ďťż
chomiki Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54 sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10 2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st. Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach 1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki? uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow |
chomikimam pytanie czy duzy kłopot jest prełozyc silnik 16na gaznku na 18 na wtrysku jaki mniej wiecej jest tego koszt czy oplaca sie to robic mój jest 16 1993 rok teraz kupiłem peugeota na czesci i jest 18 1995 niestety troche zgnity i blacha sie strasznie sypie pozdrawiamJakbys chcial posprzedawac nieco wnetrza z tego do rozbiorki po liftingu, to chetnie moge kilka odkupic do sprzedania jest cały za wyjatkiem silnika silnika mój nr tel to507383136 lub poprzez forum nie zawsze mam do niego dostep bo mieszkam w dwóch domach a tylko w jednym mam neta pozdrawiam Za przerzucenie silnika mechanik skasuje pewnie 500-1000PLN. Musisz przerzucić motor z elektroniką (wiązka, komputer, przypływka itd.), skrzynia też może mieć inne przełożenia. Masz gaźnik więc jeszcze zmiana pompy paliwa, pewnie zaadoptowanie sondy lambda, układ chłodznie może być za moło wydajny. Nie wiem jak z instalacją elektryczną i zegarami itp., tu niech wypowiedza się fachowcy. Po drodze może wyjść parę "drobnostek" które skutecznie uprzykrzą życie. Warto wzmocnic hamulce i zawieszenie. A później to już tylko cieszyć się z jazdy Jak miałem 309 z tym silnikiem chciałem sobie włożyć 1.9 na wielopunkcie - niestety prawie każdy mechanik powie Ci za to dużą kwotę, bo z elektroniką jest podobno kupa roboty. nie wiadomo czy tylko lambdy czy czasem całego wydechu, zegary też, na tych z 1.6 nie ma np kontrolki check engine... tyle że Ty masz o tyle dobrze że wszystko możesz poprzekładać włącznie z hamulcami i zawiechą, tyle że kupe roboty z tym będzie, najlepiej samemu, bo mechanik zeżre Ci buty do tego pozdro nie wiadomo czy tylko lambdy czy czasem całego wydechu, zegary też, na tych z 1.6 nie ma np kontrolki check engine... tyle że Ty masz o tyle dobrze że wszystko możesz poprzekładać włącznie z hamulcami i zawiechą, tyle że kupe roboty z tym będzie, najlepiej samemu, bo mechanik zeżre Ci buty do tego pozdro Silnik 1,6 na wtrysku bezpośrednim (tj. xu5jp) posiada w zegarach kontrolke check engine... z tego co mi wiadomo to wtrysk bezpośredni to audi ma teraz a najnowszych brykach i mistubishi mialo GDI. Ale w peugeocie 405 to pierwsze słysze ;P sorki,wielopunktowym masz o tyle dobrze że wszystko możesz poprzekładać włącznie z hamulcami i zawiechą, tyle że kupe roboty z tym będzie Właśnie ma dobrze bo nie będzie aż tyle roboty - odłącza wiązkę od kompa, rozpina elektrykę, układ chłodzenia, linki, przewody itp., odkręca sanki z zawieszeniem, hamulcami i silnikiem, buda do góry i wyjazd Później całość pod jego auto i prawie gotowe. Z mechaniką sprawny mechanik uwinie się dość szybko. Zostaje tylko "prawie", czyli elektryka i różne najbardziej czasochłonne drobiazgi, aby auto mogło wyjechac z garażu Silnik 1,6 na wtrysku bezpośrednim (tj. xu5jp) posiada w zegarach kontrolke check engine... no ale Kolega ma na gaźniku... Jesli o mnie chodzi to zamienia stryjek siekierke na kijek. 1,8 nie jest jakas super konstrukcja. Lepiej zostawic 1,6 i nie babrac sie w to. Bo sie chlop nameczy a na koncu okazuje sie ze to nie jezdzi... 1,6 wg mnie jest lepsza konstrukcja niz 1,8. Jak już się bawić do założyć coś porządnego, właśnie 2.0 lub 1.9 i poszukać tych wersji najmocniejszych. A z mi16 to już za dużo przeróbek to może ja coś w temacie napisze jako posiadacz takiego "swapa" u mnie był 1,6 mono, który zastąpiono 1,9 mono i to w bardzo dziwnej wersji - arsen może to potwierdzić WADY: silnik był przekładany PODOBNO przez mechanika, ale mój mechanior przy okazji remontu tego silnika nie mógł wyjść z podziwu jak to wszystko bylo zrobione... musiał poprawić po swojemu większość instalacji elektrycznej osprzętu silnika, ja zaraz po zakupie też się z tym musiałem pobawić bo instalacja od wentylatora chłodnicy była... no własnie, była ale wszystko nie tak - zrobiłem sam od nowa wszystkie połączenia. dużo jesz zamieszania z wymianą kompa - u mnie był fabryczny gaz który tez był wpięty do kompa i tym sposobem nie wszystko było idealnie. Sprawa zawieszenia to dla mnie troche sporna - u mnie jest włożone sztywniejsze (chyba MIG) bo nawet ojca TD ma dużo miększe - jak przejeżdżam przez "policjanta" to samochód aż podskakuje - nic z francuzkiej wygody. Hamulce sam zmieniłem na MIGowskie bo jak kupiłem puga to wogóle ich nie miał - pochodzą z wersji sprzed FL, natomiast mojego ojca jest po FL, w obydwu przód tarcze wentylowane, nowe klocki i wymieniony plyn i u mnie dużo lepiej się to spisuje - w sam raz żeby zatrzymać mojego wariata ZALETY: mniejsze ubezpieczenie skrzynie mam od 1,6 z krótkimi przełożeniami co dale frajdę z jazdy i oszczędność w mieście ae się rozgadałem podsumowując ja bym się drugi raz w to nie pchał, chyba żebym miał duuużo pieniędzy na konkretne przeróbki i dobrych mechaników swap z 1.8 na 2.0 ostatnio robiłęm, zmiana wiąski, skrzyni i silnika,reszta zostaje ale z 1.6 gaźnika na 1.8 na wtrysku to już dużo paprania ale idzie zrobić bez problemu tylko dodatkowo zbiornik paliwa z pompą do wymiany, ukłąd wydechowy, z deską starąmożna przeżyć ale też da rade zrobić. Jak na mocniejszy silniczek to zmiana hamulców przydała by się ale jak masz drugiego takiego samego to nie widzę ogólonie problemu tylko dużo rozbierania. Wtrysk bezpośredni w grupie vw audi itd to FSi a Mitasubischi to GDI tak na marginesie. |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||