ďťż
chomiki
Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL
Czujnik plynu chlodzacego, a wskazanie temp i wentylator
405 problem z chłodzeniem silnika
Czujniki temp. płynu chłodzącego
skacze temperatura płynu chłodzącego
Uzupełnianie czynnika chłodzącego klimy.
Jak zlać płyn z układu chłodzenia?
nie moge odpowietrzyc okladu chlodzenia...:(
Problem z układem chłodzenia P405, 1.9 d
układ chłodzenia - wyciek ale skąd?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kudrzwi.htw.pl

  • chomiki

    pisałem już kiedyś że mam problem z chłodzeniem silnika i większość mówiła, że nie ma powodów do paniki, bo temp. silnika ( 82' - 90' ) jest normalna..myślę sobie, spoko..tylko dlaczego od momentu kiedy kupiłem samochód ( czerwiec 2008 ), temp. nie przekraczała mi 75'..?? dodam, że przy i powyżej 91' włączają mi się czerwone kontrolki " STOP "...wlałem nawet wodę zdemineralizowaną, tak jak koś mi polecił..i temp. zaczeła mi się utrzymywać w mieście miedzy 79' - 85', pewnie teraz wszyscy myślą no ale o co chodzi, przecież jest wszystko ok...no chyba jednak nie, bo jak jadę obwodnicą, autostradą, albo jestem w trasie i jadę ok. 130km/h to temp. mi rośnie..... do 90' i wyżej w zależności od prędkości i czasu podróży o danej prędkości..wentylator dział, wody mi nie ubywa..więc nie wiem co się dzieje......może chłodnica jest niedrożna, może gdzieś jest zapowietrzony układ..może jakaś czujka...cholera go wiem..jak mam to sprawdzić, jak do tego dojść, co jest nie tak......a może jakiś błąd kompa jest?? ktoś ma jakieś propozycje..


    Stary u mnie temperatura cały czas jest w granicach 90' C na trasie i więcej nawet jak się kręce po mieście.Wentylator mi chodzi praktycznie cały czas.

    Jak jedziesz powiedzmy te 130 i masz temp. powyżej 90'C to kontrolka też się świeci?

    wymien termostat ,drogi nie jest i odpowietrz dobrze uklad, jesli temperatura jest stala czyli wciaz utrzymuje sie kolo 90 ,nie skacze raz 70, raz 90 to jest ok, same zegary od wskaznika tez przeklamuja i nie sa super dokladne ,one daja orientacyjne wskazanie, mozesz miec faktycznie wciaz 85 a na zegarku widzisz wviaz 90....ma byc stabilnie, teraz sa temperatury na zewnatrz po 30 stopni ,wiec nic dziwnego ze silnik ma wyzsza temperature, za chlodzenie silnika odpowiada uklad chlodenia, ped powietrza i olej silnikowy, jesli jest mineralny i juz swoje ma lub jest zbyt niski stan to silnik ma wyzsza temperature, jesli stoisz w korku tez, po to jest termostat, po to sa wentylatory chlodnicy, ....wumien termostat dla pewnosci i dobrze odpowietrz uklad



    Zrób to: Odpal silnik i weź do ręki wąż od chłodnicy(ten górny) i obadaj czy da się wcisnąć czy jest mega twardy.


    ten który idzie do reduktora??


    jakiego reduktora? ten ktory idzie od termostatu do chlodnicy, jest po stronie kierowcy
    pytam bo jest ich kilka...no ale jeśli o ten co mówisz no to jest miękki..
    czyli termostat do wymiany, powinien bycntwardy i goracy, bo po otwarciu termostatu, tam ma byc plyn i wlacza sie pelny obieg plynu....jesli silnik ma wysoka temperature a tam jest miekki waz to znaczy ze po pierwsze nie otwiera termostat, po drugie uklad jest zapowietrzony...
    czekaj sprawdzę zaraz dokładnie..bo gorący to on był, ale ja wcześniej na wyłączonym siniku sprawdzałem..cy minuty..:P
    tak czy inaczej powinien byc twardy, bo w calym ukladzie ma byc plyn....
    fuck...jest miękki..no to wymiana i odpowietrzanie..więc w jakich miejscach jest odpowietrzanie?? na chłodnicy wiem gdzie, maiłem kiedyś przy samym termostacie odpowietrzenie, ale musiał wymienić plastikową obudowę termostatu na aluminiową i teraz już nie mam..nastepny chyba jest przy sam samym wyjściu z silnika gdzieś tam, taki maly wężyk..gdzieś jeszcze??

    może jakieś wskazówki, jak najlepiej i dobrze odpowietrzyć układ chłodzenia??
    Tak jak mówi A123 węże powinny być twarde ale dać się wciskać .Jeśli się nie daja to układ jest zapowietrzony. U mnie ten o którym napisałeś (do reduktora) btł zajebiście twardy.Po odpowietrzeniu dał się wciskać ale za chwilę znowu było to samo. Spaliny dostawały mi się do układu i była lipa ale u Ciebie raczej winny jest termostat
    sposob odpowietrzania byl tyle razy juz opisany ze masakra, poszukaj na forum uzyj wyszukiwarki, kup termostat firmy vernet- takie szly nominalnie i sa najlepsze, koszt kolo 30pln, wymien i odpowietrzaj, odbowietrzniki sa tam gdzie napisales na tzw bajpasie , juz nie masz na obudowie termodtatu i na chlodnicy....
    dzięki chłopy..wkońcu jakieś konkrety...:)
    Dasz rade
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.