ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10
2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik
duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st.
Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL
identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna
ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach
1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • spoker-kasa.htw.pl

  • chomiki

    Po pierwsze - witam wszystkich jako nowy użytkownik forum.
    Po drugie - z marszu nasuwa mi się pytanie, cóż to za silnik znajduje się w moim aucie? Pytanie zapewne lamerskie, ale sorry:( musiałem - ciekawość jest silniejsza. Generalnie auto jest z 95 roku, raczej z końca. Sądząc po naklejkach pod maską z załączonym językiem polskim, szybach z wdzięcznym napisem "BESPO KUNICE" i lekkiej korozji pod uszczelkami tylnej i przedniej szyby to jest to raczej polski "prodakszyn". W dowodzie jak byk stoi pojemność - 1.6 (1580cm3), ale już zaraz po zakupie jak doszło do wymiany filtrów itd. doszło do dziwnej weryfikacji sytuacji...filtr od 1.6 był oczywiście za duży i pasował mi od 2.0. Mam podejrzenie, że jest to 1.8 albo jakiś wynalazek 1.6...ale, nie znam się.:) Przeszukałem instrukcje, zdjęcia na allegro i...nic z tego nie wyszło Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto choć trochę mnie naprowadzi na właściwy trop, za co z góry dzięki!
    PS. Ma ktoś pojęcie gdzie znaleźć numery silnika na bloku? Ja jakoś ni chu chu nie mogę.
    Z góry dzięki za wszystkie info i pozdrawiam serdecznie.
    Czarek


    Dla mnie to 2 litrowa jednostka XU10


    Dla mnie to 2 litrowa jednostka XU10


    Ale inny kolektor dolotowy
    Jeśli ma w papierach 1.6 a samochód z końca produkcji to to może być jeszcze XU7


    hmmm 2,0 ma taką plastikową skrzynkę nad chłodnicą. Wygląda mi to na taki silnik jaki ma rowerzysa 1,8 xu7JP
    1,6

    1,8

    2,0


    cessar, dolot masz tak trochę dziwnie podpięty,bo ta parciana rura zazwyczaj idzie do wlotu nad chłodnicą
    No właśnie...na 2.0 to też bym nie stawiał, u mnie bagnet od oleju jest jakby w innym miejscu niż np w 2.0 na allegro, ale zostawiam Wam opinię drodzy koledzy, ja już się chyba poddałem - zdaję się na wasze doświadczenie, aha rowerzysta - czy wychodziły w takim razie 1.6 z takim kolektorem i filtrem + plastikowa osłona zaworów (jak zauważył jarecki)? dzieki za info, czekam na dalsze opinie;)
    Po tylu latach i białej plamie co do historii samochodu prawie każdy z nas ma namieszane pod maską. Pamiętam, że kidy wymieniałem pierwszy filtr powietrza ten wynikający z pojemności też był za duży.
    To raczej XUP7
    Rurę ssącą ma wyjętą z zaczepu i przełożoną bo by mu świeczkę w gazowniku zdmuchiwało ale faktycznie gdyby zdjecie zdobić tak aby jeszcze widoczna była chłodnica to było by łatwiej aaa, oznaczenie silnika powinno byc na wybraniu po lewej stronie na bloku / taka blaszka przynitowana z opisem/.
    Jednak wygląda na XU7

    Rurę ssącą ma wyjętą z zaczepu i przełożoną bo by mu świeczkę w gazowniku zdmuchiwało
    Ale na zdjęciu jest tak jak by wcale nie było dolotu powietrza tylko jakiś zamknięty obieg
    Mało czytelne zdjecie ale tak juz widziałem kilka razy założone rury jak jest w aucie gaz./ za dużo powietrza/
    nie wiem
    mam diesla na benz. sie nie znam totalnie
    Ale moze byc np: inny motorek. z koncernu Cytrynki
    Ja tak miałem w jednym pugu
    Jak ojciec kupił silnik z citroena berlingo 1,9d to podszedł jak ta lala ;]
    do p405 kombi z 96
    no i ten z berlingo był mocniejszy miał więcej jak te 72 km
    Hmm...zaintrygowało mnie zdjęcie, które wrzucił Pasażer..to z podpisem 1,6 za cholerę takiego nie znalazłem nigdzie, myślicie, że to mogło by być to? jestem już w kropce:)

    Jeszcze jedno zdjęcie, czy pomogło by to coś jakbym obfotografował coś jeszcze? Dzięki za wszystkie odpowiedzi. To miłe prowadzić tak konstruktywną dla mnie dyskusję

    czy pomogło by to coś jakbym obfotografował coś jeszcze?

    No, jeśli nie sprawi to problemu to zmierz średnice i skok tłoka

    Ja stawiam XU7
    cessar, to zdjęcie mojego silnika u mnie jest naklejka na prawym kielichu (po stronie kierowcy) z nr silnika. Ale ja stawiam na XU7 A tak na marginesie to brakuje Ci jednego zaczepu od pokrywy filtra powietrza jak sobie kupie 2,0 to oddam Ci mój
    Tak to silnik XU7 na pweno taki jak ma rowerzysta
    też stawiam, że to XU7 bo też mam takowy i też miałem takowy problem a w dowodzie też mam 1,6 wpisane...
    ze zdjęcia wychodzi że to taki jak mój XU5 JP czyli 1.6 mały filtr jak od 1.8 lub 2.0 nie pamiętam dokładnie i chłodnica której nie stosowano w żadnej innej pyzi

    Edit: tu diagram z klubu cytrynki
    Klub Cytrynki

    ze zdjęcia wychodzi że to taki jak mój XU5 JP czyli 1.6 mały filtr jak od 1.8 lub 2.0 nie pamiętam dokładnie i chłodnica której nie stosowano w żadnej innej pyzi

    Edit: tu diagram z klubu cytrynki
    Klub Cytrynki


    Dzięki Rozbit - a który masz rok produkcji swojęgo sprzęta? Powiem szczerze, że też tak mi się wydawało, ale do żadnego innego 1.6 z literatury mi to nie pasowało
    tu jest ojcowe xu7jp

    1.


    2.


    3.


    i ja własnie na ten silnik bym stawiał.... a sprawdzic mozesz łatwo... jesli idzie tak ze bmki, pancerwagenowe golfy i inne ludowozy zostaja w tyle to na 100% masz xu7jp
    a co do chłodnicy to ojciec ma taka sama... i po chlodnicy nie rozpoznasz czy to xu7 czy xu5 , a na fotce od przodu silnika widac po lewej tabliczke znamionową silnika ktora trzyma sie na nicie a druga czesc na drugim nicie
    Prędkość max na benzynie to gps-owe 175km/h na autostradzie(ok. 182km/h na liczniku), zbiera się fajnie. Przy okazji sterownik kompa wygląda na Sagem'a a wtrysk marelli...Coś to pomoże:) ?? Pozdrawiam i dzięki wszystkim, że mi pomagacie.

    a co do chłodnicy to ojciec ma taka sama... i po chlodnicy nie rozpoznasz czy to xu7 czy xu5 , a na fotce od przodu silnika widac po lewej tabliczke znamionową silnika ktora trzyma sie na nicie a druga czesc na drugim nicie

    Kurde...na wzrok mi się chyba rzuciło:) Nie mogę zlokalizować tej tabliczki o której mówisz na zdjęciu ...

    ze zdjęcia wychodzi że to taki jak mój XU5 JP czyli 1.6 mały filtr jak od 1.8 lub 2.0
    1,6 1,8 i 2,0 mają takiej samej wielkości obudowy filtrów.
    cessar, sprawdź po nr VIN jaki masz silnik : http://www.autobaza.pl/ab/pl/web/productaa0100


    miejsce z tabliczką zaznaczone na czerwono ale ojca pug na LPG bez problemu do 180 pujdzie ... a na benzynce??? mysle ze 190 -200
    kURDE...wyszło mi, że mam kabriolet wg tego checker'a ale silnik pokazało XU5. Co znaczy Niesekwencyjny Wtrysk Paliwa? Jednopunkt? Mi się wydaje, że u mnie jest MPI...teraz to już jestem głupi zupełnie:)
    Pasażer - dzięki za link;)
    Pasażer, VIN prawdę Ci powie, jak będziesz pewien, że nie było przekładki.

    Pasażer, VIN prawdę Ci powie, jak będziesz pewien, że nie było przekładki.
    No tego Ci już nie powiem

    hehe to moze zrobili przeszczep z Vw
    Marcin, dzięki za foto z miejscem, gdzie powinien być numer...u mnie w tym miejscu jedynie dwie dziurki pod nity...nie będzie problemacji na przeglądzie? Niby teraz silnik to część zamienna ale... Pytanie cały czas więc aktualne 1,6 czy 1,8 xu5 czy xu7 ?
    ten mój to 1,6 xu5jp na wtrysku magneti marelli 8P typ silnika BFZ. A 1,8 xu7jp również z tego co wiem jest na wtrysku MM 8P ale typ silnika określony jest jako LFZ. Różnic poza pojemnością chyba nie ma a przynajmniej nie ma pomiędzy moim silnikiem a biuletynem naprawczym od xu7jp
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.