ďťż
chomiki Problem raz odpala raz nie ... Olej w filtrze powietrza;/Nie odpala za każdym razem... Dziwny komunikat, przy odpalaniu kompa zaniki iskry (problem z odpalaniem) POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!! nie chce odpalać 405 GL 1,6b Przy odpalaniu dusi się, dymi na niebiesko co moze byc nie tak problem z pierwszym odpalaniem Problem z odpalaniem, tylko tyka;/ 1.9, wielowtrysk nie chce odpalać na PB Piekielnie ciężko odpala na Pb ! |
chomikiWitam mam takie dziwne pytanko. A mianowicie w tamtym roku w lato tzn.jak było ze 25-30stopni,pug mojego szwagra 1.9d.z 91r nie chciał palić w sensie ze nie chciał palić po postoju tzn jak silnik ostygł i tak dzien w dzien wszystko co potrzebne do odpalenia działało typu podgrznie swiec itp.a jak było na powietrzu chłodniej to palił bez zarzutów i w zime tez palił nie wiem jak w tegoroczne lato dlatego może ktus miał cuś takiego?Miałęm to samo w tamtym roku, ale już sobie z tym poradziłem. Wymieniłem na początek rozrusznik,było już lepiej ale dalej nie palił jak było gorąco. Mechanik znajomy powiedział mi że może być to wina też akumulatora i kupiłem drugi i od tamtej pory wszystko jest już dobrze. Tylko śmigać. Pozdrowionka. opisz bardzej szczegółowo to zjawisko,np czy rozrusznik szybko kręcił,czy może wolno,czy np próbował załapać,czy trzeba było np gazu wciskać żeby zagadał(w dobrym dieslu nie trzeba dodawać gazu przy odpalaniu). Najprostrzą przyczyną może być źle ustawiony aparat pomocy rozruchu zimnego silnika,czyli za słabo naciągnięty i on wtedy jak słoneczko maskę przygrzeje to jest luźny,trzeba po prostu lineczkę troche podciągnąć,(dla ciepłego silnika luz linki 3mm). KAZDY przypadek jest inny ano dzieki Irku trudno mi to lepij opisac ja nim nie jezdze wim to z opowiesci ale z tego co mi wiadomo to rozrusznik krecił normalnie jak wsciekły,raczej nie miał checi załapac.a pyzia jego ma 320tyś ale raczej był eksplatowany w rozsadny sposób on dba o pyzie bardzej niz o kobiete :lol: haha. ano dzieki Irku trudno mi to lepij opisac ja nim nie jezdze wim to z opowiesci ale z tego co mi wiadomo to rozrusznik krecił normalnie jak wsciekły,raczej nie miał checi załapac.a pyzia jego ma 320tyś ale raczej był eksplatowany w rozsadny sposób on dba o pyzie bardzej niz o kobiete haha. Kuna zapomniałem sie zalogować.o ja zryty kurka mnie się to też zdaża , jak długo piszę to coś chyba z internetem nie tak,jestem zalogowany a jak chcę wysłac tekst to mi wyskakuje ZALOGUJ i wtedy piszę jako gość żeby tekstu nie pisać od nowa To nie jestem sam estem zalogowany a jak chcę wysłac tekst to mi wyskakuje ZALOGUJ i wtedy piszę jako gość żeby tekstu nie pisać od nowa to się zaloguj , cofnij o stronę i wyślij to nie będziesz musiał pisać od nowa [ Dodano: Wto Mar 20, 2007 5:00 pm ] A ja radzę zaznaczyć opcjie "pamietaj mnie" czy "zapamietaj hasło" przy logowaniu i jak tylko odpalasz forum to automatycznie jesteś zalogowany A wracając do tematu to sprawdziłbym i wyregulował zawory oraz sprawdź czy elektrozaworek na pompie wtryskowej odpowiednio się otwiera podczas rozruchu (akumulator jest obciążony rozrusznukiem i jest spadek napięcia zaworek może się nie otwierać). Miałem kiedyś Citroena AX 1.4 diesel na rozruszniku mogłem jeżdzić a nie chciał odpalać, a na popych palił od dotknięcia ! Jak go sprzedałem to gościo pojeżdził nim trzy dni, padł mu całkiem elektrozaworek i wymienił go na nowy, zaczął palić jak nówka a miał przejechane ok 400tkm ( w tym sam zrobiłem ok 150tkm na OG) Witajcie klubowicze i miłośnicy Peugeot-ów Ja w sumie pierwszy raz na tym forum. Mam nadzieje, że w dobrym miejscu piszę. U mnie w P405 1,9 TD jak odpalam na całkowicie zimnym silniku muszę poczekać kilka sekund więcej od momentu zgaśnięcia pomarańczowej kontrolki na desce żeby odpalić silnik. Jeżeli tego nie zrobię będzie rozrusznik kręcił i nie odpali chyba, że wcisne gaz to pomoże ale jakiś czas temu bez tego odpalał. Wcześniej tak nie miałem bo zaraz gdy pomarańczowa kontrolka zgasła odrazu palił. Dodatkowo po odpaleniu silnika (zimnego) z rury puszcza mały dymek, który zaraz zanika a silnik jakby się dławił ale też na chwile po czym wchodzi na odpowiednie obroty. Sorry, że tak może nie fachowo opisuje ale nie jestem znawcą mechaniki i tego żargonu. Dzięki za pomoc Tak sie może zachowywac jak padnie jedna ze świec żarowych. Dzięki za info. A jak można sprawdzić że padła ?? Zdjac listwe sasilajaca ze swiec i podac na czubek +12v z akumulatora. Jak zaiskrzy, to nie jest przepalona (choc nie ma gwarancji, ze odpowiednio grzeje) Dzięki za info. A jak można sprawdzić że padła ?? Najprostrzym i najskuteczniejszym sposobem jest wykręcenie każdej swiecy i podanie na nia zasilania , ma zajarzyć się na czubku i dosyć szybko inaczej zła. Erni jak dużą siłą wykręca się świece? zabierałem się kilka razy za swoje i stawiały taki opór że dałem sobie spokój żeby czegoś nie urwać Otwory w głowicy na świece żarowe są lekko stożkowe i jak dokrecone to zostanie ze znaczną siłą to potem trudno odkręcić , polecam klucz nasadowy 8 taki dłuższy i przedłużke i wio , czasami nie ma miejsca i dostępu do świecy wtedy oczkowy ale sześciokątny i męka a odkręcić trzeba , A siła wg producenta to 4KGm. polecam klucz nasadowy 8 ósemka? chyba nie, 8 to do przewodów na świecach a same świece chyba mają 12 lub 13 mm klucz ostatnio zauwazylem jak moja pyzia jak jest zimny silnik to ciezko pali tzn. dluzej musze pokrecic nim.pewien koles powiedzial mi ze wtryskiwacze trza by sprawdzic ale jak jest cieply to spoko pali co to moze byc?? powiedzial mi ze wtryskiwacze trza by sprawdzic ale jak jest cieply to spoko pali co to moze byc?? - pierwszym punktem do sprawdzenia to są świece żarowe- czy w ogóle działają (przekaźnik) a jak działa to trzeba pokolei świece wykręcić i sprawdzić czy się szybko i mocno żarzą,jak nie no to do wymiany, jak jest wszystko ze świecami ok, to wtedy można szukać dalej A może świece żarowe grzeją słabiej. Przy ciepłym silniku wystarczy delikatne podgrzanie żeby zapalił na tyk, a z zimnym pojawia się problem. [ Dodano: Pią Lip 27, 2007 9:23 am ] no ja tez bym stawial na swiece bo w zime dlugo musialem nim krecic zeby odpalil a do tej pory swiec nie wymienialem. Ja mielem problem z odpalaniem silnika po takim srednim nagrzaniu - czyli jeszcze nie goracy ale juz nie zimny. Trzeba bylo dlugo krecic i dodawac gazu, zapalal trzasl sie a po chwili wyruwnywal obroty. Zaczolem od swiec - okazalo sie ze tylko jedna grzala, a reszta to szmelc. Nowe Bosha i jak reka odjol - zawsze i w kazdej temperaturze bez dodawania gazu na "pol obrotu" pali. A jak na silnik z takim rpzebiegiem to i nawet mechanior sie dziwil. Wiec zacznij od swiec moje nowe potrzebowaly okolo 1sek zeby rozgrzac sie do koloru jasno zoltego. pozdro z takim rpzebiegiem to i nawet mechanior sie dziwil. to są właśnie solidne konstrukcje i bardzo żywotne-mozna jeżdzić jeżdźić , tylko mercedes dorównuje lub przewyzsza te silniki bo te nowe rozpacz. -dokładnie ,nowe sprintery to mają problemy z przejechaniem 200 000km bez napraw lub poważnych regulacji w serwisie ziabek, u mnie Pug pali bez wciskania gazu (oczywiście to jest 1.9D bez T) miałem tak raz... godzina południowa, gorąco po przekręceniu stacyjki niby jeszcze ciepły..coś ok 75 stopni... a tu nic....ale.. samo mu przeszło.. więcej mam problemów z elektryką i przekaźnikiem na rozrusznik. dodam że ta sytuacja miała miejsce tylko przez 1 dzień w dodatku mniej więcej miesiąc może dwa temu. Co do mercedesów...nie ma to jak Mercedes 608D rocznik '78 tzw. Baba Jaga:) Na 1 silniku bez bardzo poważnych napraw ponad milion km... łącznie na razie przejechane ma prawie 3 mln ale już na 2 silniku... pierwszemu pękł 3-ci tłok... szkoda że go tata sprzedał...:P sentyment do ciężarówki.. Za to nowy i mocniejszy do Puga - bajka autko:) Jezeli nie sa to swiece, to stawiam na co innego. W dieslu jest cos takiego jak pseudo ssanie. Taka linka , ktora sie napina albo poluznia i reguluje taka dzwignia za pompa. Jest to przyspieszenie lub opoznienie zaplonu w zaleznosci od temperatury silnika. Warto byloby sprawdzic, czy linka zmienia swoje napiecie na zimnym i cieplym silniku. Czy ta wajha ma wogole mozliwosc ruchu, bo moze ktos skrecil na stale. Najlepiej byloby robic to z maszyna pomiarowa, bo ciezko takie rzeczy robic na oko witam ponownie czytam czytam i nie wierzę nasze 1.9D bez T są w stanie odpalić nawet na jednej grzejącej świecy (sprawdziłem wzeszłym roku) trzeba kręcić koło 2 min ale da radę. takie problemy z uruchomieniem silnika wskazywały by raczej na zapowietrzający układ zasilania. ( czasem często włącza się też w czasie jazdy kontrolka :woda w paliwie". - sugestia - wymiana przewodu filtr- pompa na przezroczysty i filtra paliwa na oryginał pozdrawiam serdecznie tych co sami regulują pompy ( nawet na linkach) pozdrawiam Witam szanownych forumowiczów. Mam Citroena z 1.9D. Problem polega na tym, że po nocy trzeba troche dłużej swiece przygrzać żeby zapalił. Gdy silnik jest gorący to również trzeba świece dłużej przygrzać żeby po około 1 sekundzie kręcenia rozrusznikiem zapalił. Po odpaleniu obroty silnika "wyskakują " na 1100 i odrazu spadają do 800. Czym to może być spowodowane? Dodam jeszcze że jak silnik jest gorący (90 stopni) to po puszczeniu pedału gazu obroty spadają np. z 3000 do 500 i odrazu wracają do 800. Swiece żarowe są ok, auto nie kopci podczas jazdy jedynie po zapalaniu. Prosze o rady, czym to może być spowodowane. Linka od ssania jest na 100% dobrze ustawiona. Dodam jeszcze że jak silnik jest gorący (90 stopni) to po puszczeniu pedału gazu obroty spadają np. z 3000 do 500 i odrazu wracają do 800. - uuu to ta pompa chyba jest nie za bogata, regulator odśrodkowy w niej wysiada,musisz chyba wszystko po kolei sprawdzić-1świece żarowe,2 wtryskiwacze(stan i ciśnienie), 3 luzy zaworowe, 4 ciśnienie na tłokach, 5 na końcu tylko pozostaje pompa wtryskowa-jej stan tylko w jakimś dobrym warsztacie możesz sprawdzić : . Jak bedziesz to kolejno sprawdzał to trafisz na to co się zepsuło Dzieki za odpowiedz. Podejrzewam, że wałek rozrządu sie kończy. W zwiąku z tym mam takie pytanie: Czy ktoś może napisać na jakiej zasadzie oznaczane były wałki rozrządu do silników 1.8TD 1.9D 1.9TD. Ostatnio wygrzebałem w domu jakiś wałek i zastanawia mnie z jakiego silnika pochodzi. Na wałku są oznaczenia: CWC (obok 3 białe kropki) EP 274. Pomiedzy krzywkami 2 cylindra jest okrągłe zgrubienie symetryczne względem osi wałka (nie prostokącik!). Proszę o podpowiedz z jakiego silnika pochodzi ten wałek. Pozdrawiam ma ktoś sposb na wykręcenie 2 swiec od lewej??? bo za cholere nie mam pojecia jak tam dojść. klucz 12 przegubowy albo zgięte kopyto!!! wymieniłem 2 i chodzi o niebo lepiej odpala na dotyk ale chce wymienic wszystkie a do tych 2 jest jakies 2cm dostepu. nawet płaskim niema jak dojść Miałem ten sam problem - odpalalnie w lato Pojechalem do elektyka założyl mi dodatkowy przekaźnik - koszt 60 zł i smiga do dzis bez problemu |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||