ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10
2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik
duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st.
Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL
identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna
ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach
1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rasmusland.pev.pl

  • chomiki

    Witam
    Niedawno w moje rece wpadł jak to wy nazywacie Pug 405 jak narazie jest troche rzeczy w nim do zrobienia np LPG bo warjuje;d ale jakos damy rade, mam pewien problem gdyz nie wiem jaki mam silnik... w dowodzie mam wbity 1.9 ale wczesniejszy wlasciciel zmienial tego 1.9 na mój niby 1.6... ale nie wbił w dowod... wyglada mi to na monowtrysk.. ale naczytalem sie wnecie ze byly tez jakies z gaznikiem dwugardzielowym czy coś w tym stylu... czy ktoś ma może taki silniczek jak ja? i wie jaki jest to dokładnie model? chodzi mi o oznaczenie literowo cyfrowe ;P a nie ze 1.6 monowtrysk ;d a silniczek mozecie zobaczyć tutaj http://img264.imageshack....80398257bz3.jpg
    A i przydalo by sie gdybym tez znał model skrzyni... z tego co wiem to wazny jest wsteczny.. wchodzi mi on w przeciwnym kierunku do piatki czli piatka w góre a wsteczny w dól calosc jest schowana w kombiaczkuuu, rocznik 90 a data pierwszej rej 91 a w 05 sprowadzony do PL, zgóry dziekuje za pomoc gdyż jak będę wiedział co mam to łatwiej mi będzie zabierać się do naprawy usterek..


    kolego to jest monowtrysk. ale niewiem czy 1,9 czy 1,6 . ja mam 1,9 a kuzyn 1,6 i tak samo wygladaja, maja tylko inne kompy. ale wydaje i sie ze to 1,9 bo wiecej kabli jest niz w 1,6. moze to XU9M??? taki jak mój. tylko w kombiaczkach one były
    Masz skrzynie BE3 bo BE1 to wstek do przodu.
    prawdopodobnie jest to 1.9 na monowtrysku...moc 109 koni...xu9jm


    Hmm z tego co pamiętam w Fordzie Sierra miałem na silniczku numer jakiś i z niego dało rade odczytać co to za model... w tym tez pewnie gdzieś jest... ale gdzie? ;>
    monowstryskowy silnik 1,9 silnik 1,6 ma zasadniczo mniej podcisnienia ale to nie reguła , tabliczke z numerem silnika masz za alternetorem dodatkowo powinny byc inne dane na innych tabliczkach, choc placz emi sie po głowie mysl ze twój poprzednik mógł tylko kupic sam korpus silnika a zreszte zostawic z 1,9 bo wszystko pasuje wiec mozesz naprawde miec 1,6 na oprzyżądowaniu 1,9
    na lewym kieluchu jak masz kombik powinna zanjdowac sie naklejka z numerem. podobno ten sam numer jest wybity na bloku przy filtrze oleju ale nigdy tego niesprawdzałem. jak to jest orginalny 1,9 silnik w kombiku i jest przed liftem pug to napewno ma nr XU9M i ma 129 koni. tylko w kombikach takie były zewzgledu ze to kombi. i tez mi sie wydaje ze to 1,9 bo 1,6 ma w innym miejscu silniczek krokowy. ale to tylko moje przypuszczenia
    Hmm dziwny ten silniczek... z tego co zauwazylem to ma wielki apetyt na Pb... bo narazie Gaz mam rozregulowany i smigam na Pb i coraz bardziej zaczynam myslec o tym ze musze szybko gaz zrobic bo nie bede mial za co nim jezdzic hmmm a czy taka kombinacja silnika 1.6 z 1.9 ma sens? nie bedzie on palil wiecej imial mniej mocy czy jakos tak? bo niby przyspieszenie ma i to dobre... niezle sie zbiera... i wydaje mi sie ze az za dobrze jak na 1.6 ;/ ile wam takie 1.9 129 kucy pala w miescie Pb?a i cos dziwnego zauwazylem... ze niskie obroty jak sie rozgrzeje po kilku minutach jazdy schodza mi do 0,5 tys... co mnie bardzo dziwi gdyż w Fordzie Sierra 1.6 na monowtrysku mialem 1 tys zawsze a tu mi spada do 0,5... nie jest to za malo? niby nie gasnie i nic nie skacza jest stabilny... co o tym myslicie?
    tzn tak. spalc w miescie to duzo powyzej 10litrów. juz nawet nielitazuje go zeby sie nie załamac. a co do obrotów to tez tak mam czasmi wiecej i jest oki. jak jest stabilny to dobrze. a 1,6 jest słaby, niema tak kopa. mam porównanie bo smigam sobie czasami w 1,6..
    ten silniczek to taki jak u mnie - nareszcie zobaczyłem taki drugi... ale mój też przeszczep i modelu nie znam.
    A to mój kompik do tego silnika:
    Magneti Marelli 1AS G5.S3/0A01-16069 nie wiem czy od tego silnika czy z popraedniego 1,6 został
    podaj crprog, jaki Ty masz.
    A ile ci ten twój pali Pb? a ile Lpg jeśli masz? bo mój chodzi na Pb równiutko... niezle wkreca sie na obroty, nie gasnie na wolnych, przyspieszenie ma niesamowite poprostu igiełka w stanie idealnym... tylko martwi mnie to spalanie :-/ sierra 1.6 CVH na monowtrysku lałem za "dyszke" i robiłem 20-30KM w miescie... a teraz jak zaleje za tą marną dyche to szkoda się wysilac... max co mi sie udalo to 20KM ;| musze nalac w butelke troche i ja do bagaznika z lejkiem ;d wyjeździć wszystk odo ostatniej kropli dojechac na stacje zalac te np 5L i przejechac sie spokojnie po miescie kilka rundek ;D i zobaczymy po ilu KM bedzie susza w baku:D ale to na weekendzie heh jak wynik bedzie zwalajacy mnie z nog jade do gazownika zebym mi gaz sprobowali wyregulowac... jak nie to czeka mnie zakup nowego parownika a numery silnika dokladne i kompa spisze jutro i wrzuce tu i troche moze fotek porobie

    [ Dodano: Sro Cze 20, 2007 10:04 am ]
    mój na Pb chodzi kiepsko bo mam pompe wstawioną z jakiegoś innego autka, na gazie rakieta jak chol , ale spalanie w mieście na poziomie 16l/100km
    Zamieszczam dokladne zdjecia silnika w wysokiej jakosci... popatrzcie na nie jesli macie czas moze ktos z ogledzin potrafi conieco powiedziec o tym silniczku gdyz dalej nie potrafie rozszyfrowac jaki to dokladnie model ... help...
    12
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    na zdjęciu nr 10 widać takie dwie tabliczki poniżej świecy przy mocowaniu alternatora odczytaj co tam jest napisane i będzie wiadomo o ile się nie mylę to jest to BDY xu5m 3z
    u mnie chciałem odczytać napis z tej tabliczki ale wygląda na to że to nie jest ta która powinna tam byś tylko ze starego 1,6 przyczepiona - bo jest po chamsku przynitowana, na pewno fabrycznie nikt tak by nie zrobił
    jak sie nie myle to własnie ta tabliczka fabrycznie powinna byc przynitowana

    jak sie nie myle to własnie ta tabliczka fabrycznie powinna byc przynitowana
    uwierz mi figop, że na pewno nie w ten sposób

    figop napisał/a:
    jak sie nie myle to własnie ta tabliczka fabrycznie powinna byc przynitowana

    uwierz mi figop, że na pewno nie w ten sposób
    w kwestji wybijania numerów francuzi (peugeot,citroen)byli bardzo niechlujni i zarówno numer nadwozia jak i tabliczki znamionowe były (wybijane ,przytwierdzane) jak u pana " kazia" w garażu
    w moim citroenie żadnych nymerów na silniku nie moge znaleźć...
    ja miałem citrumena i u mnie były tabliczki na silniku takie jak ma crprog no i w pugu mam tak samo a nity od tabliczek wyglądaja jakby je miecio za piwo przynitował
    w moim pugu też tu przynitowane ale podejrzewam że po przeszczepie poprzedni właściciel zamienił tabliczkę z 1,6 do 1,9 który teraz jest. a w cytrynie mam taki silnik jak mlody w pugu - nie moge tam znaleźć
    Właśnie na tej tablicze.. przynitowanej mam tylko wybite 1CTA9 502867 i nic wiecej

    1CTA9 502867
    i u mnie coś w tym stylu - czy jest tu zakodowany typ silnika??

    Właśnie na tej tablicze.. przynitowanej mam tylko wybite 1CTA9 502867 i nic wiecej na zdjęciu 10 masz dwie tabliczki druga taka malutka czarno srebrna
    [quote="pablo"][quote]Właśnie na tej tablicze.. przynitowanej mam tylko wybite 1CTA9 502867 i nic wiecej :([/quote] na zdjęciu 10 masz dwie tabliczki druga taka malutka czarno srebrna[/quote]

    Wszystko super tylko ze na czarno bialej tabliczce mam napis tylko TYPE REGI : PTC BDY .i puste pola jakies ;/ jak by nie bylo nic nabite :/
    no i ten BDY to jest to czego szukasz
    I BDY to inaczej XU5M czyli 1,6 na monowtrysku. A ta tabliczke w 405 mialem jeszcze gorzej nabita, bo sie ledwo trzymala ;] W 205 to mam jako tako, ale nit wyglada jak najtanszy z mozliwych.
    Hmm wszystko spoko... tylko coś mi ten moj 1.6 dużo pali:D dzisiaj zalałem 4,5L i zrobilem 30km po miescie.. filt pow nowka, nie ma z praca silnika zadnych klopotów coś mi sie wydaje że sonda szfankuje a moze poprostu nie przyzwyczailem sie do tego silniczka... bo on chyba szybciej caignie niz moj ex Ford Sierra przy spokojnej jeździe przy ilu obrotach zalecacie zmiany biegu na wyzszy? ( jazda miejska bez szalenstw ) tak ekonomicznie
    ja potrafie juz przy 1400 zmienic bieg ale ja mam diesla

    Hmm wszystko spoko... tylko coś mi ten moj 1.6 dużo pali:D dzisiaj zalałem 4,5L i zrobilem 30km po miescie.. filt pow nowka, nie ma z praca silnika zadnych klopotów coś mi sie wydaje że sonda szfankuje a moze poprostu nie przyzwyczailem sie do tego silniczka... bo on chyba szybciej caignie niz moj ex Ford Sierra przy spokojnej jeździe przy ilu obrotach zalecacie zmiany biegu na wyzszy? ( jazda miejska bez szalenstw ) tak ekonomicznie

    zalałeś 4,5 litra i zrobiłeś 30 km po mieście i auto zgasło z braku paliwa ? czy zaświeciła się rezerwa ?

    Weź pod uwage to ze w 405 jest bak o pojemności 70 litrów...zalewajac za 10 czy 20 zł wskazówka nieco tylko drgnie lub wcale nie drgnie...myśle ze jak sprawny i zdrowy silnik w tym przypadku masz 1.6 (?) to powinien spalić w jeżdzie miejskiej do 10 litrów
    Ja mam 1,6 XU5 i mniej niz 10 nie bierze, a co do obrotów to ja na 5 od 50 juz śmigam, bo to osmiozaworowiec, więc da sobie rade. Co do kwestii obrotów to i na Pb i na Junkersie obroty jak ciepły to spadają do około 600.Ale ja mam uszczelkę wywaloną pod głowićą, może jak wymienię to sie cosik poprawi
    Jezdzilem z karnisterm i mialem w nim 4,5L az chwile szarpał... zgasł... i juz nie chciał zaapalic... pusto w baku... wlalem te 4,5L zrobilem 30km po miescie i znowu to samo...

    Jezdzilem z karnisterm i mialem w nim 4,5L az chwile szarpał... zgasł... i juz nie chciał zaapalic... pusto w baku... wlalem te 4,5L zrobilem 30km po miescie i znowu to samo...
    powodzenia i nie pisz na następny raz, że zgasł silnik z braku paliwa i juz nie odpalił bo wcale mnie to nie zdziwi
    przez takie ciągłe jeżdzenie na rezerwie i/lub sprawdzanie ile pojezdzisz za 10 czy 20 zł moze lub juz zatrała sie pompa paliwa

    4,5L zrobilem 30km po miescie
    To na 100 km wychodzi 15 litrów to nawet za dużo na 1,9 ( chyba ze mi-16 )
    Ekonomiczna jazda to zmiana biegów przy 3.000 obr i jazda nie przekraczajaca 100km/h


    usisz zalać go na maksa przejechać 100 km i znów na maxa zalać i Ci wyjdzie ile pali .
    Na 100km też nie dobrze... za mały odcinek. Najlepiej zrobić z 400-500km i wtedy zatankować i policzyć Taki pomiar będzie wiarygodniejszy
    Co do tego że "zatrzeć może się pompa paliwa" to w większości, jak nie we wszystkich 405 pompa paliwa jest poza zbiornikiem, a nie w nim jak jest to w Seicento albo Opel Vectra A i nie musi być dużo paliwa żeby pompa była "zanurzona w paliwie". Pompa taka zewnętrzna chłodzi się powietrzem z otoczenia i paliwem przepływającym przez tą pompę, więc jak jest w baku Pb za 20 zł czy nawet za 10zł to i tak pompa sie chłodzi byle coś ciągła . Gorzej z gazem jak się jeździ i paliwa nie będzie w ogóle to pompę trafi w momencie. Zobaczcie sobie na allegro jak wygląda pompa do 405 ( kształtem przypomina filtr paliwa czy cewkę z poloneza :p) i jak taką macie to śmiało można jeździć na resztkach paliwa albo tankując po 20 zł - jak się komu podoba.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.