ďťż
chomiki Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54 sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10 2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st. Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach 1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki? uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow |
chomikihejJaka powinna być optymalna temperatura silnika 1.9 TD ? U mnie nie jest większa niz 75C'...przewaznie waha sie miedzy 70-75C'...za malo czy norma ? Ja w zwykłym dieslu mam identycznie Troche za malo bart najlepiej jak by byla do 83 stopni. 70 to jest trochę nie dogrzany Postaraj sie zaslepic dolot powietrza na chlodnice. Jak to nie pomoze, to trzeba szukac gdzie indziej. A ile Ci pali w miescie ? Jak Ci pali 6.5 to nie dziwie sie, ze sie nie nagrzewa Postaraj sie zaslepic dolot powietrza na chlodnice. Jak to nie pomoze, to trzeba szukac gdzie indziej. Zaślepiać nie bede bo to troche archaiczny sposób..raczej poszukam przyczyny gdzie indziej (np.termostat)..chyba ze to prawidłowa temperatura. hej Jaka powinna być optymalna temperatura silnika 1.9 TD ? U mnie nie jest większa niz 75C'...przewaznie waha sie miedzy 70-75C'...za malo czy norma ? Mialem dwa P405 jeden wolnossacy disel 64 km z 1988 a teraz posiadam 1,9TD i w obu temperatura oscylowala woku 75 stopni a w lato max to 80 wiec wydaje mi sie ze jest wszystko w pozadku. A spalanie oscyluje mi wkou 5,5 l na trasie i 7l po miescie POZDRO jeśli spalanie poniżej 7 l /100 km to łapy precz od silnika bo możesz tylko spieprzyć auto. ok 80* to temp robocza, przy czym termostat powinien otwierac sie przy 83 (choc sa tez takie, ktore otwieraja sie przy 87...) Nie wiem czy zaslepianie to archaiczny sposob, skoro fabrycznie tak jest zrobione w peugeocie. Tzn w grillu wstawione sa zaslepki, ktore wyjmuje sie na lato a zaklada na zime... Odnosnie tego, jak samochod za malo pali, to sie nie dogrzeje. Wiem z doswiadczenia. Jak jechalem w trasie to nie chcial mi sie zagrzac do 75 stopni. Podkrecilem nieco pompe to odrazu trzymal ladnie 85 stopni. czyli wychodzi na to ze OK...dzięki za odpowiedzi panowie- tak na prawdę jaką temperaturę osiąga silnik to jest tylko i wyłącznie wina termostatu , żadne podkręcanie ,zasłanianie chłodnicy - to po prostu bzdura, wskaźnik temperatury silnika w desce rozdzielczej mierzy temperaturę silnika przed termostatem , tylko nagrzewnica wnętrza pojazdu jest połączona z silnikiem bezpośrednio i to jaką mamy temperaturę silnika -tak nam grzeje w środku, termostat otwiera się po osiągnięciu przez płyn okreśrlonej dla niego temperatury i czy na zewnątrz jest -20 czy +20 zawsze termostat będzie się otwierał przy tej samej temperaturze, oczyiście mówimy o sprawnym układzie chłodzenia w 100%-czyli sprawnej chłodnicy , i szczelnym termostacie ( w pozycji off). Dla przykładu- w mojej książce napisane jest - temperatura początkowego otwarcia 88*C, temperatura całkowitego otwarcia 100*C, a producenci termostatu np VERNET podaje więcej niż jedną opcję 83-88-89*C , wystarczy że w sklepie sprzedawca sprzedał ten 83*C i silnik 80*C nie przkroczy- czyli ? polecam poszukać termostatu o wyższej temperaturze otwarcia ( ja tez mam teraz takie słabe 80*C- jutro wymieniam!!!!) niewiem czy moj jest sprawny czy niesprawny dlatego profilaktycznie tez wymienię Powiedz mi Irek, ile kosztuje taki termostat dobrej firmy. Bo ja wymienilem i jestem z niego bardzo niezadowolony. Napisane mam niby 83 stopnie, ale prolem jest taki, ze jak sie juz otworzy, to trzeba go ostro oziebic zeby sie zamknal... Polecasz cos i za ile jak cos Problem w tym, ze czasem silnik naprawde malo ciepla wydziela -na forum 205 byl przypadek, w ktorym TD z 405 byl zupelnie chlodny i nie chcial przekroczyc 75* na biegu jalowym( na postoju!, wiec co ma do tego termostat, ktory sie nawet nie otwieral?) Czasami jest tak, ze powietrze wlatujace do komory silnika i przelatujace przez nagrzewnice nie pozwala silnikowi sie dogrzac. Mam doprezona benzyne, ktora dosc sporo ciepla wydziela i w poprzednia zime przy -22* nie moglem przekroczyc na trasie 70* jadac <3 tys rpm... na biegu jalowym generalnie diesle maja tendencje do nie ngrzewania sie na postoju... moj GL ma temp max 83C wtedy otwiera sie termostat i włacza witrak... na trasie ma max 73 C Problem w tym, ze czasem silnik naprawde malo ciepla wydziela -na forum 205 byl przypadek, w ktorym TD z 405 byl zupelnie chlodny i nie chcial przekroczyc 75* na biegu jalowym( na postoju!, wiec co ma do tego termostat, ktory sie nawet nie otwieral?) Czasami jest tak, ze powietrze wlatujace do komory silnika i przelatujace przez nagrzewnice nie pozwala silnikowi sie dogrzac. Mam doprezona benzyne, ktora dosc sporo ciepla wydziela i w poprzednia zime przy -22* nie moglem przekroczyc na trasie 70* jadac <3 tys rpm... No ja mam wlasnie tak samo. Samochod nie chce sie nagrzac na luzie i koniec.... 75 stopni to jest max jaki chce osiagnac i to i tak dopiero po 10 minutach jak nie pozniej no to i moj przypadek jest bardzo podobny.. na postoju 75 stopni za to na trasie jak przydusze lubi zlapac az 90 ale to chyba winna drobnej nieszczelnosci w ukladzie... no to i moj przypadek jest bardzo podobny.. na postoju 75 stopni za to na trasie jak przydusze lubi zlapac az 90 ale to chyba winna drobnej nieszczelnosci w ukladzie... Moj na trasie przy predkosci 110 ma 72 stopnie... Dopiero jak podciagnalem pod 160-170 to zalapal te 90 stopni. z tego co widzę z powyższych opisów to NIESTETY 405 tak mają i koniec- trudno żeby silnik który zużywa tak niewiele paliwa zagrzewał się w 2 minuty przy temperaturze -10 czy -20*C- to jest po prostu nie realne- jeżeli ktoś pokręcił przy pompie i twierdzi że teraz jest super bo się nagrzewa do 90*C to zrobił to kosztem silnika i paliwa bo ten silnik się przegrzewa i tyle. levis, pytasz o dobry termostat bo twój się za późno zamyka (70-75*C) no niestety termostat to urzędzenie bimetalowe -a bimetal ma bardzo dużą rozpiętość działania pod wpływem zmiany temperatury i czy założysz termostat z takiej czy innej firmy gdzie ich temperatura zadziałania jest np 83*C to niestety one będą tak samo działały, jedynym wyjściem jest poszukać termostatu z temperaturą dzialania podaną przez producenta np 89*C lub 92*C, ja właśnie się do tego przymierzam bo jak jadę w trasę zimą to niestety w samochodzie w krótkim rękawku nie wysiedzisz a pasażerowie z tyłu to muszą w kurtkach siedzieć (kombi mam), już wykręciłem stary termostat i okazuje się u mnie trochę dziwny ten termostat konstrukcyjnie i nie ma za bardzo zamiennika od innego samochodu jakiegoś żeby dopasować taki na np 90*C -jeśli moje poszukiwania niec nie znajdą to będę kombinowałz zamocowaniem innego termostatu poprzez przeróbki jego mocowania w silniku [ Dodano: Pon Sty 28, 2008 10:46 am ] |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||