ďťż
chomiki Pompa paliwa i Czujnik wskazania temperatury w 1.8 SRI Przy temperaturze 70-80 stopni gaśnie. silnik nie pali przy niskich temperaturach... Wyniki spalania oraz problem z temperatura Włacza sie kontrolka STOP i czerwona od temperatury? Temperatura w biosie a odczyty everesta skacze temperatura płynu chłodzącego temperatura silnika 100 stopni Niska temperatura płynu chłodniczego Temperatura robocza silnika 1.9 TD |
chomikiwitam ,przyznam szczerze, ze tez od pewnego czasu nie wiem czy cos mi sie nie zepsulo w temacie temperatury silnika . Mam 405 z silnikiem 1.9 dieselek. i od pewnego czasu zauwazylem ze jak postoje troche w korku to przy temperaturze zewnetrznej rzedu 10-20 stopni dosyc szybko rosnie mi temperatura silnika do okolo 94 stopni po czym zalaczaja sie wiatraki i spada do jakis 83. podobnie ma sie sprawa w przypadku rozpedzania auta - temperatura rosnie a po przejechaniu kilku km spada. na trasie az tak wskaznik nie szaleje. nie wiem czy to normalne czy nie. jak mozecie cos niecos powiedziec w tym temacie to odpiszcie z gory dziekuje Ja miałem tak samo tyle ze w benzynie . Wynik ? Uszczelka pod głowicą . Długo się przed tym broniłem wymyslajac rózne inne rzeczy ale niestety to uszczelka . Przynajmniej u mnie Rob, dobrze mówisz przegrzana uszczelka pod głowica no tak ale gdyby uszczelke pod glowica wypalilo to przeciez plyn wyrzucaloby i przede wszystkim spaliny bylyby w ukladzie chlodzenia albo olej,czy z drugiej strony plyn bylby w oleju. a bylem na tym tzw tescie i nic nie wykazal. nie koneicznie ;) przegrzana uszczelka to nie przepalona uszczelka pamietaj ;) a mozna to stwierdzic w jakis inny sposob?? po co od razu ladowac sie w koszty. czy po prostu jezdzic az sie calkiem nie rozpadnie? raczej jest to normalne ja też tak mam jak stoisz w korku to nie masz chłodzenia a jak rozpędzasz się to ciepło rośnie aż do momentu kiedy nie schłodzisz silnika do mniejszej temperatury silnika dla mnie jest ok i nie będzie to raczej uszczelka tylko na polu zrobiło się cieplej jezeli temperatura silnika rośnie ci powyżej 90 stopin a POTEM SPADA PONIZEJ 90 to nie bedzie uszczelka pod głowicą...stawiałbym tu albo na : zbyt mało płynu/wody w ukladzie chłodzenia,albo zapowietrzony układ...ewentualnie termostat moze sie zawieszać pozatym diesel zawsze bedzie miał wiekszą temperature roboczą silnika niż benzyna Nic ci sie nie dzieje w dieslu temperatura optymalna to 92 stopnie jak by była ponad 100 to jest już coś nie tak ale jak jest lekko ponad 90 to nic sie nie dzieje ,jak w dieslu pójdzie uszczelka pod głowicą tak typowo to od razu wiadomo bo z pod machy wala kłęby białego dymu i silnik kaput. Dodam że na postoju chłodnica nie chłodzi silnika do momentu aż nie włączy się wentylator a temperatura silnika zależy również od stylu jazdy ja jak dam buta od świateł do świateł to nawet wentylator potrafi działać cały czas niestety chłodnica nie jest też nowa i napewno nie odprowadza tak ciepła jak powinna myślałem ją wypłukać ale nie chce mi się z tym babrać [ Dodano: Sob Maj 12, 2007 2:17 pm ] BlacK ma racje.To nie są grożne objawy.Miałem 309GRD,jak mi poszła uszczelka to wszędzie kłeby dymu były.Sprawdz sobie tylko poziom płynu chłodzącego.Jeżeli masz wodę to też może ci się szybciej dogrzewać.Dopóki go wentylatory schładzają do tych 83 to jest ok.W moim 2.0 (benzyna)jest identycznie,w korku temperatura siega 93,a po właczeniu wentylatorów spada do ok80-85stopni. wczoraj jechałem 19 km połowa miasto od początku drogi reszta mała traska i temperatura nie przeszła 84 stopni i myśle że to jest kwestią stylu jazdy w mieście nigdy nie dostudzimy dieselka od świateł do świateł na trasce powietrze schłodzi odpowiednio temperaturke a termostat utrzyma odpowiednią cały czas to jest moje zdanie Zgadzam sie z Tobą,ze technika jazdy ma znaczenie.Jeżeli jedziesz w miare spokojnie to temperatura nie wzrośnie tak szybko.Długość odcinków tez jest ważna jak są krótkie to silnik będzie pracował na wyższych obrotach bo używasz 1,2,3 biegu. U mnie jest o tyle ciekawie, że kolega od którego kupowałem auto, nie dał mi gwarancji że automat włączania wentylatora działa, pomimo że jest nowy. On jako zabezpieczenie przed grzaniem się, zainstalował włącznik wentylatora w kabinie, także przy dłuższej jeździe w korku, albo podjeździe pod góre, po prostu włączam sobie wiatrak na pierwszy bieg i wtedy bez problemu temperatura utrzymuje się na nie więcej niż 75 stopni. Bez tego spokojnie przekracza 80 stopni. Kiedyś holując na lince e30 kombi przy podjeździe pod górke, trochę się zagapiłem i temperatura podeszła prawie pod 90. Szybko włączyłem wentylator na drugi bieg i na szczęście nic się nie stało, ale przynamniej mam potwierdzenie że wskaźniki temperatury pokazują prawdę a jak jest z chłodnicą 17 letnią moze ja jakoś przeczyścić tylko jak [ Dodano: Wto Maj 15, 2007 8:54 pm ] Wyjście awaryjne w przypadkach beznadziejnych gdy jest lato, straszny korek, z przodu auto z tyłu auto na wskaźniku temperatura rośnie do poziomu bólu głowy, co robić w takiej chwili? Jest tylko jedno jedyne wyjście rozsądne (poza pozostawiemiem auta na drodze) WŁĄCZYĆ OGRZEWANIE KABINY NA MAXA I OBROTY DMUCHAWY TEŻ NA MAXA. OTWORZYĆ WSZYSTKIE SZYBY I SPOKOJNIE CZEKAĆ. Trochę ciepło ale silnika nie przegrzejesz i dojedziesz do celu. wyjście awaryjne jest osobny przełącznik do wentylatorków i kontrolka działania wentylatorów jeszcze nigdy mi sie nie zdarzyło aby temperatura osiągneła powyżej 100 stopni ale denerwuje mnie fakt ciagłego włączania sie wentylatorków a w dodatku mieszkam w krakowie a tu korki co ulica. Dzis po 21 jechałem z pracy i temperaturka cały czas w jednym punkcie i nawet bardzo nie drgneła nawet wczoraj jak wracałem z tarnowa po południu to tez prawie nie grzał sie tylko pod górki temperaturka rosła, nie wiem dlaczego jak ciągne pod góre to właśnie temperaturka rośnie??? Odwrotnie było rano do tarnowa korki jazda 50 km/h temperaturka 30 stopni na polu i wiatraczek hulał co chwilke. Myśle ze to ta 17 letnia chłodnica jest pozapychana i nie wydala już a ja bym tak nie panikował z tą temperaturą ,a czemu: skoro producent pojazdu zaprojektował tak że pierwszy stopień wiatraka ma się załączać przy temperaturze 92*C a wyłączać przy 87*C ---- a drugi stopień wentylatora( lub drugi wentylator) ma się włączć przy temperaturze 97*C a wyłączać przy 92*C to chyba silnikowi się nic nie stanie. Wiadomo,że jeżeli będziemy mieć zalany układ samą wodą to ona się może zagotować, a jeżeli odpowiednim płynem i warunek że układ chłodzenia będzie szczelny tzn utrzymywał ciśnienie ok 1bar to płyn się może zagotować przy temperaturze przekraczającej 115*C i dopiero wtedy może nam szkód narobić. Dodatkowy wyłącznik wentylatora owszem, ale co będzie jak się zagapimy lub inny kierowca weźmie auto- a reszta układu nie będzie sprawna to wtedy głowica lub uszczelka do wymiany ok zgadzam sie dziś zacząłem odpowietrzać ale nic to nie dało tak samo ale wyciągłem z atrapy zaslepki plastikowe i zobaczymy na pierwszy rzut oka jest o niebo lepiej w mieście chłodnica zaczeła lepiej chłodzić od swiateł do świateł ale dziś jest tez troche zimniej zobaczymy czas pokaże Ja podniosłem wyżej tablice rejestracyjną, bo zasłaniała prawie cały wlot powietrza w zderzaku... A poza tym była krzywo, co widać nawet na moim avatarze znalazłem chyba odpowiedz na temat wariujących wskazówek temperatury cieczy moje sugestie z tą wskazówką były zwiazanie z użytkowaniem w ostatnim czasie z innymi samochodami w których wskazówka stoi w miejscu . Daje kawałek wątku z forumm vw "Panowie w pewnym sensie rozwiązałem swój problem (pytanie) dotyczące trzymania temperatury 90 stopni w upałach w korku czy na trasie i postanowiłem się podzielić informacjami pomimo złośliwych postów typu " jedź do Afryki" ale zazwyczaj piszą to ludzie którzy nic do powiedzenia nie mają a więc do tematu: czujnik temp. skonstruowany jest tak w silniku AGR i pochodnych że charakterystyka jego jest nie liniowa tzn. w zakresie temperatury silnika od 75 stopni do 105 zawsze na szafie pokazuje 90 stopni, po to tak zrobili aby nie denerwować kierowcy, i teraz wiadomo ze w korkach temp. wzrasta ale nie przekracza 105 które nie mają znaczenia dla silnika (układ zamknięty). Dopiero po przekroczeniu tej temp. wskazówka szybko skacze do góry a to już zły znak. Więc wszystkim użytkownikom AGR-a będzie pokazywało 90 oczywiście przy sprawnym układzie chłodzenia a w rzeczywistości jest trochę inaczej (temp. spada i podnosi się). Pozdrawiam wszystkich i myślę że ta informacja Wam się przyda." można by sie z tym zgodzić inna technologia wskażnika żeby kierowcy nie wkurw...... [ Dodano: Pią Maj 25, 2007 3:00 pm ] czyli po przeczytaniu wszystkich podpowiedzi nalezy przyjac zachowanie wskaznikow z przymruzeniem oka i najlepiej przestac sie przejmowac. do poki nic spod korka nie wycieka moze lepiej za duzo nie grzebac bo sie jeszcze rzeczywiscie cos powaznego wygrzebie. wielkie dzieki za odp. |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||