ďťż
chomiki Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54 Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki? Zerwany gwint świecy w głowicy - naprawa padla uszcelka pod glowica jaka przyczyna ?? Planowanie głowicy, w jakim stanie dostarczyć? Kupiłem głowicę, okazało się że wałek rozwalony... help Pilne głowica silnika 1.8 8v Montaż i demontaż głowicy XU10J2C zerwany gwint w głowicy od świecy Wykręciłem głowicę, proszę o ogląd ;) |
chomikiWitam, kupiłem niedawno Peugeota 405 z 1995 roku z silnikiem 1.6 na gaźniku. Auto było po stłuczce, stało kilka miesięcy. Aku było padnięte, klemy zapieczone, ale po wymianie akumulatora auto odpaliło bez problemów na gazie, trzymało wolne obroty itp. Po pewnym czasie samochód przestał trzymać wolne obroty i odpalać na gazie. Na benzynie też nie trzymał wolnych obrotów, silnik nie był zbyt mocny. Po rozgrzaniu auto trzyma wolne obroty tzn obroty są nawet zbyt duże. Mam wrażenie, że silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach.Korek chłodnicy ma na sobie rdzawy, tłusty nalot, poziom oleju zwiększył się. Czyli uszczelka. Ale jest dodatkowy objaw - auto spaliło 5l benzyny na 30 km. Do tego olej nie zrobił się szary, nie pieni się itp. Sprawdziłem pompę paliwa - membrana jest cała. ściągac głowicę, czy nie? Pozdrawiam nie będę sie rozpisywał za bardzo jakie są objawy padniętej głowicy. ale w skrócie przynajmniej niektóre objawy: psrawdź sobie na włączonym silniku czy robią ci się pęcherzyki powietrza w układzie chłodzenia, możesz zobaczyć czy nie masz masła w silniku (50 % przypadków nie ma) nie trzyma temperatury (u mnie temperatura sięgała nawet 100 stopni przez to że cały płyn mi z bloku wydmuchało. sumując : opcja SZUKAJ na stronie, a włącz sobie silnik , podnieś maskę i odkręć korek od chłodnicy i patrz co się będzie działo, jak pęcherzyki to na 90 % głowica, lub uszczelka ewentualnie mało prawdopodobny BLOK silnika pęknięty, ale wtedy masło raczej napewno w oleju, ale tak jak pisałem głowice raczej ściągnąć bo inaczej tego nie zobaczysz co padło Zrobiłem nim tylko 50 km, ale temperatura nigdy nie przekroczyła 90 stopni. Ogrzewanie działało prawidłowo. Nie chcę ściągac niepotrzebnie głowicy - auto ma dośc nietypowe objawy no właśnie, bo jednak mechanik kosztuje, a i dobra uszczelka też a wywalać czasem niepotrzebnie pieniądze to nie bardzo. ja bym jeździł dalej, tylko że jak to gazownik jest to filtry powymieniać i ten od gazu i powietrza, sprawdzić świece i przewody. Ok, ale problemem jest jak napisałem wyżej zwiększony poziom oleju oraz ogromne zużycie paliwa. Do tego brak wolnych obrotów na benzynie, przed rozgrzaniem, na gazie nie ma wolnych nawet po rozgrzaniu. Na szczęście mam drugi samochód, ale w końcu nie po to kupiłem 405 by stał w garażu. Poziom oleju mnie martwi bardzo i sam nie wiem skąd może się brać. sprawdź poziom płynu chłodniczego. zazwyczaj jak poziom oleju drastycznie się zwiększa to dostaje się tam płyn chłodniczy (i oczywiście płynu ubywa bądź też wszystko się miesza) i po dłuższej jeździe jest masło i w silniku i może być w układzie chłodzenia. u mnie w starym samochodzie przejechałem koło 70 km i już wszystko wiedziałem. znajomy ma P406 i jeździł troszke aż to wykrył. Edit. edit własny post Wysłany: Dzisiaj 18:18 marcpol, odpal fure, niech sie nagrzeje i zobacz czy wąż od chłodnicy do termostatu jest mega twardy. Jeśli tak to niestety na 99 % uszczelka Nie kopci Ci zbyt intensywnie? Płyn dostaje sie do oleju, głowica koniecznie do zdjecia, inaczej to możesz tylko gdybac, jak tak dużo pali to na którymś garze przedmuchało uszczelke, jedź do mechanika niech ci zmierzy ciśnienie w cylindrach i wszystko bedzie jasne wyobraz sobie jak dobrze smarowany jest silnik poprzez mieszanke oleju i plynu. skoro auto ma gaz to gaźnik zazwyczaj nie jest w pełni sprawny więcej oleju może być z nieprzepalonej benzyny która spływa do oleju a na gazie jedzie ? może a nawet na pewno trzeba wyregulować gaz posprawdzać szczelność dolotu itp. Weże sprawdzałem - nie były specjalnie twarde, dało się je ugiąc. Na gazie też nie ma wolnych obrotów. Silnik nie odpala na gazie. Wczoraj zdjąłem głowicę. Dziwne, że jeszcze chodziło. http://images39.fotosik.p...6c52dc359d9.jpg http://images39.fotosik.p...d924c2e1bad.jpg 3 cylindry miały przedmuch. Jedna śruba była bardzo słabo dokręcona. Mam nadzieję, że gwint jest ok. Zamiast innej śruby mam szpilkę 12 mm i nakrętkę - ktoś zerwał gwint. Zastanawia mnie dlaczego olej nie zrobił się szary. Jaką uszczelkę polecacie? Z jaką siłą dokręcac głowicę? 20Nm i 240 stopni? uszczelki wiktor rainz lub elring, a kolejnosc i momenty dokrecania glowicy beda rozrysowane w opakowaniu uszczelki Tylko trzeba pamiętać ze powinno się po mniej więcej 500km jeszcze raz dokręcić z tą samą siłą głowice oraz ponownie wyregulować zaworki:) Tak tylko mowię ZonExE, nie z taką samą siłą, lekko poluzować i dokręcić ok 1/4 obrotu (oczywiście z wyczuciem), tak przynajmniej mi doradzano i jest ok |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||