ďťż
chomiki Pompa paliwa i Czujnik wskazania temperatury w 1.8 SRI Garaż na ul. Konstytucji (przy osiedlu Zachodnia / AK) Co z FSB przy wymianianiu starego Celerona na Pentium III zielony pzrekaznik przy kompie i dzikie obroty POMOCY swieci sie kontrolka braku ladowania przy wcisnietym hamulcu Wyniki spalania oraz problem z temperatura Włacza sie kontrolka STOP i czerwona od temperatury? Code 10 error przy zintegrowaniej dźwiękówce Przy oglądaniu filmów online laptop się zawiesza Ikonka systemu przy kazdym poscie uzyszkodnika |
chomikiDobra, witam wszystkich, problem podpinałem do innych tematów, ale kiepsko to wychodzi więc założę swój własny.Problem polega na tym, że swojego czasu przegrzałem silnik w peugeocie (no poprostu pękł wąż od tyłu bloku i średnio widziałem wyciek). Dojechałem sobie 300 Km na dolewaniu wody do chłodnicy (zazwyczaj dolewałem około litra wody na 15 km) proszę nie pytajcie o to jaka to była przygoda, bo to jest temat do piwa i baru. Ale wracając do tematu. Wymieniłem uszczelkę, splanowałem głowicę, poza tym autko borykało się z kłopotami przepływomierza (wytarły się ślizgi) i jeździłem na błędzie (kontrolka K). Odpalałem autko na błędzie (odpinałem wtyczkę p.powietrza, zakręciłem silnikiem podłączyłem i odpalał) - spalało ogromne ilości paliwa. Ostatnio wymieniłem przepływomierz i włożyłem od Alfy Romeo (oznaczenia takie same, wygląd, ale cena całkiem inna no i w przepustnicy jest wywiercona fabrycznie mała dziurka której PUG niema). Po wymianie majonezu na olej (na 200 km wlałem stary średnio zjeżdżony żeby popłukać kanały i miskę), założeniu osprzętu zaczynają się kłopociki - mianowicie auto kiepsko odpala, kiedy już odpali temperatura dochodzi do 70 (czasem 80) stopni i silnik gaśnie - ponowne kręcenie rozruchem nie daje efektu. Błąd nadal występuje - jutro go spiszę (o ile podołam bo wydaje się że można łatwo się pomylić). Ponad to dowiedziałem się że Peugeot może mieć zabezpieczenie w postaci czujnika przegrzania czy czegoś podobnego, którym jest bimetal który to po przegrzaniu zabezpiecza silnik - czy takie coś występuje? Oto jest pytanie Ponadto jeśli tak to gdzie to znaleźć i czy to nie jest czasem po prostu czujnik temperatury od komputera? Komputer był resetowany ale nic to nie dało. Z góry dziękuję za odpowiedź. jest taki czujnik... znajduje sie on w obudowie termostatu:) ale gdyby to byla wina tego czujnika to zaswiecala by Ci sie kontrolka czerwona STOP... dziwna sprawa... No to u mnie odpada, ja obudowę termostatu miałem plastykową, od starości (i temperatury pewnie też) zrobiła się jak herbatnik, więc wyminiłem od innego modelu....z zaślepionym kolankiem idącym pionowo w górę (też ciekawa konstrukcja). Czyli co - może być to wina czujnika temperatury w silniku? Dokładnie czujnika który wysyła info do komputera....Gdzie ten czujnik się znajduje? jakieś dwie kostki mam za kopułką, z tyłu bloku silnika.....ale dokładnie co to jest to ja niestety nie wiem.;/;/ Najważniejsze to zczytać kody błędów. Jutro to będę robił - więc jakoś postaram się ogarnąc temat. szychaz86 napisał: "Inny kolega który robił peugeoty mówił że czasem się zdarzają czujniki które działają na zasadzie bimetalu - zabezpieczają przed przegrzaniem. Tak sobię myślę, czy auto np zostało na tyle przegrzane że ów czujnik (jeśli występuje oczywiście - to pytanie do was) został przegrzany i powinien być wymieniony.......wiecie coś w tym temacie?" Nie znam sie za bardzo na elektronice silnika, ale mam także XU9JAZ i pare razy przegrzałem silnik, ale nigdy auto mi nie zgasło. Zapaliła sie lampka STOP i czerwona lampka na wskaźniku temperatury, ale silnik samoczynnie się nie zatrzymał ani razu, a jechałem tak nawet dość spory kawałek. Więc moim zdaniem usterką raczej nie będzie żaden czujnik temperatury (pisze tu teraz o tym, który zapala lampke STOP i czerwoną lampke przy wskaźniku temperatury). czujnik od kompa jest z wtyczka zielona,czujnik od zegara i kontrolki przegrzania z kostka niebieska, sa wkrecone w glowice z tylu za modulem zaplonoeym(lub rozdzielaczem ) sprawdz jeszcze sonde lambda,i przede wszustkim cewke zaplonowa lub modul w zaleznosci co u ciebie wystepuje.... Dobra - opiszę kłopot dzisiejszy. Zrobiłem diagnostykę silnika, oto wykazane błędy: błąd 14 - czujnik temperatury chłodziwa błąd 33 - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze błąd 41 - czujnik obr/min położenia błąd 52 - stosunek pow/do paliwa poza zakresem Błędy są spisane z forum od nas. W książce diagnostycznej u mechanika wyczytałem że błąd 33 - jest błędem przepływomierza powietrza. Problem polega na tym, że auto tak jak kilka dni temu nie chce odpalić (po resecie komputera i później). Odpalam je więc na błedzie: obrót rozruchu na odłączonym przepływomierzu, podłaczam i znów kręce i odpala...silnik chodzi na 2000 obr/min do póki nie ruszę gazem - wtedy spadają obroty do 900. Silnik nagrzewa się (3 dni temu do 70, wczoraj do 80, dziś do 90 stopni) i po włączeniu wentylatora po chwili gaśnie i za diabła niedarady go odpalić.......dopiero nasępnego dnia na zimnym silniku , wo zrobieniu błędu (sposób z przepływką) auto można odpalić lecz wszystko się powtarza. Co może być przyczyną? Czy auto posiada ten czujnik w głowicy? Ja nie widzę żadnych kabli które by mogły tam iść. Miał ktoś taki przypadek? Przypominam że przepływka jest od Alfy Romeo - jednak ma ten sam nr oznaczenia (różni się jedynie małą 2mm dziurką w przepustnicy której w PUGu nie było). wiec po kolei wymienczujnik temperatury ten z zielona kostka na nowy, zobacz co sie bedzie dzialo, czujnik cisnienia bezwzglednego to jest MAPsensor, ale skoro masz przeplywke to nie masz mapa, wiec przeplywka raczej do wymiany, a ostatni blad wynika z poprzednich i jeszcze czujnik ktory jest na kole zamachowym czyli czujnik polozenia walu, musisz je niestety po koli wymieniac i sprawdzac efekty zacznij od czujnika z zielona kostka, potem polozenia walu i na koniec jak te nic nie dadza yo przeplywke na oryginal do puga No to nic, w takim razie muszę jutro zakupić czujnik temperatur (niestety tani jakiś -ok 30pln), stary przepływomierz spróbuję zrehabilitować bo wygląda na to że ten który kupiłem także nie działa poprawnie (w starym wytarły się ślizgi grafitowe - może obniżę płytkę o milimetr to mi się uda to przywrócić do stanu używalności). W ostateczności poszukam po szrotach czujnika wału - u mnie kosztuje on 300 pln (jest tylko firma BOSH) - czy ten czujnik występuje w każdym modelu 405? (mam SRI na części na monowtrysku z 89-90 roku jakoś - może i tam się znajdzie taki sprzęcior). Szkoda że autko mi funduje takie przygody (i to już od jakiegoś pół roku, gdzie więcej stał niż jeździł). taki czujnik obrotów to ja mam moge Ci sprzedac za niewielkie poniadze taki czujnik obrotów to ja mam moge Ci sprzedac za niewielkie poniadze masz PW jak coś:D to nie wina ata tylko zaniedban,o ile sie orientuje to wszystkie mialy taki sam czujnik polozenia walu, tylko diesle inny bo tam on robi jako czujnik do obrotomierza dokladnie czujnik temperatury cieczy, map sensor / przeplywka, czujnik polozenia walu posprawdzaj je, ewentualnie wymien Panowie a czujnik temperatury dla komputera różni się budową od innych? Jakieś oznaczenia? Mam kupiony czujnik 2 stykowy, 110stopni http://motohurt.info/skle...oducts_id=49121 budowa nie ,jest inny gwint od pozostalych, tzw szeroki, i ma zawsze zielona kostke...czasem pierscien na niej np zolty,czerwony,szary....czujniki roznia sie parametrami i charakterystyka...na kazdym jest nabity kod, po tym kodzie dobierzesz identyczny bo taki musi byc....sprawdz cisnienie na cylindrach!juz o tym pisalem ,to bardzo wazne....czasem blad mieszanki a co za tym idzie gasniecie, wieksze spalanie wynika z przepalonej uszczelki pod glowica....ze starosci ma prawo tak sie stac. miedzy cylindrami jest malutka przerwa, najczesciej na niej przepala sie uszczelka....i jest przedmuch cisnienia miedzy sasiednimi cylindrami i wtedy sa takie objawy....sprawdz cisnienia zeby to wykluczyc i dopiero szukaj dalej.... |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||