ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10
2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik
duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st.
Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL
identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna
ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach
1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cyklista.xlx.pl

  • chomiki

    Witam,

    Mam pytanko odnośnie układu chłodniczego, a mianowicie czy to normalne że po 30 minutowym staniu w korku, i przejechaniu ok 15 km z prędkością ok 100km/h, temperatura wzrasta do ok 100C. I jeśli zatrzymam się na jakieś 5 min to po przekręceniu stacyjki i odpaleniu, zapala mi się stop oraz czerwona kontrolka przy wskaźniku temperatury . Czy wentylator chłodnicy nie powinien działać po wyłączeniu silnika (obecnie tylko przy przekręconej stacyjce na poz2 - nie musi być odpalony, ale muszą się palić kontrolki). Wymieniałem termostat, który był uprzednio odwrotnie włożony sprawdzałem działanie czujnika temp. i przy ok 102 stopniach włącza się wentylator. Czy to normalny objaw to grzanie?? Ja się ratuje włączaniem ogrzewania ale w takie upały to porażka. Proszę o wskazówki
    Dzięki


    Wentylator powinien sie wlaczac w zaleznosci od czujnika 88-95* i pracowac po wylaczeniu silnika.

    Jezeli w czasie jazdy wzrasta temp do 100*, to albo jest neidrozny uklad chlodzenia, albo zatkana chlodnica, albo zbyt uboga mieszanka, ew zbyt opozniony/przyspieszony zaplon.

    Ew uszczelka/glowica uszkodzona.
    Z tego co Mi wiadomo (tak jest w tym co ja miałem) 1,6 gl
    to wentylator jest dwu-biegowy pierwszy wolniejszy bieg odpalał przy ok.86 st.
    i pracował nawet przy wyłączonym zapłonie , a drugi bieg ,znacznie szybszy
    załączał przy 93-95 st. i ten przestawał pracować po wyłączeniu zapłonu.

    Ale jak miałem zaśniedziałe styki od drugiego biegu to miałem takie same objawy w korkach jak Ty. Bez stania w korku pirwszy bieg dawał radę.
    Tak w 1,6 jest jak jaro23, pisze. Lecz wydaje mi sie że on pierwszy bieg olewa i na drugim działa. Takie moje są odczucia i kolega w 1,6 rozpierdzilelił silnik bo na2 biegu tylko mu pomyskał...
    U mnie po ustawieniu zapłonu temperatura dochodzi do ok 91st. Myślicie że tak może byc?? Dalej oczywiscie nie idzie a zawsze miałem 88st choc czasmi mu odbijało i podchodził pod 90st. Wydaje mi sie ze 3st różnicy dużo nie zrobią, ale zawsze warto spytac...


    W moim 1,6 było gorzej Ale wystarczyło odpowietrzyć układ chłodzenia A jak sprawdzić czy jest zapowietrzony?? Proste na gorącym silniku otwórz chłodnice (niebezpieczne) jak jest zapowietrzony to tak wystrzeli że niema rady i będziesz poparzony ... ale bez jaj... uważaj... teraz jak mam odpowietrzony to niestrzela
    i sie zdecydoanie mniej grzeje... teraz to max 97stopni jak jest super gorąco na dworze i jak go zyluje na obrotach powyżej 4-5 tysięcy... Wiec odpowietrz go i sobie zrób włączenie wiatraka ręczne i sobie na postoju możesz go pare minut pochodzić i cala chłodnica będzie zimniutka I jak sie to zmiesza to u mnie zwykle pokazuje jakieś 80 - 85 stopni... uważaj przy odpowietrzniu Pozdrawiam
    Dzięki Panowie,

    Już raz tak miałem w tamtym roku, ale wtedy padniety byl termostat chociarz z tego co przeczytalem to raczej tez mialem zapowietrzony uklad bo jak odkrecilem korek to.... mozecie sobie wyobrazic, poza tym wywalilo ponad dwa litry plynu koszmar. W takim razie sprawdze czy znow sie nie zapowietrzyl po ostatniej instalacji LPG. Wiem ze przy gazie jest wyzsza temperatura ale martwi mnie i wkurza te dwie czerwone kontrolki.
    A do tego jeszcze można dodać, że należy sprawdzić, cz są założone zaślepki na wlotach powietrza, bo jak są założone zaślepki to wtedy i wentylator jest mało wydajny.A zaślepki warto na lato zdejmować.
    A gdzie te zaślepki się znajdują?? Jak można to proszę o podpowiedź
    wlasnie umnie tez jakos ostanio sie grzeje zamocno ale zbija temp w moim przypadku bende musial sprawdzic wogole czy mam wode w chlodnicy bo juz tego dlugo nierobilem
    Jedna jest na dole na wysokości dolnej krawędzi tablicy rejestracyjnej jest zamocowana na pięciu wkrętach jest dość długa, a następne dwie to trzeba zdemontować kratkę wlotu powietrza (grila) i od wewnątrz są dwie zaślepki zamocowane na zatrzaskach.
    padnięty termostat, braki płynu w chłodnicy, niedrożny układ chłodzenia lub zapowietrzony przez instalację gazową. ja przy moim poprzednim aucie to miałem tak że przewód który szedł od parownika ( czy czegoś takiego) następnie wchodził koło termostatu i tu był problem bo przewód miał średnice 10 mm w środku a rurka na którą nachodził w środku jak miała ze 3 - 4 mm to góra i wiecznie były z tym problemy. ale po odpowietrzeniu i rozwierceniu wszystko się ustatkowało.
    sprawdź nagrzewnice na ciepłym silniku czy mocno grzeje to w ten sposób wyeliminujesz niedrożny układ chłodzenia no chyba że zapowietrzony to też może słabo grzać. sprawdź styki i ewentualnie przeczyść jak są zaśniedziałe. dolej płynu do stanu między min a max. a jak dalej tak się będzie działo to wole niekrakać ale za takie co to też może odpowiadać uszczelka pod głowicą.
    Zobacz też SILNIK-BENZYNA-GRZANIE SIĘ SILNIKA
    dzięki panowie
    Na trasie autko ma tak w granicach 88-90 chyba ze jest duuzy upal to potrafi skoczyc temp do 94/96 stopni. Jesli chodzi o nagrzewnica to daje jak z piekla bucha z niej zar. Jak dzisiaj jechalem i przelaczylem z LPG na benzynke to temp spadla do ok 86 stopni. Ja mysle ze to byl problem przedewszystkim upałów i korków a nie instalacji
    Wszystkim dziekuje za pomoc
    na gazie zawsze bedzie osiągać wieksza temperatura niz na benzynie...gaz ma wyższa temperature spalania
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.