ďťż
chomiki bialy dym, bierze duzo oleju, ubywa wody w chlodnicy POMOCY które styki zewrzeć, żeby włączyć wentylator chłodnicy? białe spaliny, dym w chłodnicy, mentny olej Brak ogrzewania,wywala wode z chłodnicy i gotuje sie Dziwne problemy z paleniem w chlodne dni :( Wymiana włącznika chłodnicy i czujnika temp Wentylator chłodnicy - problem inny niż wszystkie... Wtyczka do klimy zbiornik obok chłodnicy CZym zakleic plastikową czść chłodnicy?? Pomocy!! Problem z wentylatorami chłodnicy w Xanti 1,9 TD |
chomikiWitamMam problem, jednak zupełnie inny jak większość z nas. Otóż temperatura w moim peugeociku zwykle nie przekracza 70 stopni, nawet w korku. Najwyższą zanotowaną temp zaobserwowałem w korku gigancie na zakopiance ( 82 stopnie ) i za każdym razem jak ruszyłem to temp spadało o ok 5 stopni. Dużo bardziej wolę mieć problem tego typu niż odwrotny, jednak wolałbym aby moje autko jeździło w dobrej temp. Pozdrawiam W takim razie czujnik temperatury jest uszkodzony i nie pokazuje tego co jest naprawdę albo termostat, który cały czas jest otwarty a max i powoduje wychładzanie silnika. Wentylatory załączają się wogóle? A jeśli to przy jakej temp.? Wentylatory włączają się ale dopiero gdy wyłączę silnik, wtedy chodzą ( nie bardzo wiem po co ). W czasie jazdy wentylatory prawie wogóle się nie włączają. Termostat był niedawno wymieniany, ale przed wymianą sytuacja była taka sama. Pozdrawiam sprawdź temperaturę płynu chłodzącego zwykłym termometrem od centralnego z pieca w domu i bedziesz wszystko wiedział-bo może wskazówka w desce rozdzielczej jest tryknięta i źle pokazuje a jaka powinna byc temp przy 100 km/h w 1.6 benz(gaz) u mnie jest ok 70 czy to jest ok? U mnie cały czas jak jade to mam koło 70 stopni troszke ponad, a jak stane gdzies w korku to dochodzi do 90 ale natychmiast włancza sie wentylator i wszystko zbija tak do ponad 70 , uwazam ze to chyba jest w porzadku. termostat działa prawidłowo. 70 to mało nawet dla benzyny powinno być około 80 zrób test rano odpal i zobacz po jakim czasie jest chłodnica ciepła jezeli po minucie robi się ciepła to termostat Mam ten sam problem. Z trudem osiąga 70 stopni a więc wentylatorów nie załącza bo i po co. Jutro rano będę sprawdzał. Dobry człowiek powiedział żeby położyć jedną rękę na chłodnicy a drugą na silniku. Jeżeli silnik będzie po pewnym czasie gorący (temperaturę powyżej 80 stopni napewno wyczujemy) a chłodnica zimna to wtedy nie termostat. Natomiast jeżeli podobnie się nagrzewają to coż trzeba go wymienić. Mam nadzieję że czegoś nie pokręciłem. a jaka powinna byc temp przy 100 km/h w 1.6 benz(gaz) u mnie jest ok 70 czy to jest ok? nie jest ok, przy stu przy stałej jeździe nie powinno tak nisko spaść, u mnie jak dojdzie do 90 to spadnie do max 80, a jak np cisne 150-160 po jest lekko ponad 90 nie powinno byc duzych wachan temp. po to jest termostat aby tego nie bylo a dla pewnosci najlepiej sprawdzic termometrem bo jak koledzy piszą może bytć wskaźnik walnięty panowie temperatura pracy silnika wynika z jej regulacji jest od tego termostat i wentylator a temp nie mogą odbiegać od temp tych użądzeń podaje przykład termostat : otwiera w dieslu przy 83 czyli temp nie może spaść duzo poniżej 83 z reguły wynika to z tego że chłodnica nie zamknie obiegu dużego bo nie jest na tyle wydajna wtłącznik termiczny 92,5 w dieslu pierwszy bieg i 97,5 drugi bieg a tu nie może być więcej jak dojdzie do odpowiednich temp to wyłącznik termiczny włącza wentylator oraz sprawność urządzenia wskazującego czyli zegarka jest tam podkowa do regulacjirezystancji którą można też dużo wyregulować ale to jest już mniej ważne Co prawda ja mam diesel. Rozebrałem a tam wyszła uszczelka na talerzyku termostatu - czyli był cały czas otwarty. Trochę byłem ździwiony że jest tam uszczelka ale ostatnio wymieniałem termostat w ciągniku i pamięć się zaciera. Założyłem ją. Oczywiście walka z odpowietrzaniem diesla o czym studium forum baaardzo pomogło bo moja konsternacja co zrobić z resztą pozostałego płynu chłądzącego nie dała mi spokoju. Bardzo ważne tyle co wylaliśmy płynu to tyle trzeba wlać. Ale w tym dieslu to nie takie proste - polecam forum - o tym było. Moja uwaga: lepiej nie spiesz się z dolewaniem zimego płynu do gorącego silnika bo pójdzie głowica. Niektórzy twierdzą że po trochu można. To prawda ale ile to jest po trochu to totolotek - kiedyś nie wygrałem . Niestety musiałem kupić nowy termostat. Jego zewnętrznej uszczelki nie sprzedają. Niestety nie mam termometra do 100st C. Próbę termostatu zrobiłem poprzez zalanie go wrzątkiem w słoiku -działał. Po zmontowaniu było lepiej ale nie zadawalała mnie temp. 70 st zaś zewnętrzna uszczelka przeciekała. Kupiłem nowy i jest super Co prawda mam zegary od benzyniaka ale na oko to trzyma cały czas 85 st. I moim zdaniem o to chodzi aby termostat utrzymywał stała temperaturę silnika. W tym przypadku otwarcie termostatu to 83 st. (o czym mówi gomez405). U mnie w uciążliwych korkach dochodzi do ok 89 st i zbijają wentylatory do 86 st. Oczywiście u mnie wentylatory zostały zmostkowane przez poprzedniego właściciela. Zziebianie nadmierne jest szkodliwe dla silnika ale to oddzielny temat. Reasumując silnik musi mieć temp. w sam raz. Podepne sie do tematu i mam małe pytanko dzisiaj po jeździe w miescie temp utrzymywała sie w okolicach 80-85* jak doejcalem do domu wysiadam... wiatraki nie chodzily jeszcze... czy tak powinno być? odkrecem korek wlewu do chlodnicy... i czuc bylo ze bylo male cisnienie i jak odkrecilem go calkiem to tak woda parowala jak by sie gotowała czy mam nieprawidłowe wskazania czujnika? czy to tak ma być;> bo z tego co wiem woda sie gotuje przy 100*C wskazanie czujnika może być poprawnie ale jak czytałem twoją wypowiedz jeździsz na wodzie a to nie jest dobre ani dla silnika ani dla nagrzewnicy postaraj się zalać coś odpowiedniego do układu chłodzenia jakiś koncentryk albo gotowca uratuje cię to od zbędnego demontażu np deski |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||