ďťż
chomiki bialy dym, bierze duzo oleju, ubywa wody w chlodnicy POMOCY XU9M - wlew oleju, sparciały przewody olejowe jaka dluga jest miarka oleju? do 405 1.9 GR 405. 1,6 gaznik.91r.wlew oleju. wskaźnik poziomu oleju w 1.6 ktos sie spotkal????? Jak wyczyścić siatke spod korka oleju ;/ Spalanie oleju 405 1,8 Gaz silnik xu... wyciek oleju Wychlapywanie oleju przez bagnet Cieknie z czujnika ciśnienia oleju |
chomikiWitam!Nie mogę znaleźć podobnego tematu więc proszę o pomoc. A więc tak. Od dłuższego czasu zauważyłem, że w rozdzielaczu powietrza na silniku zaczyna gromadzić się olej. Początkowo myślałem, że zasysa go odmą więc zastąpiłem oryginalną długim ponad metr wężem. Okazało się, że po grubo ponad 1000km oleju znowu było pełno (przed tym wyczyściłem rozdzielacz) mimo że nowa odma była wewnątrz sucha. Jedyna inna droga, którą może się tam dostawać to kolektory ssące, ale tam ciąg powietrza jest raczej w przeciwną stronę, więc ciężko żeby olej leciał "pod wiatr". Chyba, że się mylę. Czego to może być objaw? Silnik 1.9 D wolnossący. Sa dwie możliwości jedna to juz przedmuchy silnika a druga zapchane wejscie odmy i robi sie w silniku nadciśnienie, trzeba sprawdzić ciśnienie na garacvh oraz sprawdzić drożność odmu u dołu silnika/ ten metalowy króciec/ A ile oleju dolewasz jak dużo to masz przedmuchy Odmy napewno są drożne. Z tej dolnej wypcałem trochę mazi i dalej jest czysta. Stan oleju nie ma znaczenie. Czy jest na końcu normy czy prawidłowy stan ciągnie tak samo. To proponuje pomiar ciśnienia na cylindrach . Chyba nic innego nie zostaje. Z drugiej strony jak otworzę wlew oleju to jest tylko delikatne falowanie powietrza. Na wyższych obrotach prawie nie wyczuwalne. To proponuje pomiar ciśnienia na cylindrach A swoja droga to jaka powinna byc kompresja na cylindrach? Stan normalny to 25-30 atm. na garkach Tez mialem taki przypadek plus do tego zawsze po wymianie filtra powietrza po odpaleniu i przejechaniu nawet 10 km otwieralem zabudowe filtra a tam znowu olej, az pewnego dnia szarpnolem sie na zycie i wziolem sie za wymiane uszczelki pod pokrywa zaworow i oleju po drodze 10l rozpuszczalniku w dlon i przeczyscilem wszystkie przewody dolotu powietrza. Malko i curko jakie urypane w oleju byly. OK zostawilem to na kilka goszin i do domku na szamnko po przyjsciu zlozylem szystko w kupe(przenosnia) i zalalem swiezutkim olejem tak na sam srodeczek pomiedzy min i max i jest cudnie filtr powietrza czysciutki a i jakby mniejsza zaslona dymna z tylu choc troszke mi jej brakuje bo mozna bylo po niekturych jadacych z tylu ktorzy mnie Nie chce cie starszyć ale to pierścienie olejowe na tłokach prawdopodobnie sie zapiekły i wywalają olej !!! tak samo umnie było! Rada warta próby. Miałeś też taki efekt, że ten olej, który się tam zbierał wylewał się w końcu na łączeniu tych plastikowych rurek kolektorów i zalewał silnik? Mój ma właśnie takie objawy. a jeszcze jedno apropo oleju > wczoraj umnie w pugu zaobserwowałem coś takiego ze z korka gdzi się wlewa olej do silnika leci mi dym moim zdaniem tego niepowinno byc:/ a jeśli wiece to co moze byc przyczyna? ELMER kogo niechcesz straszyc mnie czy STACHONSA Stachonsa! W takim razie jutro działam w tym temacie. Zawsze to prostsze niż rozbiórka silnika. ELMER a jaki ten dym leci dokladnie bardziej coś pod kolor biały a do tego wczoraj auto miało zrobioną głowice : uszczelniacze na zaworach , itd to mozliwe ze cos musieli skopac przy montazu ale jeszcze sie dowiem co i jak to dam znac we wtorek ok dzieki idiota mechanik nawet nieumiał odpowietrzyć układu chłodzacego i sam musiałem zapierdzielac przytym bardziej coś pod kolor biały a do tego wczoraj auto miało zrobioną głowice : uszczelniacze na zaworach , itd Masz to od razu po odpaleniu czy raczej jak się nagrzeje? chyba nagrzeje ale jeszcze sprawdze dokładnie jutro Może przy ściąganiu głowicy poszło trochę płynu chłodzącego do oleju i on paruje. też tak myśle lub tez moze być tak ze woda się skrapla i odparowuje przed robieniem silnika miałem wode nie płyn ! poczekam jeszcze chwile i jak bedzie sie dalej tak dzić to jade do niego i niech robi jeszcze raz! Uważaj żeby nie załatwić sobie silnika. Woda jest cięższa niż olej i to ją smok pierwszą zbiera do "smarowania". tyle to ja tez wiem i tu jest lipa własnie , a tyle co zalałem syntetyka Castrola Cos mam dziwne wrażenie, że Kolega ELMER bardzo komfabuluje tematy. Tez mialem taki przypadek plus do tego zawsze po wymianie filtra powietrza po odpaleniu i przejechaniu nawet 10 km otwieralem zabudowe filtra a tam znowu olej, az pewnego dnia szarpnolem sie na zycie i wziolem sie za wymiane uszczelki pod pokrywa zaworow i oleju po drodze 10l rozpuszczalniku w dlon i przeczyscilem wszystkie przewody dolotu powietrza. Malko i curko jakie urypane w oleju byly. OK zostawilem to na kilka goszin i do domku na szamnko po przyjsciu zlozylem szystko w kupe(przenosnia) i zalalem swiezutkim olejem tak na sam srodeczek pomiedzy min i max i jest cudnie filtr powietrza czysciutki a i jakby mniejsza zaslona dymna z tylu choc troszke mi jej brakuje bo mozna bylo po niekturych jadacych z tylu ktorzy mnie Jak byś mógł to prosił bym o dokładne wyjaśnienie (tylko przeczyściłęś przewody dolotu powietrza) bo nie rozumie za bardzo że po tym zabiegu nie masz oleju w obudowie filtra powietrza? (Jak to wyglądało dokładne to czyszczenie). Pozdrawiam taka prowizorka pare torebek foliowych gumki recepturki i rospuszczalnik a wiec 1. Najpierw demontaż 2. Potem na jedna strone przewodu nakladamy torebke foliowa i naciagamy na to gumke jak najmocniej zeby rozpuchol nam nie uciekl 3. Po zalaniu przykrywamy i robimy tzw szejka krecoc trzasc i co tam kto woli we wszystkie strony 4. Demontujemy uszczelnienie i wylewamy ciecz z przewodu 5.Zostawiamy na pare godzin aby reszta rozpucholu z przewodu odparowala 6. I to co lubi kazdy montaz 7. Odpalamy wskazane jest przetestowanie auta na wysokich obrotach najlepiej jezdzac bo sa wieksze obciazenia oczywiscie przeciagajac na obrotach i obserwujemy efekty bynajmniej ja tak zrobilem i mam spokój a i jeszcze wazny jest poziom oleju ale o tym chyba kazdy wie a i przeczyszczalem wszystkie przewody powietrza oprócz tego glownego dozujacego powietrze do filtra bo do niego olej niema ulatwionego dojscia ale jak ktos jes zapobiegawczy to i ten moze cos syfo w nim tez sie znajdzie i oleju ELMER opisal bys mi dokladnie co tam robiles przy glowicy i czy ja zdejmowales bo chce jutro wykluczyc najgorsze kapitalny remoncik głowicy był była zdjeta były wymieniane uszczelniacze na zaworach była splanowana lekko o 0,25 uszczelka pod osłną klawiszy wymiana termostatu itd. kapitalny remoncik głowicy był była zdjeta były wymieniane uszczelniacze na zaworach była splanowana lekko o 0,25 uszczelka pod osłną klawiszy wymiana termostatu itd. Czyli kompletnego remontu nie było. I takie splanowanie o 0,25 to już zupełna lipa , ponieważ do takich głowic sa produkowane dwie / dwie/ uszczelki , nominalna o grubości 1,2 mm oraz naprawcza o grubości 1,4 mm co stanowi 0,2 mm możliwości planowania a nie 0,25 i uszczelka nie jest w stanie uszczelnic głowicy wymiar naprawczy 0,25 jest stosowany przy naprawach wałów , wałków oraz cylindrów a nie głowic , nie uwaqżasz na lekcjach. Wracając do właściwego tematu. Czyszczenie wg wskazówek Peugeot_FaN. Po przejechaniu 10km na których dostał trochę w pędzel znów pojawia się olej po wyjęciu tego regulatora ciśnienia, który wchodzi do rozdzielacza. Zastanawiam się czy przypadkiem to nie jego wina też jest. W końcu jeśli źle działa to silnik może ssać z odmy moze jeszcze do tego nie doszliśmy ale głowica miał plan bo pękniecia było widac pod gołym okiem tak jak by ktoś zjechal; ją długopisem a plan trzeba było zrobić bo pare razy auto złapało tem. 110 |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||