ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
Diesel 1,9 wypycha powietrze z wlotu powietrza
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
Problem z gasnieciem po wymianie rozrzadu i uszczelki głowic
Zerwany gwint świecy w głowicy - naprawa
padla uszcelka pod glowica jaka przyczyna ??
Planowanie głowicy, w jakim stanie dostarczyć?
Kupiłem głowicę, okazało się że wałek rozwalony... help
Wymiana uszczelki/glowicy - starcie pierwsze
Wymiana uszczelki pod glowica - jakie komponenty
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • janekx82.keep.pl

  • chomiki

    Witam.
    Jestem juz na etapie wkladania glowicy do samochodu i teraz mam pytanko. Ma ktos moze jakis schemat, w jaki sposob jakimi katami/momentami i w jakiej kolejnosci nalezy dokrecac glowice ?
    Sruby maja dlugosc 175mm razem z glowka.

    Pozdrawiam i z gory dzieki


    Na opakowaniu uszczelki głowicy jest instrukcja dokrecania głowicy. Jak nie ma to znaczy , że uszczelka nie taka jaka poiwinna być Obecnie to producenci uszczelek
    podaja momenty dokręcania i sposoby.
    kolejność tak:>>>

    [ Dodano: Wto Lip 17, 2007 9:14 am ]
    O własnie Irek to sprzedaje i może z opakowania przepisac czynności przy dokręcaniu głowicy.


    Tylko producent zna konstrukcje i 'scisliwosc' uszczelki wiec trzeba zrobic dokladnie tak jak jest napisane na opakowaniu uszczelki ktora sie zaklada. Kolejnosc tez tam jest.

    Radzilbym uzyc nowych srub, ale jesli juz ktos sie upiera przy starych, to niech nie przekracza 90Nm w zadnym kroku.
    jesce cus wcisne łod siebie, JAK wymianiałem uszczelką w swoim 1.9 D to żem sie wku...ł bo mi lekko ciekło olejem z kanału smarujacego głowicę ,BO dokręciłem tak jak książka pisała , NO TO DAWAJ " RAZ KOZIE ŚMIERC" -klucz dynamometryczny nie miał takiej podziałki - RURA na klucz i ZOLA, doj...em tak że aż trzeszczało, 40tyś po wymianie i zero kłopotów (broń Boże nie namawiam)
    zrobione, na uszczelce ( GOETZE) nie bylo nic napisane jakimi momentami, ale zaprzyjazniony warsztat wiedzial. DOkrecanie poszlo na 3 fazy

    2 KG
    5 albo 6 KG ( nie pamietam)
    i potem kat 200-210 stopni.

    W sumie wyszlo tak: z duza dzwignia bylo tak, ze robil sie spory opor i wtedy nalezalo przestac krecic,
    Srub uzylem starych, bo byly dopiero raz wykrecone i w b.dobrym stanie.

    Teraz juz tylko zabawa z rozrzadem i poskladac dziadostwo
    też składałem na starych śrubach,bo nowych nie miałem, a TE NOWE to są czasem od tych starych nie lepsze- no i starych nie trzeba ponownie dokrecać, ponoć niektóre nowe trzeba po jakimś czasie. Cały bajer dokręcania głowicy jest w tym żeby równiutko było dokręcane , Mój kompel pracował przy składaniu nowych silników w Andrychowie , to mówił że one nie są skręcane kluczem tylko prasa sciska cały silnik i wtedy są nakręcane śruby
    hmm, ciekawe ja już się nie mogę doczekać przejażdżki moją pszczółką po remoncie sa sa sa sa
    Po czym stwierdziles ze stare sa ok? Ladnie wygladaly?
    Tylko raz byly wczesniej dokrecane? TO akurat nie ma zadnego znaczenia.

    Czy sruby sie dokreca po nagrzaniu to juz zalezy tylko od sruby, a nie od tego czy jest nowa czy stara. -w przypadku silnikow xu torxy dokreca sie raz, a 6-cio katne trzeba nagrzac i po paru godzinach poluzowac oraz dokrecic jeszcze raz.

    Po czym stwierdziles ze stare sa ok? Ladnie wygladaly?
    Tylko raz byly wczesniej dokrecane? TO akurat nie ma zadnego znaczenia.

    Czy sruby sie dokreca po nagrzaniu to juz zalezy tylko od sruby, a nie od tego czy jest nowa czy stara. -w przypadku silnikow xu torxy dokreca sie raz, a 6-cio katne trzeba nagrzac i po paru godzinach poluzowac oraz dokrecic jeszcze raz.


    No widzisz....

    A ja uzylem stare i zadna sie ani nie ukrecila, ani nie urwala... Nie usmiechalo mi sie wybulac 70 zeta za 10 srub, nawet nie sprobujac dokrecic starych...
    Miales szczescie
    Nie chodzi o to, ze sie nie uda, tylko szanse sa 50/50 wiec IMHO lepiej wydac te paredzesiat zl i pozniej nie rozbierac 2 raz.
    Mimo wszystko wolalem dac te ktore byly fabrycznie w silniku. Jakos nie mam zaufania do zamiennikow.

    Mimo wszystko wolalem dac te ktore byly fabrycznie w silniku. Jakos nie mam zaufania do zamiennikow.

    Uszczelke tez trzeba bylo zalozyc "fabryczna" jezeli nie masz zaufania do zamiennikow:)

    A tak powaznie, to mozna probowac skladac na starych srubach, ale dobrze miec troche wprawy i dokrecac troche inaczej niz sugeruje instrukcja. Sruby sie rozciagaja i dlatego zaklada sie nowe. Najwazniejsze jest zeby przed zakladniem glowicy oczyscic gwinty bloku!

    Producent w ostatnich fazach podaje stopnie a nie moment dokrecania, poniewaz jest to dokladniejsza metoda, a przy duzych wartosciach klucz moze nie byc taki dokladny.

    Moj BX przejechal juz ok. 100kkm po wymianie uszczelki wlasnie na starych.
    Silniki Diesla mają to do siebie że jak każdy wie są droższe w naprawie, ale za to dłużej chodzą bez awarii. to że komuś uda się zaoszczędzić na czymś (np. stare śruby) to nie znaczy że tak złożone będzie długo jeździło. może zrobić kilkadziesiąt albo kilkaset a nawet kilka tysięcy kilometrów i znowu wymiana uszczelki i tak na okrągło.
    a ze śrubami to jest tak że ona nie musi ale może się urwać po ponownym założeniu.
    a kupić raz a dobrze wszystko takie jak ma być a nie jakieś "podróby" czy zamienniki, tylko wszystko markowe i jest po problemie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.