ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
Zerwany gwint świecy w głowicy - naprawa
padla uszcelka pod glowica jaka przyczyna ??
Planowanie głowicy, w jakim stanie dostarczyć?
Kupiłem głowicę, okazało się że wałek rozwalony... help
Pilne głowica silnika 1.8 8v
Montaż i demontaż głowicy XU10J2C
zerwany gwint w głowicy od świecy
Wykręciłem głowicę, proszę o ogląd ;)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rasmusland.pev.pl

  • chomiki

    Witam

    Dziś zrzuciłem głowicę mojego 1.8 XU7JP, za dużo jadł oleju no i okazało się tak jak myślałem, uszczelniacze były do ... na 4 cyl na ssacym uszczelniacz był rozdwojony część metalowa od gumowej... reszta rozpadła się przy wyjmowaniu... gumki były strasznie sztywne wiec wszystkie były do niczego, patrząc na zdjęcia bloku i głowicy widać ze 4 cyl dostawał dość sporo oleju

    tylko jeszcze jedno mnie ciekawi, czy olej z powodu tego uszczelniacza mógł się dostawać do dolotu? ( nie mówcie że odmą gdyż jest ona dobrze odizolowana od dolotu po pewnej modyfikacji ) i jeszcze jedno na 4 cyl w swieci stał mi olej, i nie był to olej z sciekajacej uszczelki pokrywy zaworów gdyz mi nie cieknie ( mam pokrywe taka jak w 1.6/1.9 metalowa pozbylem sie plastikowego badziewia ) czy z powodu tego stojacego oleju moge podejrzewac pekniecie glowicy? czy to efekt tego uszczelniacza? ale zeby az sadzilo olej w swiece?...

    Z góry dzięki za pomoc.

    Pozdrawiam

    Cyl1:

    Cyl2:

    Cyl3

    Cyl4



    jak uszczelniacza nie bylo to wszystko mozliwe, poza tym aby zalorzyc glowice ponownie musisz dac nowa uszczelke i dac glowice do planowania, wiec po co podejzewac, doplac 50pln i niech ci glowice sprawdza, zazwyczaj sprawdza i planuje ten sam warsztat, i masz pewnosc ze jest ok, albo ze musisz naprawic , a jak sie nie da to druga glowica i tyle...
    TU to jeszcze masz pieknie... mialem kiedys opla, po zdjeciu glowicy okazalo sie ze 3 uszczelniacze doslownie rozerwalo i kazde zawory znacznie gorzej wygladaly niz twoje , jesli silnik Ci pracowal rowno, to dolem sie nie przejmuj a jak chcesz to mozesz do kazdego cylindra nalac troszke nafty i zobaczysz czy szubko splynie na dol --- jak szybko to zle, jak po kilku godzinach czy nawet dniach to b. dobrze a przy okazji nafta przeczysci ci pierscienie, zamek, itp

    w swoja droga szlyszalem od bardziej doswiadczonych mechanikow,ze mozna uszczelniacze zmienic bez wyjmowania glowicy... zdejmujesz walek rozrzadu a w miejsce swiecy wkrecasz przewoc z cisnieniem powietrza (o ile masz dostep do kompresowa)... osobiscie tego nie robilem, ale moze kiedys u siebie sprawdze
    powodzenia z remoncikiem..acha...nie wiem jak w tym modelu, ale warto zobaczyc w glowicy kanal olejowy (ja w swoim mam takie drobne sitko.. ktore sie juz rozrywalo... co moze zle sie kiedys skonczyc jak sie rozsypie i poleci w gore i przytka..
    to niepotrzebnie głowice sciagałes tylko kosztów sobie narobiłes
    a co do oleju na swiecy to raczej sie nie martw bo jak bierze duzo to wywala go przez gwint swiecy dlatego tam stoi
    ato ze masz olej w ssacym to bardzo dziwne skoro piszesz ze masz odme nie podłaczona


    bez zdejmowania glowicy slyszlem o tym ale musialem ja zdajc zeby zobaczyc jak wyglada ten silnik wewnatrz... jak oceniacie po zdjeciach? tuleje nie maja zadnych wzerow, daje rade niezle jeszcz lata, a zeby wymienic usz czelniacze bez zdejmowania glowicy.. to nie wiem jak wy to robicie nie dal bym rady chyba...
    Mozna to robic bez sciagania głowicy, ale po pierwsze sprawdzic cisnienie na zaworkach, a po primi próbe olejową i dopiero podjac decyzje co dalej. Sprawa kolejna to taka iz w momencie sciagania głowicy 90% posiadaczy nie wie co tam moze byc, dlatego warto dolozyc te 150zł i miec swiety spokój:)
    Mnie w Elblążkowie nikt nie chce się podjąć wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy.
    Ja mam ciśnienie sprężania 14,5 a w jednym 13,5.
    Z odmy z dołu tylko trochę się dymi bez względu na zmianę obrotów.
    Pali jednak olej bo trochę za mocno dymi z rury wydechowej jak się silnik rozgrzeje po załączeniu wiatraka -95 stopni.
    Jak by ktoś mógł pomóc to jestem otwarty na propozycje.
    Pozdrawiam.
    ale co ci pomoc? a uszczelniacze zaworow bez problemu wymienia sie bez zdejmowania glowicy, oczywiscie trzeba zdjac walek rozrzadu
    Może opisz wymianę uszczelniaczy bez używania kompresora ??
    BEZ kompresora to zapomnij, ja osobiscie nie zdejmowalem tak uszczelniaczy, ale wiem ze sie da, tylko nie bardzo wiem w jaki sposob pozniej scisnac sprezyne i zalozyc zamek,... moze i daloby sie reka + klucz nasadka, ale nie sprawdzalem
    Malo mechanikow w taki sposob wymienia uszczelniacze poniewaz (tak sadze):
    1) niewielu o tym sposobie slyszala;
    2) nie kazdy silnik tak sie da (odpadaja napewno stare silniki opla, chyba ze ma sie specjalny przyrzad do zderjmowania walka)
    3) mozna przeciez zdjac glowice, i zarobic wiecej...
    a jak kolega wczesniej pisal robi sie po to probe olejowa i wiadomo czy dol rozbierac czy nie
    jesli sprezanie mialejs oki, silnik chodzil rowno to skladaj motor i jezdzij, chyba ze chcesz wymienic sobie odrazu pierscienie (ja dawalem za komplet ok 150zl) i teraz jest oki, tyle ze ja mam warunki do grzebania
    ile musi chuchnac taki kompresor by przytrzymał??
    nie wiem ile ale logiczne jest ze przynajmniej tyle co sprezanie w cylindrze ,wiec mysle ze min 9atmosfer

    wiec mysle ze min 9atmosfer
    bez przesady z tego co pamietam to 2 atmosfery starcza
    a po 2 zwykłe sprezarki tylko do 8 pompuja
    1) mozliwe ze 2 wystarczy, nie wiem nie sprawdzalem (skoro wystarczy 2 to na upartego mozna pow, z kola brac
    2) niestety kolego nie masz racji, bo sprezarka do 8bar to jakas chyba zabawka, sam uzywam w pracy duzej sprezarki ktora ma 13BAR, ewentualnie mozna (czasami trzeba) zredukowac to cisnienie na np 6 bar, ale uzywam wielu narzedzi ktore na takim cisnieniu pracuja, inna sprawa ile one kosztuja,.. alejak pomaga tak wielkie cisnienie

    13BAR
    zgadza sie brachol tez ma ale ona kosztowała 9 tys wiec na co mi taka

    faktycznie, mozna by zastosowac kompresorek do kol.. taki na zapalniczke a on kilka bar wyciagnie, ale to dla tych ktorzy nie maja kompresora. zawsze to jaka alternatywa, problem w tym ze wiekszosc z nich moze pracowac ok 10 min, potem musi wystygnac
    apropo sprezarek ja mam w pracy taka co pocaignie do 350 bar ;] max ma 400 ale zawor bezpieczenstwa przy 350 ja wylacza
    to powiedz do czego taka sprezarka jest uzywana, moze cos do wtryskiwarki, do jakiejs prasy pneumatycznej??? i co ja napedza??
    swirk takie sprężarki używa się miedzy innymi do nabijania butli do nurkowania choć butle 300bar powoli wychodzą z użytku. Ale sprężarki na poziomie 230 bar to codzienność w nurkowaniu

    swirk takie sprężarki używa się miedzy innymi do nabijania butli do nurkowania choć butle 300bar powoli wychodzą z użytku. Ale sprężarki na poziomie 230 bar to codzienność w nurkowaniu

    Dokładnie nurkowanie, a co do 300 bar to sie mylisz, painbalowcy uzywaja butli tylko 300 bar gdyz dla nich uzyteczny zakres cisnien to 200-300 bar a taka butla ma czasem 320 bar cisnienia racy i 450 próby
    crprog wiem że do paint balla ale do nurkowania już rzadko spotykane bo problem z biciem w grę wchodzą tylko jednostki PSP bo tam mają takie wielkie gery
    temat jest o wymianie uszczelniaczy a wy piszecie o jakichs sprezarkach, a mi potem pisza jakies arseny ze 90% moim postow to ot....hmmmm, ale do rzeczy w banalny sposob wumienia sie uszczelniacze bez zadnych kompresorow i bez sciagania glowicy, demontujemy walek rozrzadu, nastepnie ustawiamiamu pierwszy tlok w gornym polozeniu, zdejmujemy sprezyny i zabezpieczenia zaworowe, zawory opra sie o tlok ,nizej nie spadna, zmieniamy uszczelniacze, montujemy sprezyny, sprawdzamy czy zabezpieczenia dobrze trzymaja, i tak po kolei wszystkie cylindry...TRZEBA PILNOWAC ABY TLOK NA CYLINDRZE W KTORYM ZMIENIAMY USZCZELNIACZE BYL W GORNUM POLOZENIU!!!! TO WAZNE!!!!
    No nareszcie.
    Wielkie dzięki.
    Niech jeszcze ktoś napisze coś od siebie kto już jest po samodzielnej wymianie uszczelniaczy.
    Pozdrawiam.
    A123, dobrze mówi, a sprawdzić czy tłok jest w górnym położeniu można prosto - odkręcić świecę i włożyć np. długi śrubokręt dalej chyba nie muszę pisać...
    Uszczelniacze już wymienione, nie wiem czy udało by mi sie je wymienić bez sciagania glowicy no ale jak kto uwaza moze komus sie udalo.

    Co do efektu... wreszcie nie bierze oleju ;_) az milo spradzac stan i nie dolewac co tydzien
    napisz czy oprócz uszczelniaczy wymieniłeś jeszcze coś.
    prowadniki zaworów np.
    ile masz tysięcy przejechane.??
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.