlodnica nadal zimna? , moze faktycznie pimpa nie dziala i nie wymusza obiegu plynu? A ja stawiam na pękniętą głowicę... Levis ty to wietrzny pesymista . Może tak jak u mnie delikatnie uszczelkę wydmuchało Ja tam wiem ,że wywalanie wody przez chłodnice oznacza spore problemy. uszczelka pod głowicą juz wymieniona i jest ok nie wywala wody. musze jeszcze wymienić czujnik załączania wentylatora wydaje mi się że nie załącza 2 biegu No i fajnie.mam nadzieje,że sprawdziłeś szczelności itd. Jaka powinna być temp podczas jazdy po mieście, ponieważ u mnie nagrzewa sie do 100 i załącza sie wentylator i spada do 90 i tak w kólko a wydaje mi się ze to za wysoka temp tym bardziej za nie mam jeszcze termostatu i czy moze być taka syrtuacja że wentylator przy tych 100 uruchamia się na 1 biegu a drugi wogóle sie nie uruchamia? wentylator jak łaczyłem na kostce uruchamia się na 1 i 2 biegu. "że sprawdziłeś szczelności itd." nie sprawdzałem szczelności bo oddałem do mechanika nie mam takich torx a spieszyło mi sie i czy moze być taka syrtuacja że wentylator przy tych 100 uruchamia się na 1 biegu a drugi wogóle sie nie uruchamia? 1 bieg powinien się włączyć przy 92 stopniach,2 przy 98 Sprawdź sobie termowłącznik w chłodnicy A można jakoś sprawdzić ten czujnik? przeglądałem czujniki w IC i jest ich pare, są 1 biegowe i 2 biegowe oczywiście wiem ze musze mieć dwu biegowy ale czy one są takie same i każdy będzie pasować? rejent2, podgrzewaj go i zobaczysz czy załącza I i II bieg rejent2, podgrzewaj go i zobaczysz czy załącza I i II bieg to nie takie proste w codziennych warunkach zagrzac silnik do 98'C. Przemek, ale można sam czujnik podgrzać zapalniczką np. jezdziłes dzisiaj troche i cały czas ta temparatura, martwi mnie to że bez termostatu dochodzi do 100 stopni. musze się wziąść za ten czujnik w końcu, jak zagrzał mi się dzisiaj i wskażówka przekroczyła 90 to wyłaczyłem silnik i przekluczyłem stacyjke na 2 poziom (ten przed rozruchem) i nie słyszałem żeby wentylator chodził a chyba powinien tak? ale mnie jakiś pech ogarnoł jeszcze radio mi padło. tak,powinien. no czujnik wymieniony, termostat założony, radio zrobione i alu założone. Tylko że czujnik od VW bo nie mieli do 405 i 1 bieg załacza się na 85 stopniach a nie 88. Jutro jeszcze tłumik ze spawam i może dalej sie psuć:P ile mnie to auto kosztuje 1 bieg załacza się na 85 stopniach a nie 88 no to za szybko.powinien przy 92'C wywal ten VWagenowaki i zamontuj oryginalny. 1 bieg załacza się na 85 stopniach a nie 88 No to masz kolego termowłącznik z diesla niechce się mądrzyć ale według katalogu powinien być 87-92 oraz 92-97 dla silnika xu5m bez klimy z jednym wiatrakiem a ten co mam teraz 85-95 oraz 95-102 to chyba jakiegos wielkiego wpływu nie ma? "wywal ten VWagenowaki i zamontuj oryginalny" dlaczego? "No to masz kolego termowłącznik z diesla" to musze teraz z tyłu nakleić TDI Przymierzam się do wymiany termostatu i termowłącznika w swojej 405tce, termostat już mam, muszę kupić jeszcze ten termowłącznik i czytając tu różne tematy zastanawiam się jaki będzie pasował do mojego auta, bo raz jak już chiałem go zakupić sprzedawca zapytał się mnie jaki to ma być termowłącznik, bo podobno są dwa. W sklepie internetowym znalazłem takie: http://sklep.intercars.co...14&pic=0&moto=0 http://sklep.intercars.co...19&pic=0&moto=0 W moim teraz po samym złączu widzę, że jest ten drugi więc czy mam kupować takiego samego? Czy różnice temperatur w działaniu odgrywają dużą rolę? 1,6 benzyna 90r. chyba jednobiegowy wentylator. odświeżam temat bo zauważyłem, że wywaliło mi trochę płynu przez korek chłodnicy, temperatura nie przekracza 90 stopni, za bardzo nie wiem co się stało, jak silnik trochę ostygł tak do 80 stopni dotknąłem chłodnicę to na dole była gorąca a na górze zimna.... czy może być tak że termostat nie otwiera całkowicie i chodzi na małym obiegu i wywala ten płyn czy może zapowietrzony jest układ ? marcin_zk, raczej zapowietrzony układ, ewentualnie zasyfiona chłodnica Ostatnio zmieniałem termostat i według katalogu miałem do wyboru do silnika 1.9 benzyna na temp 82 i 89 stopni. Nie wiem czemu tak jest. Wziąłem 82 bo mam automatyczną skrzynie która woli chłodniej precelek13: http://www.forum.peugeot4...p=143068#143068 kapuchy, dzięki. Teraz już wiem. Chyba niezbyt dokładnie szukałem znów mam problem z płynem, we wtorek byłem na dolnym śląsku 240km w jedną stronę, jechałem spokojnie, temperatura w granicach 75-85 stopni, przy prędkości 90-130 km\h, wszystko było ok, natomiast wczoraj, na trasie poznańskiej jakiś łepek mazdą 323F ścigać się chciał, no to trochę przycisnąłem, 180 jechałem, temperatura doszła do 88-90 stopni i znów wypluło mi trochę płynu przez tą dziurkę przy korku chłodnicy, czy przyczyną może być termostat? że np nie otwiera się całkowicie? 180 jechałem Ja pewnie jestem stary i marudny ale nie mogę się powstrzymać przed zadaniem tego pytania. Jak można odpowiedzialnie rozpędzać 20-letni samochód do takiej prędkości? Przecież w takim samochodzie jest mnóstwo elementów które w wyniku długiej eksploatacji mogą się zatrzeć, urwać i.t.p. mkonst, normalnie ja moim 215 jechałem sa rzeczy które sie złuzywaja ,ale przeciez sie je wymienia po to aby auto było sprawne No owszem wymienia się, ale przecież każdej śruby nie wymienisz, a ryzyko urwania się czegoś z każdym rokiem rośnie. Tak się składa, że stale jeżdżę jakimś starym samochodem (zawsze są pilniejsze wydatki niż kupno nowego) ale nie pamiętam kiedy ostatni raz mi się zdarzyło przekroczyć 120 km/h. Może masz rację i przesadzam ale zawsze podświadomie pamiętam że samochód ma 15 lat i prawie 350000 km na liczniku. bedzie sei miało urwac to i w nowym sie urwie np przez wade materiału a po drugie jakbym miał tak myslec to z domu bym nie wychodził Tym razem zostawiam, następne OT wywalam do kosza. A jak nie pomoże, to krecha |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||