ďťż
chomiki
2.0 RFX - wysokie obroty na ciepłym, gaśnie na zimnym silnik
Peugeot 405 1,9 SRI 91r. Kombi B/G - gaśnie na benzynie
Przy temperaturze 70-80 stopni gaśnie.
Wolne obroty i gasnie peguot 405 1.9 gri
Problem z gasnieciem po wymianie rozrzadu i uszczelki głowic
2.0 RFX - niepodłączone czujniki / gaśnie na wolnych
Przygasanie podświetlania i gaśnięcie silnika na luzie
Problem z jazdą samochodem gaśnie...
GASNIE I SZARPIE PODCZAS JAZDY
samochód gaśnie na niskich obrotach
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cyklista.xlx.pl

  • chomiki

    Witam. Co prawda podobnych tematów jest sporo, ale nie mogę sobie poradzić... Auto po odpaleniu (benzyna) na jałowym trzyma oborty ok. 1000 przez jakąś minute, po tym czasie obroty zaczynają falować, a właściwie spadać aż zgaśnie silnik. po przygazowaniu jest ok, ale nawet jak potrzymam żeby się rozgrzał po puszczeniu jest to samo. Wymieniłem podejrzane przewody, sprawdziłem zawór powietrza dodatkowego, czujnik położenia przepustnicy - wszystko raczej sprawne... dodam że mocno czuć benzyną przy odpalaniu. Z tego co czytam często jest to wina krokowca, ale coś go nie mogę u siebie namierzyć Byłem z autem u jednego mechanika, ale stwierdził tylko że: "to może być wszystko, trzeba po kolei sprawdzać a to zajmie baaaardzo dużo czasu" (i pewnie kasy heh)
    Może jakieś sugestie ??


    Akumulator w końcu rozpakuj
    Stawiał bym na przepławkę

    Stawiał bym na przepławkę
    Tylko że podobne objawy są gdy uwalony jest czujnik temperatury cieczy, tps i czujnik powietrza zasysanego.
    XU9JAZ nie ma krokowego.
    sasiad666 a możesz mi podpowiedzieć gdzie te czujniki zlokalizuje i jak je sprawdzić ?
    Pasażer no już go tak z pół roku rozpakowuje i coś nie moge


    Czujnik temperatury powietrza zasysanego znajduje się w przepływomierzu (taki dzyndzelek) Należy go delikatnie przeczyścić (może pomoże). Tps- czujnik położenia (potencjometr) przepustnicy, to to z napisem BOSCH na przepustnicy z wtyczką.
    A czujnik temperatury cieczy jest wkręcony w tył głowicy
    http://sklep.intercars.co...ic=0&lang_id=PL
    Zacznij od czujnika powietrza zasysanego.
    czujnik położenia przepustnicy sprawdzałem i niby ok - rezystancja 0 przy spoczynku (kliknięcie) a w jakiekolwiek innej pozycji brak rezystancji. Czujnik powietrza i temp. cieczy sprawdzę jutro - tylko nie wiem jak bo nie mam na podmiane

    czujnik położenia przepustnicy sprawdzałem i niby ok - rezystancja 0 przy spoczynku (kliknięcie) a w jakiekolwiek innej pozycji brak rezystancji

    To znaczy ze jest do . Nie może być ani 0 ani nic, bo w takim przypadku w ogóle byłby niepotrzebny. Musi wskazywać wartość początkową, a przy obrocie osi przepustnicy płynnie zmieniać.
    hmm według instrukcji jest:
    "do styków 2 i 18 czujnika (styki biegu jałowego) podłączyć omomierz, zmierzona rezystancja musi wynosić 0, otworzyć przepustnicę, teraz rezystancja musi wynosić nieskończoność..."
    A w trakcie otwierania wskazówka idzie płynnie od zera do nieskończoności? czy skacze?
    skacze, na skrajnej pozycji jest 0, a jakikolwiek wychył to brak rezystancji.
    to wygląda na spićgany. Potencjometr działa w ten sposób, że na każdej pozycji przepustnicy jest inna wartość oporu, dzięki temu kalkulator "wie" jak dozować paliwo, powietrze itd, jak sterować innymi podzespołami. A tak by miał tylko sygnał otwarta, zamknięta, bez przetworzenia na stopień otwarcia
    to może być przyczyna zachowania takiego jak opisałem na wstępie.. ?
    Może. Sprawdź dokładnie ten potencjometr.
    Sprawdzałem właśnie jeszcze raz, jest tak jak pisałem - na skraju przepustnicy słychać kliknięcie i wtedy jest 0 ohm, w każdej innej pozycji jest brak.
    Znalazłem jeszcze taki opis:

    "...Pisze tu o dwóch różnych typach czujników, których zmiana nastąpiła w modelach na przełomie 88 roku.
    Silniki M10, M20, M30 i M40 ale tylko w modelach E30 oparte są czujniku typu switch. Sygnalizuje on pełne zwarcie na jednym obwodzie (nóżki 1 i 2) przy zamknietej przepustnicy i na drugim obwodzie (nóżki 2 i 3) przy całkowicie otwartej przepustnicy."

    Co prawda to dotyczy innych aut, ale może w pugu czujnik działa jako switch właśnie ?
    nie wiem jak jest w Twoim, ale w moim i wielu innych modelach są potencjometry liniowe.
    Możliwe że masz switch'a, ale to musisz poryć w dokumentacji, zrób fotę potencjometru i spisz symbole
    jest to bosch 0280120327. I chyba jednak switch...

    http://media.teilesuche24....02003.40.0.jpg

    http://www.rockauto.com/d...0280120327.html

    Nie mogę namierzyć tego czujnika temp. cieczy, wymacałem tylko dwa pojedyncze gniazda po jednym styku, domyślam sie że do czujnika muszą iść dwie żyły ?
    Mam takiego tpsa na deal.

    A czujnik jest na wysokości termostatu. (mniej więcej).
    sasiad666 no właśnie wychodzi na to że tps mam sprawny.. już nie wiem o co biega, mam nadzieje że to będzie ten czujnik temp. cieczy - musze go tylko znaleźć:P

    przy okazji wykręcania dziś tps'a zauważyłem że jeden przewód jest przecięty i zaślepiony śrubą.

    Obrysowałem mniej więcej skąd wychodzi i gdzie zaślepiony (strzałka)
    A czujnik powietrza zasysanego czyściłeś??
    Ja tak miałem teraz i nie mogłem dojść do ładu. A wina była po jego stronie.

    Nr 20 to czujnik cieczy.
    przeczyściłem leciutko, mimo że nie było tam żadnego syfu, filtr powietrza też jak nowy...
    pio_22, jak masz klimę to czujnik temperatury płynu ma jeden styk
    nie mam klimy
    Musisz zobaczyć dokąd ten przewodzik idzie.
    mnie cały czas zastanawia, jaki jest sens stosowania potencjometru przepustnicy, ktory zachowuje się jak zwykły przelacznik....
    kapuchy, tu przepływka steruje, więc może taki ma tylko za zadanie pokazać że przepustnica otwarta lub zamknięta
    No ale przepływka musi wiedzieć jak szeroko otwarta jest przepustnica, gdyby nie to to byłby zonk.
    miałem przypadek gdzie klapka od przepływki wewnątrz była złamana i ogólnie przepływka była otwarta non stop. W efekcie, dało się jeździć na benzynie tylko przy wciśniętym pedale gazu do dechy.
    Maciek - sterowanie to co innego, niż sygnał - i JAKI SENS stosowania potencjometru tam gdzie może być zwykły przełącznik?? a to jest potencjometr - trzy wyjścia - gdzie jedno podaje (powinno) płynnie zmienne napięcie do kalkulatora.
    Nie wiem nie znam za bardzo tego układu, ale wiem że głównym elementem jest tu przepływomierz i ma on klapę z własnym potencjometrem popraw mnie jak się mylę nie wiem dlaczego zastosowali potencjometr na przepustnicy ale np. w 2.0 też nie ma pełnego potencjometru tylko taki z trzema pozycjami zamknięta, połowa otwarcia i pełne otwarcie i jakoś to działa
    to to nie jest już potencjometr , jak sama nazwa wskazuje - potencjometr jest opornikiem nastawnym
    tak czy inaczej według manuala wszystko jest ok więc czujnik jest sprawny. Grzebałem jeszcze raz z tyłu głowicy i... są dwa wystające pojedyńcze styki o których wcześniej pisałem (są do nich podpięte kabelki) i niżej pod nimi dwużyłowa wtyczka. Co z tych rzeczy może być czujnikiem cieczy??
    Maciek STI co do tej klimy to skojarzyłem że silnik mam przełożony (fabrycznie był 1.6) może to jakaś podpowiedź
    pio_22, niedawno przekładałem silnik i zastanawiała mnie właśnie ta dwużyłowa wtyczka
    tu masz wyjaśnienie dziekana http://www.forum.peugeot4...pic.php?t=10760
    z moimi fotami okolic termostatu od tyłu choć nie zgadzam się co do tej wtyczki (od tego jest forum)
    Nie wiem, jak byś jakąś fotkę cyknął z tyłu za termostatem
    u mnie te wszystkie złączki są podpięte, ale nie wiem już która jest do czego no i ten nieszczęsny zaślepiony wężyk z dołu przepustnicy - nie mam pojęcia gdzie powinien być podpięty, Precelek13 gdybyś mógł to zerknij gdzie on idzie u Ciebie, chociaż on raczej przyczyną nie będzie bo wcześniej wszystko chodziło cacy (obroty).
    Przy listwie wtryskowej powinien być regulator ciśnienia, do niego powinny dochodzić dwa przewody (wężyki), jeden wraca do baku, drugi idzie właśnie w okolice CZUJNIKA położenia przepustnicy ( bo to nie jest potencjometr, tylko czujnik ). Może to to?
    a ile samochód spala ? jak z osiągami ? sprawdzałeś sondę lambda ?
    teraz to ciężko powiedzieć ile spala bo nie da się tak jeżdzić, wystarczy że zachamuje na skrzyżowaniu i na 99% gaśnie, muszę wtedy wrzucać na N (to automat) i cały czas gazować, jak ruszam to N, hamulec+gaz, D i puszczam hamulec - niezbyt komfortowe, dlatego póki co auto stoi a ja szukam...

    sondy nie sprawdzałem, nawet nie wiem gdzie jest, jestem laikiem:D i wkurza mnie że nie ma gdzieś w moim mieście zakładu z miare obeznanym mechanikiem

    znalazłem właśnie taki czujnik:
    http://moto.allegro.pl/it...wody_plynu.html

    może to właśnie u mnie temp. cieczy bo wygląda podobnie

    Nie wiem, jak byś jakąś fotkę cyknął z tyłu za termostatem oba silniki były akurat na zewnątrz w trakcie swapu (patrz foto)

    Ty mnie tu Precelek13, palcem nie wytykaj gdzie masz zdjęcie tego silnika z tyłu
    o tu http://www.forum.peugeot4...pic.php?t=10760
    Nie dojrzałem twojego posta chodziło mi zdjęcie kolegi pio_22, można szukać po forum zdjęć innych użytkowników ale to kolega powinien być tym zainteresowany żeby wkleić po za tym na tych zdjęciach za wiele nie widać
    Na pierwszym zdjęciu kolegi Precelek13, od góry widać ten czujnik. Jest dokładnie pomiędzy zielonym a czerwony czujnikiem, tylko niżej.
    Powyciągałem dziś wszystkie (no prawie) przewody, kilka ma pęknięcia, a praktycznie wszystkie są sparciałe więc powymieniam. Pęknięty był między innymi przewód spod kolektora, mimo że wcześniej wydawał się po omacku cały przy okazji kolektora poniżej jego, z lewej strony znalazłem jakieś dwa czujniki jednen jedno a drugi dwustykowy i wiszący obok nich kabel jednożyłowy, zapewne się wypiął z tego jednostykowego czujnika i tu pytanie do czego to on, i ten drugi obok ? :>
    Następny temat to przewód który idzie z czarnej plastykowej puszki (podobno coś związane z recyrkulacją spalin) też spękany, z syfem na górze i białą mazią na dole, pewnie wymiana tyle że w jednym miejscu się rozdziela i stanowi całość z trujnikiem więc pewnie będą problemy ze znalezeniem tego..:/

    Przewody od chłodzenia też w opłakanym stanie, więc też wymiana...

    dziękuje wszystkim za podpowiedzi i czekam na więcej
    Jak masz możliwość (kasa) to powymieniaj wszystkie przewodu ... koszt raczej niewielki a potrafią namieszać człowiekowi i "krwi" napsuć...
    jedna rada na przyszłość: wal foty to idzie coś wykminić inaczej to wirtualna . Maciek STI ma rację, to zainteresowany powinien foty zasuwać lub polubić SZUKAJ

    Pęknięty był między innymi przewód spod kolektora, mimo że wcześniej wydawał się po omacku cały przy okazji kolektora poniżej jego, z lewej strony znalazłem jakieś dwa czujniki jednen jedno a drugi dwustykowy i wiszący obok nich kabel jednożyłowy, zapewne się wypiął z tego jednostykowego czujnika i tu pytanie do czego to on, i ten drugi obok ? :>
    Następny temat to przewód który idzie z czarnej plastykowej puszki (podobno coś związane z recyrkulacją spalin) też spękany, z syfem na górze i białą mazią na dole, pewnie wymiana tyle że w jednym miejscu się rozdziela i stanowi całość z trujnikiem więc pewnie będą problemy ze znalezeniem tego..:/

    I znów nie ma żadnych zdjęć kolego, piszesz chaotycznie, wymieniasz kilka rzeczy na raz i chcesz żeby ktoś w myślach wyobrażał sobie Twój silnik i co tam masz namłodzone, a następnie podał gotową receptę jak o coś pytasz to najlepiej pokaż wtedy będzie łatwiej k:po za tym pisz dokładnie jak piszesz o kolektorze to napisz czy masz na myśli wydechowy czy ssący, bo to nie wynika z Twojego opisu
    no więc po kolei...

    1. zaślepiony przewód - nie mam pojęcia gdzie i czy pownien być wpięty
    2. jakieś czujniki(?) za kolektórem ssącym po lewej stronie od przodu, zasłonięte przewodami więc normalnie ich za bardzo nie widać - pytanie do czego one ?
    3. jakiś czujnik ze zbiornika chłodnicy, wygląda jakby miał ułamany jeden bolec...
    4. dziurawe przewody,pierwszy nie do końca wiem do czego, drugi do przepustnicy. Nie za bardzo wiem jak się te przewody nazywają i jak szukać zamiennych..

    Maciek STI gdybyś sie tyle nawkurzał pierwszy raz wymontowując przewody z auta i szukając że tak ujmę "dziury w całym" przez większość dnia, też byś pisał chaotycznie

    pozdro:]
    1 jutro luknę u siebie. Nie jestem pewien i nie będę mieszał. Nieźle Junkersy Ci tu namieszali
    może to powietrze dodatkowe tylko ja mam na dole kolektora dolotowego na środku zaraz przy jego podporze
    2 zielony - czujnik ciśnienia oleju (kontrolka w kabinie), kremowy - czujnik ciśnienia oleju jeśli masz wskaźnik a pewnie nie masz (można zastąpić śrubą).
    3 przy chłodnicy nie grzebałem (nie wiem)
    4 po lewo odma skrzyni korbowodowej
    po prawo nazwy fachowej nie znam ale chyba musisz sam dorobić bo we wrocku miałem spory problem. Ta skórka szczelna?

    Właśnie oglądnołem Twoją pierwaszą fotkę z poprzedniej strony. Gdzieś zakładał gaz ? Ja za tak założoną instalację nie zapłacił bym. wszystko po najmniejszej lini oporu, po skosie i byle jak. Nawet na wężach zaoszczędzili każdy centymetr. Ciekawe jak się wpieli do chłodzenia silnika? Jak nie tam gdzie trzeba to skrzynia padnie. Chłodzenie skrzyni jest bardzo ważne.

    po prawo nazwy fachowej nie znam ale chyba musisz sam dorobić bo we wrocku miałem spory problem. Ta skórka szczelna?

    Normalnie takiego druciarstwa nie ma. Jest to guma łącząca przepływomierz z przepustnicą. Fabrycznie zamiast tej skóry była gumowa harmonijka zakończona znów kawałkiem gumowej rury po to by wsunąć w nią przepływomierz. Wiem bo mam taką właśnie w Mi16.

    Ja bym kupił drugą, nową (używaną ale całą) tą gumę a nie robił czegoś takiego... .

    Jeśli dobrze widzę na zdjęciu nr 1 jest gaźnik Solex-a, więc może i ten zaślepiony przewód powinien być rurką tekalanową poprzez zaworek i filtr węglowy do zbiornika - taka recyrkulacja oparów.
    e2rd, tu nie ma gaźnika tylko full wtrysk. Mam identyczny silnik i też LPG
    Oryginalna guma mu się nie zmieści bo Junkersy tak jak i mi "wydłużyli" filtr powietrza więc musi być przeróbka.

    edit 2:17
    pio_22, już wiem po co ta skórka - to jest tzw "anty bum" czyli jak gaz walnie w dolocie (tak się dzieje jak kable WN lub świece są do ) to żeby nie rozwaliło obudowy filtra powietrza.
    Druciarstwo straszne to nie powinno chodzić od wybuchów są klapy anty wybuchowe, tą skórką wiesz gdzie możesz wsadzić czujniki już ci kolega opisał, czujnik chłodnicy jest od minimalnego stanu, czyli ma zaświecić kontrolki, jak ci płynu zabraknie, nadaje się do wymiany
    A przewody dziurawe wymień, bo nie może tak być

    tu nie ma gaźnika tylko full wtrysk.

    Pisałem odpowiedź o drugiej w nocy, mogłem nie spojrzeć

    e2rd, pio_22 ma oryginalną gumę tylko gazowniki mu obcieli i założyli rękawiczkę a może mechanik do tej pory jej szuka
    trzecie wyjście ja też mam tak od nowości zaślepione

    pio_22, gazowniki Ci coś uchlastali. Nie wiem co to ale ja mam tak:


    panowie, pewnie chodzi o ten wąż po lewo a na nim wichajster z dwupinową wtyczką. Może ktoś teraz powie co to.

    www.forum.peugeot405.pl/viewtopic.php?t=10970
    Wymieniłem praktycznie wszystkie przewody, wszystkie czujniki podpięte ,a auto dalej gaśnie na jałowym... "mechanik" próbował wyregulować obroty śrubą na przepustnicy ale chyba tylko tym pogorszył bo gaśnie praktycznie odrazu, ręce opadają

    panowie, pewnie chodzi o ten wąż po lewo a na nim wichajster z dwupinową wtyczką
    To jest zawór recylkulacji par paliwa ze zbiornika z węglem aktywnym, przynajmniej tak to wygląda jak ten wąż idzie pod błotnik to to jest to co mówię

    Maciek STI sprawdzałem i przepustnica jest dobrze ustawiona, komp nie pokazuje żadnych błędów. Dodam jeszcze ważną rzecz którą przeoczyłem wcześniej - na LPG wszystko jest ok, nie faluje, nie gaśnie, tylko na beznynie problemy...
    To już nie wiem albo jakieś lewe powietrze ciągnie, albo zawór powietrza dodatkowego lub sonda pada na odległość ciężko stwierdzić
    Stawiam na 98% że to lewe powietrze. Też tak miałem. LPG nie jest tak jak benzyna czułe na lekką zmianę tlenu. Zmieniłeś tę skórkę na coś porządnego?
    Maciek STI zawór powietrza sprawdzałem i jest sprawny, sondy nie sprawdzałem - można ją jakoś sprawdzić czy tylko podmiana ?

    Precelek13 nie zmieniałem tej skóry bo nie za bardzo mam na co:/ podkleiłem dla pewności na łączeniah i wydaje się raczej szczelna, zresztą wcześniej normalnie z nią działało...

    znajomy zasugerował że może pompa paliwa nie wyrabiać, tyle że wydaje mi się to dziwne bo słaba pompa chyba tym bardziej nie wyrabiała by na wysokich obrotach, a na wysokich nie gasnie...
    jeśli na LPG jest ok a na benzynie tylko na wolnych problem to na 98% nieszczelność 2% sonda. Podklejanie nie zawsze zdaje egzamin. Czasem wygląda że jest ok a . Ale jest to na odległość więc mogę się mylić.

    Sondę można można sprawdzić omomierzem. Jest to gdzieś na forum.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.