ďťż
chomiki Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54 sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10 2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st. Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki? uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow jakas literatura dla silnika XU5JP (1993-1997) |
chomikiWitamDzisiaj miałem niemiłe zdarzenie, a mianowicie w trakcie jazdy zgasł mi silnik i już nie zapalił. Sprawdziłem pasek rozrządu, jest ok. Sprawdziłem czy jest iskra na świecy i okazało się, że jej nie ma. Mam silnik 1,4 na wtrysku. Czy może mi ktoś poradzić co może być przyczyną? Może jest jakaś typowa usterka? Ten silnik (wtrysk) jest dość rzadko omawiany niestety więc pytam nowym postem. sprawdz czy wtryskieacze daja paliwo.. jesli nie to czujniek halla ( czyjnik predkosci obrotowej walu) dobrze kolega radzi sprawdz ten czujnik a na zadnym z cylindrów nie ma iskry czy tylko na któryms a na zadnym z cylindrów nie ma iskry czy tylko na któryms no narazie nie sprawdzilem na wszystkich swiecach. Probowałem sprawdzic czy do cewki od ktorej odchodza przewody na swiece dochodzi jakies napiecie na kostke. Powiem szczerze, że nie wiedziałem jak to sprawdzić i jedynie co mi sie udało to przy przekreconej stacyjce(ale nie przy rozruchu) nie ma na kostce zadnego napięcia, ani pomiedzy masą i przewodami, ani pomiedzy samymi przewodami dochodzącymi. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie tego czujnika halla? Gdzie go w ogóle szukać? Ja kiedys tak miałem i moduł walna...taka mała kostka a robi tyle problemu czujnik halla zamontowany jest w obudowie skrzynie biegow... od gory zobaczyz go tylko pewnie musisz zdjac para dupereli... ale jesli nie masz zasilania w kostce a powinienes miec "+" boo sama cewka sterowana masa to moze byc to spowodowane uszkodzonym przekaznikiem ktory znajduje sie kolo komputera.... sprawdz jeszcze czy po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplon slychac pompe paliwa.. jesli nie to cos jest wlasnie z tym przekaznikiem.... miałem kiedyś podobną sytuacje, wymieniłem świece, wyczyściłem komore gdzie wkręca się świece i wyczyściłem styki przewodów i odżył.. sprawdz czy wtryskieacze daja paliwo.. jesli nie to czujniek halla ( czyjnik predkosci obrotowej walu) Okazalo się, że mam mechanicznie uszkodzony czujnik halla (wymiana 250zl), a co gorsze uszkodził go jakiś element sprzęgła W tym momencie samochod jezdzi ale sprzeglo slychac i w sumie nie wiadomo czy nie sypnie sie jakiś kolejny element. Tak czy owak mam sprzeglo do wymiany. (mechanik chce 700zl). Zastanawiam się czy nie podjąć się własnoręcznie wymiany i jakiej firmy sprzęgło kupić (ceny za komplet od 200 do ok 500zl na allegro.) Macie jakieś ciekawe doświadczenia z wymianą tych elementów? Może konieczne jest jakieś nietypowe narzędzie? akow wymiana sprzegła nie jest trudna gdzieś było na forum. Jedynie co możesz potrzebować to pręt do wyśrodkowania tarczy żeby wałek sprzęgłowy lekko wszedł Ściągnij sobie książkę z download tam jest opisana wymiana Dodam jeszcze, ze z tym sprzęgłem to nie wiem do końca czy ono jest uszkodzone. Jest to opinia mechanika, który wymieniał mi ten czujnik halla. Z czujnika zdjął jakiś kawałek blachy i stwierdził ze to może być element sprzęgła. Blaszka wygląda nieco dziwnie jak na element sprzęgła, przede wszystkim jest cienka. Zastanawiam się czy to na pewno element sprzegła, a może to jakieś "obce ciało". akow, zrób lepszą fotkę, bo na tej nic nie widać Moja Pyzia też nie chce palić ale przejdę do sedna sprawy ostatnio zrobiłem przekładkę silnika z 1.1 na 1.4 oczywiście 1.4 przed wyjęciem jezdził i to całkiem niezle po zamontowaniu go w cabrio nie chce palić.Wszystko jest podłączone jest tak jak być powinno,iskra jest,paliwo dochodzi a silnik nie gada. Próby odpalenia na hol nie przyniosły rezultatu jedynie od czasu do czasu strzeliło z wydechu tak jakby nie przepalał paliwa Jak był by walnięty moduł(w co wątpię)to czy była by iskra?? byłaby iskra ale albo za słaba albo w złym momencie tyle silników do wyboru a ty wsadziłeś 1,4 z relacji obserwatora iskra podobno"by konia powaliła" właśnie chodzi o to że przed wyjęciem 1.4 odpalał za 1szym strzałem i nic nie ruszałem przy zapłonie,mógł sie sam przestawić?? Większy silnik przyjdzie z czasem narazie ma być ekonomicznie |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||