ďťż
chomiki Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54 sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10 2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st. Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach 1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki? uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow |
chomikiWitamMoże macie jakieś pomysły i doświadczenie w poprawianiu osiągów silników z rodziny TU ? w necie jest kilka solucji na ten temat, ale może ktoś już próbował w praktyce to zrobić, eksperymentował już ktoś w tej dziedzinie? pomysł jaki chodzi mi po głowie to 2 podwójne gaźniki Weber Solex lub Dellorto, większe zawory, kolektor "baran" ostrzejszy wałek, raczej grzebana by była góra silnika, poprawienie głowicy, w zamyśle jest zrobić coś na wzór silnika 1.3 z peugeota 205 rally, taki mały skromny silniczek 1.4 z charakterem jeżeli chodzi o pieniądze to wiadomo że lepiej i taniej będzie kupić mi16 i cieszyć się z osiągów, ale może są jeszcze tacy którzy lubią czasami zrobić coś z niczego pobawić się poeksperymentować jeżeli macie jakieś dane dotyczące tych silników( rodzaje wałków, wielkość zaworów, namiary gdzie można dostać gotowe kolektory ssące i wydechowe) to chętnie się z nimi zapoznam. rako ale to jest rzeźba w gów**... jak chcesz coś koniecznie robić z tego silnika to dorwij dolot i wielopunktowy wtrysk z 306 łącznie z całym okablowaniem i kompem. zyskasz kilka koni, ale 405 to za duży samochód na ten silnik i przewidziany raczej dla dziadków w kapeluszach Szukasz sobie silnika TU3 ze 106 - wyjściowo 94 konie. Robisz orbóbkę głowicy - porting kanałów dolotowych, wydechowych, kolektora, dobrze spasowywujesz, do tego nastawne koło rozrządu i osiągasz ok 110 koni... Kolega Dervozaulus czy jakos tak w klubie 205 ma wlasnie taka modyfikację Levis, ciekawy pomysł, będę się nad nim zastanawiał, ale później.... na chwile obecną chodzi mi po głowie silnik z cytryny AX sport 1.3 około 100KM, uciek mi taki jeden ostatnio, poszedł na złom ;-( na ta chwile zmodyfikowałem swoje 1.4 w następujący sposób : planowanie głowicy, poprawienie kanałów dolotowych i wydechowych w głowicy, założony kolektor i gaźnik Solex 32/34 Z2, poprawiłem też kolektor wydechowy wg tej instrukcji http://www.suzukituning.c...ustmanifold.htm jak na razie w mieście spalanie około 9,5l/100km jeszcze nie regulowałem gaźnika...:-) i czuć że 1.4 zaczyna się budzić powoli do życia, w końcu auto jest zrywniejsze i zaczyna przyspieszać jako tako. Jak wpadnę na jakieś nowe ciekawe modyfikację które można zrobić to dam znać o postępach. w dalszym Ciągu też poszukuje gaźników lub całej góry P205 z 1.3 rally i kolektora 4-2-1 pozdr. |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||