ďťż
chomiki jaki regulator do tego alternatora LRA 471- 12V/55A Regulacja dawki Lukas Roto Diesel 1.8td Niesprawny potencjometr od regulacji kierunku nawiewu Pare pytań odnośnie regulacji silnika zawór regulacyjny biegu jałowego Regulacja składu mieszanki XU52C regulator obrotów w 405 1.6 monowtrysk Regulacja dawki paliwa, monowtrysk 1,4 Regulacja gaźnika (kopci mi z wydechu) lamki regulacji nawiewu itd. |
chomikiWitam.Tak jak w temacie. Co wlasciwie regulujemy, ktore zawory, co regulacja moze zmienic ? Czy mozna regulacja zaworow wyrownac cisnienie w cylindrach, jak to jest mierzone i generalnie wszystko na ten temat. Z gory dzieki Reguluję się luz zaworowy , reguluje się zawory które tego potrzebują by doprowadzić luzy do takich jak podaje producent. Dla Twojego silnika będzie to dla ssących=0,15mm a dla wydechowych=0,30 mm. Wyrównanie ciśnienia można uzyskać, ale tylko w tedy gdy winne były niedomykające się lub zużyte zawory, ale to nie jest reguła. a moze ktos opisac od poczatku do konca w self made jak sie reguluje luz zaworow ?? w silnikach XU ?? Regulacja zaworów w silniku XU -- Luz zaworów należy regulowac tylko w razie stwierdzenia nieprawidłowości , wymiany i docierania zaworów, wymiany popychaczy oraz wałka rozrzadu. Luz mierzy sie szczelinomierzem wkładając blaszką między krzywkę wałka a popychacz zaworu. Silnik ma być zimny to znaczy co najmniej stygnąć po jezdzie przy otwartej pokrywie silnika 3 godziny.Luz roboczy wynosi dla zaworu ssącego0,20 a dla wylotowego 0,40 przy tolerancji +- 0,05mm. Regulkacja polega na tym aby powstał taki luz jakio jest zalecany , jeżeli w czsie pomiaru okoazało się, że luz ssącego zaworu wynosi nie 0,20 a jest 0,40 to należy zmienić płytke wieć trzeba zastosować płytke o 0,20 grubszą niż jest i tak jak jest płytka naprzykład 2,30 i z nią jest luz o 0,20 zaduzy to nalezy zastosować płytke nową o grubości 2,50 abyu po zmierzeniu luż był 0,20 i odwrotnie jak jest luż za mały na przykłąd dla zawory wydechowego powinno byc 0,40 a jest 0,10 to nowa płytka ma byc cieńcza o 0,30 i tak jak płytka ma 2,15 to nowa do regulacji ma miec 1,85 mm i tak dalej o tym że do regulacji nalezy zdjać wałek rozrzadu nie pisze bo każdy to powinien już wiedzieć. [ Dodano: Sro Mar 21, 2007 11:19 am ] A mam jeszcze takie pytanko. Zalozmy ze jutro otworze pokrywe zaworow, zobacze, ze faktycznie luzy byly zle jedne za duze drugie za male i czesc zaworow jest poprzypalanych. Czy wymiana samych zaworow na nowe cos pomoze ( oczywiscie z regulacja podkladkami...) I ile takie zaworki (8 sztuk) moga kosztowac? Wymiana zaworów na nowe jest zasadna tylko w przypadku jeżeli stare sa ponadpalane i nadmiernie zuzyte, wiąze się to z wymiana wszystkich 8 zaworów , oraz ich regulacja a cena takiej operacj to bez pytek regulujacych zamyka sie sumą : 120 za same zawory A nie wymyślił ktoś technologii ustawienia tych zaworów (luzów) bez ściągania wałka rozrządu bo to troszkie komplikuje operacje?? No jeszcze nie wymyślili. no wiesz co? , ostatnio regulowałe luzy w BX 1,9D i nie tak do końca trzeba było wałek zdejmować. A mianowicie , (2 ludzi potrzeba), odkręcić pokrywkę ,zdjąć pasek wspomagania i pompy waku, odkręcać powoli panewki górne trzymające wałek,lewą ręką trzymać za koło rozrządu razem z paskiem rozrządu żeby nie przeskoczył przypadkiem, i podnosić wałek tylko z prawej strony do góry tak żeby szło kieliszki powyjmować,jak się ten zabieg uda to nie trzeba zaglądać do całego rozrządu,kupa mniej roboty. No i wlasnie to chcialem uslyszeć Irek, jesteś moim idolem |
||||
Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||