ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10
2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik
duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st.
Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL
identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna
ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach
1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kudrzwi.htw.pl

  • chomiki

    Witam
    Mam wrażenie że mój silnik (1.9 diesel) ciągle niedostatecznie dogrzany.
    Nieważne czy jade 20 minut czy 2 godziny wskaźnik pokazuje temperature okolo 70-73 stopnie. Jak stoje w korku podnosi się do okolo 78 stopni i to jest max.
    Spalanie ma normalne czyli okolo 6 litrów.
    Czym, to może być spowodowane optymalnie powinien mieć chyba okolo 80 stopni?


    A jak stoisz w korku, to włanczają Ci się wentylatory?
    Zapomnialem dodac że silnik do temp okolo 70 stopni dziwnie chodzi tzn. słychać jakby tarcie jakiś elementów o siebie
    Właśnie nie bo teoretycznie one powinny się włączać przy 84-87 stopniach a nigdy wskaźnik nawet nie zbliża sie do tej temp.


    Może BRAK termostatu, lub się zawiesił i jest OTWARTY na duży obieg.
    też obstawiam termostat... Mój normalnie trzyma temp w granica 78 - 82 stopni.. ale właśnie jak termostat się otworzy to czasem się nie domknie i jest właśnie koło 70 stopni...

    Może BRAK termostatu, lub się zawiesił i jest OTWARTY na duży obieg.
    Zawsze po nagrzaniu otwiera sie duży obieg.
    ale nie wierze że w korku nawet przy maks otwartym się silnik nie nagrzeje do tych 90, a pewny jesteś że na pewno się wentyle nie właczają ?
    Ja w benzyniaku mam tak samo. Podczas jazdy 73 st to max. W korku 80 to tez max. Kiedys jak jechalem przez krotki dystans z 3/4 iloscia plynu chlodniczego to trzymal temperature ok 85 st, jednak po dolaniu temp wrocila do ok 70 st..

    U mnie wentylatory sie wlaczaja wiec moze to byc wina zwichrowanej wskazowki albo czegos innego.

    Pozdrawiam
    Koledzy prosze się tak nie sugerowac bardzo wskazaniami wskaznika temperatury ponieważ jest to bardziej wskaznik szacunkowy a nie przyrząd pomiarowy laboratoryjny , podstawa sprawnosci układu chłodzenia jest fakt właczania się wentylatorów a wskaznik temperatury tylko tak obrazowo pokazuje, ze temperatura rośnie ,. aby znac dokładnie temperaturę należy zainstalowac przyrzad kapilarowy ocechowany .
    Ja też mam niedogrzany silnik non stop i grzeje sie max do 74-78 stopni.
    Wymieniłem termostat i dalej to samo. Wymieniłem na inny i dalej to samo
    I doszedłem do wniosku, że wyłącznik wentylatorów jest padnięty (przestawił sie na inną temp - może ze starości).
    Wentyle sie normalnie włączają na wolne później szybkie czasem, ale właśnie niezgodnie z instrukcją.
    Temperatura raczej na wskaźniku jest dobra, bo w zimie wogóle nie moge nagrzać w autku
    Wcześniej (przed wymianą termostatu) grzał sie jeszcze mniej, wtedy to już wogóle nie można było nagrzać w środku.
    Więc moim zdaniem wymień wpierw termostat, a jak to nie pomoże to wyłącznik.
    Jeżeli masz termometr cyfrowy i umiesz sprawdzić temperature w chłodnicy to od razu możesz zdjagnozować, czy to termostat, czy włącznik.
    Własnie to tez mnie dziwi, że w zimne dni autko w środku nagrzewa się w ciągu paru minut, czujnik jest juz do wymiany??

    czujnik jest juz do wymiany??
    Na czujniku masz napisane przy jakiej temp włącza pierwszy i drugi bieg.Sprawdź sobie to.
    a to źle czy dobrze że nagrzewa się w pare minut ?

    a to źle czy dobrze że nagrzewa się w pare minut ?
    Jasne że dobrze Optymalna temperatura pracy silnika to okolice 90 st.
    to było pytanie do sebinio bo pisze że go dziwi że się w środku auto nagrzewa w pare minut, wiec ja sie pytam czy to dobrze czy źle, bo nie wiem jak on to interpretuje

    a to żę silnik się nagrzeje w pare minut to ja wiem że dobrze hehe
    gik, moja wina nie doczytałem
    sebinio84, Czemu dziwi Cię że w środku nagrzewa się w parę minut? Nic tylko się cieszyć Przecież wewnątrz nie nagrzewa się do 90 stopni jak silnik,dlatego trwa to szybko Ale zobaczysz co będzie jak temp.spadnie grubo poniżej 0st.zatęsknisz jeszcze za tym szybkim nagrzewaniem
    akurat na nagrzewanie sie w środku mojego puga nie mam co narzekać, momentalnie leci ciepłe powietrze z kratek, nie wiem jak to konstruktorzy uzyskali, każdy mi tego zazdrości ale chyba robimy mało ot
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.