ďťż
chomiki
CMOS BATTERY WRONG & CMOS MEMORY WRONG - POMOCY
błąd 41... pomocy... teraz blad 52
bialy dym, bierze duzo oleju, ubywa wody w chlodnicy POMOCY
zainfekowany komp, kto moze sobie z tym poradzic?pomocy
Pomocy - program do cięcia muzyki -cool edit
Reklamiarz!!! Jak go usunąć, próbowałam wszystkiego?! Pomocy
Problem z dyskiem według SpeedFana. POMOCY!!
brak pliku iertutil.dll. pomocy
Jeszcze raz - Bagnet do XU10J2 - POMOCY
zaniki iskry (problem z odpalaniem) POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rasmusland.pev.pl

  • chomiki

    Witam Was ! mam takie problem a zarazem pytanie : przy komputerze pod maska mam taki zielony przekaznik ktory po zdieciu obudowy okazal sie niedzialajacy bynakmniej wedlug mnie poniewaz jest caly pordzewialy , zwoje i wql watpie zeby w takim stanie dzialal. silnik jaki mam to 2.0 multipoint 121 KM wersja SRI , i czy ten oto bezpiecznik moze miec cos wspolnego z obrotami ?? poniewaz mam dzikie tzn raz jak odpale to wzrastaja az do konca obrotow (do odciecia) a raz skacza tak od 1 tys a 1.5 tysiaca dowiedzialem sie z forum ze to prawdopodobnie silniczek krokowy wiec zakupilem go i dzisiaj wymienilem no i odpalam a tu lipa ( tak jak wczesniej dodam ze samochod jest po wypadku i w tej chwili nie mam chlodnicy moze to jest przyczyna tych oto obrotów , bo moze czujnik niema jak podac komputerowi temperatury silnika bo niema w obiegu plynu chlodzacego , i z tad te obroty co? ja juz pomalu sie poddaje wiec prosze Was uprzejmie o POMOC pozdrawiam


    A masz podłączony map sensor? znajduje się nad chłodnicą pod zamkiem maski.
    Czy uszczelniłeś dobrze oudowę przepustnicy? Ze zdjęć pamiętam że miałeś całą popękaną, więc obroty mogą wiązać się z dostawaniem się lewego powietrza.
    Na moje oko to problemy z czujnikiem położenia przepustnicy, inna nazwa to potenciometr przepustnicy lub TPS.


    tak mapsensor mam podlaczony ale niejestem pewien czy dziala
    bede musial sprawdzic ale powinien
    A najlepiej to sobie sprawdź jakie błędy komputer wyłapuje, później szukaj dalej

    obroty mogą wiązać się z dostawaniem się lewego powietrza skłaniam sie do tego stwierdzenia miałem podobny problem w innym aucie i przyczyna okazała sie malurka dziurka na kol. dolotowym
    Ten przekażnik przy sterowniku to przekaźnik od świateł "długich"
    peugeot405 dzieki on jest do wymiany ale dlugie mam he ale dobra i tak trzeba wymienic dziekowac i pozdrawionka
    porobilem dzionek przy mojej laluni , pokleilem caly kolektor dolotowy klejem z rzywica a na to szpachlówka z pylkami aluminiowymi wiec jest na bank szczelna wyczyscilem idealnie przepustnice i na koniec zrestartowalem komputer odlaczylem akumulator i wtyk od kompa na jakies pol godz. podlaczylem no i odpalilem . chodzi lepiej niz chodzil ale nadal te obroty skacza troche lub sa wysokie np 2,5 tys. na ssaniu . co do map sensora to jak odlaczy kostke to gasnie musze go trzymac na gazie a jak wezyk to ssa powietrze i tez gasnie (jak Cieply) jak zminy to ma minimalne obroty i teraz niewiem co mam dalej robic pomuszcie
    map sensor sprawny będzie. Silniczek krokowy czyściłeś ?? czujnik temperatury silnika sprawny ?? TPS czy też sprawny ??
    czujnik temperatury raczej sprawny poniewaz pokazuje mi na desce temperature silnika , a krokowiec jest nowy . moze to ten TPS czujnik przepustnicy ale jak go sprawdzic?? albo wymontowac??

    czujnik temperatury raczej sprawny poniewaz pokazuje mi na desce temperature silnika
    Są dwa czujniki jeden od wskaźnika drugi od wtrysku, to że ci pokazuje temperaturę nie znaczy że ten drugi (ważniejszy) jest sprawny
    Czujnik przepustnicy jest od spodu przepustnicy, ale jeśli by był niesprawny to silnik nie reagował by na dodanie gazu, nie wiem jak jest u ciebie bo piszesz że nie masz chłodnicy i auto po wypadku, myślę że najpierw musisz auto złożyć i uzbroić a dopiero brać się za diagnostykę i sprawdzanie, bo bez chłodzenia tylko silnik możesz załatwić a sprawdzenie nie trwa minutę, trzeba to dobrze przetestować i podać nam objawy inaczej nic z tego nie będzie bo nikt tu nie jest jasnowidzem
    Jeśli auto jest po wypadku problem może tkwić w samej wiązce instalacji elektrycznej może być uszkodzona
    TPS ma istotne znaczenie i nie tylko po to aby pokazać jaki jest kąt otwarcia przepustnicy. Złóż ten silnik i elektronike, zalej płynami i dopiero w tedy patrz.
    dobra tak bede musial zrobic zlozyc go zalac plynami i wtedy sprawdzic . a wiazki elektryczne robilem i robilem je po numerach przy poczatku i koncu wiec powinno byc dobrze.

    e jeśli by był niesprawny to silnik nie reagował by na dodanie gazu
    Maciek, niekoniecznie, może reagować ale w dziwny sposób. Można go łatwo sprawdzić:

    Trochę teorii:
    TPS to nic innego jak prosty potencjometr ślizgowy, który dostarcza do jednostki sterującej silnika (ECU) informacje dotyczące kąta otwarcia przepustnicy, co umożliwia obliczenie masowego wydatku powietrza. Połączony jest bezpośrednio z osią przepustnicy i sterowany jej ruchem zmienia wartość przepływającego przez niego napięcia co pozwala kompowi (ECU) określić stan pracy silnika.

    Sprawdzenie:
    Czujnik powinien mieć 3 kabelki, do 2 z nich podpinasz miernik (musi być włączony zapłon). Niestety musisz uszkodzić trochę izolację na kablach, ustawiasz miernik na zakres do ok. 20V prądu stałego i ruszasz przepustnicą, wartości powinny płynnie się zmieniać, jeśli dobrze pamiętam to od 5V do 0. Najlepiej mieć miernik analogowy bo widać gdy jest jakiś dziwny skok.
    Mowisz saqul ze reagowalby na gaz ale dziewnie .on reaguje normalnie na gaz a jak np jade na pierwszym czy tam wstecznym biegu trzyma rowne obroty , wydaje mi sie ze tylko na biegu jalowym lekko sobie dodaje i zaraz ujmuje i tak powturka z rozrywki co chwile czyli robi tak non stop
    to wygladalo jak krokowiec , ze jest do wymiany wiec go wymienilem a tu jednak nie ... po zalozeniu nowego k rokowc arobi tez tak minimalnie lepiej chodzi ale nadal to nie to . wiec jest
    Placo9, jedź z tym do fachowca bo sam raczej nie dasz rady. Tylko upewnij się że to fachowiec, a nie jakiś partacz ze śmieciowymi interfejsami itp. Mimo że trochę cię skasuje to i tak wyjdzie najtaniej - zobaczysz
    A jak już chcesz koniecznie sam to:
    Ja na twoim miejscu poszukał bym instrukcji serwisowej do twojego wtrysku, jeśli nie znajdziesz to ściągnij sobie program autodata - może tam coś będzie.
    Za obciążenie istotniejszym w tym przypadku jest czujnik podciśnienia w kolektorze a główną rolą TPS'u jest pokazanie jak bardzo otwarta jest przepustnica przez co sterownik oblicza wyprzedzenia zapłonu, również strategie cut off, jak i strategie momentu działania regulacji wolnych obrotów. Na włączonym zapłonie wpinasz się miernikiem w - na akku i w 2 pin(środkowy) w TPS nie rozpinająć wtyczki. Napięcie na zamkniętej przepustnicy w granicach 0,2-0,5 V a przy otwartej na maxa przepustnicy podchodzące pod 5V ( z regóły koło 4,5-4,7) Sprawdź przy płynnym dodawaniu gazu czy nieskaczą wskazania na mierniku. Wyłączasz zapłon, rozpinasz wtyczkęz TPS'u i mierzysz rezystancje pomiędzy pinem 1&3 przy przepustnicy zamkniętej 3300-5000 Ohm, pomiędzy 2&3 zamknięta 1360 Ohm min, i przy otwartej 7000 Ohm max. We wtyczce co do ECU idzie na 1 pinie przy włączonym zapłonie około +5V. Krokowiec powinien mieć rezystancje skrajne piny i wewnętrzne każde po około 55 Ohm, wiadomo jakaś odchyłka może być, ważne żeby nie za duża i żeby ceweczka któraś nie była upalona. A krokowca to rozbierz i dokładnie umyj w środku też jak i przylgnię w przypustnicy, tylko nie popsuj. Dotego sprawdź rezystancje na czujniku temp silnika tym z którego syg. idzie do ECU , wiadomu ukłąd musi być zalany płynem lub jak nie masz to wodą i odpowietrzony, czujnik pod cewką zapłonową z tyłu silnika, będą tam 2 niebieski i zielony, niepamiętam który to który, jak pomierzysz to będziesz wiedział. 10C 3530-4100 Ohm, 40C 1085-1230, 80C 292-326 Ohm. Cieszczie się

    Cieszczie się z czego?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.