ďťż
chomiki
jaki regulator do tego alternatora LRA 471- 12V/55A
Regulacja dawki Lukas Roto Diesel 1.8td
Niesprawny potencjometr od regulacji kierunku nawiewu
Pare pytań odnośnie regulacji silnika
zawór regulacyjny biegu jałowego
Regulacja składu mieszanki XU52C
regulator obrotów w 405 1.6 monowtrysk
Regulacja dawki paliwa, monowtrysk 1,4
Regulacja gaźnika (kopci mi z wydechu)
lamki regulacji nawiewu itd.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kasia-art.htw.pl

  • chomiki

    Witam,
    Wydaje mi się że w moim silniku słychać zawory, więc mam pytanko jak je wyregulować?
    Robił to ktoś kiedyś? Jeśli tak to proszę o opis. Kiedyś regulowałem zawory w 126p więc może i tu dam radę Z tego co wiem reguluje się płytkami? Czy można je bez problemu dokupić itp. każda informacja będzie przydatna, pozdrawiam


    Powiem szczerze. Jesli nie wiesz jak to zrobic, to lepiej sie nei tykaj.
    Jesli juz naprawde chcesz wiedziec to:

    1. Mierzysz szczelinomierzem luz miedzy walkiem (gdy krzywka skierowana do gory) a szklanka (wydech -ssacy-ssacy-wydech-wydech-ssacy-ssacy-wydech).
    2. zapisujesz sobie
    3. porownujesz z wartosciami kontrolnymi (0.2 ssacy 0.4 wydech) i obliczasz roznice (o ile grubsza/ciensza plytke musisz zamontowac)
    4. demontujesz walek rozrzadu (kolo pasowe mozesz podwiesic razem z zacisnietym opaska paskiem rozrzadu) -nie musisz rozbierac calego rozrzadu.
    5. wyjmujesz szklanki i plytki i z wartosci z pkt 3 dobierasz nowe plytki (kupujesz w sklepie ok 5zl sztuka z tego co pamietam). Jesli stara plytka do ktoregos zaworu pasuje, to oczywiscie mozesz jej uzyc.
    6. zakladasz plytki i szklanki
    7. zakladasz walek dokrecajac odpowiednim momentem sruby na mostkach uzywajac jednoczesnie kleju do gwintow odpornego na olej. (dodatkowow jesli nie byl wymieniany, to simmering na walek od strony rozrzadu (corteco ok 20zl)
    8. zakladasz kolo pasowe
    9. zakladasz pokrywe zaworow na nowa uszczelke wysmarowana uprzednio swiezym olejem.
    10. cieszysz sie wyregulowanymi zaworami przez kolejne 15kkm.
    no rzeczywiście nie wygląda to za ciekawie... hehe, ciekawe ile mechanior za takie coś weźmie... a może jakiś klubowicz z okolic pomógł by mi to zrobić? bo ja bardzo nie ufam mechanikom zawiodłem się już tyle razy na nich że masakra... ale z tego co widzę samo sprawdzenie czy są ok nie jest trudne... wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i zmierzyć?

    , ciekawe ile mechanior za takie coś weźmie
    ok 150 zł



    wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i zmierzyć?

    tak, przepychajac co jakis czas samochod, aby walek sie obrocil.

    tak, przepychajac co jakis czas samochod, aby walek sie obrocil.
    zasadniczo to najłatwiej postawic na luzie i krecic za śrube na wale od dołu...
    jeśli luzy będą nie takie to zrobię to sam nie takie rzeczy człowiek robił zawsze musi być ten pierwszy raz

    Mi sie nie chce schylac -wrzucam 5 i ciagne za pas miedzy reflektorami

    nawet warsztatu u ojca w pracy by mi chyba zbrakło na takie ciąganie
    No i jak zwykle mechanik dał i mnie wkurw.... nieźle. Dałem do wymiany rozrządu, napinacza, pompy wody, pasków klinowych, regulacji zaworów i wymiany uszczelniaczy.

    Mechanik nie wyregulował mi zaworów bo stwierdził że ssące są oka, a na wydechowych 0,30 i nie ma sensu ruszać... A uszczelniaczy nie wymieni bo się martwi że mu zawór wpadnie do cylindra.

    Miałem dziś chwilę czasu i sprawdziłem te zawory jak kazał Banita, no i wyszło:

    0,20 0,20 0,25 0,30 0,25 0,20 0,25 0,30
    w s s w w s s w

    Więc nie jest różowo

    Sprawdzałem to tak (bo może jakiś błąd?)
    Jak krzywka była skierowana do góry (w stronę maski) to wtedy mierzyłem. Szczelinę między szklanką a krzywką.
    Dodatkowo zobaczyłem że w 2 miejscach mam wytarty blok przez krzywkę. Poniżej foto:



    Wygląda to na świeże, ale na krzywkach żadnego znaku nie ma, no i wałek nie ma luzów raczej. Szarpałem go trochę ale nie drgnął - może to pozostałość po wcześniejszej awarii?

    I jeszcze jedno pytanko, zawory stukają jak są za ciasne czy za luźne?

    Chyba się za to sam wezmę bo mam dość ala fachowców...

    Mam nadzieję że mi ktoś pomoże
    Moze to sie wydac glupie, ale mojej siostrze zaczely stukac zawory w fordzie probe 2.0 jak byl za niski poziom oleju...
    levis, bo może miała hydrauliczne zawory. A wracając do mojego tematu. Pomoże mi ktoś

    10. cieszysz sie wyregulowanymi zaworami przez kolejne 15kkm.

    o w morde, a ja nigdy tego nie ruszałem, od kiedy pug jest w rodzinie czyli prawie 100 tyś km... one dadza jakoś o sobie znać ? może sie coś stać ?
    gik, auto może być słabsze, silnik może nierówno chodzić, może być głośniejszy, no i jak długo tam nie zaglądałeś to wałek może być już wytarty, szklanki wybite itp. Czekam dalej na odpowiedź kogoś doświadczonego....
    saqul, zawsze mówileś ze mechanicy partacze i czas zmienic:) Czas zmiany przyszedł tez na Twojego mechanika:D
    Młody, w swoim życiu nie trafiłem jeszcze na dobrego mechanika, albo mam pecha labo wszyscy tak odpier....
    saqul, nikt nie jest idealny. Mójego znam juz dlugo i zawsze jest rozmowa przed zabraniem sie za cos. jeszcze sie nie zdarzylo by mi odmówił a nawet jak cos jest nie tak(a nie mowie ze tak nie bylo) to jechałem ładnie poprawial i nie było problemu:) A czasem tez mu dupe natrułem by było po mojemu....
    Sprawa regulacji zworów w pugu 405 jest w zasadzie prosta jak ma sie nowe / inne/ płytki regulujące na wymianę, bo polega na pomiarze obecnego luzu i istniejącej płytki dodaniu tych gubości i odjęciu luzu wymaganego czyli dla ssących 0,20 a dla wydechowych 0,40, pomiar dokonuje sie na złożonej głowicy wraz z wałkiem rozrzadu a po wymienia płytej składa się ponownie wałek i ponownie mierzy luzy i po naprawie mają być na zimno 0,20 i 0,40 . Nadmierny luz zaworowy powoduje głośna prace połączenia krzywka - zawór. Za mały luz powoduje wypalanie się przylgni zworu/ grzybka/w gnieżdzie. Następuje rozszczelnienie zaworu i gniazda. Wymiana uszczelnienie trzonu zaworowego bez zdjecia głowicy jest pracochłonna ale wykonalna przy pomocy odpowiednich narzedzii i odrobinie wiedzy na temat pracy silnika. Te widoczne slady moga pochodzić z poprzednich awarii lub sa zrobione prze mechanika który próbował coś kombinowac z wałkiem . Próby poruszenia wałka rozrzadu podpartego zaworami nic nie dadza luzu nie wyczujesz. Napisz co jeszcze chcesz wiedzieć .
    erni25, dzięki za odpowiedź. Nie wiesz może gdzie można kupić płytki?
    Planuję zrobić to tak:
    1. odkręcić pokrywę zaworów
    2. odkręcić koło pasowe, wcześniej przymocowując je opaskami z paskiem.
    3. odkręcić wałek
    4. wyjąć szklanki - one chyba luźno wychodzą?
    5. włożyć odpowiednie płytki
    6. skręcić wszystko do kupy tylko nie wiem jak z dokręceniem wałka - muszę mieć klucz dynamometryczny czy dam radę bez?
    Tu masz schemat złozenia zaworu:



    I moja rada : ustaw rozrzad na bolce 10mm , zabezpiecz koło rozrządu przy wałku przed odkreceniem aby nic nie przestawić. wałek powinno sie przykręcić po ponownym włożeniu z siłą rzędu 5Nm
    Podkładki regulacyjne o symbolach 090646 do 090720 sa od 1.65 do 4 mm grubosci i sa bardzo drogie , najlepiej kupić gdzieś na szrocie lub u mechaników.
    erni25, pisałeś że mechanik coś mógł kombinować i stąd te ślady na bloku, co mógł zrobić? chyba były by jakieś ślady na krzywce?
    Takie slady powstają jak mechanik próbuje wymieniać uszczelniacze nie mając o tym zielonego pojęcia / podważanie/. Na krzywce nic nie będzie - utwardzona.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.