ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10
2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik
duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st.
Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL
identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna
ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach
1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nowepliki.pev.pl

  • chomiki

    Witam nie wiedzialem w jakim dziale napisac ten post wiec pisze w tym. Po raz pierwszy mam samochod z klima i sie zastanawiam czy to normalne zeby klima dawala takie tz opory na silnik (nie wiem jak to nazwac) silnik jest wyraznie zmulony do 2000 rpm, Dopiero od tej predkosci obrotowej zaczyna w miare kulturalnie pracowac. Tak samo zeby ruszyl trzeba dac mu troche obrotow. Czy jest to normalny objaw. POZDRAWIAM


    hmm ja u siebie nic takiego nie zauważyłem. Faktem jest jednak to ze klima odejmuje pare ps. Moze cos ze sprężarką nie tak skoro daje takie opory?
    opory wzrastaja jezeli jest niski stan gazu w ukladzie chlodzacym... tak to wynika pewnych zasad termodynamichnych:P
    a jak klime masz wyłączoną to takie objawy nie występują ?


    nie.. bo sprzeglo rozsprzegla sprezarke.. opory wystepuja tylko w czasie wlaczonej klimy:)

    [ Dodano: Nie Maj 11, 2008 12:35 pm ]
    Czyli klima do serwisu, juz i tak sie zblizal czas jej serwisu. Ktos moze zna namiary na jakis serwis w Szczecinie i jakie sa orientacyjne koszty takiej zabawy??
    Możesz to np. zrobić w Polmozbycie. Standartowo sprawdzenie klimy z uzupełnieniem czynnika kosztuje 122 zł. Wymiana całego czynnika bodajże 250 zł. Jak coś to pisz do mnie, albo dzwoń na serwis 918146046.
    a ja mowie zebys nigdzie nie jechał.... bo masz wszytsko OK... jesli chłodzi dobrze to masz wsio ok... jesli bys miał mało czynnika , jak ktos napisał to słabo by chłodziło . JA w swoim aucie mam tez duze spadki mocy , z racji tego ze mam Lagune poruszylem temat na forum ... i kazdy, powtarzam kazdy ( bez wzgledu na pojemnosc) potwierdził ze tak jest na wolnych obrotach bez problemu zauwaza sie spadek obrotow .. i dodam ze nawet w nowszych autach tak jest... wystarczy sie wsluchac w prace silników np. gdy stoja na swiatłach, korkach to zaraz bedzie wiadomo ktory ma klime... bo z włączeniem sie sprezarki zawsze towazyszy spadek obrotow. W moim aucie gdy załącza sie sprezarka to mam wrazenie ze ktos mi doczepił worek z piachem , tak go zamula i to jest normalny i prawidłowy objaw.. napisze jeszcze tylko ze mam silnik 1.8 (94 KM ) a wiadomo ze im wieksza pojemnosc tym ten spadek mocy bedzie slabiej odczuwalny bo wieksza jest moc auta... wiec tak na koniec.. jesli klima dobrze chłodzi to znaczy ze jest OK , i spadki mocy są normalnym zjawiskiem ... w kazdej klimie a wielkosc spadku zalezy po czesci od mocy silnika.
    U mnie jest specjalny elektrozawór w przepustnicy który podwyższa obroty silnika po włączeniu klimy...
    W fordzie Po właczeniu klimy obroty podnoszą się nieznacznie . Auto próbuje w zależności od obciązenia utrzyma obroty jałowe na ok 1000 . Podczas jazdy też jest zauważalny spadek mocy , podczas ruszania trzeba wiecej gazu dodac . Więc wyglada na to ze masz w porzadku wszystko
    a w Mercu obroty stoją w miejscu, jedynie na momencik słychac lekką zadyszkę motoru w momencie załaczenia się dwóch wentylatorów do wychłodzenia freonu, spadku mocy w czsie jazdy nie czuć wcale... ale może dlatego że tam mam 3l silnik
    Dzieki za odp. Teraz zostaje mi tylko przeserwisowac klime i odgrzybic koszt w Szczecinie jakies 200zl. Zobaczymy moze racji jes w tym ze malo gazu jest w klimie gdyz podejzewam gosci jej nie serwisowal tylko wymianial jakis tam filtr.

    Acha u mnie wolne obroty podnosi na klimie o jakies 50 rpm wiec chyba dobrze jest
    Nie chce zakładać nowego tematu wiec piszę w swoim starym

    Coś mi się stało z klimatyzacją bądź jestem przewrażliwiony. Czy klimatyzacja ma jakiś wyłącznik termiczny że poniżej jakiej temp się nie załącza Chciałem uruchomić ostatnio klimę temp powietrza około 5 stopni a tu cisza ani kompresor ani wentylatory się nie załączają . Mam wrażenie że wraz z klimą zawsze 2 wentylatory mi się załączały Co to może być przekaźnik, brak czynnika .... na panelu sterownia normalnie światełko się zapala. Drugie pytanie czy jak czynnika już nie ma i włączając klimę układ ma jakieś zabezpieczenie przed zatarciem sprężarki Układ to ten nieszczęśliwy thermotronic z regulacją temperatury i czujnikiem temp wnętrza
    coś masz nie tak kolego z klimą, ja mam aktualnie sprężarkę wyciągniętą a jak włączę przycisk to i tak obroty troszkę wzrastają. Nie wydaje mi się żeby było jakieś takie zabezpieczenie.
    sprężarka powinna normalnie zaskoczyć nawet przy braku czynnika...
    u mnie w lagunei nie włączył sie jeszcze ani razu kompresor, no raz sie załączył jak w słońcu bylo kolo 15 stopni.... a tak agregat sie nie załącza bo po co.... ale widze ze klima(osuszacz) działa bo para z szybek ładnie schodzi... poza tym wg instrukcji powinno sie raz na jakis czas zimąwłączyć klimę wlasnie ze wzgledu na costam ... ale ogolnie mysle ze dziwaczejesz zobaczymy co bedzie jak bedzie +15 ....

    dodam ze w poprzedniej lagunie tez tak mialem.. po co ma sie agregat załączac i chłodzic jak samo z siebie jest chłodne... obroty nie spadaja, agregat nie załącza, wentyle stoją a klima działa
    Noger, tak tylko u mnie jest Traktor mechaniczny a u ciebie benzyna sterowana komputerem wiec wzrost czy spadek obrotów nie musi być Mam nadzieję że masz racje cinek58, Sprawdzę jak będzie cieplej
    heh racja diesla też miałem ale tam nie pamiętam jak było już..
    generalnie zasada jest taka ze wiatraki sie załączają by schłodzic chłodnice klimy... a skoro na dworzu jest zimno to nie musza sie krecic bo chłodnica jest zimna od co... mi do dzis dnia sie załączył tylko raz tak jak pisalem chyba ze tydzien temu w weekend jak bylo cieplo , a tak nic .. jak chcesz sprawdzic np czy wiatraki są ok to mozesz je na krótko spiąć, ale to nic nie da poza faktem ze ebdziesz siedzial ze wiatraki są ok, jesli w autku w maire łądnie wszytsko odparowywuje to mysle ze nie ma sie czym stresowac
    cinek58, wentylatory chodzą na 100%. Zaraz pojadę i sprawdzę

    generalnie zasada jest taka ze wiatraki sie załączają by schłodzic chłodnice klimy... a skoro na dworzu jest zimno to nie musza sie krecic bo chłodnica jest zimna od co...
    No mniej więcej,ale to nie żadna chłodnica tylko skraplacz, w którym czynnik chłodniczy odparowuje ze stanu ciekłego w gaz A wentylator na takim skraplaczu powinien się włączać z zależności od ciśnienia gazu które jest różne w zależności od temperatury otoczenia i temperatury na jaką masz ustawioną klimę
    ja przez całą zimę mam ustawione na ~ 16 st. C a latem zazwyczaj koło 22-23 stopnie... no chyba ze jest inna potrzeba

    generalnie zasada jest taka ze wiatraki sie załączają by schłodzic chłodnice klimy... a skoro na dworzu jest zimno to nie musza sie krecic bo chłodnica jest zimna od co
    Co Ty za herezje piszesz? Cinek widze nie poraz pierwszy ze mieszasz peugeota z renault, a zapewniam CIe że w 90% to inne auta A najgorsze jest to że starasz sie przekonywać innych do swoich niedokładnych doświadczeń...
    Shaggy coś masz nie tak, sprawdz dokładnie, zapytaj Maćka bo wkłądał klime do siebie i wie czy sa jakies pierdoły co moga miec wpływ. U mnie w STI było tak że mimo braku czynnik, po załączeniu klimy oba wentylatory kręciły bez wzgledu czy było +30 czy -15.
    Bo w 405 tak jest że wentylator chłodnicy włącza się z klimą na pierwszy stopień, po za tym sprężarka to podstawa żeby klima działała, więc jak ci nie włącza sprężarki to szukaj elektryki bo gdzieś ci spier... i klimę włączysz niezależnie od temperatury, czujniki wyłączają dopiero jak klima osiągnie zadaną temperaturę, a póżniej załącza sprężarkę i wentylatory i doładowuje może być że ci jakiś czujnik padł lub przekaźnik który załącza sprężarkę jeden czujnik masz przy zaworze na wyjściu z parownika, czyli tej chłodniczki w środku (bardzo trudny dostęp) drugi to presostat na zbiorniczku koło chłodnicy/skraplacza z przodu
    Młody, czyli mowisz mi ze moje doswiadczenia z klimą są niebardzo i moze ja tez mam zwaloną klimę? a moze powiesz mi jeszcze ze jezeli mam zwaloną to gdzie szukać usteki DZINIE ALLADYNIE
    czytaj ze zrozumieniem...
    heheh, jak mam rację to padam ze śmiechu
    U mnie klima działa tylko i wyłącznie gdy ustawię temperaturę wewnątrz auta poniżej 20C więć Shaggy, ustaw temperaturę na minimum i spróbuj włączyć wtedy klimę
    Panowie żądnych reakcji nie ważne czy silnik zimny czy ciepłu, temperatura wew ustawiona na minimum czy max Wydaje mi się że coś nie styka ale to jest na pewno za włącznikiem bo włączając klimę światełko od niej się zapala. Maciek STI, gdzie się przekaźniki od klimy, oraz może masz jakieś schematy bądź zdjęcia tych elementów jak je sprawdzić . Jak się dostać do tych czujników. Skraplacz to jest takie cylindryczne urządzenie po stronie kierowcy w komorze silnika ( lewa strona od kierowcy, przodem do maski po prawej stronie)

    ale to nie żadna chłodnica tylko skraplacz, w którym czynnik chłodniczy odparowuje ze stanu ciekłego w gaz
    takie urządzenie się nazywa parownikiem, a skraplacz to akutat odwrotnie działą, z gazu w ciecz ale może to szczegół i się czepiam, ogólnie to zalecam zdobyć jakąś książkę to fizyki, a jeszcze lepiej do termodynamiki i poczytać o przemianach, żeby wiedzieć na jakich zasadach wogóle działą klima - Pasażer tego nie kieruje konkretnie do ciebie, lecz do większości tutaj

    U mnie klima działa tylko i wyłącznie gdy ustawię temperaturę wewnątrz auta poniżej 20C
    Wyjątek nie potwierdza reguły
    w 405 bylo kilka rodzajow klimy, albo schladzacz zwykly albo automatyczna klima (ala klimatronik) w tym ostatnim , jesli ogrzewanie ustawimy powyzej 20 stopni, klima sie nie wlaczy, ponizej sie wlacza, poza tym, wentylatory wlacZaja sie wraz z klima bez wzgledu na temperature zewnetrzna, sterownik glowny od klimy i wentylatorow w poliftach jest za lewym reflektorem (brazowa szeroka kosc, modul) ....jeszcze jest czujnik znajdujacy sie na osuszaczu, obok oczka z wizjerem, jesli uklad jest pusty lub ma zbyt niskie cisnienie, to ten czujnik nie pozwala na wlaczenie klimy....

    jeszcze jest czujnik znajdujacy sie na osuszaczu, obok oczka z wizjerem, jesli uklad jest pusty lub ma zbyt niskie cisnienie, to ten czujnik nie pozwala na wlaczenie klimy
    O tym właśnie mówiłem to się presostat chyba nazywa, najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika od klimy i niech ci sprawdzi bo sam tego nie dojdziesz, może być tak jak ANDRIUBIKER, mówi, że brak czynnika powoduje nie załączanie się klimy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.