ďťż
chomiki Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54 Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki? Zerwany gwint świecy w głowicy - naprawa padla uszcelka pod glowica jaka przyczyna ?? Planowanie głowicy, w jakim stanie dostarczyć? Kupiłem głowicę, okazało się że wałek rozwalony... help Pilne głowica silnika 1.8 8v Montaż i demontaż głowicy XU10J2C zerwany gwint w głowicy od świecy Wykręciłem głowicę, proszę o ogląd ;) |
chomikiznowu wywaliło mi uszczelke po glowicą w 1.9 diesel nie wiem ci jest grane pomóżcie mi co moze z tym czortem byc i co robic czy wymieniac silnik czy naprawiacZasadnicze pytanie : Czy przed założeniem nowej uszczelki dokonywałeś planowania głowicy? I czy grubość uszczelki była dobrana odpowiednio? nie była planowana tylko sprawdzana przymiarem liniowym bo poprzednio planowana była i była prosta natomiast zastanawiam sie nad prostoscią bloku uszczelka tez była porzadna firmy goetze nie wiem co jest grane z tym cholerstwem na tej uszczelce zrobilem 28000 km na poprzedniej jakies 4500 km ale ponoc byla syfna uszczelka i niedokrecona glowica. Jakie sa monenty dokrecen głowicy w silniku xud 9 i czy tylko raz sie to robi? Przykręcanie : 1 faza : 30 Nm 2 faza : 70 Nm 3 faza : o kąt 120 * bez poluzowania Kolejnosć : wszystko mi sie podoba tylko jest mały problem czy ta ksiązka jest z wszystkimi silnikami czy tylko z dieslami bo jak z wszystkimi to zobacz na poczatku na momenty dokrecen i powiedz jak mam to rozumiec? Dane które Ci podałem są z rozdziału o silnikach DIESLA. A czego nie rozumiesz? to zobacz na monenty dokrencen w takim rozdziale a tego wlasnie nie rozumie co w tym rozdziale pisze a ja nie rozumiem o co chodzi chodzi o to ze tam jest napisane dla srub z łbem szesciokątnym jest tak jak napisałes a dla innych jakis tam ale nie pamietam jakich jest inny kat i cos jeszcze Jeszcze jedną przyczyną "sypania" się uszczelki może być to , że po zdjęciu głowicy nie zabezpieczyłeś tuleji cylindrowych przed podniesieniem się ich. Teraz może masz tak że tuleje stoją jak sztachety w starym płocie i uszczelka do ich górnych krawędzi nie przylega równomiernie. Jeżeli tak się stało to nie masz co liczyć na to że głowica je na powrót ustawi. nie wiem bo tego nie robilem a jak sie te tuleje zabezpiecza. Moze znasz kogos z krakowa kto dobrze mi to sprawdzi i powie co sie bardziej oplaca czy naprawa czy nowy silnik bo trace do niego cierpliwosc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeżeli głowica była szlifowana (planowana) to pod sprężyny zaworów należy włożyć podkładki dystansowe o grubości 0.4 mm Pokrywy łożysk wałka rozrządu : moment dokręcenia 17.5 Nm śruba mocująca koło zębate na wałku rozrządu : 35 Nm Jeśli chodzi Ci o momenty dokręcenia w silnikach 1.4/1.6/1.9 to : 1. Faza: Moment 20Nm 2. Faza: o kąt 240* 1.6 i 1.9 XU - śruby z łbem sześciokątnyn 1. 60 Nm 2. luzowac kolejno i dokrecac 20 Nm 3. o kąt 120* Śruby z łbem walcowym torx 1. 60 Nm 2. luzowac kolejno i dokrecac 20 Nm 3. o kąt 300* nie wiem co było robione ale moze teraz mechanik mi to wszystko sprawdzi i bede wiedział a co do momentu to jak ma byc dla xud 9 bo ja juz nic nie wiem mozliwe zeby blok byl krzywy i czy da sie to sprawdzic bez rozbierania silnika na drobne czesci? Aha ile razy mozna planowac glowice w dieslu? Zna ktos dobry zaklad w krakowie? [ Dodano: Pią Sty 20, 2006 5:21 pm ] Jeżeli głowica była szlifowana (planowana) to pod sprężyny zaworów należy włożyć podkładki dystansowe o grubości 0.4 mm A to po co? co ma szlif głowicy do naprężenia wstępnego sprężyn? |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||