ďťż
chomiki
Problem raz odpala raz nie ...
Olej w filtrze powietrza;/Nie odpala za każdym razem...
Dziwny komunikat, przy odpalaniu kompa
zaniki iskry (problem z odpalaniem) POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nie chce odpalać 405 GL 1,6b
Przy odpalaniu dusi się, dymi na niebiesko
co moze byc nie tak problem z pierwszym odpalaniem
Problem z odpalaniem, tylko tyka;/
1.9, wielowtrysk nie chce odpalać na PB
Piekielnie ciężko odpala na Pb !
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • maiyah.xlx.pl

  • chomiki

    witam, czy mozliwe jest ze przez stara zurzyta stacyjke moge miec problemy z odpalaniem?? objaw jest taki ze jak włoze kluczyk w stacyjke i przekrece do pozycji gdzie zapalaja sie wszystkie kontrolki .. to palą sie dost blado a proba odpalenia nie zawsze konczy sie sukcesem.. za to wyjecie kluczykow i kolejne włozenie, przekrecenie kontrolki swieca sie juz wyrazniej i silnik zwawiej kreci... i jesli nie uda sie odpalic to za 3 razem juz jest OK. dodam ze sprawdzalem mase w aku , mase do karosreii i z karoserii do silnika i jest wsio raczej OK , spsikalem łączenia specyfikiem i problem nie ustąpił, wiec pozostaje mi podejrzenie ze to stacyjka robi syf... bo jesli bylby to rozrusznik to problemy zaczynaly by sie po przekreceniu klucza w pozycje ROZRUCH... a to dzieje sie juz przy wlozeniu klucza i przekreceniu go w pozycje gotowosci do odpalenia... mile widziane wszelkie uwagi , spostrzezenia ITP, dodam ze rozebralem dzis kolumne i wymiana stacyjki to ciezka sprawa bo jest podobnie jak w pugu .. zabezpieczona takimi specjalnymi zapadkami i wiązka wychodzi z niej do kostki ktora jest pod deską ... i sprawdzalem ją i tez jest wsio ok ..


    Może to być wina stacyjki, daje za mały prąd na rozruch i raz odpala a raz nie. W moim starym pugu tak było, to mi macher założył dodatkowy włącznik na kablu od stacyjki tak w razie W. Czasem byłem zmuszony go użyć. Dodam, że doszedł do tego po dwukrotnej naprawie rozrusznika, znaczy jak już wszystko w nim wymienił.
    Spróbuj rozruchu na krótko po za stacyjką to się przekonasz czy to ona czy nie.
    erni25, A tak pytanie czysto techniczne to jak tego dokonać


    wlasnie hehe , ktore kable zewrzec ?? bo są 4 ... a dodam ze wogle te objawy występują po dluzszym postoju, np. noc
    Zależy jaka jest stacyjka bo są na cztery i na sześć przewodów : jak na cztery to czerwony i pomarańczowy to rozrusznik a zapłon to pomarańczowy i żólty i te na stałe a czerwonym na chwilę , zeby uruchomić rozrusznik, w sześcio kablowym czerwony i niebieski to rozrusznik a zapłon to niebieski i pomarańcz albo żólty . to sie zmienia.
    erni jest mechanikiem i zarazem super elektrykiem samochodowym
    elou.. wiec stacyjka wykrecona, rozebrana wyczyszczona , niema sladow "wytarcia" , wypalenia czy cos wiec jedyna oczywista oczywistosc jaka zostaje to ROZRUSZNIK bo nic ineo nie przychodzi mi do głowy.. no chyba ze alternator..ale co on ma do tego?? dodam ze jak juz auto odpale to wszystko gra.. kontrolki itp (zegar , termometr) swieca sie jasno i wyraznie,a jak postoi kilka H to .. wsio blade ale jakos odpala... dodam ze aku jest OK . czy to moze byc rozrusznik??
    Moze być i rozrusznik. Trzeba sprawdzic równiez rano jak odpala na krótko.
    hehe tylko ze rano mi sie nie chce gimnastykowac i wyginac pod tapicerką by rozpiąć kostki i kombinowac kablami bo jeszcze ktos wezwje czrnuchow ze auto kradną hehe ... ale mam pytanie.. czy stacyjka w pozycji "zapłon" * zapalenie sie wszystkich kontrolek , daje juz prąd na rozrusznik?? i po przekreceniu go do rozruchu daje impuls by lektromagnez załączył i zaczyna krecic?? bo jesli tak to wina lezy w rozruszniku...
    Jest prostszy sposób włączasz na zapłon, maska do góry, bierzesz kabelek i łączysz plus akumulatora z końcówką rozrusznika do której dochodzi kabelek z wiązki (na elektromagnesie) tylko pamiętaj żeby nie był na biegu
    Druga sprawa to zanim będziesz rozbierał rozrusznik to zamontuj sobie przekaźnik rozrusznika do zapalania i zapomnisz o problemie

    przekaźnik rozrusznika do zapalania i zapomnisz o problemie możesz jaśniej?
    Układ uruchamiania rozrusznika który w momencie załacżenia pobiera prad zwarcia wyposażony w przekaznik powoduje , ze duży prąd z akumulatora idzie przez przekaznik prosto na rozrusznik a sterowanie małym prądem nie uszkadza stacyjki oraz nie powoduje strat na przewodach.
    Dokładnie to ująłeś erni25
    saqul stacyjką sterujesz tylko załączenie przekaźnika, a przekaźnik załącza obwód bezpośredni z akumulatora do elektromagnesu, i pełny prąd idzie na rozrusznik nie ma żadnych strat po drodze, mam ten patent, obejrzysz w Borkach
    czyli w pozycji "zapłon" aku juz podaje sztrum na rozrusznik a stacyjka go tylko "wzbudza" dajac impuls na bendix?? jesli tak to prosze o potwierdzenie co podtrzyma moje podejrzenai odnosnie tego ze ro rozrusznik jest winowajcą problemu , dlatego ze w momecie przekrecenia stacyjki w pozycje"zapłon" cos sie w nim zlego dzieje (co widac przez blade kontrolki).. a pozycja "krec i odpalaj" to tylko koncowe stadjum tego stanu rzeczy

    [ Dodano: Czw Cze 26, 2008 9:08 pm ]
    Na mój gust to masz coś z prądem sprawdź sobie klemy akumulatora, bo może zaśniedziałe jak kontrolki bledną
    Na zapłonie masz uruchomione: zapłon pompa wtrysk itd. Rozrusznik dostaje prąd dopiero po przekręceniu kluczyka na rozruch
    Powiem ci kolego tak : miałem te same objawy, wymieniłem stacyjkę, choć nie wyglądała źle, miałem spokój przez miesiąc, nowa stacyjka zaczęła robić to samo, też myślałem że rozrusznik ale jak sprawdzałem na krótko to chodził bez zarzutu, założyłem przekaźnik i mam spokój już ponad pół roku Żadnych problemów z zapalaniem, Polecam
    cinek58 musisz wiedzieć że na rozrusznik idzie dość duży prąd i idzie on przez stacyjkę, wszelkie niedociągnięcia instalacji takie jak zła masa śniedź na stykach itd. powoduję stratę tego prądu dlatego może go zabraknąć na rozrusznik
    Patent który ci proponuję eliminuje te wady, bo żeby za sterować przekaźnik wystarczy minimalny prąd, a ten duży idzie na rozrusznik bezpośrednio z akumulatora, i wszystko gra
    to prosze o jakis schemacik i w miare czytelny opis , jaki przkaznik ITP

    [ Dodano: Czw Cze 26, 2008 9:25 pm ]
    Mogę dać fotki i opis, schematu nie mam ale jest prosty zresztą na większości przekaźników jest namalowany schemacik co z czym się łączy i co włącza
    Jutro coś pstryknę

    Ps.:Sorry ale nie miałem czasu zrobić fotek, może jutro

    [ Dodano: Sob Cze 28, 2008 9:01 pm ]
    Witam. Spróbuję podpiąć się pod temat, bo nie chcę zakładać nowego. Otóż mam peugeota 405 gaźnik. Deska przełożona z nowego. Napewno coś grzebane było z instalacją bo zegary są od diesla ;] odpalanie działało bez najmniejszego problemu. Czasami rozrusznik wolniej zakręcił ale zawsze odpalił. Aż pewnego dnia w pracy na postoju zgasiłem silnik i po 5 minutach przy próbie odpalenia (przekręciłem na zapłon) nawet kontrolki się nie zapaliły. Pozycja rozruch również nie działa ! na stacyjce nie ma nigdzie napięcia ( 6 kablowa ). Ale podejrzewam że to nie jest wina stacyjki bo nawet światła postojowe nie działają ! ani kierunkowskazy, ani długie ani wycieraczki - poprostu nic na konsoli ( klakson działał chwilę ale przestał ). Żeby było zabawniej, mapięcie na akumulatorze 12.5 czyli chyba wnormie. Radio działa, inne odbiorniki jak awaryjne czy central;ka też. Bezpieczniki wyglądają wporządku. Obstawiam utratę masy lub przerwę w obwodzie między stacyjką a akumulatorem, ale dlaczego reszta konsoli nie działa? Może ktoś miał coś podobnego. Prosiłbym o jakąkoliwek radę bo elektromechanika mam już na piątek umówionego.
    Zmiana szczotek powinna pomóc
    zmiana szczotek w stacyjce rozwiąże problem niedziałających świateł postojowych czy klaksonu? przecież stacyjka to chyba inna wiązka z tego co wiem. Pozatym jak wymienić szczotki w stacyjce? nie rozumiem proszę obszerniej...skoro nie ma wcale prądu w stacyjce to napewno jej wina że cała konsoleta nie działa?

    Zrozumiałem że pewnie chodzi o szczotki w rozruszniku. Ale przecież napisałem że nawet zapłon się nie świeci nie mówiąc o prądzie na rozruch.
    Pozdrawiam !
    Pewnie coś z masami, albo coś podobnego dawno przekładałeś tą deskę? może ktoś coś sknocił jakieś lutowanie i masz zwarcie przy takich kombinacjach jak zmiana deski na inny model, nie można być do końca niczego pewnym. Zostaje ci elektryk i sprawdzanie kabel po kabelku
    Z masą to bywa róznie, raczej jak gdzieś padnie to robi sie choinka no ale może sie całkowicie odizolowac od deski to taki też objaw moze być ale najcześciej to choinka , jak przeraniana deska to szukał bym raczej miedzy deską a pakietem przekazników i bezpieczników oraz w nim samym, najcześciej tu wychodzą braki w dopasowaniu nowej tablicy do starych przyłaczy.
    Moze tez być jakieś luzne połączenie , sprawa drobna ale znaleśc trudno.
    Dziękuję za szybką i konkretną odpowiedź. Dzisiaj powoli zabiorę się za rozbieranie deski bo raczej bez tego się nhie obejdzie. PRosiłbym jedynie o schemat instalacji elektrycznej zegarów deski, stacyjki ( 6 kablowej ) może mi się przydać jeśli tylko czegoś się dowiem odrazu napiszę na forum. Oczywiście kolejne pomysły i sugestie będą bardzo przydatne.

    Pozdrawiam.

    [ Dodano: Wto Lip 01, 2008 12:47 pm ]
    Można tylko współczuć, jeśli za każdym razem jak coś nie załączy to to będziesz dechę wyciągał
    Również nie polecam takich przemianek, bo potem są problemy
    chyba wykrakałeś ;] wsiadam a tu znowu powtórka z rozrywki. Nie ja deskę zmieniałem bo dla mnie to głupota...ale jutro skoro świt znowu dłubanie...a może zamienić instalacje z jakiegoś rozbitka? chyba taniej niż ciągnięcie nowej lub naprawa.....jakieś sugestie?
    Taniej z rozbitka, problem tylko czy wszystkie kostki będą pasowały, bo na tym właśnie cały pic polega że musisz połączyć starszą instalację z nowszą wersją i dlatego poprzednik przerabiał bo nie wszystko pasuje
    Jak kupisz instalkę przed liftem to musisz przerobić wtyczki do nowej deski, jak kupisz nowszą instalkę to musisz ją wpiąć do starej instalacji ale do dechy ci będzie pasowała
    Myślę że najpierw musisz znaleźć przyczynę problemów, może da się naprawić, ale musisz być pewny co nie styka więc lepiej jakiegoś dobrego elektryka znajdź, a jak już będziesz musiał instalację kupować to myślę że z auta po lifcie będzie łatwiej ci dopasować niż starszą
    skrzynka bezpieczników poszła do gruntownego czyszczenia, przy okazji sprawdze wszystkie ścieżki i przelutuje wszystkie luty. Podejrzewam że jednak tutaj był pies pogrzebany. Przyłącza również lekko pośniedziałe ale bądźmy dobrej myśli. Zastanawiałem się nad zakupem nowej puszki, tzn używanej ale w dobrym stanie. Niestety na allegro nie ma takiej mniejszej jak ja mam. Może ma ktoś na sprzedaż? pytam w razie czego jakby nie udało mi się zregenerować starej...
    mcmartini, chodzi ci o skrzynkę bezpieczników? jak coś to ja mam, ale z wersji przed FL
    tak właśnie szukam skrzynki ale po FL takiej malutkiej nie tej duuużej ze starego modelu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.