ďťż
chomiki Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54 sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10 2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st. Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach 1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki? uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow |
chomikiWitam,Proszę o wszelkie opinie i sugestie co do zabezpieczenia się przed tak długą trasą, aby nie trzeba było porzucać przyjaciela 1.9D przy awarii gdzieś za granicą. Mam możliwość jazdy Mondeo 2 zagazowanym, ale mam dosyć tematyki szukania stacji LPG w trasie za granicą.Dlatego wybrałem niezawodnego jak narazie diesla.Auto mam 2 lata i poza 1 przypadkiem zapowietrzenia ukłądu paliwa przez niewielki przeciek pod filtrem-nie zawiodło mnie w trasie, zresztą gdybym wiedział o co chodzi w dieslu z zapowietrzaniem to nie stanął bym wtedy. Zamieszczam temat na silniku, bo to rzecz kluczowa. Z rzeczy sprawdzonych: -wymienione przewody paliwowe, uszczelniony filtr paliwa na podgrzewaczu -spalanie oleju-niewielkie/ok 0.5 l/1000km -wycieki spod pokrywy głowicy-śladowe -silnik pracuje ładnie, żadnych dziwnych odgłosów -tłumik stary, ale ok wizualnie -wymienione sprzęgło, 1 przegub-reszta ok -hamulce-zrobione -tylna belka-zrobiona -oczywiście o drobiazgach jak światła, opony nie wspominam Mam zamiar jeszcze wymienić pasek rozrzadu, pompę i rolkę, choć nie wiem czy jest sens te 2 ostatnie robić, No i szczotki od alternatora jeszcze przejrzę. Co tym sądzicie, co jeszcze radzicie zrobić? pozdrawiam kolego niema reguły, jak ma sie zepsuc to i nowe auto a własnie tak jest ze jezdzisz całe zycie ,a za granica sie własnie cos psuje u mnie np padł alternator pod Holenderska granica wiec to bym sprawdził jak rozrzad to rolki tez ,a pompa jak masz pewnosc ze dobra to mozna zostawic chociaz miałem przypadek ze mechanik zmienił i rozrzad ,pompy nie i 200km od granicy w Niemczech zaczęła cieknac bo za mocno pasek naciagnął pompa kosztuje ok 100 zł to lepiej zmienic tez Ja bym się upewnił, że nie masz wywalonej uszczelki pod głowicą... Często jeździ się z tym nawet o tym nie wiedząć... Po tym jak pojeździsz i silnik będzie już rozgrzany, zatrzymaj się , wyłącz silnik i przez szmatkę spróbuj ścisnąć przewód idący od chłodnicy do obudowy termostatu... Powinno dać się ścisnąć do końca z lekkim oporem. Jak przewód jest twardy jak kamień i nie da się ścisnąć, to ja bym bez zrobienia tego nie ruszał się tak daleko... a tak to standard, trochę kabli, trytek, taśma klejąca (taka srebrna mocna) i dojedziesz Dokladnie tak jak ci kolega orel11, pisze nie ma reguly Ja napewno po jakichś wymianach napewno najpierw testował bym auto w domu no chyba że sam to robilem i wiem co jest a ja bym sobie wykupił pakiet assisstance na czas wyjazdu - sam od paru lat mam w ramach członkostwa w PZMOT i jedno powiem - dużo spokojniejsza głowa w trasach w kraju i za granicą Zrobił bym tak, jednak z tego co wiem nie ubezpieczaja aut starszych niż 10 lat Moja prawie 18 letnia 405 miala assisstance, fakt ze wiekszosc ubezpieczycieli ma granice 10 lat ale nie klub sos pzmot (ktory tak naprawde swoimi lawetami cala reszte ubezpieczycieli zalatwia i zrzeszony jest w arc europe czyli np awarie w niemczech obsluguje adac) nie ma reguły ja objechałem 900km i zgasiłem w prradze auto i juz nie odpaliłem siadł na amen akumulator i mysiałem lecieć na stacje po nowy bo auto w automacie i na popych sie nie dało Ba, ostatnio zostawiłem na swiatłach mijania, padł aku i 4 chłopa nie mogło rozbujać 1.9 diesel, dopiero hol pomógł:) Dzięki za poradę odnośnie assistance, przedzwonię tam. a nie próbowałeś go zapalić przypadkiem na 1 biegu? :> diesla raczej na 2-3 biegu na pych |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||