ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
Problem z gasnieciem po wymianie rozrzadu i uszczelki głowic
Zerwany gwint świecy w głowicy - naprawa
padla uszcelka pod glowica jaka przyczyna ??
Planowanie głowicy, w jakim stanie dostarczyć?
Kupiłem głowicę, okazało się że wałek rozwalony... help
Wymiana uszczelki/glowicy - starcie pierwsze
Wymiana uszczelki pod glowica - jakie komponenty
Pilne głowica silnika 1.8 8v
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kwblog.htw.pl

  • chomiki

    Witam.
    Tak jak przypuszczalem, wymiana chlodnicy nic nie dala.
    Wiec, czeka mnie zdjecie glowicy. Pol roku temu ja sciagalem, wiec nie powinienem miec z tym problemow.
    Jednak przydalaby sie dobra instrukcja co i jak po kolei odkrecac.
    Najlepiej taka z serwisowki.

    z tego co na szybko pamietam:

    -lapa silnika
    -zabkolowac rozrzad
    -zdjac pasek
    -pokrywa zaworow
    -zdjac kolo zebate walka rozrzadu
    -pompa vacum od walka
    -kolektor wydechowo-ssacy
    -cos tam z przodu na glowicy jest przykrecone, nie pamietam co
    -z boku od strony rozrzadu chyba 3 sruby w tym jedna taka dziwna (na ktorek zaczepia sie oslone rozrzadu)
    -sruby glowicy
    -zdjac glowice

    Dopiszcie cos, jezeli o czyms zapomnialem.
    Tak jak mowie, jakas instrukcja serwisowa, tez by sie przydala
    Dodam, ze glowice bede niestety sciagac wieczorami na dworze


    Levis...
    przeciez masz to opisane w ksiazce w downloadzie kawa na lawe...
    w instrukcji napisane jest, zeby sciagac pasek klinowy od alternatora. Nie bardzo pamietam po co...
    wystarczy, że od łapyt odkrecisz jedna śrubę i głowice zdejmiesz bez konieczności podpierania silnika


    Ntm, chyba nie. Ja mam turbine i jak sie nie odchyli silnika, to nie ma dojscia do odkrecenia kolektora wydechowego...

    Edytuj, po za tym lapa to czesc mocowania napinacza rozrzadu.
    a ja bym najpier zaczął od przemyśleń dlaczego uszczelka która była pół roku temu robiona się , coś tu jest nie tak,
    Irek. Glowica juz zdjeta.
    Wydaje sie, ze poluzowalo sie gniazdo, w ktorym osadzony jest tunel komory wstepnej mieszania + ewentualnie gdzies jakies wewnetrzne pekniecie. Uszczelka wyglada na cala, tylko zmeczona.
    Kolega stwierdzil, ze nasze silniki nie lubia GOETZE i polecil ELRINGA.
    Mozę była szybko dokręcona i dlatego tak się stało.

    Mozę była szybko dokręcona i dlatego tak się stało.

    Co przez to rozumiesz ?
    Pewnie wiesz chodzi o to ze jak już dokręcasz głowicę to musi on być dokręcona z odpowiednia silą ważna jest kolejność śrub i nie można jej dokręcać do końca tylko na polowe potem odczekać 2 godziny i znowu trochę ja dociągnąć i potem po przejechaniu kolo 1000 km powinnaś ja dociągnąć jeszcze raz.
    A kto Ci naopowiadal takich bajek Adrian?
    Takie metody się stosowało jakies 20 lat temu i w stosunku do ...ciut... innych silników
    Tutaj metoda jest jednoznaczna:

    Nie ma zadnego dokrecania po 1000 km, ani niczego nie trzeba odczekiwac.
    Adrian, no zasadziłeś Jak dobrze pamiętam to kiedyś w polonezie i maluchu tak dokręcali - choć pewnie to też nieprawidłowo i trzeba było mieć pewnie niezłą wprawę by się udało.

    kapuchy, Zastanawiam się czy kupować nowe śruby do głowicy, czy mogę użyć starych z nowymi podkładkami? I co zastosować zamiast pasty "Molykote G Rapid" ??
    W sumie w instrukcjach nic nie podaja, ze trzeba dawac nowe sruby, ja uzylem tych, ktore wykrecilem, podkladki tez zostawilem stare. Nie wiem jak konkretnie w Twoim, ale w moim jedno i drugie jest na tyle solidne, ze tylko oczyscilem. W Astrze mojej zony sruby wymienialem, bo sa "delikatniejsze" i tam w instrukcji jest wyraznie napisane, zeby wymieniac. Zamiast Molycote uzylem smaru miedziowego. Czy spelni swoja role dowiem sie jak bede znow odkrecal .
    Ja w TD nie zmienialem, ale wole teraz zmienic, zeby moc spac spokojnie
    Ja osobiście proponuję zostawić stare śruby, nie chodzi tutaj o to że one się ukręcą , tylko chodzi o to ,że się wydłużają , ale nowe śruby się wydłużają jeszcze bardziej i procedura dokręcania głowicy jest troszkę bardziej skomplikowana. Jak ja w swoim 1.9D wymieniałem uszczelką ( ciekło z kanału smarowania wałka rozrządu) to nową stopniowo dokręcałem każdą śrubą (w/g kolejności ślimaka), to powiem Wam ,że klucz dynamometryczny to tylko chyba uczniowi w 1klasie zawodówki jest potrzebny, albo Pudzianowskiemu , bo tak na prawdę jak na wyczucie w rękach będziemy stopniowo dokręcać to niema opcji żeby zrobić to żle. A na końcu nie dokręcamy tyle ile podaje książka -tylko tyle ile mamy pary w łapach . Ja swoją tak doje....em,że głowa mał . 4 rok po wymianie i nic się nie dzieje

    uzylem smaru miedziowego zaje..sta sprawa... gwarantuje ze po miedziowaniu się odkręci, czasami odkręcamy nadajniki na kominach po 3-4 latach jakby były zakręcone 10 minut temu
    Ja mam taka zasade, ze kazda wykrecana sruba, jesli wraca na swoje miejsce, jest czyszczona i przed wkreceniem smarowana. Jesli nie ma zalecen to smarem miedziowym, a jesli sa zalecenia np. orze samoodkreceniem to Loctite. Generalnie - zadna sruba nie idzie na sucho. Nigdy pozniej nie mam problemu z rozebraniem czegokolwiek. Nic sie nie urywa, nie zapieka.
    jak by kto nie miał pod ręką środka zapobiegającego zapiekaniu się śrub to można natrzeć gwint zwykłym rysikiem ze stolarskiego ołówka- grafit, naprawdę działa. NIGDY SMAREM !!!
    zwyklym smarem na pewno nie, ale miedziowany lub grafitowy sluzy wlasnie do polaczen, ktore moglyby sie zapiekac.
    e tam, ja ostatnio uzywalem loctite niebieskiego i normalnie sie odkrecily sruby.

    Ja 2 raz nie zaryzykuje ze starymi srubami. Nie dosc, ze sa ponaciaganie, to jeszcze przegrzane...

    Na marginesie, kuilem zawory wydechowe, bo po pol roku juz byly wzery i przy nowej glowicy warto bylo zmienic zamiast szlifowac i tak juz cienkie zawory.

    Natomiast dolotowe bardzo ladne, lekko sie dotrze i bedzie cacy

    Jak to jest z uszczelkami ? Wczesniej mialem GOETZE i wytrzymala ladnie (glowica pekla w kanale wodnym polaczonym z dolotowym na 3 cylindrze), ale teraz kolega, z ktorym naprawiam 405 mowi, ze francuzy nie za bardzo lubia uszczelki metalowe i polecil ELRINGA. Co o tym myslicie ?
    Przypominam, ze mam teraz 30% wieksze doladowanie niz fabryka... zrezygnowalem z 1.6 bara
    No mam juz mniej wiecej koszty calej roboty o ile nic glupiego nie wyskoczy...

    Uszczelka GOETZE 5 zabkow - 160 PLN
    Uszczelniacze zaworowe - 16
    zawory wydechowe - 70
    sprawdzenie glowicy - 40
    planowanie glowicy - 30
    simmering walka - 15
    uszczelka pod kolektor wydech-ssacy - 18
    uszczelka pod pokrywe zaworow - 12
    szlif gniazd , zaworow i docieranie - 120
    robocizna - 300

    Co daje laczna astronomiczna kwote = 781 pln ((

    mozna do tego doliczyc pompe wody z robocizna i chlodnice = 440 PLN
    Pytanko mam z innej beczki. Gdzie w Warszawie mozna kupic komplet 8 podkladek (4 duze zewnetrzne i 4 male pod koncowki) pod wtryskiwacze od 1.9 TD XUD9TE ?
    Pekla mi glowica, w zapasowej ich nie mam, a w starej sa tak wyklepane, ze musialbym uzyc za duzej sily, zeby nie ciekly...
    A jeszcze, gdzie w miare w dobrej cenie mozna kupic sruby do glowicy, bo tez zapomnialem... :\
    Levis podkładki zamów w serwisie, chyba jakieś 12 zika za komplet. Natomiast śrubki 62 zika w tej chwili za komplet Elringa w IC. Szczegóły na priv.
    Dobra, samochod poskladany, fruwa. Jeszcze tylko wymiana termostatu i plynu chlodniczego, no i nowe opony...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.