ďťż
chomiki CMOS BATTERY WRONG & CMOS MEMORY WRONG - POMOCY błąd 41... pomocy... teraz blad 52 :(zapala się kontrolka stop i od płynu chłodniczego przy 70' Peugeot 806 2.0 HDi - mrygająca kontrolka płynu chłodniczego które styki zewrzeć, żeby włączyć wentylator chłodnicy? zielony pzrekaznik przy kompie i dzikie obroty POMOCY Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL Brak ogrzewania,wywala wode z chłodnicy i gotuje sie zainfekowany komp, kto moze sobie z tym poradzic?pomocy Pomocy - program do cięcia muzyki -cool edit |
chomikiWitam.Moj peugeot ma juz swoje przejechane ok 500 tys km. Wersja 1.9 GRDT Ma nowy silnik ok 130 tys przejechane. Ostatnio chyba nieco stracil mocy. Zauwazalnie czasem zakopci na czarno, ale to nie jest wielki problem, po prostu nie przepalil dawki ropy. Gorsze jest to ze co raz czesciej dymi na bialo... Oprocz tego od wymiany oleju 9.5 tys temu, teraz jest na minimum... wlany byl Lotos 15w40, moze to od tego... oprocz tego silnik sie poci, w okolicach wtryskow. Zaobserwowalem tez olej w intercoolerze, ale co ciekawe i wewnatrz i na zewnatrz... moze uszczelka klawiatury tez do wymiany... Mam prosbe, od czego zaczac diagnoze, bo nie chce od razu wywalac glowicy i patrzec czy uszczelka jest do wymiany... Turbina daje 1.0-1.05 bara doladowania... Wie ktos moze, jak poprawnie ustawic kat wtrysku ? bo na wiosne cos nakrecilem i nie wiem jak to ustawic na miejsce Oprocz powyzszych objawow jest jeszcze jeden. Na miescie pali mi ok 10.5-11 litrow ropy !!! Panowie POMOCY !! uszczelka pod głowica kolego... nie jezdzij nim bo bedzie po silniku Jak najprościej sprawdzić uszczelkę pod głowicą czy jest do wymiany: -odpalić, pozwolić mu żeby trochę pochodził, -gdy woda w układzie będzie dość ciepła powoli odkręcić kurek od zbiornka wyrównawczego płynu chłodzącego, -jeżeli mocno syknie to pierwszy objaw, -zauważ czy w zbiorniku robią się bąbelki powietrza (tak jak w szklance browaru) to drugi objaw, -podczas dodawania gazu nie może twardnieć rura wodna prowadząca do chłodnicy objaw następny, -korzuch olejowy w chłodnicy jeżeli jest dostęp i widać lub w zbiorniku wyrównawczym to czwarty objaw dość ekstremalny, u mnie był podobny objaw i okazało sie że to uszczelka pod głowicą nastepny objaw to z wlewu do chłodnicy czuć spaliny z tym że silnik benzyna OK. Zalozmy, ze faktycznie uszczelka pod glowica jest do wymiany, ale jakims cudem nic sie nie stalo z glowica... Jakie sa dodatkowe koszty. Slyszalem o jakis uszczelniaczach, napinaczach paska rozrzadu itd. Co warto i nalezaloby wymienic przy okazji wymiany tej uszczelki... ? Jeżeli to uszczelka pod głowicą (a jest to realne na 99%) to warto sprawdzić głowicę tzn. czy gniazda i zawory są ok? Jeżeli się okaże, że trzeba robić gniazda zaworowe i zawory to można wymienić przy okazji uszczelniacze zaworowe. Odnośnie napinacza paska rozrządu to najlepiej go wymieniać przy okazji wymiany tegoż paska. Jak już ci zdejmą głowicę to oczywiście warto też zainteresować się jej stanem... Jak najprościej sprawdzić uszczelkę pod głowicą czy jest do wymiany: -odpalić, pozwolić mu żeby trochę pochodził, -gdy woda w układzie będzie dość ciepła powoli odkręcić kurek od zbiornka wyrównawczego płynu chłodzącego, -jeżeli mocno syknie to pierwszy objaw, -zauważ czy w zbiorniku robią się bąbelki powietrza (tak jak w szklance browaru) to drugi objaw, -podczas dodawania gazu nie może twardnieć rura wodna prowadząca do chłodnicy objaw następny, -korzuch olejowy w chłodnicy jeżeli jest dostęp i widać lub w zbiorniku wyrównawczym to czwarty objaw dość ekstremalny, to że odkręcisz kurek to akurat nie ma jakiegoś mega znaczenia ze syknie. Moze byc troche podcisnienia. Ze sie robia babelki to akurat tak jak mowie moze byc podcisnienie ale to wszystko dopiero gdy termostat otworzy. Hmmmm z dodawaniem gazu No wiadomo jak otworzy termostat to rury beda twardniec bo woda pujdzie w obieg, a po dodaniu gazu to powinna zejsc ze zbiorniczka(co moze tez swiadczyc o walnietym termostacie). I strzał w 10 ze nie moze byc oleju w zbiorniczku lecz nie zawsze to jest. Bardziej prawdopodobne jest ze ucieka plyn. Wiadomo ze idzie w silnik. Jesli robisz uszczelke to warto by zrobic reszte. Tak jak juz sie wypowiadali. Aha no i oczywiscie planowanie!! A nie zakladanie nowej uszczelki bez planowania. Ps nastepnym razem wlej np Mobil 1. Wiem ze 30zł wiecej ale zobaczysz roznice. Ale powiem tak: czasami warto kupic drugi silnik jak robic stary.... [ Dodano: Wto Gru 26, 2006 11:21 am ] pug ma ogolnie pod cisnieniowy układ chłodzenia i zawsze syka, przedewszystkim to nie jest wyznacznik bo np mozesz miec mała nieszczelnosc gdzies i juz masz bombelki .. Ja zmierzył bym ciśnienie sprężania, jak uszczelka to na jednym garze będzie słabiej. Jak poszła uszczelka i sadzi do wody to jak odkręcisz korek chłodnicy i dodasz gazu to będziesz miał gejzer a nie bąbelki jak w piwie. Sprawdź czy woda w układzie chłodzenia nie jest tłusta i czy w oleju ale na bagnecie a nie na korku nie robi się biały osad. Jak zapala jak jest zimny czy kuleje przez jakiś czas po zapaleniu? ok juz postanowione. Samochod odstawiony, niedlugo bedzie rozbierany. Kupuje: Uszczelke pod glowice - 80 pln Uczelke pod kolektor ssacy-wydechowy - 21 pln Uszczelke pod pokrywe zaworow - 20 pln Uszczelniacze - 15 pln 8 szt rolki napinacza paska rozrzadu 180 pln 2 szt pasek rozrzadu 75 pln Oprocz tego nie wiem, czy bede robil cos z ta glowica, jak bedzie w dobrym stanie to zrobi sie planowanie, a jak nie to po prostu wstawie rezerwowa, ktora mam w super stanie i juz A mam jeszcze pytanie odnosnie tych podkladek, ktore trzeba dawac na zawory czy pod zawory po planowaniu glowicy. Czy moze ktos to dokladniej opisac ?? Pozdrawiam głowica zdjęta zawsze powinna być splanowana przed założeniem --- jak byś chciał napinacz i prowadzącą to mam ma przejechane 3000-4000 tyś km .. Uczelke pod kolektor ssacy-wydechowy - 21 pln z tego co wiem pod ssacy nie wystepuje uszczelka (bynajmniej u mnie) Uszczelke pod glowice - 80 pln ja dawałem 50zł dajesz na linie szlifierska jesli przylega nie ma sensu zdzierac utwardzenia Jest sens bo linką szlifierską dokładnie nie sprawdzisz. To jak by podcierac sie kartka papieru-->niby da rade, ale jest malo mile i nie daje 100% efektu:) PS na silniku nie ma co oszczedzac!! Bo moze sie to zemscic. A 50zł to już nie tragedia za splanowanie!! Co do uszczelki tak samo. Lepiej kupic lepsza i miec spokoj na wiele kilometrow. Jesli nie mam pracji to prosze mnie inaczej uswiadomic( ale i tak sie nie dam ) Jest sens bo linką szlifierską dokładnie nie sprawdzisz ciekawa teoria to w koncu czym sprawdzic skoro po planowaniu linia szlifierska sprawdza sie gładź?? btw u mnie orginalna uszczelka pod głowice =50zł Ja też zawsze po zdjęciu głowicy daje ją do planowania, nie wielki koszt a śpi się później spokojniej. Wiem że niektórzy nie planują i jeżdżą i jest ok., ale ja planuje i polecam planowanie. Oprócz tego zawsze wymieniam uszczelki pod kolektory, rozrząd, uszczelniacze zaworów, docieram gniazda i zawory, oczywiście symeringi na wałku rozrządu i na wale, i nigdy mi się nie zdarzyło abym musiał wracać do tematu zanim przejadę 100tys/km. Ja też zawsze po zdjęciu głowicy daje ją do planowania, nie wielki koszt a śpi się później spokojniej. Wiem że niektórzy nie planują i jeżdżą i jest ok., ale ja planuje i polecam planowanie. Oprócz tego zawsze wymieniam uszczelki pod kolektory, rozrząd, uszczelniacze zaworów, docieram gniazda i zawory, oczywiście symeringi na wałku rozrządu i na wale, i nigdy mi się nie zdarzyło abym musiał wracać do tematu zanim przejadę 100tys/km. ile takie simeringi na walku i wale kosztuja ? ;] a koszt uszczelki zalezy chyba od silnika ? u mnie w miescie w jednym sklepie zaspiewali 150 a w drugim 75 ze uszczelke tej samej firmy kup geotze albo fabryke omijaj hiszpańskie |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||