ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10
2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik
duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st.
Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL
identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna
ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach
1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kudrzwi.htw.pl

  • chomiki

    Witam.

    Dzisiaj zauwazylem, ze moj samochod jak jest zimny mocniej wgniata w fotel... Jade sobie na 2 biegu 40km/h , gaz do deski i za chwilke 80 km/h. Jak silnik sie nagrzeje, duzo slabiej przyspiesza...

    Od czego to moze byc ?

    Pozdrawiam


    nie wiem czemu tak jest ale u mnie jest ten sam efekt... z tym że ja mam wolnossacego
    przy benzynie podobno komputer daje więcej paliwa na zimnym silniku i auto chodzi żwawie... (też to zauważyłem w sebringu), podejrzewam u was podobną zasadę.
    Witam w nowym tygodniu, przyczyną takiego POWER zjawiska jest aparat pomocy rozruchu zimnego silnika (ta mała linka od obudowy termostatu) który to zwiększa dawkę paliwa ,poza tym fakt zimnego silnika (tym bardziej turbo) jest taki ,że do komory spalania dostaje się powietrze o większej zawartości cząsteczek tlenu ,co za tym idzie proces spalania jest bardziej intensywny( taki naturalny intercooler). Nawet silniki z intercoolerem zapodają sobie powietrze o wyższej temperaturze niż np silniki wolnossące ,poniewaz powietrze się mocno ogrzewa od turbiny i przewodów powietrznych których jest nie mało. Radził bym tobie nie katować tak zimnego diesla bo to dla niego nie zdrowe


    ssanie,,szeroko pojete panowie ssanie.... (i nie chodzi tu o relacje damsko meskie :-p)

    ssanie,,szeroko pojete panowie ssanie.... (i nie chodzi tu o relacje damsko meskie :-p)
    popieram jak masz lukasa pompke to możesz sobie zrobic tuning
    eeee, mi sie wydaje ze akurat ta linka ktora sie napina przy zimnym silniku akurat nie zwieksza mocy.
    Owszem, obroty nieco sie podnosza, ale dla mnie wina jest to, ze jak sie silnik nagrzeje, to sie rozszczelnia i traci kompresje. Niedlugo bede badal cisnienie w cylindrach, to zdam relacje
    a widzisz , tutaj jest zupełnie odwrotnie
    ta linka zmienia wydatek pompy i przyspiesz troche kąt wtrysku podobno
    Co poniektórym przypominam , że pisze sie tu o dieslu a sprawa jakby żywszego silnika na niedogrzanym to jednak najczęsciej rozszczelnianie się silnika skutkiem nagrzewania / niby fakt powinien sie uszcelniac ale przypominam, że piszemu tu i mamy do czynienia z silnikami używanymi więc teoria troche nie jest taka jaka byc powinna co można sprawdzić mierząc cisnienie na garach zimnego i gorącego motoru/ wiec czasami taki efekt następuje. To o czym Koledzy pisza a mianowicie to potocznie nazywane ssanie a w rzeczywistości urzadzenie rozruchowe silnika diesla zwiększa dawke paliwa w okresie rozruchu i następnie wraz ze wzrosten temperatury silnika tę dawke zmniejsza tak , ze przy 40 stopiniach jest już zamknięte a efekt zwiekszenia mocy jeszcze nastepuje , nie ma nic wspólnego z takim zachowaniem sie motoru.
    Tak czy inaczej ,na pewno zimnego silnika nie powinno się katować ,DIESEL!! jest niodporny na takie coś.Przyczyna również może leżeć gdzie indziej,np wtryski ,pompa, luzy na zaworach i wiele innych rzeczy.Luzy montarzowe tłoków w dieslu są dużo większe niz w benzynce, powodem tego jest większa temperatura pracy silnika i co za tym idzie tłoki się bardziej rozszerzają .nawet takie najlepsze sportowe.(w silnikach rajdowych jest dodatkowy spryskiwacz denka tłoka od spodu dla studzenia)

    .(w silnikach rajdowych jest dodatkowy spryskiwacz denka tłoka od spodu dla studzenia)
    No nie tylko . W Ikarusach jest .
    Tak na marginesie to obecne silniki z zasilaniem olejem napędowym to juz szczyty techniki / common rayle/ ale niestety te o których my piszemy to juz zabytki i muzeum ale o dziwo jeszcze bardzo sprawne.
    wiesz cooo? te nowosci to tylko konikami fascynują , ale co do przebiegu to do naszych zabytków im BAARDZO daleko
    Cholera nie tylko, Kolega z USA pobrał silnik diesla dwusuwowy z pompowtryskiwaczami Macka sam juz na nim zrobił około 500 tys i juz nie nowego kupił a maszyna cyka jak nowa , żal że nie pasi do PUGA.
    ..
    no to wniosek bardzo prosty,-czym silnik bardziej wysilony tym bardziej się nagrzewa i musi jakoś dodatkowo być studzony-

    ssanie,,szeroko pojete panowie ssanie.... dkoladnie,

    umnie jest to samo ale odrazu wiecej pali i chyba w kazdym aucie tak jest. czy to reczne czy automatyczne ssanie. u ojca w 1,9TDI w passacie jest tak samo, nawet jak turbo pracuje to sa zauwazalne róznice. potem jak sie rozgrzeje to juz słabsza bryka
    a ja u siebie tego nie zauwazylem moze dlatego ze rzadko cisne go na zimnym silniku
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.