ďťż
chomiki
Odpowietrzanie układu diesla w Peugot 405 1.8 TD / 1.9 TD
Problem z zainstalowaniem Windowsa na odpowiedniej partycji.
Odpowietrzanie pompy wtryskowej krok po kroku
nie moge odpowietrzyc okladu chlodzenia...:(
Jak odpowietrzyć ten rodzaj filtru paliwa?
Jak porzadnie odpowietrzyc uklad paliwowy
Wentylator, co odpowiada za jego prace?
Odpowiednik superkaramby na fluksboksa
Odpowietrzenie ukladu chlodzenia
Odpowietrzanie układu chłodzacego
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kudrzwi.htw.pl

  • chomiki

    po pompowaniu gruszka odpowietrzająca twardnieje ale szybko mięknie,a w pompie wtryskowej słychać syczenie,wewnątrz,moje pytanie jest proste czy to jest normalny objaw?czy gruszka powinna być twarda cały czas?i czy ten objaw świadczy o jakichś nieszczelnościach?i jeszcze max obroty w td 1.9,94r u mnie dokładnie 5000 czy nie powinien spokojnie przekraczać tej granicy?


    diezel przy tych obrotach już dawno nie pamieta co to jest moment obrotowy, kręcenie go na takie obroty nie ma kompletnie sensu, auto nieprzyśpiesza a silnik dostaje po dupie i to konkretnie, aby sprawnie przyśpieszac trzeba zmieniac biegi na granicy maksymalnego momentu obrotowego, sprawdzone w praktyce
    a na pierwsze pytanie nie odpowiem, nie znam sie na klekotach
    Ta gumowa gruszka o której piszesz , ze jest odpowietrzająca to nic innego jak ręczna pompka paliwa wiec po napompowaniu zawsze trochę straci na twardości i jak nie ma żadnych wycieków widocznych na połączeniach to jest OK.
    A max obroty na tym silniku to są w przedziale 5020 do 5180.
    Piszesz o tej gruszce, ale masz jakies problemy z zapalaniem samochodu ?
    Jak ja mialem taki objaw jak Ty kiedys, to po prostu zapowietrzal mi sie uklad. Ale jak tobie wszystko dziala cacy, to daj sobie spokoj.


    ja miałem tak że przypompowałem a potem zrobiła się b. szybko miękka bo paliwo uciekało z powrotem.. musiałem wymienić taką okrągłą "uszczelkę" nie pamiętam nazwy
    niedawno miałem wymieniane wtryski,po wymianie zaczoł klekotać,mechanik powiedział ze to wina nierównego sprezania na cylindrach,ale wcześniej nie miałem takiego objawu,po tygodniu trzeba było znowu robić okazało sie ze jeden wtrysk zapieczony..,znowu wymiana..po niej jeszcze sie wracałem do mechanika bo wtryski sie pociły(obficie)_ i jeszcze dokrecane były..dalej klekocze bardziej niz kiedys i bardziej kopci przy odpalaniu na zimnym silniku na niebiesko,dlatego zastanawiam sie czy ten dym to nieszczelna turbina(objaw syczenia przy naciskaniu gruszki?)czy uszczelka pod głowicą?czy niewymienione uszczelki przy wymianie wtrysków?czy po prostu nie odpowietrzony nalezycie?a na filtrze powietrza olej niewiele ale jednak,chociaz to było od początku zakupu czyli rok temu,mechanior twierdzi ze to przedmuchy w silniku i ze nie opyla sie tego robić,ale jakbym jednak chciał to prosze o przyblizony koszt takiego remontu silnika,bo uzywany podobno za 1500zł mozna już znaleźć a remont moze tańszy?
    Kolego, wyjsciem do jakichkolwiek rozwazan jest sprawdzenie 3 rzeczy...
    1. Spadla moc ? - jak rozpedza sie furka, ma kopa, czy zachowuje sie dziwnie i nie mknie do przodu ?
    2. Bierze olej ? - w sensie ile od wymiany do wymiany wezmie oleju. Na jakim oleju jezdzisz ?
    3. Zapala normalnie, tylko kopci, czy wystepuja jeszcze jakies inne objawy ?
    4. Jak spalanie, ile ON wciaga ?

    Piszesz o tej gruszce, ale masz jakies problemy z zapalaniem samochodu ?
    Jak ja mialem taki objaw jak Ty kiedys, to po prostu zapowietrzal mi sie uklad. Ale jak tobie wszystko dziala cacy, to daj sobie spokoj.


    Podlacze sie pod temat, moze wiesz levis jaka moze byc przyczyna cofajacego sie paliwa. przewody mam przezroczyste i widze jak paliwo cofa sie o okolo 3 cm. Nie jest to duzo ale zeby odpalac trzeba dwarazy przekrecac kluczyk zeby paliwo sie nie cofnelo
    Po pierwsze, przewody przezroczyste nie nadaja sie do uzywania ich caly czas. Bo nie sa odporne na zmiany temparatury.

    Czesto banka powietrzna ktora tworzy sie w filtrze paliwa jest wlasnie tego przyczyna...

    Masz ten zaworek zwrotny wstawiony ?



    Masz ten zaworek zwrotny wstawiony ?


    Nie posiadam zaworku zwrotnego.
    No to masz odpowiedz. Zainwestuj 20 PLN, a problem powinien zniknac...
    Do Levisa:
    Olej shell 10w 40(w przyszłym roku planuje mineralny)pije do litra na 15tyś. Zdaje sie że moc minimalnie spadła..zaobserwowane rozpedzjąc się na dobrze znanym odcinku,wcześniej ponad 182~185 teraz ledwo 175km/h,zapala za pierwszym podejściem tylko musze go grzac z 15s, kontrolka świec gaśnie po 5-6s tyle ze po tym czasie to sie jeszcze autko męczy z rozruchem,jak ciepły to juz nie kopci przy rozruchu.Pali 7-9l ON w cyklu mieszanym w trasie ok 6l,na wolnych obrotach troche wskazówka obrotów podskakuje,obr. zimny~900,ciepły~750,z temperaturą tez chyba problem żadko przekracza 80C,kiedyś przy upale doszedł do 93 ale to na dwójce spory podjazd był, dzisiaj rano po przekręceniu kluczyka zaczeły mrugać kontrolki te co zwykle się zapalają,po chwili już normalnie było..pewnie stacyjka do wymiany bo się troche tez zacina,tyle, i co warto silnik robić czy raczej jezdzic i sie cieszyc ze nie jest gorzej :l0l:
    Pytanko jeszcze ile wam zawieszenie przednie wytrzymuje bo mi po 20 tyś koncówki jak w taczkach już sie wyrobiły(juz wymieniłem)
    Co do cofającego się ON to tez miałem,jak pisze Levis,zawór zwrotny miedzy gruszka a filtrem powinien rozwiązać problem, tylko czemu się cofa? :suchy:
    Kolego, pierwsza zmiana, ktora dokonalbym na Twoim miejscu to olej.
    Te silniki nie znosza dobrze olejow pol-syntetycznych. Osobiscie polecam 2 rodzaje olejow.
    Total Quartz 5000 Diesel - koszt ok 110 PLN za 5 L
    Mobil 15W40 - ale tylko z beczki sprowadzonej z zagranicy. Ja osobiscie mam z francji, 15 PLN za litr.

    Druga sprawa.
    Jak samochod zapala Ci za pierwszym razem to daj sobie spokoj z jakakolwiek praca remontowa.
    Jak moj silnik byl do remontu, to ciezko go bylo w ogole odpalic, nie mowiac juz nic o rozpedzeniu go np do 160.
    Twoj lekki spadek mocy moze sie wziac po prostu od zuzytych koncowek wtryskiwaczy. One zwykle zwiekszaja nieco apetyt na paliwo i zmniejszaja osiagi auta.
    Kolejna wazna sprawa, jest sprawdzenie turbinki. Wg mnie, nei jest to strasznie duzy wydatek (ok 80 PLN ) za zakup wskaznika doladowania, na podstawie ktorego, mozemy stwierdzic, czy turbinka cos jeszcze dmucha, czy tylko udaje, ze dmucha. Zamontowac mozna samemu w 30 min.
    Odnosnie koncowek, to rowniez mam taki problem. Niestety, jakosc zamiennikow i nasze polskie drogi daja o sobie znac. No ale coz, cos za cos. W zyciu nie zamienilbym sie np na astre, jezeli chodzi o komfort. Teraz, w przebiegu 231 300 km wymienilem praktycznie cale przednie zawieszenie, zobaczymy ile wytrzyma.

    AA, odnosnie temperatury. To dziwna... Silnik powinien trzymac temperature 83 stopni, a pod obciazeniem nie powinien przekraczac 95 stopni. Jak po rozgrzaniu trzyma mniej, to termostat do wymiany. Nie polecam zadnych zamiennikow , gatesow czy innych. Tylko WaHLER. Co prawda kosztuje 2x wiecej niz inne, ale w sumie kupilem juz chyba 4 i zaden nie spelnial swojego zadania. Dopiero ORYGINALNY WAHLERa

    Na Twoim miejscu, to tak jak mowie. Wymiana oleju. Zamontowanie wskaznika. A potem wizyta u pompiarza, ktory sprawdzi wtryskiwacze i prawdopodobnie wymieni koncowki. Przy okazji warto sprawdzic tez luzy zaworowe no i kat wyprzedzenia wtrysku.
    Koszt takiej operacji u pompiarza, to jakies 100-150 PLN.
    Powodzenia.


    Te silniki nie znosza dobrze olejow pol-syntetycznych. Osobiscie polecam 2 rodzaje olejow.
    Total Quartz 5000 Diesel - koszt ok 110 PLN za 5 L


    Czy moglbys rozwinac czemu te silniki nie lubia oleju pol synetycznego ?? Ja wlasnie na takim jezdze i przebiego okolo 204k km a silnik ani troche nie bieze oleju. Ale tez myslalem o gestszym.

    fabrycznie mozna sobie wlewac 10w40, ale po przebiegu 150 tys km, warto juz wlac mineralny. Silnik po prostu lepiej pracuje, jest cichszy i ma lepsza kulture pracy.

    Czujnik temperatury znajduje sie na obudowie termostatu dokladnie przed filtrem paliwa. Sa tam 2 styki , jeden od temperatury idacej do wskaznika w zegarach a drugi to kontrolka czerwonego koleczka we wskazniku temperatury ( tzw koniecznego natychmiastowego zatrzymania i schlodzenia silnika...).

    Termostat to podstawa.
    Mnie tylko zastanawia dlaczego wentylator sie zalancza przy 77 stopniach dlatego uwazam ze nie wina termostatu tylko wskaznik zaniża o te okolo 10 stopni

    Mnie tylko zastanawia dlaczego wentylator sie zalancza przy 77 stopniach dlatego uwazam ze nie wina termostatu tylko wskaznik zaniża o te okolo 10 stopni
    Czujnik odpowiedzialny za włączenie wentylatorów znajduje się z prawej strony chłodnicy(stojąc przodem do auta,z taką niebieską kostką) Wykręć go,są na nim nabite dwie liczby,oznaczają one temperaturę włączenia pierwszego i drugiego wentylatora.Po tym zabiegu już będziesz wiedział czy to wina czujnika czy wskaźnik na desce oszukuje
    a czy przypadkiem w TD ten czujnik nie jest tam koło termostatu?
    Noger wiesz nie wiem czy to nie zalezy od wersji.
    Widzialem wersje z jednym czujnikiem na obudowie termostatu a widzialem tez wersje z 2 czujnikami.
    Ja u siebie mam zrobione tak, ze od 92 stopniach wlaczaja mi sie oba wentylatory na raz i schladzaja do 85 stopni.
    ja u siebie mam zrobione tak, że sam je włączam kiedy chce

    ja u siebie mam zrobione tak, że sam je włączam kiedy chce

    Ale wcześniej czy później zapomnisz Czego Ci nie życzę.
    Tez tak kiedys mialem zrobione, co zakonczylo sie peknieta glowica i remontem silnika przez mala nieuwage
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.