ďťż
chomiki
Pompa paliwa i Czujnik wskazania temperatury w 1.8 SRI
Czujnik ciśnienia w systemie wspomagania układu kierowniczeg
405 1,9 benzyna 125 km brak jakiegos czujnika :/
Czujnik plynu chlodzacego, a wskazanie temp i wentylator
czy w mojej 405 jest czujnik temp powietrza ?
Wymiana włącznika chłodnicy i czujnika temp
silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy
nr kat czujnika polozenia walu
Odnośnie obrotomierza i czujnika temp wody
Cieknie z czujnika ciśnienia oleju
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rasmusland.pev.pl

  • chomiki

    Jak w temacie, w misce olejowej z przodu silnika jest wkręcony czujnik - wygląda jak czujnik temperatury, czy to czujnik temperatury oleju? I gdzie by był do tego wskaźnik?
    Drugi niepodłączony czujnik jest wyżej - biały w bloku silnika, też nie wiem od czego może być.

    Czujniki o których pisze to nr 2 i 16 na fotce niżej.



    Trzecia sprawa to gaśnięcie na wolnych obrotach, nie sprawdzałem jeszcze błędów w kompie (kontrolka K nic nie sygnalizuje, gaśnie po odpaleniu silnika) jutro sprawdzę, ale może mi powiecie co jest odpowiedzialne za trzymanie obrotów na luzie w tym silniku? Czy tam jest silnik krokowy? Nie ważne czy silnik zimny czy ciepły to auto na luzie prawie zawsze gaśnie, rzadko się zdarza by nie zgasło


    Ani ja, MaciekSTI i Młody nie mamy podłączonych tych czujników. Są i już jako korki chyba. A gaśnięcia doszukiwał bym się w krokowcu lub map sensorze. Silnik krokowy masz po lewej stronie przepustnicy (patrząc od maski).
    Co do płynności obrotów i gaśnięcia na wolnych, to duży wpływ na to ma też czystość, odm,
    i ślimaka przy wlewie oleju (pokrywie zaworowej). Jak jest zagilone to może to przeszkadzać. Kiedy wykręcisz krokowy to zobaczysz czy jest nagilane czrnej mazi. Zdejmij też rurę pomiędzy przepustnicą, a filtrem. Na wejściu też może być syf. Wtedy będziesz wiedział co może być we wnętrzu odm i pokrywy.
    zobacze jutro u siebie, ale nie wydaje mi sie żebym miał jakieś nie podłączone czujniki
    Te twoje czujniczki to 2 temperatura oleju 16 cisnienie oleju-wskaznik pewnie masz tablice bez tych wsk.


    Przeczyściłem krokowiec - nic nie dało, więc sprawdziłem błędy i wyszło że mam bł. 33 i 44

    Z tego co wiem to błąd 33 to TP Sensor - czyli czujnik położenia przepustnicy - da się go jakoś wyczyścić? Mam nadzieję że nie są wytarte ścieżki
    No i błąd 44 Knock sensor - czujnik spalania stukowego - gdzie on jest i czy da się coś z nim zrobić?
    czujnik polozenia przepustnicy jest pod nia,zeby go wymienic trzeba wykrecic cala przepustnice,nie jest regulowalny i nie da sie wyczyscic,jest do wymieny, a spalanie stukowe wystepuje przy zlej benzynie,zbyt malo oktan,lub czasem przy zlym skladzie mieszanki paliwo -powietrze,w tym przypadku spalanie stukowe wystepuje w zwiazku z uszkodzonym czujnikiem pol przepustnicy,wiec najpierw go wymien ,reset kompa i powinno wrocic do normy wszystko
    nr 2 to chyba temp oleju ale na moje to on jest z tyłu miski olejowej
    nr 16 to czujnik od wskaznika cisnienia oleju.w 205 mam go podlaczonego w migu nie bo nie ma wskaznika na desce
    ciśnienie oleju jest z tyłu silnika. Na wiązkach nie ma wolnych wtyczek. W 3 samochodach w klubie sprawdzaliśmy na zlocie i u rzadnego z nas nie były podłączone
    Na szybciaka pokręciłem trochę wtyczką od TPS i autko śmiga aż miło, już nie gaśnie
    Jednak jutro odkręcę przepustnicę, przeczyszczę wszystko co się da, nowy filtr powietrza i powinno hulać

    Edit po tygodniu:

    No i dalej autko zaczęło gasnąć na biegu jałowym, tyle że zauważyłem że w momencie gdy silniki przechodzi z 70st.C do 80st.C później przestaje...

    Sprawdziłem błędy znów wyskoczył kod 33 i co mnie zastanowiło po przestudiowaniu informacji a Autodata, kod 33 oznacza Map sensor - a nie tak jak wcześniej myślałem TPS.
    Bo jest takie info:

    33 - TPS w systemie wtrysku bosch mono-jetronic
    33 - MAP sensor exept bosch mono-jetronic, czyli wychodziło by jednak że to map sensor niedomaga. Według naszego poradnika w dziale technicznym też kod 33 oznacza:

    33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze.

    Więc muszę podmienić MAP,a zobaczymy co będzie Sprawdzę wężyk czy szczelny.
    też mam błąd 33 i coraz częściej przy dojerżdzaniu do skrzyżowania po redukcji do 3ki i wciąnięciu sprzęgła silnik spada na bardzo niskie obroty po czym zazwyczaj gaśnie ( czasami wejdzie spowrotem na obroty) w mojej książce kod 33 jest opisany jako:
    - przepływomierz
    - czujnik położenia przepustnicy
    - czujnik bezwzględnego podciśnienia powietrza w kolektorze
    jutro jak będzie chwila czasu to zdejme przepustnice z kolektora i wszystko wyczyszcze, zobaczymy czy da efekty. dodam że na wolnych silnik jakby lekko przerywał ale pracuje bez problemu i nie gaśnie
    a czujnik cisnienia bezwzglednego to nic innego jak wlasnie MAP sensor
    A123, czyli to ten czujnik co jest umocowany koło chłodnicy tak? a przepływomierz? gdzie on właściwie jest???
    dodi222, wychodzi na to że kod 33 w naszych silnikach to na 100% czujnik bezwzględnego ciśnienia powietrza w kolektorze czyli MAP sensor.

    Przepływomierza nie mamy, a czujnik położenia przepustnicy to kod 21.
    jest albo przeplywomierz ,albo MAP w Twoim aucie jest MAP i przeplywki nie masz...a MAP znajduje sie na pasie przednim, dochodzi do niego czarna kostka i cienki wezyk,ktory idzie od kolektora ssacego, najpierw wymien ten wezyk na nowy i zeby byl szczelny, jak objawy nie ustana, to dopiero wtedy szukaj drugiego mapa, a jako podpowiedz identyczny jest seicento (to taki maly fiacik:-)) i mozna go spokojnie zainstalowac w razie co...ale to pewnie zaraz Ci napisza "specjalisci" jak tylko ksiazki skoncza czytac;-)

    identyczny jest seicento (to taki maly fiacik:-)) i mozna go spokojnie zainstalowac w razie co...ale to pewnie zaraz Ci napisza "specjalisci" jak tylko ksiazki skoncza czytac;-) Identyczne są prawie wszystkie, tylko róznią się wtyczkami, można nawet z opla podstawić map sensor i będzie git.
    piszę ze identyczny,a nie "prawie taki" czyli o takich samych wtyczkach i o tych samych parametrach a ze z fiacika to najtanszy(magneti marelli) w cc11 sporting i sc 1.1

    i nie prawie wszystkie sa identyczne bo maja rozne parametry ktore potem komp bedzie zle odtczytywal, musi byc identyczny, przy czym wszystkie 405 maja identyczny bez wzgledu na pojemnosc i moc a fiaciki mja w motorku 1.1 tez identyczne i ze to do fiata to najtansze

    Nie pisz posta pod postem PROSZĘ - robisz to ciagle i zawsze, a to wkurza. Jak masz cos do dodania, to uzywaj przycisku EDYTUJ.

    ze to do fiata to najtansze
    A123, ile taki MAP z cieniaska kosztuje ?
    nowe nie musi byc , moze byc uzywka, z aut na czesci to za grosze bo nikt nawet sie nie zastanawia ze to komus potrzebne...sprtawdze jutro ile nowe z cc

    najtanszy na allegro 40pln a najdrozszy 150pln

    ale najpier wymien wezyk podcisnieniowy, przeklucie igla juz powoduje takie objawy, wymien na nowy, zaloz malutkie opaski zaciskowe na nim i zrob reset kompa , jak to nic nie da to dopiero wymien map, wezyk z z 5pln
    http://allegro.pl/item556...ot_citroen.html no faktiko,pasuje od fiaciorka
    to dlatego nie mogłem znaleźć przepływomierza jeśli dobrze pamiętam to wężyk od sensora idzie do krokowca i kiedyś miałem ten wężyk zapchany jakąś czarną mazią może znowu to samo... zobaczymy jutro jak po nocce wstane, może czujnik da sie rozebrać i wyczyścić
    todokladnie ten, ale raczej kupilbym oryginal chocby uzywany, niz taki zamiennik...to samo dotyczy silniczkow krokowych, tu jakosc i precyzja wykonania jest bardzo istotna

    nie idzie do krokowca tylko do puszki przy kolektorze ssacym, po lewej stronie sa dwa krocce, jeden idzie do map, a drugi do zaworu na listwie wtryskowej

    NIE PISZ POSTA POD POSTEM!!!

    jeśli dobrze pamiętam to wężyk od sensora idzie do krokowca i kiedyś miałem ten wężyk zapchany jakąś czarną mazią może znowu to samo...
    Dokładnie wężyk wchodzi to przepustnicy obok krokowca A jeśli już miałeś podobną sytuację to może faktycznie zapchany
    dodi Ty jestes z glogowa podjedz sobie do klobuczyna, tam sa mistrzowie swiata od francuzow ,maja czesci nowe i uzywki, pewny od nich towar, firma specjal auto
    A123, faktycznie
    nie idzie do przepustnicy!!! idzie do tej prostokatnej puszki od kolektora ssacego po jej lewej stronie z boku patrzac od zderzaka czyli po stronie pasazera
    A123, no w kłobuczynie mają i wiedzą wszystko o francuzach, kiedyś po krokowiec byłem u nich, ode mnie to rzut beretem, jak czyszczenie nie pomoże to pojade do nich, dzięki za przypomnienie
    spoko ja u nich robie wszystko i kupuje jak cos trzeba...

    jeśli dobrze pamiętam to wężyk od sensora idzie do krokowca i kiedyś miałem ten wężyk zapchany jakąś czarną mazią może znowu to samo..
    Mówisz o wężyku odmy a nie od map sensora od map sensora idzie bezpośrednio do kolektora ssącego i jest węższy
    tak pisze jak mi wygodniej!!!!!!
    Dla jasności,to ten wężyk
    Ta fota akurat z silnika 1,6 ale wygląda to podobnie
    w 2.0 jest inaczej, otworz sobie maske zlap za wezyk przy map i zobacz dokad idzie i znajdziesz bez problemu....
    A123, zgadza sie idzie do kolektora ( od krokowca idą wężyki do odmy i zaworu pary), sprawdziłem czujnik, niby jest ok bo po odłączeniu silnik gaśnie, ale możliwe że nie działa jak trzeba
    No i okazało się (chyba) że miałem zasyfiony wężyk od map sensora, przeczyściłem go i powinno być OK
    byłem na szrocie i wyciągłem czujnik z cytryny z takim samym silnikiem u mnie na map sensorze jest oznaczenie PRT 03/02 a na tym z cytryny jest PRT 03E/02 i nic to nie dało, nadal przy zejściu z wysokich obrotów gaśnie, oba czujniki mają takie same parametry tzn. 100kpa ale może jednak nie pasuje...?
    dodi222, załóż ten nowy czujnik, zresetuj kompa i zobacz wtedy co się będzie działo, jakie błędy wyskoczą, jak znów wyskoczy błąd MAP to masz 3 możliwości:
    1. nowy czujnik jest również uszkodzony...
    2. masz pęknięty lub zapchany wężyk
    3. przerwa na przewodach - możesz to sprawdzić miernikiem, po włączeniu zapłonu, pomiędzy 3 pinem, a masą powinno być 5V
    Kasowalem bledy i jest to samo. Napiecie jest na przewodach, zapchany nie jest, jutro sprawdze wezyk pod cisnieniem. Musze poszukac kogos z okolicy co ma taki sam czujnik i sprawdzic u niego moj czujnik
    dodi222 masz okazję:
    http://www.forum.peugeot4...opic.php?t=5532

    Maciek STI, fajnie by było podjechać ale mam zaplanowany weekend z rodziną.
    co do usterki to czujnik odpada, błąd pojawia sie dopiero gdy silnik sam zgaśnie, albo zasysa lewe powietrze albo to jakaś głębsza usterka (może rozrząd)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.