ďťż
chomiki
Odpowietrzanie układu diesla w Peugot 405 1.8 TD / 1.9 TD
peugeot 406 swiecił i zgasł ekranik od kilometrów
Masz diesla Czytaj!!!!! 10 przykazań
Możliwa jest przekładka silnika diesla na turbo?
obrotownik hm ?? zamiana benzyny na diesla
weże olejowe w 406 1,8 16v
Termostat 406 Coupe 3.0 v6
Pytanie do użytkowników 2.0 turbo (406)
Płyn Chłodniczy w Pugu 406
STP DO CZYSZCZENIA WTRYSKIWACZY DIESLA
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kwblog.htw.pl

  • chomiki

    Po ostatnich bojach z uszczelnianiem mojego XUD9A coraz poważniej rozważam wymianę tej wysłużonej już jednostki na coś mocniejszego.

    Jakiś czas temu odpuściłem sobie jego doładowaną wersję bo z moich obserwacji wynika że jest: nietrwała - padają głowice od przegrzania, niewiele mocniejsza, pali sporo więcej od mojego. Ogólnie szkoda czasu i pieniędzy na swap który prawie nic nie da...

    Mój typ na dzisiaj to silniczek z 406. Najbardziej intryguje mnie 2.1TD. Wydaje się być tak samo prostą konstrukcją jak 1.9TD a jednocześnie ma sporo więcej użytecznej mocy - przynajmniej na papierze. Druga opcja to pójść na całość i wpakować do 405tki któregoś HDI, ten pomysł ma jednak znaczną wadę: koniec z jazdą na rzepaku

    W tym temacie: http://www.forum.peugeot4...opic.php?t=6486 jest trochę informacji o tych nowszych dieslach, czytałem i coś tam już wiem. Jednak nadal mało na temat silnika 2.1 - zwłaszcza w porównaniu do HDI.

    Co do kosztu całej imprezy - powiedzmy że liczę się z wymianą całego napędu, chciałbym kupić sobie 406 na dawcę i przełożyć ile się da do mojego. Elektryka chyba też nie powinna stanowić problemu (mówię tu o sterowaniu silnikiem) bo też można przecież wziąć całość z nowszego modelu...

    Czy ktoś się orientuje czy realne jest przełożenie silnika/skrzyni/dyferencjału/półosi od 406?
    Co jeszcze musiałbym przełożyć?
    Silnik waży prawdopodobnie niewiele więcej od mojego więc zawieszenia raczej bym na razie nie ruszał, chyba że też da się użyć tego z 406...

    Hamulce zostają bez zmian, przód mam nowe tarcze. Może ewentualnie pomyśle nad tarczami z tyłu, ale to raczej daleka przyszłość.

    Cele zabawy w swapowanie:
    - prawdopodobnie tak czy siak będę zmieniał silnik
    - lepsze osiągi
    - auto będzie dużo ciekawsze od fabrycznych


    Voytas
    Zadziwiasz mnie
    Na początku twierdziłeś, że żadne przekładki nie wchodzą w grę, bo nie chcesz robić kundli i szukałeś 2,0 na kuchence. Później sprzedawałeś 405. A teraz .....

    Sorry za OT, ale nie mogę
    Hmm, nie wiem dlaczego tak zle oceniasz 1.9 td

    Mowisz, ze ma za malo mocy ? Wystarcza 3 operacje ( 1.5 h) roboty i wycinasz do 100 wszystkie TDCI TDI CDI GDI itp itd 110 konne...

    Mowisz, ze sie przegrzewaja ? Jak kazdy silnik, o ktorego sie nie dba. Goscie jezdza na wodzie, zamiast na plynie. Zbiera sie kamien, blokuje nagrzewnice i chlodnice. Paski chlodnicze w chlodnicy sa pewnie poobrywane, to nie ma co sie dziwic.

    Jak wszystko jest sprawne, to spokojnie mozna leciec 180km/h i nic sie nie powinno przegrzewac...

    Oszczednosc - no wybacz, nic nie jezdzi na powietrze. Jak bys jezdzil spokojnie jak swoja 1.9d to spalanie wzrosnie raptem o 0.5L . No ale znajac swiat, to bedziesz cisnal i cieszyl sie moca, to spalanie moze wzrosnac nawet o 2 L. To normalne i zgodne z prawami fizyki.

    Jezdzenie na rzepaku... Hmmm... Juz chyba wolalbym jezdzic na red bullu...

    Odnosnie 2.1 td i hdi nie wiem sporo. Jedyne co wiem, to ze kolega ma xantie 2.0 HDI i przy 160km/h pali mu 10L/100km... Wiec oszczednosci koncza sie przy 120km/h.

    Voytas
    Zadziwiasz mnie

    Ano, czasami zaistniałe okoliczności skłaniają do zmiany poglądów...

    Podejrzewam że mój silnik powoli się kończy, więc przyszłościowo myślę o wymianie na inny. Najprościej wstawić tam 1.9 z turbo lub bez, to fakt. Jednak jak już mam coś wymieniać, to czemu nie na coś ciekawszego i trochę młodszego?





    Spalanie w mieście na poziomie 10 litrów ropy bądź benzyny jest dla mnie akceptowalne.
    To nie baw się w śmierdzące i klekoczące ropniaki tylko zakładaj 1.9 lub 2.0 Pb. W trasie spali ci 7 w mieście 10, chyba że lubisz szaleć to więcej...
    Jakby co mam ładne 1,9 125KM z całym osprzetem za nieduze pieniadze:)

    To nie baw się w śmierdzące i klekoczące ropniaki tylko zakładaj 1.9 lub 2.0 Pb. W trasie spali ci 7 w mieście 10, chyba że lubisz szaleć to więcej...
    W grę wchodzi tylko klekot, nie wierzę że benzyna spali w mieście 10 litrów. Raczej będzie to ok 12...

    Do tego dochodzi zamieszanie z dowodem rejestracyjnym i takie tam... Prościej kupić benzyniaka z dużo mniejszym przebiegiem niż mój. No i należy pamiętać że już jeden benzyniak stoi w garażu ze względu na ogromny apetyt na 95 oktanów
    Hmm, no dobra, to nagram Ci filmik jak moj przyspiesza powiedzmy na 4 biegu 70-130 i na V biegu 80-140 Bo widze, ze mi nie wierzysz

    W grę wchodzi tylko klekot, nie wierzę że benzyna spali w mieście 10 litrów. Raczej będzie to ok 12...
    oczywiscie gazu:) 2,0 w gazie pali przy palowaniu w miescie 12-13l LPG na trasie 8-9l. Wiec jesli pali 12l benzyny to kuzwa gratuluje:) Chyba jazda non stop do odcinki:)
    Chłopaki, pogrążacie się z tymi postami o gazie, benzynie i ich spalaniu...
    Temat dotyczy zmiany silnika na inny, podobny, trochę mocniejszy. Podałem 2-3 opcje które wchodzą w grę, napisałem dlaczego nie benzyna... Napiszcie coś konkretnego na temat silnika 2.1TD albo któregoś HDI zamiast cały czas pisać nie na temat!

    Sorry, ale jedynie Levis jako tako trzyma się tematu - 1.9TD też wchodzi w grę, mimo iż wolałbym coś bardziej egzotycznego... Resztę postów można spokojnie wywalić
    2.1td...co tu o nim powiedziec. W XMie daje rade. Skrzynia go totalnie ogranicza, ale ogolnie nie jest zły. Na swiatlach raczej nie zaszalejesz, ale w trasie jest pieknie. Na 4 i 5 biegu to jest cos pieknego. Spalanie..hm.. jakies 8-9l w miescie, na trasie to juz jest bajka - nawet 5,5l/100 da sie zrobic. Niezbyt awaryjny (a jak sie zlapala awaria pod tytulem uszczelka pod glowica, to przejechal jeszcze trase z Berlina do Gdyni ) i ogolnie tak jak i XUD9 nie do zajechania ;]
    co do 2,1TD to wspaniały silnik nie do zajechania i dość dynamiczy (XM czy 605 że nie wspomnę o "autobusie" typu 806 - są dużo cięższe od 405) musisz tylko zwrócić uwagę żeby pompa wtryskowa była mechaniczna a nie lucas-epic (sterowana kompem - jest dość trudna i kosztowna w remoncie) - w P806 po mieście pali 10 l ON a w trasie ok 7,5 l ON przy 6 dorosłych osobach z bagażem na pokładzie
    DJPreZes, a kojarzysz może jak wygląda możliwość montażu tej jednostki w 405?
    Czy sam silnik ma podobne gabaryty? Wejdzie do komory w 405?

    Z tego co się orientuję komora 406tki z silnikiem 1.9TD wygląda niemal identycznie jak w 405. Tak samo jest z cytrynami. Czuję że 2.1 i 1.9 powinny być możliwe do zamontowania zamiennie...

    Jakby co to tu masz dawce:
    http://moto.allegro.pl/it...eugeot_605.html
    Raczej myślałem o takim: LINK przynajmniej brak problemów z wyrejestrowaniem auta...

    Ewentualnie jeśli HDI to coś takiego: LINK

    Tak czy siak rynek potencjalnych dawców jest ogromny. Na wyspach ludzie masowo pozbywają się 406, większość chyba trafiła do nas

    DJPreZes, a kojarzysz może jak wygląda możliwość montażu tej jednostki w 405?
    Czy sam silnik ma podobne gabaryty? Wejdzie do komory w 405?

    Na pierwszy rzut oka wydaje sie ogromny, ale w rzeczywistosci nie jest tak zle. Z tego co mi wiadomo, to blok jest dokladnie tej samej wielkosci (bo nie powiem, ze ten sam, bo juz nie pamietam czy czyms sie rozni czy nie) jak w XUD9, wiec mocowania powinny pasowac. Powiem tak - ludzie laduja 2,1td do puga 205, wiec w 405 powinien miec sporo miejsca ;]
    Obiecalem filmiki i oto prosze:

    link
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.