ďťż
chomiki
które styki zewrzeć, żeby włączyć wentylator chłodnicy?
Czujnik plynu chlodzacego, a wskazanie temp i wentylator
Wentylator chłodnicy - problem inny niż wszystkie...
Wentylatory oraz temp. płynu chłodniczego
Nie kręcą się wentylatory+Instrukcja-Manual po angielsku
Problem z wentylatorami chłodnicy w Xanti 1,9 TD
Sprzed. nowy wentylator Scythe
Wentylator do zasilacza XPOWER 350W
włączenie wentylatorów chłodnicy diesel
Schemat podłączenia dwóch wentylatorów
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wolna.opx.pl

  • chomiki

    Witam
    Jak w temacie.
    Co odpowiada za prace wentylatora chłodnicy dwu prędkościowego w Peugeocie 405 1,4 po lifcie.
    Mam problem, w moim aucie już dawno padł wentylator (nie załączał się wcale) od dawna jest podłączony na krótko z włącznikiem w kabinie i w ten sposób działa.
    Obejście takie zrobiłem jak kiedyś potrzebowałem auta od zaraz no i tak zostało do dziś
    Wiem że jest to prawdopodobnie wina przekaźnika (przy chłodnicy), automatycznego przełącznika dwóch biegów (nie wiem jak to fachowo nazwać ale znajduje się przy prawym świetle stojąc na wprost samochodu jest w kształcie beczki z trzema pinami) lub termostat...
    No chyba że jeszcze czegoś nie wymieniłem, dodam że czyściłem połączenia pinowe odpowiadające za ten układ, bezpieczniki sprawdziłem...

    Jaki symbol wg. katalogu mają elementy jakie wymieniłem, lub od czego powinienem zacząć szukanie usterki...

    pzdr.


    Trochę niekonwencjonalny sposób, ale działa(sprzed liftu, 2 wentylatory).
    Zagrzej auto do ponad 90 stopni i sprawdź napięcie na przekaźniku.
    Jeżeli przekaźnik daje napięcie na wentylator, a on się nie kręci to może być wina wiązki, która idzie do wentylatora.
    Natomiast jeżeli nie ma napięcia na przekaźniku(a na pewno jest dobry), sprawdź przewody (najlepiej miernikiem na tzw. piszczku), musisz wrócić do termostatu.
    Ja tak robiłem. Miałem spalone przekaźniki i kawałek wiązki.
    Akurat ten czujnik przy termostacie nie jest powiazany z uruchamianiem wentylatorow...

    Czujnik odpowiadajacy za wlaczanie wentylatorow jest w chlodnicy, jezeli sie nie myle to po stronie kierowcy...
    ziulek61 zdejmij tą trzypinową wtyczkę weź pensetę i połącz we wtyczce zewnętrzne piny- powinien się załączyć pierwszy bieg dmuchawy, następnie do pensety podepnij pin środkowy za pomocą np.metalowego śrubokręta - powinien ruszyć drugi bieg, oczywiście przy załączonym pierwszym, jeśli wszystko tak działa jak opisałem to ten czujnik w chłodnicy do wymiany jak nie działa to niestety problem jest dalej, czyli w przekaźnikach lub wiązce elektrycznej z przodu, bądź w samym wentylatorze, musisz to po kolei sprawdzać, ale zacznij od tego co opisałem


    Dokladnie - w 205 mialem to samo i wtyczka od samego silniczka idaca dalej do instalacji byla zupelnie zasniedziala. Dalej powinna byc taka plastikowa skrzyneczka w okolicy swiatla po stronie kierowcy...Ale skoro piszesz, ze wszystko przeczysciles to jedynie ten wlacznik o ktorym Maciek STI napisal, tylko ze u mnie dzialal on tak, ze trzeba bylo laczyc srodkowy z zewnetrznym i w zaleznosci ktory zewnetrzny byl, taki bieg sie wlaczal. Wg katalogu w 405 jest taki sam czujnik jak w 205, wiec jak by nie dzialalo tak jak Maciek STI pisze, to sprawdz to co ja napisalem.
    Ja opisałem dwuwentylatorowy układ, z jednym wentylatorem może być tak jak pisze DJPreZes
    No fakt! Jest jak mowisz
    W 1.4 ktory ma ziulek61 jest raczej jeden wentylator...no ale moge sie mylic.

    W 1.4 ktory ma ziulek61 jest raczej jeden wentylator...no ale moge sie mylic.
    nie mylisz sie, w 1,4 jest tylko jeden...
    Zgadza się w moim aucie jest jeden wentylator sterowany przełącznikiem dwustopniowym.

    Kolega DJPreZes może mieć racje:
    Też stawiam na ten włącznik, jeżeli możesz to napisz mi jaki symbol wg. katalogu ma ten okrągły przełącznik dwustopniowy.
    Jestem też ciekawy czy występuje w zamienniku, bo szukałem na stronach z częściami i nic nie znalazłem...
    Oryginalny nr.katalogowy to 811545 a zamiennik w IC Febi FE 18807

    Oryginalny nr.katalogowy to 811545 a zamiennik w IC Febi FE 18807

    jak byś znał jeszcze cenę i napisał mi to by było bardzo super...
    dzięki...

    pzdr
    cena oryginału to około 100 zł a ten Febi to 40-50.
    Znalazłem na stronie IC przełącznik Febi Bilstein FE 18807 (ten co poleciłeś) oraz FE 18808 wyglądający identycznie (bądź zdjęcie poglądowe), jeden za 53,59zł (twój) drugi za 35,98zł...
    Czym one się różnią bo raczej wolałbym kupić tańszy...
    Z tego co ja się dopatrzyłem ten tańszy jest trzypinowy i ma dwa zakresy pracy, to by się zgadzało (mam wentylator dwustopniowy), ale jest zalecany do auta z klimatyzacją, a ja jej nie posiadam...?
    Ten co mi poleciłeś jest dwupinowy o jednym zakresie pracy wentylatora do aut bez klimy...?
    No i do czego jest ten gwint zewnętrzny, to się gdzieś wkręca, bo u mnie to leży obok światła...? wyglądał jak jakiś kondensator (aluminiowa obudowa zakończona wtyczką trzypinową)...
    ziulek61, wkręca się go w chłodnice wstrzymaj się jeszcze z zakupem bo chyba mam takie cuś jutro poszukam
    A no właśnie coś mi tu nie pasowało z tym gwintem...

    No i do czego jest ten gwint zewnętrzny, to się gdzieś wkręca, bo u mnie to leży obok światła...? wyglądał jak jakiś kondensator (aluminiowa obudowa zakończona wtyczką trzypinową)..
    To o czym piszesz to taki przekaznik a termowłącznik wkreca sie w chłodnicę , a termowłącznik ten tańszy to do układu z klimą jak masz wentylator dwubiegowy to mozesz montować u siebie.

    To o czym piszesz to taki przekaznik a termowłącznik wkreca sie w chłodnicę , a termowłącznik ten tańszy to do układu z klimą jak masz wentylator dwubiegowy to możesz montować u siebie.

    termowłącznik to co innego (znajduje się przy chłodnicy, okrągły gwintowany który się wkręca) i przekaźnik to co innego (znajduje się przy wentylatorze, w kształcie kostki, dodatkowo okryty foliowym kapturkiem), ja o tym wiem...
    Mam na myśli przełącznik dwustopniowy (okrągły zakończony wtyczką trzypinową bez żadnego gwintu, podobry do kondensatora, obudowa wykonana z aluminium) który jest umiejscowiony przy świetle przednim po stronie akumulatora, być może do czegoś przymocowany, u mnie leżał...

    Chodzi mi o jego numer katalogowy no i ew. cenę zamiennika lub oryginału...
    No to się dogadali , Tobie chodzi o opornik wentylatora symbol katalogowy 126719 oporność 0,9 oma cena w serwisie około 40-50 zł. nie spotkałem sie z zamiennikami
    To ja już sam nie wiem, nazwę opornik słyszę pierwszy raz...
    Postaram się to sprawdzić w katalogu...

    Czy to jest może to (znalazłem wg. numeru):

    http://sklep.salko.pl/pro...-P-n.typ,-.html
    A podaj numer VIN ale jak 0,9 Oma to jest to.
    W katalogu serwisowym ma nazwę opornik wentylatora.
    ziulek61 dobra rada na przyszłość, dawaj zdjęcia o co ci konkretnie chodzi to szybciej dostaniesz odpowiedź ja na ten przykład też myślałem że chodzi o termowyłącznik
    ziulek61, więc moja oferta nieaktualna,miałem na myśli termowłącznik.
    Mam na myśli coś takiego..
    Trochę to poklejone jakąś taśmą (po poprzednim właścicielu)






    Tu masz jako nr.7
    [/i]
    Faktycznie może być to "7" - opornik wentylatora (nie wiedziałem że jest jakoś wpięty, u mnie leżał luzem)
    Może wiesz jaki to ma numer katalogowy.?
    Znalazłem na allegro coś podobnego tyle że do P406 z identyczną wtyczką tyle że 0,5 ohmowy też opornik wentylatora dwubiegowy (do P405 zalecany jest 0,9 ohma)
    Numer już podawałem ale podaj swój VIN to podam ci numer do twojego ale to będzie ten co podawałem 196719 0,9 oma.
    Nr.kat.126719
    Ok. w takim razie dzięki za pomoc...
    Z tego co wiem panowie w serwisie nie potrafią tego odnaleźć w komputerkach bez numeru kat. i błędnie szukają w czujnikach.

    pzdr.
    Panowie w serwisach umieją bo ci znalezli.

    Panowie w serwisach umieją bo ci znalezli.

    jeszcze raz dzięki... i zwracam honor

    ziulek61, więc moja oferta nieaktualna,miałem na myśli termowłącznik.
    Ja bym łyknął ten czujnik - włącznik.
    Zwierałem na wtyczce czujnika i włączają się oba obroty a jak jest czujnik wpięty to włącza się dopierp drugi bieg przy temperaturze 95 stopni.
    Napisz przy ilu stopniach ma się włączać pierwszy bieg.
    Pozdrawiam
    w 405 bylo kilka rozwiazan wlaczania wentylatorow, 1. z jednym wentylatorem ale dwa biegi, wtedy jest trzypinowy termowlacznik na chlodnicy i opornica po prawej stronie obok reflektora, 2 .z dwoma wentylatorami, termowlacznik trzypinowy,trzy przekazniki i bez opornicy 3.z dwoma wentylatorami(z klima automatyczna"klimatronik") bez termowlacznika na chlodnicy,z czujnikiem obok czujnikow temp plynu i z modulem bitron obok lewego reflektora, 4 z klima manualna, dwa wentylatory, bitron pod lewym reflektorem i termowlacznik dwupinowy w chlodnicy..... jeszcze stosowano termowlaczniki ktore utrxymywaly prace wentylatorow po wylaczeniu zaplonu i takie ktore wylaczaly sie po wylaczeniu zaplonu....stad dwa lub 3 piny na termowlaczniku....z takimi sie spotkalem rozwiazaniami
    apac51, tutaj jest wszystko http://www.forum.peugeot4...opic.php?t=7611
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.