ďťż
chomiki
Diesel 1,9 wypycha powietrze z wlotu powietrza
jaki regulator do tego alternatora LRA 471- 12V/55A
regulacja zaworów pug 1.6 sr gaznik
Niesprawny potencjometr od regulacji kierunku nawiewu
Pare pytań odnośnie regulacji silnika
zawór regulacyjny biegu jałowego
Regulacja składu mieszanki XU52C
regulator obrotów w 405 1.6 monowtrysk
Regulacja gaźnika (kopci mi z wydechu)
lamki regulacji nawiewu itd.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • janekx82.keep.pl

  • chomiki

    Witam. Napiszę po co... Chciałbym osiągnąc efekt wcześniejszego włączania się turbiny. Zaczyna tak na dobre dmuchac prz 2500 obrotów dopiero. Troche to meczace. Czy da się w tej pompie podniesc dawke dla niskiego doladowania czyli tak do 2000obr. Nie chce ruszac maksymalnej dawki. Teraz autko jedzie od 2500 do 3500 obrotów. Jak sie nie da to trudno, jakos przezyje. Jeśli ktoś wie która to śrubka i jak się nią ustawia dawkę to bede wdzieczny za pomoc. Bedzie to robił doświadczony mechanik bo to jego sugestia ale zna on lepiej pompe Boscha


    Wieksza dawka = wieksze spalanie...

    Maximum Fuel Settings

    The maximum fuel setting has the greatest effect on performance controlling about 80% of fuel delivery. The maximum fuel setting is located in different positions for the Lucas and Bosch pumps.
    Lucas Pump

    On the Lucas pump a large plastic plug is found on the front of the pump. This must be unscrewed and the pump will empty its contents of diesel. The plastic plug is desined so that can not be removed easily, so the easiest way to get it undone is to use a screwdriver and a hammer to tap it out. It is important not to damage the plastic plug so be careful. Put a plastic bag over the alternator to protect it. Using a small mirror look inside the pump and you may see a hole with a recessed socket head bolt. I think it's about a 5mm size Allen key. If this can not be seen put the engine in gear and rock the car. You will see a cylinder assembly rotate in the pump. It will need to rotate about 180 degrees to reveal the maximum fuel screw. The screw will need to be turned clockwise. To access the screw you will need to insert the long part of the Allen key. Don't use a ball type driver, as the ball may break-off in the pump. The screw to quite tight and so a spanner will need to be used on the end of the key. The range of adjustment is a relative 20 to 40 degrees (40 degrees is rich, make adjustments in about 10 degree increments). Replace the plug; prime the pump and test drive. Look for evidence of smoke off-boost. Repeat the procedure until the desired performance, smoke level and economy compromise is reached.
    Oki dzięki ale to regulacja maksymalnej dawki a podobno jeszcze można regulowac tą tak zwaną wstępną i ta wlasnie mnie interesuje. Zeby zaproponowane zmiany zadzialaly musialbym zmusic turbo do mocniejszego dmuchania co wiemy jak sie skonczy... A spalanie swoją drogą, ale to się dopiero okaze..
    to sie tak nazywa, ale wierz mi, ze to dziala i turbina zaczyna duzo wczesniej dmuchac. Nic innego oprocz boost compensatora, ktory ma wplyw tylko przy wysokich obrotach, nie da sie wyregulowac w pompie, bez jej wyjmowania.


    Okey a nie wiesz co oznacza "prime the pump"?? Za każdym razem trzeba ustawiac kąt wtrysku?? Czy wystarczy zlożyc, odpowietrzyc i test drive??
    Nie, kat wtrysku powinien byc ten sam. A mowiac prime the pump, chodzilo mu o po pierwsze, zeby zaznaczyc zmiany ( czy tam zapamietac ) i dobrze dokrecic. Wtedy test drive.
    No to troche lepiej. A jakie Ty masz doświadczenia w tej kwesti?? jakieś szczególne osiągnięcie??

    No to troche lepiej. A jakie Ty masz doświadczenia w tej kwesti?? jakieś szczególne osiągnięcie??

    hmm, szczegolne to takie, ze jak jechalem sobie droga ekspresowa na podkreconej pompie, samochod przyspieszal jak szalony. kumpel w audi a4 1.8 nie mogl sie utrzymac za mna jak przyspieszalem od 100km na 5 biegu. Moment obrotowy wzrosl tak, ze jadac 70km/h na 3 biegu w momencie wcisniecia gazu do deski sprzeglo zaczynalo sie slizgac, gdzie przy normalnej mocy jeszcze sie nie slizga...
    Ogolnie, wystarczy zmienic kilka stopni, zeby jazda stala sie o niebo lepsza i tylko pamietac wtedy, zeby przyspieszac samochod w korzystnym przedziale obrotowym, bo jadac 40km/h na 3 biegu, przy zwiekszonej dawce, gdy wcisniemy gaz do dechy , to bedzie tylko strata paliwa...

    Oprocz tego kolega probowal sie ze mna swoja 111 konna celica z 1996 roku, ale po kilku startach ze skrzyzowania stwierdzil, ze ma wolny samochod
    To ciekawie się zapowiada. A teraz jakie masz spalanie?? I Ty chyba robiles to na pompie boscha??
    Nie żebym się tutaj znał w temacie jak niewiadomo co, ale coś mnie tu nurtuje ,,, chodzi mi tak po chłopsku o jedną sprawę::: diesel to silnik o zapłonie samoczynnym bez regulacji składu mieszanki proporcji paliwo-powietrze, po prostu ile sobie pociągnie powietrza lub pomoże mu w tym turbo tyle go ma co jest przeciwieństwem do silnika benzynowego ,gdzie tutaj jest ściśle określony skład proporcji mieszanki, i co za tym idzie : jeżeli zwiększymy dawkę paliwa w zakresie np 2000obr/min grzebiąc przy pompie wtryskowej to moim zdaniem dokładnie tyle samo co byśmy wcisneli pedał gazu o tyle samo- więc samochód będzie chciał o tyle szybciej jechać- no i wtedy znowu żeby jechać z tą prędkością co by samochód jechał przed grzebaniem przy pompie to musimy ująć gazu- więc koło się zamyka-jest tak samo. Wydaje mi się ,że nie da się zwiększyć dawki paliwa tak aby przy tych samych obrotach silnika samochód jechał z tą samą prędkością ale generował np o 10KM więcej, Coś mi tu nie pasuje, Większa dawka paliwa to jej dłuższy czas podawania przez pompę- a dłuższy czas podawania przez pompę to tak jakby dodać lekko więcej gazu pedałem. Proszę o rozpatrzenia tego tematu przez EXPERTÓW
    Chodzi tu bardziej o maksymalną dawkę którą podajemy. Po zwiększeniu jej poprostu podawane jest więcej paliwa przy pedale wciśniętym do końca niż standardowo. Co do reszty to oczywiście masz rację.
    AAAAaaa to już mi lepiej, że maxymalną dawkę idzie zwiększyć to wiem , granica jej się kończy gdy już więcej pompa nie może albo się silnik rozleci-dzięki za odpowiedź
    Co do dużo za wysokiej dawki, to możemy poznać po tym, że zatrzymanie silnika dźwignią na pompie idzie opornie a wręcz jest niemożliwe.
    Korzystając z tematu to interesuje mnie co tak wogóle powoduje podkręcenie dźwigni od tzw. ssania. Napewno zwiększenie prędkości obrotowej (czyli ilości podawanego paliwa) ale czy również wyprzedza wtrysk, jak nieraz można przeczytać? Jakoś nie wydaje mi się....
    tak po mojemu to nie wydaje mi się że kąt wtrysku jest przyspieszony, a to ze względu na to że bardzo niekorzystnie wpływa to na silnik gdy jest zimny, z tego powodu tak twierdzę bo sam ustawiam moment wtrysku przy swoim-metodą " o teraz jest dobrze- bo ma fajne osiągi " i jak za mocno przyspieszę pompę to silnik na zimnym wali że aż cała karoseria podskakuje, a logiczniej myśląc to w silniku z zapłonem samoczynnym ważny jest moment tłoka w takim miejscu żeby temperatura i ciśnienie w komorze spalania były jak najwyższe, a wyprzedzenie momentu wtrysku raczej mogło by to bardziej pogorszyć niż polepszyć. Dodam jeszcze do tematu ,że rozebrałem 1 pompę i nie znalazłem w niej elementu który by powodował zmianę położenia osi pompy względem tłokorozdzielacza , więc wnioskuję że " nie wyprzedza " bardziej na zimnym zapłonu
    ....................................................................................................
    A jeszcze coś , ten patent który powoduje zwiększenie obrotów na "ssaniu" to bardziej mi wyglądało na blokadę mechanizmu odśrodkowej regulacji obrotów który podtrzymuje wtedy wyższe obroty i płynnie je opuszcza proporcjonalnie z wzrostem temperatury

    wyglądało na blokadę mechanizmu odśrodkowej regulacji obrotów

    Jedno pytanie. Jeśli blokada w/w mechanizmu, to jak rozumieć jej działanie jeśli to jest płynna regulacja? Może czegoś nie kumam, ale jeśli blokuje czyli jest dwupozycyjne - zablokowane i odblokowane...
    Z tego co mi mowil pompiarz, to te sterowanie silownikiem dla silnika, gdy jest zimny jest powiazane z katem wtrysku...
    levis, napisz jakie masz spalanie i czy dotyczy to Lukasa czy Boscha. I jeszcze jedno. Do czego służy to ustrojstwo w pompie z którego idzie wąż do intercoolera?? To też jakaś regulacja dawki?? ale to chyba już zależna od doładowania??
    Obecnie moje spalanie nie jest miarodajne, bo czy normalnie czy na podkreconej pompie (bosch) spalanie i tak wynosi 11-12 litrow na miescie. Samochod stoi juz u pompiarza, bo prawdopodobnie pompa byla zle zregenerowana. Prawde mowiac, to ile CI bedzie palic zalezy od twojej stopy glownie. Mysle, ze przy normalnej jezdzie wzrosnie o 0.5-1L na 100km. Na trasie nie powinno byc duzej roznicy, jak sie nie bedzie czesto wyprzedzac. Natomiast jak sie bedzie ciagle deptac po gazie, to duzo paliwa nie bedzie sie przepalac i wtedy spalanie na bank pojdzie wyraznie w gore.
    2 sprawa, jak chcesz sie za to zabierac, to musisz miec wskaznik doladowania powietrza, zeby nie wychodzic po za 1.2 bara.
    Ten waz, odpowiedzialny, jest za pomiar doladowania przez pompe i w razie koniecznosci dostarczenia extra ropy, gdy cisnienie powietrza jest b.duze...

    Jedno pytanie. Jeśli blokada w/w mechanizmu, to jak rozumieć jej działanie jeśli to jest płynna regulacja? Może czegoś nie kumam, ale jeśli blokuje czyli jest dwupozycyjne - zablokowane i odblokowane... nie, nie ,nie -chodzi o to że ten patent regulacji obrotów to taki odśrodkowy wynalazek on ma takie skrzydełka odważnikowe które pod wpływem obrotów się odchylają lub przychylają zależy jak je ustawimy wstępnie, od ustawienia wstępnego jest właśnie śrubka na pompie ( tyłu) a jak linka pomocy rozruchu zimnego silnika się naciągnie to dokładnie tak jak by podkręcić śrubkę wolnych obrotów, zauważ że diesel sam reguluje sobie wolne obroty co w silnikach benzynowych gażnikowych bez elektroniki jest nie możliwe, w dieslu jest tak ,że jak silnik napotka jakieś niewielkie obciążenie np spowodowane włączeniem jakiegoś silnego odbiornika elektrycznego typu wentylator chłodnicy to obroty na moment lekko spadną ale regulator odśrodkowy zara będzie się starał je przywrócić do normy- oczywiście zapas tej regulacji jest bardzo niewielki,
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.