ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
Co z FSB przy wymianianiu starego Celerona na Pentium III
wymiana paska rozrzadu ( krew mnie dzisiaj zalala!!!)
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
wymiana alternatora na VALEO 13N159 lub 13N120 w 405 1.6-92
Problem z gasnieciem po wymianie rozrzadu i uszczelki głowic
Bateria Nokia BL-5C do wymiany
Klekotanie silnika / wymiana uszczelniaczy zaworowych
Wymiana włącznika chłodnicy i czujnika temp
jak podłączyć radyjko bez wymiany kostki na iso ;)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cyklista.xlx.pl

  • chomiki

    obrucilo mi panewke korbowa i dosyc mocno porysowalo mi wal ratuje go jeszcze podobno szlifowanie tylko nie wiem czy dam rady wyjac wal bez wyciągania calego silnika. Jezeli ktos juz to robil albo wie cos na ten temat to bardzo prosze o podpowiedz. Dzieki


    Nie da się wyjąc wału korbowego bez rozebrania silnika a co za tym idzie trzeba go wyjąć z komory.
    Dlaczego ma sie nie dac? Da sie.

    obrucilo mi panewke korbowa i dosyc mocno porysowalo mi wal ratuje go jeszcze podobno szlifowanie tylko nie wiem czy dam rady wyjac wal bez wyciągania calego silnika. Jezeli ktos juz to robil albo wie cos na ten temat to bardzo prosze o podpowiedz. Dzieki



    Przeciez nie pytal jak. Pytal, czy ktos wie, czy da rade to zrobic, wiec chyba dosc dokladna odpowiedz.

    PS. Lepszy nie jestes
    ok no to juz sam nie wiem czy sie da czy nie jezeli tak to proszę napiszcie mi jak mam to zrobic bo niebardzo mam ochote dawac kase jakiemus pseudo mechanikowi zwlaszcza ze mam to gdzie zrobic , tylko nie wiem czy sie oplaca zaczynac od dolu orobic sie a pozniej stwierdzic ze szkoda bylo czasu.
    Nie kombinuj , trzeba wyjąć silnik bo nie potrzeba ci potem cyrkowych akrobacji aby wyjąć wał , po wyjęciu silnika sprawa jest łatwiejsza , chodzi o dostęp do poszczególnych elementów silnika , nie musisz zdejmować głowicy ,wystarczy rozebrać rozrząd , koło zamachowe oraz miskę i jest dostęp do wału , do jego łożysk ślizgowych oraz pompy olejowej którą też nalezy zdemontować , to tak pobieżnie opisane czynności do remontu wału. Te czynności bez wyjęcia silnika to juz czysta ekwilibrystyka wymagająca sprawnosci prawie cyrkowej.
    Nie rozumiem, czemu w przypadku, gdy mamy silnik w auciie trzeba sciagac glowice, a poza autem nie...

    Czynnosci sa takie same poza autem jak w aucie.

    Tylko jednego w tym zapytaniu nie rozumiem. Chcesz wyjac sam wal? Przciez korby tez trzeba wyjac, a do tego musisz juz zdjac glowice (czy to z silnikiem w aucie, czy poza).
    Przy wymianie wału korby wraz z tłokami zostaja w silniku i nie trzeba zdejmowc głowicy.
    Pamietaj, ze obrocilo panewke, wiec korbe tez trzeba naprawic.
    Nie zawsze korba dostaje , najczęściej wał leci i korba jest dobra. A jak i korba dostała to i tak lepiej motor wyjąć.
    Mi jak obróciło paneke, to korbie też sie dostało

    Nie zawsze korba dostaje , najczęściej wał leci i korba jest dobra. A jak i korba dostała to i tak lepiej motor wyjąć.

    Tak jest jak do oleju dostanie sie woda, ale nie jak obroci panewke -nie ma takiej opcji, zeby korbie sie nie dostalo -raz jest do naprawy, innym razem na zlom, ale zawsze jest uszkodzona.
    Dokladnie tak jak napisal Banita, jezeli obrocilo panewke to korbowod na bank bedzie do regeneracji.

    A tak wyglada korba po obroceniu panewki http://gti.peugeot205.pl/gallery/album09/DSC09333

    Czyli w twoim wypadku musisz wiciagac i rozbierac caly silnik!
    bolek, nie żebym cię tu namawiał do partackiej roboty , ale kiedyś w skodzie też mi sie panewki poobracały i szoda mi było kasy na remont silnika bo i tak miał nie długo isć na szrot , więc tylko papierem ściernym wał był wyszlifowany , a korbowody nie ruszane choć ślady na nich goły okiem z metra było widać, troszke je wyczyściłem , nowe panewki, przy dokręcaniu każdej stopy sprawdzanie czy się lekko kręci, silnik śmigał bez zarzutów. (przyczyną złapania panewek był wydmuch oleju z uszczelki misy A KONTROLKA dopiero zaświeciła jak juz silnik ZDECHŁ!!!)
    Po pierwsze musisz dac do sprawdzenia wal, gdyz nie chodzi tylko o to, ze zjadlo troche z niego materialu ale bardzo prawdopodobne, ze pod wplywem temp. sie skrzywil! Tym bardziej trzeba bedzie go przeszlifowac.

    A jesli jeszcze bardziej sie w to wglebic - to gdy wal zostanie wygiety, zostanie przeszlifowany to straci swoje fabryczne wywazenie. Czyli prawidlowo powinno sie go po takim przeszlifowaniu wywazyc!

    Oczywiscie istnieje tez mozliwosc, choc malo prawdopodobna, ze korba jest ok, a wal wymaga np. tylko przepolerowania

    Ale jest tez taka mozliwosc, bardziej prawdopodobna, ze skoro obrocilo panewke to smarowania brakowalo WSZEDZIE i wszystkie panewki (zarowno glowne jak i korbowe) sa do wymiany
    Dzieki za podpowiedzi tylko jeszcze powiedzcie mi czy musze wyciagac silnik razem ze skrzynia czy sam silnik wyjdzie bez wyciagania skrzyni.

    [ Dodano: Wto Wrz 25, 2007 5:37 pm ]
    Mozesz skrzynie zostawic w aucie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.