ďťż
chomiki Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54 sterownik silnika Peugeot 405 MM IAW 8p.10 duzy problem. silnik charczy i grzeje sie nawet do 140st. identyfikacja silnika Peugeot 405 SRI kombi 1.9 benzyna ciekawa przyczyna głośnej pracy silnika na niskich obrotach 1,9D ciężko zapala, nierówno pracuje na zimnym silniku Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki? uszczelniacz na walku silnika od strony skrzyni biegow jakas literatura dla silnika XU5JP (1993-1997) Jakie macie obr. silnika przy 100km/h??? |
chomikiOstatnio pisałem o kontrolce komputera ze mi sie pali i zalecaliscie restart. Zrobilem jak kazaliscie czyli zdjalem klemy z aku i po ponad 15min zalozylem. Efekt byl taki ze na benzynie dalej ma problem. Obroty na poziomie 800 i do tego strasznie ciezko wchodzi na obroty do 4tys. Wogóle zachowanie silnika jak stary diesel. Po przełączeniu na gaz jest ok. Lecz gdy przyszedłem nastepny dzien odpalam auto a tu wogóle nie trzyma obrotów spada do 500 i nawet gaśnie. Ustawiłem od nowa BLOSa by tak nie robil i było w miare. A znowu kolejnego dnia znow sie rozstroiło i powtórka z rozrywki i ustawianie gazu. Mam powoli tego dosc. Na benzynie nic lepiej tez gaśnie od czasu do czasu. Co moze byc?? To ta sonda, komp a moze łapie gdzies lewe powietrze(ale to by nie dał sie ustawic). POMOCY BO JUZ WARIUJE!!!!W zeszłym roku czytałem w Motorze odpowiedź eksperta na temat o podobnych problemach tyle, że w silniku Rovera 1,4. Obwiniał on instalatora LPG, który założył odcięcie pompy paliwowej w momencie, kiedy przełącza się na gaz. Napisał też, że jest to dość częsta praktyka w śród instalatorów, a owa zmiana powoduje zapiekania się wtryskiwaczy, które nie są chłodzone przez przepływające paliwo. Pisał to w kontekście wszystkich silników zasilanych LPG. a moze wypięła ci sie kostka od połozenia przepustnicy czy cos podobnego, poogladaj w okolicy skrzynki wtrysku czy nie latają jakies luzne złącza. Mi jak sie wypięła to nie trzymał wolnych obrotów tez myslałem ze lambda, pojechałem do mechanika i znalazł od razu przyczynę. Jak stoje przed mask to po lewej stronie głęiej schowane od silnik krokowego jest to co u mnie sie wypięło. Siemanko... najpierw sprawdz bledy kompa.. ja mialem ostatnio to samo... auto na benzynie zero reakcji... gaz jest spoko... komputer tyle bykow nalapalo poprzez brak emulatora ze dopiero wymiana na nowy pomogla... 15min odlaczenie komputera nic nie dawalo... wiec polecam odpiac kompa od wiazki na troche dluzej okolo godziny lub dwoch i zobaczysz ze auto nie bedzie te samo... jak juz bedzie dobrze too polecam ustawic poprawnie gaz i podlaczyc emulator!!!! jak tak czytam co chwile o problemach z silnikami wtryskowymi, szczególnie gdy są zasilane gazem to się za głowę łapię, znajomy też miał 405 SRI 2.0 i non stop problemy z gazem i benzyną, co chwile coś kombinował, to resety nie resety, nowe mapsensory czy jak to sie zwie, czyścił przepływkę krokowce grzebał grzebał i sprzedał... ostatnią awarię z nierównymi obrotami na benzynie i szaraniu na gazie usunął wywalając stożkowy filtr powietrza, wrócił do oryginalnego i jakoś to zaczeło jeździć...potem pug poszedł w inne ręce tyle że on miał lpg pęlną sekwencję... w tym czasie gdy on grzebał ja przychodziłem do garażu (mamy obok siebie) przekręcałem kluczyk i odjeźdzałem... u mnie to jest taka prościzna że mógłbym wywalić gaźnik i dac kawałek rury i by jechało... nie ma to jak stary poczciwy gaźnikowiec, skomplikowanie na poziomie 126p i nie pisze tego, bo się wyśmiewam czy coś, tylko że się obawiam, że jak kiedyś zmienię auto to też bedę miał problemy, bo na gaźniku już nic nie kupie, chyba że coś starego... Młody, życzę Ci cierpliwości i powodzenia Młody, kombinujesz jak koń pod górkę, zrób samodiagnostykę - opisywane na forum kilka razy, sczytaj kody błyskowe i masz na dłoni co i jak. To naprawdę proste. Jak będziesz już wiedział co to za błąd to wal w tym poście. zaloze sie ze wyjdzie mu blad 31 albo 52.. cos z lambda.. Ryni, niekoniecznie, ja miałem podobne objawy przy walniętym map sensorze, ale nie ma co gdybać, niech sprawdzi i będzie wiadomo no jasne... daj znac co wymodziles:) hee mysle ze wiesz jak testuje sie kompa:P Toście mnie wkur*** jutro jade po kabla i normalnie dupsko mu złoje:p Jutro posiedze nad tym kompem. Zobaczymy co wyjdzie:) tyle że on miał lpg pęlną sekwencję... w tym czasie gdy on grzebał ja przychodziłem do garażu (mamy obok siebie) przekręcałem kluczyk i odjeźdzałem... u mnie to jest taka prościzna że mógłbym wywalić gaźnik i dac kawałek rury i by jechało... nie ma to jak stary poczciwy gaźnikowiec, skomplikowanie na poziomie 126p ja tez mam sekwencję i nie narzekam , raz tylko mi sie jedna wtyczka przy wtrysku wypięła ale wtedy na benzynie tez chodził zle, a zrobiłem do tej pory na gazie 20 tys, wczesniej miałem 1.6 gaznik to przez 80 tys nic sie nie działo geomarcin, bo może masz dobrą instalacje i dobrze założoną - więc nie masz problemów. Ale teoretycznie sekwencja jest bardziej awaryjna od mieszalnika gaznik 2 gardzielowy plus gaz nie dziala:P heee sam to przerabialem:/ gdy sie motor zagrzal i otwierala sie druga gardziel na gazie auto poprostu nei jechalo... nie pomagaly regulacje i inne duperele... dla tego tez zmienilem na monowca... moc jest mniejsza ale na gazieeee idzie jak szalony... heeee i polecam regulacje gaznika.. poprostu bajka:D A co Wy chcecie od sekwencji... tak prosty system... dobrze zalozona sekwencja czyli sprawna instalacja elektryczna i nie ma problemow zadnych:)... jak to sie mowi lac, wsiadac i jechac.... Ryni, u mnie działa i to elegancko, wyraźnie czuć szczególnie w okolicach 3 tyś obrotów jak dasz w deske, otworzy sie druga i zaczyna ciągnąc do przodu jak "szalony" moze dla tego ze masz 1,9... ja przy mojej 1,6 dochodzilem do szewskiej pasji:) heee ogolnie to chyba nadszedl czas zainwestowac w MI16... ale malo tego jest na allegro... a widzi mi sie taki full wypasik:) Ok znalazłem kostke i podpiąłem sie. Wyszly błędy 81,82,83,84,85. Mam prośbe mozecie sprawdzic mi co za błędy są, bo mi w domu net zamula a w robocie nie mam mozliwosci takiej:/ Mój komp to magnetti marelli czy jakos tak sie to pisze... 81 Test przekaźnika pompy paliwa. 82 Test wtryskiwacza. 83 Test regulacji biegu jałowego. 84 Badanie pojemnika parowego. 85 Test przekaźnika wyłączającego klimatyzację. podobno.. No dobra a co to ma do błędów?? W kazdym razie test przebiegał tak: podłączyłem sie w kostke i 3małem minus przy stacyjce. Okazało sie ze jak sie trzyma caly czas to komp nic nie pokaze i cały czas paliła sie kontrolka ale jak odłączyłem minus od stacyjki dopiero zaczął pokazywac włąsnie te rzeczy. Zrobilem ten test 3 razy i za kazdym pokazywał to samo. troche tego wyszło ale co dalej?? Młody, ty chyba jakimś cudem włączyłeś test, a nie sprawdzenie błędów - pierwszy raz coś takiego widzę No ja tez jestem zaskoczony:| Ale normalnie k**** co dalej?? http://www.forum.peugeot4...&highlight=kody to przeczytaj moze Ci pomoze... Poszedłem i zrobiłem drugi raz i wyszło 52:| lambda.... znana sprawa:/ hee masz podpiety emulator do gazu?? Ryni, u mnie działa i to elegancko, wyraźnie czuć szczególnie w okolicach 3 tyś obrotów jak dasz w deske, otworzy sie druga i zaczyna ciągnąc do przodu jak "szalony" Brakuje mi tego uczucia oporu pod nogą kiedy to właśnie druga gardziel się otwiera i zwiększa się ciąg na kołach ahhhh.... masz podpiety emulator do gazu?? Jasniej:) Powiedz jak wyglada i gdzie tego szukac to Ci powiem:) DObra to powiedz czy masz osobny komputer do gazu??? jesli tak to jakiej firmy... ja nie mialem podpietego emulatora i komputer silnika wariowal bo mial zle odczyty z "lambdy" po wlaczeniu emulatora wszystkie problemy ustaly:) A emulator jest wpiety do sondy Lambda... to urzadzenie oszukuje komputer samochodowy:) Instalacja firmy landi. I właśnie mam cos takiego jak komputer. Bo jak bylem na przegladzie gazu to mi sie wpinal w takie ustrojstwo prostokątne firmy landi i na tym bylo cos napisane Lambda Ecologic System czy cos takowego. Pstrykne fotke wieczorem to zobaczysz. Ale nie ulega watpliwosci ze Lambda lezy i jest do wymiany?? Cyknij fotke to pomyslimy... musze znac model centralki aby o nie j poczytac:) W to dziadostwo kolo sie wpinał na przeglądzie: reduktor jak widac swoje juz raczej przeszedł: No i filterek wygląda tak: Hmmm... to jest ta instalacja ktora jest tak strzezona tajnie i nie ma o niej zadnych informacji:/ i tu jest najwiekszy problem bo nie wiadomo czy jest w niej emulator:/ bede szukal... a sproboj jeszcze taki zabieg iz wypnij sam komputer na godzinke... potem zrob nauke komputera iii zobacz czy na benie juz jest dobrze... Domyslalm sie ze nic mądrego nie założyli. Ale spoko luz czekam na wypłate i robie pożadek z zasilaniem. Kupuje nowy reduktor, przewody do reduktora do wymiany, filtr paliwa, gazu, oraz zrobie pozadek z podlączeniem BLOSa bo mam na próbe podłączone ale moze brac lewe powietrze gdzies. No i oczywiscie co juz postanowione to Lambda tez do wymiany. Na koncu jeszcze myslalem by wtryski przeczyscic ale to zobaczymy jak sie bedzie sprawiał motor po powyższych przeróbkach. noo noo:) widze powazne zmiany w 405... ja planuje przesiasc sie na 406 ale jestem ciekaw czy mnie nie zjadza koszty utrzymania tego przetu.... a chce jeszcze kupic sobie z 2,0 motorkiem:) ale 405 i tak zostaje w domu:D noo noo:) widze powazne zmiany w 405 Powazne nie powazne ale szukałem takiej wersji 405 jak mam bardzo długo i zamierzam zrobic jak na ideał ale niestety koszta mnie ograniczają i tak co miesiac bede robił nowe rzeczy. Ale powiem Tobie ze z tego co słyszalem to 405 z motorem 2l lepiej jeździ niz 406:) |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||