ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10
2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik
duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st.
Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL
identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna
ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach
1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cyklista.xlx.pl

  • chomiki

    Witam.

    Silnik już w częściach, no i okazało się, że wysypała się panewka
    Mam już nagraną regeneracje wału razem z panewkami ale...
    Ale niestety został też uszkodzony jeden korbowód
    W warsztacie regenerującym wały powiedzieli, że jeżeli uszkodzenie nie jest wielkie, to też można to zregenerować

    No ale przezorny musi być ubezpieczony i w związku z tym mam pytanko.
    Czy wały w poszczególnych silnikach 405 1.9 różnią się między sobą ? (to jakby okazało się że wału nie da się zregenerować), no i co równoznaczne, czy korbowody różnią się miedzy sobą? (najbardziej mi na tym zależy, bo jestem dobrej myśli i mam nadzieje, ze chociarz wał sie uda zregenerować).

    Może ktoś miał z tym doczynienia i podzieli się swoimi doświadczeniami
    Pozdrawiam.


    W benzynowych silnikach seri XU9 /D2D, DF2, DKZ,DD2/ wały sa identyczne oraz korbowody wymienialne, maja te same długości , otwory na czopy itp.
    No i oto chodziło
    Dzięki, teraz w razie czego nede wiedział co i jak
    umnie tez jedna panewka na korbie ma luzy około 1,5mm i niewiem co robić... czy leiej nowy silnik szukać moge mieć za 1500zł silnik sporowadzony z Francji
    A moze dac to komus kto sie podejmie regenaracji ale ciekawe ile robocizna by kosztowała..


    Mam już wyciągnięty wał więc jutro bede oddawał to do regeneracji.
    Powiedzieli że koło 400zł to wyjdzie razem z panewkami wszystkimi.
    Jak już tak mam rozebrane wszystko, to bede też miał wymieniane sprzęgło, wszystkie gumowe elementy i pierścienie, więc bedzie taki mały remmoncik silnika.
    Pochwale sie ile mnie to wykosztowało, to bedziesz wiedział dokładnie ile kosztuje regeneracja wału.
    Uważam, że madra decyzja , jak masz wsio rozbabrane to dokładnie przejrzyj bebechy i braki pousuwaj .
    To nie ja bede przeglądal
    Dla mnie to za wysokie progi
    Ale mechanik tak stwierdził, no i sam byłem za tym, żeby powymieniać co sie da, bo drugi raz myśle juz nie dojdzie do rozbierania silnika
    O to własnie chodzi
    Cze Beda powiedz mi gdzie to robisz bo ja jak rozmawialem z moim mechaniorem to tak regeneracja silnika a mam to samo tylko w poczatkowym stanie co ty jak narazie wszystko gra to mi powiedzial 1000-1200 z robota ale generalnie powiedzial ze oplaca sie przywiesc silnik niz to robic.
    PS. nierobisz tego czasem u UNKLA na wawoku

    Cze Beda powiedz mi gdzie to robisz bo ja jak rozmawialem z moim mechaniorem to tak regeneracja silnika a mam to samo tylko w poczatkowym stanie co ty jak narazie wszystko gra to mi powiedzial 1000-1200 z robotaale generalnie powiedzial ze oplaca sie przywiesc silnik niz to robic
    I tak i nie bo skąd wiesz co trafisz jak przywieziesz, do mnie przywiózł klient silniczek , wyglądał jak lala, przekonywał mnie, ze super sprawdzony ma przebiegane nie więcej jak 120 kkm, po zamontowaniu i odpaleniu okazało sie , że to wymyta kicha , ciśnienie od 7 do 9 jak się zagrzał to konewka itp, a jak sam wyremontujesz to wiesz co masz.
    No w sumie i tak masz racje z tym sie zgodze no ale ten moj mechanior to sprowadzi i bierze gwarancje mi daje ze jest ok.
    Ale jak mowisz jak wiesz co zrobiles w swoim to wiesz czym jedziesz.
    Właśnie z pracy przyjechałem
    Sam wał regeneruje u Sanecznika na Wawoku, nie wiem jakie ma opinie, ale to chyba jedyny "regenerator" w pobliżu
    Chyba zasugerowałes się kwotą 400zł, ale to jest tylko kwota za regeneracje, bo oni nie maja mechaników i trza im wał z osobna przywieźć.
    Razem to nawet na razie nie chce wiedzieć ile mnie całość do kupy wyniesie
    Ale oczywiście napisze co i jak łącznie z kosztami jakie poniosłem.
    A co do kupywania innego silnika, to, tak jak poprzednik napisał, nie wiesz do końca co dostaniesz i pierwszą rzeczą jaką musisz zrobić, to rozrząd, czyli musisz doliczyc koło 250zł więcej do tego wszystkiego, a roboty dużo mniej nie jest z wymiana całego silnika, a wyjęciem go i rozebraniem, a później złożeniem.
    Ja mam rozrząd zrobiony 10kkm temu więc to mi juz odpada, w moim "małm" remoncie silnika

    Kurde ten Sanecznik w soboty ma zamknięte
    Heh specjalnie po nocce sie nie kładłem, żeby to zawieźć i kicha, trza czekac do poniedziałku
    Wczoraj zaspałem (ma do 14 przez tydzień otwarte), no i pare dni w plecy
    Mogles to zawiesc na raciborska tam ma siedzibe i warsztat bo tam mieszka po lewej stronie co sa anteny krotkofalarskie. ale jak poczekasz 1 dzien to nic sie niestanie powodzenia
    Więc dzis juz po małych przemierzeniach stwierdzono, że wał w jednym miejscu jest za mocno wytarty i jego wymiary nie pozwalają na założenie panewki I szlifu (a tylko na I szlif sie robi oryginalnie), no i dochodzą następne koszty:/
    Wyszlifowanie wału 120zł
    Panewka dorabiana 50zł
    Szlifowanie uszkodzonego korbowodu 40zł.
    Tyle zabule u Sanecznika.
    W sklepie dałem zamówienie na wszystkie panewki, ale dopiero ja jutro bede odbierał dowiem się ceny (myśle, że około 300zł za wszystkie).
    Do tego bede brał jutro tez sprzęgło (około 300zł valeo).
    No i Simeringi i inne gumowe bajery, no i doliczając robote mechanika to koszty chyba przewyższą wartość autka
    Ale nic, bedzie przynajmniej po małej generalce, więc (jestem optymistą) myśle, że przy silniku już nic nie bede musiał robić przez naaaaajbliższy czas
    Aha i jeszcze te pierścienie heh zapomniałem spytać w sklepie
    Nic jutro dopisze reszte co za ile wytargałem.
    hej

    moim zdaniem niema co sie nawet zastanawiać...lepiej włożyć w regeneracje silnika 1500 niz kupić używany za tą cene...nawet gdybym mial dołożyc do regeneracji silnika kase to i tak to bym wolał bo wtedy jest pewność ze "motor" jest zrobiony...wiem co mam.
    A jak kupisz używke to skąd wiesz czy za 10-20 kkm nie stanie sie to samo bartesz ?

    Pozatym po regeneracji silnik to zawsze po regeneracji (na dobrych nowych podzespołach) a nie używka ktora ma 15 lat.
    Zgadzam się za Kolega a moze też tak sie zdarzyć ,że nawet dobry motor stał długo po wyjęciu i po zamontowaniu po sprawdzerniu pokaże , ze jest OK ale bardzo szybko bedzie się tylko do naprawy głównej nadawał.
    Więc mam wstępne koszty części oprócz pierścieni, bo okazało się, że śą dwa rodzaje (różnią się szerokością), więc tak:
    Szlifowanie wału+dorabianie panewki+szlifowanie korbowodu=220zł
    Panewki korbowe=123,20zł
    Panewki główne=83,78zł
    Komplet uszczelek Głowicy= 159,87zł
    Komplet uszczelek Bloku=139,58zł
    Sprzęgło kompletne VALEO 200mm=302zł

    Jutro dojdą pierścienie, no i robota mechanika, heh przy dobrych wiatrach w 2000zł sie może wymieszcze
    Aha jeszcze płyny dojdą.
    Olej już mam Shell helix 15W40 (ale na początek wleje jakiś tańszy, bo po 1000km wymiana mnie czeka.
    Płyn wspomagania i olej skrzyni biegów jeszcze.

    No i dziś doszły do kosztów pierścienie - komplet 150zł

    Razem na oleje i płyny wyszło 200zł
    Mechanik powiedział że około 450zł koszt naprawy, więc w 2000 sie chyba wymieszcze z tym remontem
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.