ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
Problem z gasnieciem po wymianie rozrzadu i uszczelki głowic
Zerwany gwint świecy w głowicy - naprawa
padla uszcelka pod glowica jaka przyczyna ??
Planowanie głowicy, w jakim stanie dostarczyć?
Kupiłem głowicę, okazało się że wałek rozwalony... help
Wymiana uszczelki/glowicy - starcie pierwsze
Wymiana uszczelki pod glowica - jakie komponenty
Pilne głowica silnika 1.8 8v
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kasia-art.htw.pl

  • chomiki

    Głowica pochodzi z silnika 1.9 XU myślę ją kupić od kolegi Kilan, jej stan opisał mi tak:
    - głowica + wałek + kapa + kol. wydechowy (1.9 – stan nieznany)

    Stan nieznany:

    TZN. miałem 1.9 zamontowane w aucie - został zatarty (na panewce się owiną). Drugi silnik 1.6 zdobyłem (za friko) z uszkodzoną głowicą i mądry pan mechanik założył tą z 1.9 - dość powiedzieć, że nie chodziło to zbyt dobrze - więc znalazłem i zamontowałem odpowiednią do motoru.
    Ta od 1.9 się ostała (do momentu dobrej pracy na motorze 1.9 było OK, po "uszkodzeniu" silnika i pracy na dole 1.6 już dobrze nie było więc nie potrafię stwierdzić, że cała jest OK). Potrafię tylko stwierdzić, iż nie jest pęknięta , nie było z niej, ani spod niej żadnych wycieków, wałek wygląda na BDB - tyle.


    Widać, że nie jest czysta i jest nagar na zaworach - ale nie są one powypalane czy nawet ponadpalane. Nie przygotowywałem jej pod sprzedaż - jak została zdjęta tak sfotografowana.

    A to jej fotki - można powiększyć:







    Co o tym myślicie, warto ją kupić? Boję się że złożę silnik i będzie coś nie tak...


    planowac trzeba na 100% bo sa rysy na niej... nie widac walka rozrzadu i co najwazniejsze nie wiadomo jak panewki wygladaja... jak sa duze luzy na walku to kaplica....
    saqul po zdjęciach ciężko ocenić stan głowicy, ja bym się na tym nie opierał
    Lepiej podjedź z tym do fachowców na sprawdzenie, najwyżej popłyniesz parę zł, ale będziesz pewien
    No ale to wysyłkowo będzie się odbywać, więc nie mam możliwości sprawdzenia, dodam że zależy mi na samej głowicy bo wałek itp. przełożę ze swojej...



    planowac trzeba na 100% bo sa rysy na niej... nie widac walka rozrzadu i co najwazniejsze nie wiadomo jak panewki wygladaja... jak sa duze luzy na walku to kaplica....

    Kolego jakie panewki ?

    Bierz ta glowice i tak jest tania jak barszcz. Ciezko znalezc peknieta glowice od benzyniaka... A na pewno nie ma duzo wiekszego przebiegu niz twoja...
    panewka w glowicy to jest to miejsce gdzie kreci sie walek rozrzadu w glowicy... czyli miejsce styku walka z glowica... i jesli nie bylo oleju to wlasnie w tym miejscu wyciera sie aluminium i walek dostaje luzu...
    jeżdzone na gazie było widać... zawory wyklepane nieźle... gniazdo swiecy tez jedno jakies zasyfione bardzo...
    z takich fotek trudno cokolwiek powiedziec,
    wyglada nieszczegolnie, widac, ze na dwoch cylindrach bylo tak sobie z paleniem,
    nie wiadomo jak wygladaja gniazda i przylgi zaworow.
    Duze ryzyko. za jakies grosze mozna wziac, ale i tak trzeba zalozyc robienie.
    Czort wie jak wygladaja luzy zaworow, walek rozrzadu.
    za te kase brac brać i się niezastanawiać,i nieliczyłbym na to że jest nówka szuka ale można sobie ja pieknie odnowic a w miedzyczasie na starej śmigac.
    Nie zadałem najważniejszego pytania, czy ta głowica podejdzie do mojego silnika, bo dziś przeglądałem katalog aso i okazało się że jest 5 różnych głowic a do mojego silnika 1.9 XU9J2 D6D powinna być nr. kat. 0200 G5
    No ze zdjecia saqul to sie chyba raczej nie wyczai dokladnie jaka jest tak glowica...:)
    Poza tym wiesz dokladniej jakie sa roznice w tych poszczegolnych typach?
    No właśnie nie wiem jakie są różnice, ale wiem że jest 5 różnych wersji wg. katalogu... Może ktoś wie co są za różnice? Kilan pisze że tak głowica jest od silnika XU9JAZ ale nie jest pewien. Cholera wg. katalogu tylko głowica z nr. kat. 0200 G5 pasuje do mojego silnika...
    saqul - ja nie mam pojecia jakie sa roznice. I tego mozna by sie dowiedziec chyba tylko z jakiejs serwisowki silnika, albo w ASO. Choc przyznam szcerze,, ze jesli w tym samym modelu silnika byly rozne glowice, to roznice nie moga byc duze. Moga byc powiazane ze zmianami wymiarowymi tlokow, zmianami kolektorow. Moze sie okazac, ze do innej glowicy nie zalozysz kolektora, bo o 0.5 cm zmienili rozstaw srub mocujacych, albo zmienil sie ksztalt kanalow itd. Ale to wszystklo trzeba sprawdzic.
    No i niestety, sprawdziłem po nr. VIN i to na pewno był silnik XU9JAZ i ta głowica to nr. kat. 0200 F2, wygląda tak z przodu:





    A tak wygląda głowica dla silnika XU9J2 nr. kat 0200 G5:



    Widać różnice i to duże jeśli chodzi o mocowanie kolektora ssącego
    Widzisz sam sobie odpowiedziałeś trzeba było od razu wsadzić zdjęcie od przodu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.