ďťż
chomiki Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54 sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10 duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st. Za wysokie obroty, słabe chłodzenie silnika POMOCY 1,6 GL identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach 1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki? uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow jakas literatura dla silnika XU5JP (1993-1997) |
chomikiWitamPosiadam od niecałego roku p 405 GLX r.95 silnik 1.6 z wtryskiem. Gdy go zakupiłem miał zamontowany gaz lecz go wymontowałem wymieniłem rozrząd świece przewody i cały układ wydechowy oraz silnik krokowy i wszystkie możliwe filtry po jakimś miesiącu samochód tracił obrotu tak że po w rzuceniu luzu pochodził jakieś 10 sekund i było słychać nierówną prace silnika po czym gasnoł. byłem z tym u mechanika facet skasował mi 450 zł nie wymienił żadnej części powiedział tylko że były błędy na kompie i przez instalacje gazową był popieprzony wtrysk po tej wizycie samochód chodził super jakieś 11 miesięcy. I znowu się zaczęło lecz teraz są całkiem inne objawy. Wiec tak jeżdżąc autem przez pół dnia wszystko jest ok a tu nagle samochód gaśnie na wolnych obrotach ale nie tak jak wtedy teraz od razu po wrzuceniu luzu gaśnie, później odpala prawie normalnie musze mu pomóc naciskając na gaz i tak potrafi być nawet kilkanaście razy aż dojade ale co mnie zaciekawiło jadąc przez jakieś 500 m jednostajnie np. na drugim biegu i po wrzuceniu na luz samochód przestaje gasnąć. Zauważyłem także iż czasami samochód sam wchodzi na wolnych obrotach na wyższe obroty po przegazowaniu spada i znowu wchodzi na wyższe. Dzisiaj nawet nie przejechałem 2km i zaczoł gasnąć. Proszę o pomoc jeżeli coś jest nie zrozumiałem proszę pisać. Z góry dziękuje i pozdrawiam napisz jaki masz sterownik.... czy masz pelny wtrysk czy mono... ja mam pare opcji jakie moga byc bolaczka Twego silnika..... pierwsza to ze cos z krokowcem sie stalo bo to dosc czesta bolaczka.... dwa to ze silnik moze lapac lewe powietrze.... ogolnie po tych informacjach co nam napisales to ciezko jest cos wymyslec... wiem tylko ze 450 zl za zrobienie czegos to jest zlodziejstwo.... powiedz mi tylko gdzie moge to znaleść jaki to jest sterownik wtrysk jest pełny. Pozdrawiam sempik, komputer jest po stronie kierowcy w podszybiu, taka czarna plastikowa obudowa - w niej jest sterownik. silnik jak spada z dużych obrotów i dostanie lewe powietrze to wtedy gaśnie, jak sam wchodzi na wysokie obroty - to faktycznie może to być silnik krokowy, sprawdź to krokowca i czy nie ma jakiejś dziury na wężach powietrza, u mnie silnik łapał lewe powietrze przez serwo hamulca Sagem model: 21615420-7 i jeszcze takie cos było napisane 4gj01 Mam pytanie jak najlepiej sprawdzić czy krokowiec jest ok jak wyłączę wtyczkę z niego o coś da? jest to też możliwe że krokowiec chodził niecały rok? jak odepniesz powinien wejść na wysokie obroty Mam pytanie może to być sprawka jakiś czujników temperatury czy innych? sprawdź świece i zresetuj kompa miałem podobne objawy reset kompa pomógł na chwile potem wymieniłem świece i zresetowałem ponownie silniik odmłodniał no czasem jeszcze tylko na gazie jak ma 850 obrotów to wpada w lekkie wibracje ale jeszcze nie wymieniłem obudowy filtra powietrza (pękła jak mi strzelało na LPG, po wymianie świec jest już po problemie) a i sprawdź czy wszystkie przewody są szczelnie (to znaczy czy ci nic nie "syczy" pod maską) polecam jeszcze wypalić stare paliwo do zera i zalać 2L jakiejsc 98 np Verwa z orlenu wypalić do zera i dopiero zatankować może ktoś cie poczęstował blendą jakąś na stacji (pan kazio dolał wody albo "nakapało bo padało") sempik, może być to sprawka czujnika podciśnienia w kolektorze ( o ile w tym silniku on jest, ale chyba jest) sprawdziłes czy są błędy w komputerze? to dużo wyjaśni http://www.forum.peugeot4...opic.php?t=2978 tu w pierwszym poście masz wszystko opisane jak to zrobić, sprawdź i napisz jakie kody pokazał więc tak benzyna odpada większości jeżdżę na 98. Dzisiaj przejechałem jakieś 60 km i ani razu nie zgasł i sprawdziłem błędy wyskoczyły mi dwa 21 - Czujnik położenia przepustnicy / przełącznik biegu jałowego 22 - Regulacja biegu jałowego Mam pytanie czy mogę polegać na tych błędach i wymienić owy czujnik? sempik a może najpierw poczytasz trochę na forum, bo takich tematów jak twój jest mnóstwo, nawet jeden aktualnie rozpatrywany, istnieje na forum taka opcja jak "szukaj" A na wstępie to doradził bym wymianę rury ssącej, bo prowizorka którą widać po likwidacji gazu też może mieć wpływ na twoje dolegliwości mam jeszcze jedno pytanie gdzie taki czujnik może się znajdować załączam zdjęcie wyciągnąłem dzisiaj tą białą wtyczkę i po wyciągnięciu włączyło się ssanie gdy wyciągnąłem tą żółtą wtyczkę to nic się nie stało. To z białą wtyczką to czujnik otwarcia przepustnicy, więc albo jest on spierdzielony albo masz podpartą przepustnicę (czyt. otwartą, nie domykającą się do końca) w każdym razie źle wskazuje i komputer zamyka ci silnik krokowy Na mój gust czujnik szwankuje, raz chodzi dobrze a raz źle, jak by była przepustnica podparta to szwankował by cały czas Ps.: to z żółtą to grzałka korpusu przepustnicy i ma mały wpływ, dlatego po odłączeniu nic się nie dzieje, w większości aut w tym wieku jest spierdzielona, ale nawet komputer tego nie wychwytuje jako błąd ja podejzewam ze ma uszkodzony ten czujnik lub nie wyregulowany a mechanik specjalista aby silnik mial obroty podparl przepustnice.... wiec musisz kombinowac:) przeczyść krokowy sprawdź czujnik położenia przepustnicy - i jak odkręcisz pokrywę tą plasticzaną to oczom Twoim ukażą się krzywki wałka : (tak mi sie zdaje tak przynajmniej jest w xanti a wygląd bardzo podobny) obejrzyj dokładnie krzywki czy nie są powycierane hehe ten samochód mnie już słabi. Więc tak wymieniłem czujnik położenia przepustnicy zapłaciłem za niego 250zł po wymianie słychać że silnik pracuje lepiej lecz nadal gaśnie błędy na kompie znikneły POMOCY mam jeszcze jedno pytanie gdzie znajde - czujnik temperatury cieczy czy to jest ten w chłodnicy?? raczej jeżeli Twój komputer ma map sensor (kompy bez przepływomierza) to taki czujnik będzie w kolektorze dolotowym rdt mowa o czujniku cieczy chłodzącej a nie temperatury powietrza Poszukaj z tyłu obudowy termostatu, czyli pod aparatem zapłonowym od strony kabiny, powinny być dwa czujniki jeden od kompa drugi od tablicy rozdzielczej witam ponownie robie z tym autem wszystko co sie da wyczyscilem przepustnice i dalej nic mam pytanie czy moze zato odpowiadac czujnik położenia wału korbowego? jeżeli nie to jakie czujniki mogą zato jeszcze odpowiadac dzieki za odp pozdrawiam Mam jeszcze kilka pytań dołączyłem kilka fotek Pierwsze dwa zdjęcia pokazują jakiś czujnik niewiem jaki jest podpiety kabelek z 3 pinami oraz dwa wężyki jeden wychodzi z przepustnicy do tego czujnika ( jeżeli moge go tak nazwać ) drugiego nie moge zlokalizować na dalszym zdjęciu zaznaczyłem który wężyk wychodzi z przepustnicy po wyciągnięciu tej wtyczki na zapalonym silniku niema żadnej reakcji Następne zdjęcie pokazuje kolejny czujnik nad chłodnicą zaczepiony do blaszki zaznaczona na zdjęciu wtyczka ma 3 piny po wyciągnieciu wtyczki na zapalonym silniku silnik zgasł lecz można było go później odpalić i normalnie chodził na wyciągnietej wtyczce wężyk który z niego wychodzi idzie do przepustnicy . Proszę o pomoc co to są za czuniki i zaco odpowiadają . Jak by czujnik położenia wału korbowego nawalił to w ogóle nie odpalił byś silnika Co do zdjęć to już komuś ostatnio odpisywałem, ludzie używajcie opcji szukaj to nie boli Pierwszy to zawór zbiornika z węglem aktywnym inaczej układ recylkulacji par paliwa, drugi to map sensor jeden z głównych czujników wtrysku, to że zapaliłeś bez niego świadczy tylko o tym że komputer przeszedł w stan awaryjny a że zgasł to prawidłowa reakcja, tylko rada na przyszłość NIGDY NIE ODŁĄCZAJ ŻADNYCH CZUJNIKÓW NA ZAPALONYM SILNIKU chyba że chcesz mieć poważniejsze problemy Sprawdziłeś czy nie masz podpartej przepustnicy, zrobiłeś coś z tą rurą dolotową, sprawdziłeś szczelność układu wydechowego i ssącego, sprawdziłeś wszystkie węże podciśnieniowe czy nie popękane i nie dają lewego powietrza, zwłaszcza ten od serwa lubi szwankować, sprawdziłeś czujnik temperatury silnika Jak posprawdzasz to wszystko to możemy dalej szukać, jak nie to przestaję pomagać w tym temacie dzisiaj wymontowałem nakładke na przepustnicy z gazu i wyczysciłem przep. rura dolotowa jest dobra ale na wszelki wypadek szukam nowej układ wydechowy jest okej jutro jeszcze bede sprawdzac reszte rur i czujnik temp. powiedz mi jak sprawdzić czy przepustnica jest podparta szukałem na forum lecz nic nie znalazłem. Poszukaj w okolicy dźwigni gazu małej śrubki o którą opiera się zderzak dźwigni, musisz tą śrubkę wykręcić aż będzie przerwa, następnie wkręcaj powoli i sprawdzaj czy się przepustnica nie zacina, jak przestanie się zacinać, to wystarczy, musisz wyłapać moment w którym przepustnica nie będzie wyrabiać obudowy a będzie w pełni zamknięta, można też ustawić na wykręconej przepustnicy obserwując prześwit wiec tak na przepustnicy niema zadnej srubki do regulacji polozenie jej jest ok ale zaciekawil mnie czujnik w srodku niej pod wieczór dodam fotke tego czujnika Nie musisz tam jest czujnik temperatury powietrza zasysanego i ma niewielki wpływ na wolne obroty, możesz go odłączyć i zobaczysz jak silnik bez niego będzie chodził |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||