ďťż
chomiki
Po swapie silnika - kod 52 a potem Wymiana głowicy i kod 54
Co z FSB przy wymianianiu starego Celerona na Pentium III
wymiana paska rozrzadu ( krew mnie dzisiaj zalala!!!)
Padnięta głowica 1.8TD, wymiana silnika, tylko na jaki?
wymiana alternatora na VALEO 13N159 lub 13N120 w 405 1.6-92
Problem z gasnieciem po wymianie rozrzadu i uszczelki głowic
Bateria Nokia BL-5C do wymiany
Klekotanie silnika / wymiana uszczelniaczy zaworowych
Wymiana włącznika chłodnicy i czujnika temp
jak podłączyć radyjko bez wymiany kostki na iso ;)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kwblog.htw.pl

  • chomiki

    Witam.
    Kupiłem okazyjnie od klubowicza zestaw 4 podnośników wraz z przełącznikami i wiązkami kabli a także środkowym tunelem bo się różnił od mojego. Ten jest w całości a mój siękończył za lewarkiem i kawałek plastiku jeszcze był pod ręcznym.
    Wiązki były ładnie opisane, kiedy zacząłem ciągnąć kable pod tunelem, wtyczka kończyła się pod radiem i tu pojawił się problem. Nie mam tam żadnego wyprowadzenia, żadnej wtyczki.
    Nie wspomnieć już że ten tunel ma inne mocowania niż ten co ja miałem i cały tał za ręcznym jest do niczego nie przykręcony bo nie ma gdzie.
    Przednie szyby kończą się za schowkiem z prawej strony i za bezpiecznikami z lewej strony. Tam też nie mam żadnych gołych wtyczek. Czy oznacza to że nie miałem seryjnie pociągniętych wiązek pod el. szyby, lusterka itp?


    CoMMaster, moment, miałeś szyby na korbkę i chciałeś elektryczne, tak?
    Dokładnie tak.
    Jestem ciekaw rozwinięcia tego tematu... Nigdy czegoś takiego nie widziałem żeby tak zrobić, zrób fotki podczas montażu i jakiś faq zrób byłbym wdzięczny


    tak dokłądnie trzeba wszystko przeciągnąć, pisz do kolegi marc1, brał doemnie wszystko na przekładke i wie o co chodzi...Nie zawsze jest tak pieknie...
    OK. Dzisiaj zasięgnę trochę informacji, jutro porobię fotki.
    Boje się że konieczna będzie przekładka głównej wiązki elektrycznej, a co za tym idzie w** rozbiórki...
    CoMMaster, licze na Ciebie.
    Z tymi wersjami elektryki w środku jest jak w kalejdoskopie, ja miałem tez korbki i mały tunel. Odpowiedź na pierwsze pytanie to do tunelu z podłokietnikiem jest dodatkowa blacha która przykrecana jest między szyny foteli a podłogę.



    tutaj jest na zdjęciu to aluminium. I on jest przykrecany po boku 2 śrubkami. Co do elektryki to musisz wymienić całą wiązkę. za skrzynka bezpieczników są dwie kostki idące na prawe drzwi. tak samo z lewej strony. Chodzi tu o przód. kostka brązowa i jasna. u mnie idą kable wszystkie czyli idzie prąd na drzwi itp. Więc trzeba zamienić całą wiązkę. Jeżeli chodzi o tył to też mam całe wiązki jeszcze elektryki nie mam ale nie dłguo bede miał z wiązkami, w tunelu mam kilka wolnych kostek np elektrycze lusterko podłaczyłem bez problemu. Może największy mankament to skrzynka bezpieczników była u mnie bo mimo dziurek nie było styków w niej do np el. szyb itp. więc całą skrzynke wymieniłem. Po tym wnioskuję że 405 miały w aucie jedna instalacje a tylko peryferia jak drzwi były już dostosowane do wyposażenia, no i ograniczenie było w skrzynce bezpieczników. Ale moge sie mylić bo posiadam dość nietypową wersję bo wersje fińska wg VIN szwecja. Lampy pala się cały czas po przekreceniu zapłonu, mam podgrzewane fotele. Z tego co się zorientowałem to na samym forum są tylko 3 szt wersji GTX.
    Dziękuję koledze blanowak.
    Już wiem jak zamontować tunel.
    Teraz czeka mnie wymiana wiązki w bogatszą wersję o el. szyby i el. lusterka.
    Niestety nie zrobię żadnych fotek ani opisu dopóki nie będę miał tej wiązki. Muszę zrobić tą wymianę na poczekaniu bo potrzebuje auto, a z wymianą wiąże się rozbiórka całej konsoli przedniej.

    Potrzebuję w takim bądz razie mocowania i śruby do tunela (wersja z podłokietnikiem), główną wiązkę zza konsoli do 4xdrzwi pełna opcja, zaślepkę za drążkiem ham. ręcznego no i chyba narazie tyle z tego co wiem.
    Opis zrobię wyczerpujący mam nadzieję
    W moim GLD musialem zmienic skrzynke bezp. bo nie było wyjść w kostkach na el.szyby. Dopiero zamontowałem tą blaszanke do ktorej mocuje sie tunel, trzeba podniesc wykładzine i odkrecic fotele żeby to włożyć. Teraz walcze z wodą która dostaje sie pod dywaniki.

    Dziękuję koledze blanowak. to jeszcze mały przycisk że "pomógł"
    Sprawa klaruje się następująco. Dzisiaj byłem u kolesia który sprzedaje puga 405.
    Był bogato wyposażony więc wiązke ma full. Niestety, zacząłem rozkręcać zegary, przedni panel z potencjometrami, schowek nie mam pojęcia jak się demontuje, został sam plastik który jest całością po szerokości z przody za kierownicą. Siedzi twardo jakby był zamocowany do karoserii samochodu, a ja nie mogłem znaleść mocowań tego kokpitu.
    Rozbierał to ktoś kiedyś?? Jestem już na tyle załamany że chodziaż ta wiązka zawierałaby całą elektryke wnętrza to i tak to wymienie. Nie mam tylko koncepcji jak rozebrać kokpit do gołej blachy, tak żeby mieć dojście do wszystkich wiązek.
    CoMMaster, a poodkręcałeś śruby os strony komory silnika?
    Nie, chodziarz przeszła mi taka myśl przez głowę, że może pod maską być mocowanie od strony. Wie ktoś może gdzie są te mocowania, w których miejscach i ile. Ja porobię foty i faq jak będę to zmieniał u siebie.
    Sa trzy śruby na klucz 10 dostęp po zdjęciu plastikowego podszybia zewnetrznego/ wczesniej wycieraczki./

    Sa trzy śruby na klucz 10
    dokładnie tak a schowka o ile pamietam to nie musisz ruszac bo jedna srubka jest w takim miejscu ze dopiero po sciagnieciu całej deski dojdziesz do niej
    do tego sruby na słupkach ,pod tunelem w sumie nie ma tego az tak duzo
    No to rewelacja że już wiadomo jak się za to zabrać, niestety faq ze zdjęciami będzie dopiero w niedzielę za tydzień.

    Będzie się tyczyło:
    - Zmiany wiązki elektrycznej, odpowiedzialnej za wyposażenie wnętrza
    - Zmiana manualnych szyb na elektryczne
    - Zmiana manualnych lusterek na elektryczne
    - Zmiana zwykłych foteli na elektryczne z siłownikami (do regulacji położenia pion, poziom,oparcie), podgrzewane
    - Zmiana tunela (konsoli środkowej) z dwuczęściowej niskiej, na jednoczęściową z podłokietnikiem.
    - Przy okazji rozbiórki konsoli zbadanie gdzie można i w jaki sposób wygłuszyć od strony silnika i wyeliminować efekt "trzeszczenia" plastików.
    Tez się właśnie przymierzam do elektrycznych szyb. Mam cały komplet od kolegi Sasiada666 wczoraj patrzyłem jak to się ma do mojego puga no i . Niestety mam za ubogą instalacje i nie podchodzi. Brakuje trochę przewodów we wtyczkach. Czy muszę sobie jeszcze coś dokupić czy na sztywno podpiąć sterownik do szyb.
    Zasilanie na el. szyby idzie przez przekaźniki i bezpieczniki. Ja jednak wybrałem opcje wymiany głównej wiązki elektrycznej wyposażenia wnętrza. Rozkręcania przy wprawie jest ok godziny.
    Przyjdzie Ci kiedyś dołożyć inne gadżety i znowu Ci kabelków zabraknie.
    Faq będzie w tym temacie, czekam tylko na zgranie pogoda - wolny dzień, bo jak narazie zawsze mi leje jak mam wolne
    Główna wiązka wnętrza - w całej okazałości

    Do końca tygodnia będzie przełożona, niestety jak widać na zdjęciu trochę to potrwa, tymbardziej że jest przymocowana do tuneli nawiewów a te znowu na stałe do kokpitu i całość ciężko wytargać. Ciężko czegoś nie ułamać, nie wiem jak oni to składali, to coś w stylu zamknij szufladkę na klucz i schowaj klucz przed zamknięciem. Dzisiaj START

    http://img383.imageshack....39/s8300997.jpg
    http://img15.imageshack.u...2/s8300998z.jpg
    http://img41.imageshack.us/img41/2306/s8300999.jpg
    a ja cię kolego podziwiam
    CoMMaster, dasz radę I czekamy na manuala,mnie się przyda Powodzenia
    tez kolege podziwiam
    Zacznę od momentu zdejmowania całego kokpitu przedniego, wcześniejsze elementy typu zegary, plastik nad zegarami, podszybie wewnętrzne, zaślepki, panel nagrzewnicy z radiem i popielniczką, boczki tunela środkowego opiszę przy składaniu jak ktoś będzie chciał.
    Poniżej kilka zdjęć miejsc mocowania kokpitu od strony podszybia zewnętrznego:


    Następnie mocowania wewnątrz samochodu:
    - Pod bezpiecznikami
    - Ta czarna rureczka - warto ją odkręcić całkiem kluczem 10 od obudowy lewarka (ja tego nie zrobiłem i prawie go złamałem)
    - Pod schowkiem
    Brakuje tu jednego zdjęcia mocowania kokpitu do nagrzewnicy bo zapomniałem zrobić, ale jest bardzo widoczne. To mosiężny kątownik za panelem nagrzewnicy na dwóch śrubach 10.

    Teraz kolej na porozpinanie wszystkich wtyczek: za skrzynką bezpieczników, skrzynkę bezpieczników, pod panelem nagrzewnicy, pod schowkiem.
    Trzeba również poodpinać opaski te które się da, a resztę porozcinać. Głowna wiązka jest przykręcona od spodu do kokpitu, dlatego trzeba go wyjąć razem z kablami (dla mnie to był dramat - pracowałem sam a to lekkie nie jest)

    Tak mniej więcej trzeba oswobodzić kabelki, niech sobie wiszą luzem.

    Kiedy mamy już tak przygotowany kokpit, pora go targać
    WAŻNE - całość odciągnąć do przodu (do siebie - śruby które były przykręcone pod podszybiem zewnętrznym są dość długie)
    Będzie przeszkadzać kierownica, można ją odkręcić, ja poluzowałem śruby kolumny kierowniczej i spuściłem ją niżej (śruby są symetrycznie za kierownicą od strony podszybia zewnętrznego, pomiędzy śrubą środkową a prawą kokpitu stojąc przed maską)
    Kiedy już śruby nas puszczą lepiej starać się go wyjmować przez drzwi przednie pasażera, stopniowo podpychając kable (strasznie się plączą i zahaczają o różne elementy karoserii)

    Całość po zdjęciu wygląda tak:

    W tle wiązka którą będę zmieniał, nie mylić z wyposażeniem kokpitu

    Po zbliżeniu śrubki mocujące wiązkę do kokpitu:

    Konieczne będzie odkręcenie schowka, ale śrubki są na wierzchu teraz i jest ich raptem 6 sztuk (zdjęć nie robiłem)

    Korzystając z rozebranego przodu w samochodzie otworzyłem silnik od nagrzewnicy (silnik mi już zgrzypiał po dłuższej pracy )


    Środek strasznie zasyfiały, stary smar na wirniku zmieszany z kurzem i syfem po 20 latach.
    Jeżeli ktoś się nie boi, wyciągnąć wirnik ze stojana, przesmarować miejsca gdzie trze metal o metal, przed tym oczywiście czyszcząc dokładnie ze starego syfu, co dziwne wirnik nie jest na łożyskach tylko (nie wiem jak się to nazywa) panewkach? Poprostu średnica osi wirnika wsadzona w taki sam otwór w obudowie. Aż dziwne że po tylu latach nie ma luzu na wirniku

    Po takiej regeneracji silnik śmiga aż miło Idealna cisza silnika Sam szum powietrza

    Po wymianie robimy dokładnie tak jak rozbieraliśmy, całość zajęła mi 6h.
    Składając warto przeczyścić styk głównej masy wiązki, który jest przykręcony do prawego progu:


    Nie bać się rozłączając wtyczki że nie zapamiętamy która gdzie.
    Pod bezpiecznikami każda wtyczka ma swoje gniazdo, pasują kolorami i kształtami, nie da się wsadzić źle. To samo pod panelem nagrzewnicy jak i pod schowkiem.

    Dalsza część wkrótce Wymiana podnośników na elektryczne.
    Ja pier..... Wszstko po to, zeby miec elektryczne szyby ? POKLONY w Twoja strone
    Nie levis
    To jest zmiana najuboższej wersji w najbogatszą
    Niestety konieczna jest taka wymiana - dochodzą el. lusterka, el. fotele z podgrzewaniem, podświetlenia różnych komponentów których ja nie miałem (schowek, słoneczka podświetlane, itp) 4xdrzwi w pełnej elektryce, wszystko na oryginalnych podzespołach z oryginalnymi kablami i wtyczkami Tak jest wg. mnie lepiej, nie znaczy że łatwiej.
    Nie lubię roboty na "skróty". Rozebrał bym i więcej gdyby było to konieczne. Nie zrobiła fabryka, zrobi CoMMaster

    Bryke odpaliłem, zapaliła od kopa, są swiatła, kierunki, wsio działa...
    Ale jest jeden mankament.
    Po lewej stronie kolumny kierowniczej głęboko pod spodem za bezpiecznikami jest blacha z dwoma, trzema przekaźnikami, podczas wymiany wiązki, wiązkę uciąłem w tym miejscu, nie przekładałem tych przekaźników. I zrobiłem źle. Pod izolacją jest z 11 kabli i niestety są 3 szare tej samej grubości 2 szare grubsze, 2 pomarańczowe tej samej grubości i inne. Poskładałem to narazie na chybił trafił. Jedyne co mi się nie zgadza w funkcjonowaniu auta to:
    - Podświetlenie wnętrza (lampki podsufitowe) nie gasną po zamknięciu drzwi tylko po wyłączeniu zapłonu
    - Po wyłączeniu zapłonu kiedy któryś przekaźnik odłączał sekundę po wyłączeniu zapłonu odpowiednie komponenty robi to po 20 sek. Wyciągam kluczyk, auto gaśnie, ale np. dmuchawa wieje jeszcze przez 20sek, dopiero słychać cyk i odłącza. To coś jak układ sterowania spadkiem napięcia - powinien odcinać +12 po zgaszeniu autka.
    Potrzebuje do tego sprawnego autka to bez rozkręcania dojde co i jak prawdy multimetrem.
    przerabiałem niedawno to samo a wszystko po to aby załozyc sobie klime,el szsyby tył,el lusterkolewe i el fotele
    naprawde kupa roboty

    to chyba cos pomieszałes jednak z tymi przekaznikami
    w sumie jak pisałes masz tylko 5 kabli to dojdziesz metoda prób i błedów
    odnosnie tego, ze nie gasnie lampka z zamknieciem drzwi, to akurat dobrze. U mnie jest tak samo. Lampka gasnie po ok 15-20 sekundach, lub po przekreceniu stacyjki...
    Mi gasła dopiero po odłączeniu zapłonu, a świeciła cały czas podczas jazdy.
    Powód znalazłem - to właśnie ta źle podpięta wiązka która idzie do przekaźników pod kolumną kierowniczą. Potrzebuje drugiego peugeota do zrobienia tego tak jak ma być.

    Efekt podpinania na zasadzie prób i błędów



    C D N
    oooo cos ci sie chyba spaliło
    Powinszować koledze, kupa roboty
    Ja u siebie zakladalem wczoraj el. szyb lecz w aucie miałem najbogatszą wiązkę wystarczyły wiazki drzwi i skrzynka bezpieczników. problem jednak był przy module od sekwencji szyb. skrzyneczka w drzwiach od kierowcy. prąd do niej dochodził ale nic nie działało wymieniłem na nowy modół bo myślałem że z tym coś nie tak ale dalej cicho. Załamany zaczełem szukac metoda mostka na kotce przy tym module bo jeżeli prad dochodził do modułu to znaczy że instalacja z auta jest poprawna. zadziałało bo zrobieniu mostka w kostce między zielonym napieciowym kablem a 2 wychodzacymi z jednego pinu z tego tez modułu. Zaczełem sterować jak i lewą tak i prawą szyba potem sprawdzilem przycisk w drzwiach pasażera nie działa. W tym momencie wymieniłem skrzynkę i zadziałały drzwi pasażera jak i prawe lusterko el. Więc spokojnie Domniewam że moja wersja co miała podgrzewane fotele miała w aucie pełną elektrykę a peryferia typu drzwi miały wg wyposażenia. mam jeszcze w głównej wiązce 2 kostki wolne za bepiecznikami. jak i pod schowiek 2 male kostki wolne. Problemu podłączenia dodatkowych lamp h4+h1 mimo iz kable ida nie znalałzem rozwiązania przy kostach za bepiecznikami rozwiązaniem narazie uznałem na szybko złączke w lampie działa elegancko. Ale jeszcze jedno rozbieranko mnie czeka przy montowaniu el. tylnych szyb i mam tutaj pytanie CoMMaster gdzie znajdują się kostki od tych drzwi czy ida tunelem aż pod skrzynke bepieczników i pod schowek pasarzera czy gdzieś w okolicach słupka środkowego ?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.