ďťż
chomiki Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL Czujnik plynu chlodzacego, a wskazanie temp i wentylator 405 problem z chłodzeniem silnika Czujniki temp. płynu chłodzącego skacze temperatura płynu chłodzącego Uzupełnianie czynnika chłodzącego klimy. nie moge odpowietrzyc okladu chlodzenia...:( Problem z układem chłodzenia P405, 1.9 d układ chłodzenia - wyciek ale skąd? Olej w układzie chłodzenia - uszczelka ?? |
chomikiPanowie.Pojawił się kolejny problem, mianowicie po założeniu głowicy i poskładaniu gratów zalewam auto płynem chłodzącym, a tu powódź. Jeszcze auta nie odpaliłem i leje się spod osłony rozrządu. Zakładam, że to coś z pompą, ale wcześniej silnik był odpalony i nic nie leciało. Zrobiłem swap, jeszcze pug nie zaczął jeździć i ciągle coś. Poproszę o jakieś rady. Przede wszystkim jakiś sprawdzony sposób na odkręcenie koła pasowego na wale korbowym (ta śruba na klucz 22). I jeszcze jedna prośba zerknijcie na fotki w ostatnim poscie tutaj http://www.forum.peugeot4...pic.php?t=10408 i co myślicie o tej uszczelce? co do odkręcenia... możesz normalnie kluczem odkręcić tylko nasadką z brechą (rozumiem że to koło pasowe napędzające alternator/klimę) ja tak w GLD odkręcałem, a dokręcić/odkręcić można też pneumatem. A tylko uważaj bo tam jest taki klin, żebyś go nie zgubił może nie dokręciłeś dobrze głowicy przy rozrządzie i tak wylewa się płyn? Z tego co pamiętam pompa wody ma uszczelkę, jeśli składałeś to założyłeś z nią? (ewentualnie silikon, nie pamiętam już jak to było w dieslu u mnie) Najlepiej zdejmij osłonę(i tak musisz to zrobić zęby pasek wytrzeć z płynu), nalej wody i zobacz skąd cieknie, z pod pompy, może z węza z okolicy pompy. A żeby koło odkręcić to je zablokuj, klucz nasadowy i kawałek rurki i pójdzie. Pneumatem by było fajnie, ale chyba tam nim nie podejdziesz... Pompy wody nie ruszałem. Może z tą głowicą masz rację. Głowica jest porządnie doje..., ale sprawdzę to. I tak koło muszę odkręcić, i zdjąć osłonę, żeby upewnić się skąd leci. Co do głowicy, to wydaje mi się, że za mało płynu wlałem, żeby zdążyło tam dojść (1-1,5 litra). Pneumatem kiedyś próbowałem i porażka. podejdzie się nawet bez ściągania koła wystarczy skręcić kołami w prawo, odpiąć chyba tylko grubego węża (wiadomo, płyn zleci), i jeśli masz to jeszcze w ogóle tą osłonę plastikową a jak nie ma to już gotowe. (chociaż sam chyba przedłużki używałem, nie pamiętam dokładnie bo to w Mi16 robiłem a w GLD normalnie ręcznie Węży nie trzeba odpinać, bo kręciłem tą śrubą , jak rozrząd ustawiałem, żeby sprawdzić, czy jest ok. Z węży nie cieknie, ani z króćca za silnikiem, bo tam sucho. Co tu gadać, muszę osłonę rozrządu ściągnąć i będzie wiadomo. Koło się zblokuje tak jak przy ustawianiu rozrządu i już. Mam nadzieję, że to jakoś odkręcę, bo w seacie wisiałem w kanale na rurze 1,7m i kumpel musiał z całej siły hamulec trzymać, bo tam blokady koła nie było. Looknijcie jeszcze na moją starą uszczelkę, bo już kurde nie wiem. Planowałeś te głowice? Tak. Sprawdzony płaszcz wodny, splanowana, wymienione uszczelniacze, dotarte zawory w jednym z najlepszych zakładów w Łodzi. No to tylko coś z pompą zostaje skoro mówisz że z węży ani z króćca nie cieknie. czasem nie rob tak jak pisze pawel888casino aby zablokowac kolo blokada od rozrzadu i wtedy odkrecac bo wlasnie jakis debil robil tak na jego silniku i ulamal kawalek aluminium:/ Zastanawiam sie tylko jak kolega dziekan ustawil rozrzad bez odkrecania kola pasowego:/ bez sprawdzenia czy pasek siedzi poprawnie... dziwne.... Ja obstawiam pompe lub kapsel zabezpieczajacy ... A w którym miejscu ja napisałem żeby blokował blokadą od rozrządu? Dobrze wiedzieć że mam coś ułamane, bo jeszcze tam w tym aucie nie zaglądałem W sumie to i tak zgadłeś, bo chodziło mi o te blokadę. Pierwsze słyszę, że nie można tym blokować, ale tak jest chyba najszybciej. Jeśli dobrze zrozumiałem to tą górną zębatkę która jest na wałku rozrządu.. to blokując tam to tak nie za bardzo bo pasek rozrządu to właściwie tylko trzyma.. w dieslu jeszcze można koło na pompie wtryskowej zablokować... ja proponuję pneumat i wrzucić bieg R. Co do odkręcenia to najlepszy sposób tak jak koledzy mówili, wrzucić bieg i pneumatem. Jak pneumata brak, albo nie będzie sie chciało ruszyć (co często sie zdarza) to niezawodny sposób: założyć klucz tak żeby można go było o coś porządnie oprzeć i zakręcić rozrusznikiem. Zawsze puści, tylko trzeba pamiętać żeby klucz w odpowiednią stronę oprzeć. No bardziej chodziło mi o zablokowanie koła pasowego od wału, choć przyznam się szczerze, że w pugu tego nie robiłem jeszcze, ale powinno się dać zablokować.... W takim razie zwracam honor, pneumat to dobre wyjście Na dolnym kole pasowym również jest blokada. A ustawienie rozrządu, to małe piwko. Nie rozbierałem całości tylko zdjąłem koło pasowe z wałka rozrządu. Oczywiście wcześniej ustawiłem wszystko w pozycji 0, czyli blokada wałka + blokada koła na wale korbowym (to, które będę próbował odkręcić). Składając znowu wszystko ustawiłem w takiej samej pozycji i założyłem koło pasowe na wałek rozrządu, zdjąłem blokady, obróciłem silnikiem kilka razy i znowu zablokowałem, żeby sprawdzić, czy nic się nie przesunęło i się udało. Takiego sposobu pewnie nie znaliście, ale wymyśliłem to, żeby zaoszczędzić sobie roboty. A o ustawianiu rozrządu na blokadach wyczytałem w książce. Sprawdziłem, to na dwóch silnikach, gdzie do rozrządu się nie dotykałem i faktycznie w 1 pozycji można zblokować oba koła pasowe. Jeszcze jedno pytanie: O jaki kapsel chodzi?? Co do pneumata, to już pisałem, że wcześniej próbowałem i nie poszło, metodę na rozrusznik też sprawdziłem kiedyś i bez powodzenia. Najlepiej chyba klucz + rura, auto na bieg i gościu w środku z nogą na hamulcu. Kiedyś, jak w seacie odkręcałem, to sam bieg i ręczny nie pomógł, auto odjeżdżało. opis ustawiania rzorzadu jest normalny tylko dziwi mnie to ze bez sprawdzenia czy pasek siedzi OK... W bloku silnika sa kapsle zabezpieczajace przed zamarznieciem silnika w zimie gdyby ktos zostawil wode..... wiec musisz poszukac na bloku.... Jakby miało być coś nie tak, to po 6-7 obrotach by przeskoczył, a wszystko się zgodziło. Poza tym pasek jest nowy i jak delikatnie zdejmiesz koło z wałka, to zęby siedzą na pozostałych na tyle ciasno, ze nie powinien wyskoczyć, a jakby miał przeskoczyć, to po kilku ruchach kołem by się coś rozjechało. A co do kapsli, to raczej w okolicach rozrządu ich nie ma, a stamtąd właśnie pochodzi wyciek. Widać to wyraźnie. Zdejmę osłonę i będzie wszystko jasne. Pompę drugą mam i duuuuuuużo silikonu Ryni, jak możesz, to zajrzyj do mojego drugiego tematu (link w pierwszym poscie) i zobacz tą starą uszczelkę. Oceń czy możliwe, żeby, aż się lało do cylindrów?? jeśli można to odgrzeję temat. Mam podobny problem tylko że jestem pewien że woda wali do cylindra. Auto ciężko odpala i chodzi jak rasowy Zetor. Z rury bialutki gęsty dym a wycieków na bloku nie ma i płynu ubywa jak by smok wawelski pił. W zasadzie to mały mam problem bo głowicę mam zapasową która jest dobra. A teraz moje pytanko: Jaki klucz Torx muszę kupić by odkręcić głowicę? dziekan, miałeś torxy czy inne wynalazki. Chodzi o te 10 śrub co są na wierzchu, jakiś nr ponad 50. Precelek13, zakup sobie zestawik YATO : http://www.moto.allegro.p..._yato_0400.html u mnie się sprawdziły wyśmienicie przy zrzucaniu głowicy No, tylko przy dokręcaniu nie uzywaj tej nasadki z kulką, tylko zwyklą nasadówkę i będzie spoko Zestawik fajny nawet nie drogo tylko torxy do 50 mam a tam jest jeszcze większa śruba. Potrzeba mi kupić tylko jedną końcówkę. Jak by szło wymacać to suwmiarką jak imbusy ale nie da się. W tym zestawie jest tylko jedna końcówka której nie mam T55. Czy może to ten klucz? Precelek13, ja mam ten zestaw i odkręciłem głowice , a nie zbyt chce mi się wierzyć że w benzynie są jeszcze większe niż w TD na 100% w tym zestawie jest to co potrzeba. Robiłem tym benz i TD - bez żadnego problemu. Tu też chodzi o czas. Zaraz jadę robić auto bo korzystam z garażu szwagra i po drodze bym wpadł do np OBI i kupił końcówkę. Z Allegro to będę miał za kilka dni. T50 jest za mały. Ledwo zaczepia ząbkami. Czy może chodzi o T55. Zerknijcie Panowie na numerek klucza którym odkręcaliście. jeżeli nie jest to T50, to na bank musi to być T55, chyba, że masz jakieś akcesoryjne śruby... raczej nie mam jakiś wymysłów mechanika. W dwóch silnikach są identyczne. dzięki edit 30-06 0:01 Sprawdzone. To jest torx 55 |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||