ďťż
chomiki Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54 sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10 2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st. Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach 1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki? uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow |
chomikiA więc witam serdecznieTo mój pierwszy post na forum, dla tego za wszelkie błędy przepraszam Nie posiadam Peugeota ale auto blisko z nim spokrewnione- Xantie MK1 I teraz istota problemu, na podstawie wykonanych pomiarów i obserwacji chciałbym prosić o ocenę stanu technicznego silnika. Dane na jego temat: - badanie kompresji wykonane na dość chłodnym silniku: dwa razy około 9,5 oraz dwa razy 10 - zero jakiego kolwiek dymienia (nie ważne czy auto jest zimne czy rozgrzane- nie puszcza najmniejszego dymku. - odpala idealnie od strzału - dość ładnie przyspiesza - minusem jest to,że silnik jest cały zalany olejem (jak wymieniałem rozrząd to wymienione też były uszczelniacze). Mechanik stwierdził że uszkodzony połamany jest plastikowy dekiel zaworów- zakupiłem oryginalną uszczelkę i używany dekiel w ładnym stanie. Zmartwiło mnie aż tak duży ubytek oleju- przez 50 km ubyło ze stalki około 2 mm oleju ( ale jak mówie wyciek oleju jest taki, że w niektórych miejscach w zagłębieniach silnika stoi olej ) - po odkręceniu korka wlewu oleju delikatnie dmucha i delikatnie dymi stamtąd- ale nie widać żadnej równicy w pracy silnika I jak myślicie pojeździ sie jeszcze na tym?? Przebieg auta to 248 tysięcy wypluwa uszczelką ... moze masz zapchaną odmę bo to czesta przypadlosc w tych silnikach .. sprawdz wezyki ktore biegna z pokrywy zaworow do miski olejowej.. wychodząz pokrywy w lewej czesci pokrywy i biegna w dol.. jeden w polowie wysokosc sie rozdwaja... odkrec te weze i sprawdz czy w srodku nie ma syfu... choc ta przypadlosc objawia sie czesciej poznąjesieniąi zimą i to w autach z LPG ... ale sprawdzic warto. AA no i generalnie ztego co pamietam u ojca to uszczelka pod kape zaworow niezbyt sie sprawdza bo szybko puszcza, ojciec rozwiazal problem silikonem(czerwonym) . PRzypomnialo mi sie ze lubi tez wypluwac z prawej strony pokryry tam gdzie jest "kopułka" i kabelki od swieczek Najlepszy sposób na pokrywę zaworów w tych silnikach to wymiana jej na metalową z starszego 1.6 lub 1.9, ja tak zrobiłem w Citroen ZX i mam problem z głowy, trzeba przy tym przerobić trochę odmę i jest spoko, a co do patentu na silikon działa ale nie na długo ze względu że te dekle zniekształcają się ze starości pod wypływem temperatury głowicy... mój jadł olej jak zły, wymieniłem uszczelniacze i problem z głowy już nawet na bagnet nie zaglądam bo stan ciągle taki sam silnik spoko tylko kultura pracy słaba ale to podobno standard w XU7JP A możesz podać mi dokłądny opis takiej przeróbki?? Będę naprawdę bardzo wdzięczny... Czy po takiej modyfikacji można by tam wrzucić dobrej klasy filtr stożkowy? Chodzi mi o to aby silnik narał choć trochę ładniejszego dźwięku pracy.... |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||