ďťż
chomiki
Nowe świece, filtry, plyny a on nie chce zapalic :( (1,9 TD)
Chce sprowadzić auto.Kto wie coś o nowych zasadach
1,9 GRI dochodzi do 4500 obr i dalej nie chce
1.8 td żeby odpalił trzeba dodac gazu POMÓŻCIE!!!
nie chce odpalać 405 GL 1,6b
nie chce zapalic (2.0 sri+lpg sekwencja)
Jak ustawić aby odpalić jak jest zimny silnik zanikanie iskr
chce kupic PC za ok 1800
1.9, wielowtrysk nie chce odpalać na PB
Jak odpalic samochod bez kluczyka?? BARDZO PILNE!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cyklista.xlx.pl

  • chomiki

    Jestem tu nowy wiec Witam wszystkich

    A wiec tak problem polega na tym ze samochód nie chce odpalić.
    Konkretnie jest to samochód Pug 405 rocznik 92. 80,00kw. Oczywiście benzyna.

    W samochodzie dziś wymieniłem świece na nowe, kable na nowe. Iskra jest słychać jak pracuje pompa. Na tyle co się znam wszystko jest OK...

    Samochód przy kręceniu rozrusznikiem zachowuje sie jak by chciał a nie mógł... odpalić. Na popych nie próbowałem bo to nie jest polskie auto i powinno palić na dotyk.

    Kiedyś miałem podobny przypadek jak zabrakło mi paliwa i wlałem z kanistra to tez przy chyba 15 minutach kręcenia załapał.

    PS.

    Oczywiście paliwo w baku jest

    Za wszelką pomoc bardzo dziekuje


    Spróbuj odłączyć wężyk od listwy wtryskowej i zobacz czy paliwo leci......

    Może małe ciśnienie paliwa na wtryskach masz

    Gaz masz ??
    Nie gazu nie ma tylko benzyna
    Może najpierw sprawdź kody usterek, a dopiero po tym coś wywnioskujemy i podpowiemy jak naprawić poczytaj ten temat, zrób sprawdzenie a potom napisz co ci wyszło:
    http://www.forum.peugeot4...opic.php?t=2978



    80,00kw 1,9 co to za motor bo z deka zgupłem
    Z tego co jest napisane w portalu wnioskuje, że DDZ lub D2H.
    http://www.forum.peugeot4....php?danetech=1
    Za dużo Wam nie powiem bo jestem od niedawna posiadaczem tego cuda i pierwszy raz mam z nim większy problem.

    Ale zrobiłem przed chwila zdjęcia bo chciałem sprawdzic kody błedow... ale mam problem nie ma wtyczki takiej jak jest opisana na forum.

    Wklejam zdjecia moze po nich łatwiej rozpoznacie cokolwiek

    http://www.fotosik.pl/pok...2965be9372.html
    http://www.fotosik.pl/pok...0543200c9a.html
    monowtrysk... jak masz paliwo i iskre to jeszcze bym wczesniej sprawdzil kompresje.. moze pasek przeskoczyl.... i wez odkrec kape monowtrysku<gaznika> i sprawdz czy paliwo docodzi...
    szymekpb, Kolego a nie pomyliłeś kolejności kabli zapłonowych??Przed wymianą było ok??

    szymekpb, Kolego a nie pomyliłeś kolejności kabli zapłonowych??Przed wymianą było ok??

    Właśnie przed momentem o tym pomyślałem.Ale mysle ze sa tak jak były chociaż
    reki sobie za to uciąć nie dam ponieważ wyciągałem je 3 razy bo w sklepie z częściami do pugow był taki mądry sprzedawca ze 3 razy dał mi podobne ale nie takie same a ja głupi wyciągałem i oddawałem spowrotem
    to jest typ DDZ a ta kostka to jest kostka pod kompa tylko że inne pugi mają 2 piny w zielonej kostce a Ty masz w tej kostce 3 przewody i to jest kostka diagnostyczna
    Jeżeli to DDZ to to NIE JEST kostka diagnostyczna, i DDZ takowej NIE MA.
    A wiec tak panowie.
    Od wieków miałem zepsutego krokowca i dziś pomyślałem sobie ze go podłącze i tez tak zrobiłem. Silnik odpalił granica obrotów była miedzy 2/3 tysiące i tak skakał sobie jak bym mu gazu dodawał. Po odłączeniu krokowca (samochód cały czas odpalony) silnik tak jakby się dusił strzeliło kilka razy coś lekko z rury. I jeszcze jedno był taki dziwny zapach w kabinie jak bym miał zbuka pod siedzeniem...

    Czyli wasz przypuszczenia odpadają ze nie dostaje paliwa , nie ma iskry ,zle połaczone kable oraz ze pasek się przesunął

    Tu pytanie do Was co moze byc nie tak???
    I czy po podłaczeniu nowego krokowca bedzie trzeba zmieniać cos przy kompie bo kiedys cos takiego mi sie obiło o uszy
    Pierwsze to wymień krokowca. Po odłączeniu krokowca silnik będzie się dusił , skakał itp. na wolnych obrotach.

    szymekpb - po pierwsze podaj dokładnie jaki to silnik i jaki wtrysk, wtrysk możesz sprawdzić wyjmując komputer z puszki, na nim jest nalepka.
    Po drugie - krokowiec lub elektrozawór biegu jałowego MUSI BYĆ, bo inaczej nie masz żadnego sterowania jałowymi obrotami, komputer z miejsca pracuje na błędach i masz do spalanie, i stąd smród zgniłych jaj, bo na kacie osadza się siarka i jej wypalanie daje własnie ten smród. Mało tego - przy takim objawie następuje bardzo szybkie niszczenie układu wydechowego, bo powstaje kwas siarkowy żrący cały układ wydechowy.
    Po trzecie - jeżeli miałeś jakieś problemy i komputer pracował na błędach, to trzeba go zresetować, bo same błędy nie znikną po wymianie i dalej praca silnika będzie niepoprawna.
    tak wygląda moj krokowiec
    http://www.fotosik.pl/pok...02e60ff583.html

    Piszecie mi ze bez silniczka sa takie obiawy. Tylko niech mi ktos wyjasni dlaczego przez prawie 2 lata jezdziłem bez nigo i było wszysko ok. Obroty zawsze samochod trzymał na tysiacu

    Kurcze w tamtym roku planowałem kupno ale cena nowego 200+ mnie przeraza /
    No to tak:
    1) to nie jest krokowiec, tylko elektrozawór biegu jałowego
    2) chodziło, bo po jego padnięciu, czy odłączeniu komputer przestawił się w tryb awaryjny i pracował na ustawieniach standardowych, ale przez to na pewno miałeś zwiększone zużycie paliwa i nie tyle mocy ile powinien
    3) Po powtórnym podłączeniu zawór nie pracuje tak jak powinien, ponieważ dostaje błędne sygnały z komputera
    4) spróbuj zresetowac kompa (jestem prawie pewien że to Feniks 1B) przez odłączenie akumulatora na minimum 10 minut, po powtórnym podłączeniu odpal i zobacz co się bedzie działo wtedy.
    5) na jakiej podstawie uważasz, że ten elektrozawór jest uszkodzony?
    hmmmmm powiem tak twierdze ze on jest zepsuty poniewasz kiedys silnik zaczął mi skakac obrotami i odłaczyłem to (to tej chwili byłem pewien ze to krokowiec) i wszystko było ok. Dlatego twierdze ze jest zepsuty.

    Czyli idę podłącze elektrozawór i odłączę aku na 30 min zobaczymy efekty
    I czy tak wygląda resetowanie kompa :O
    To że silnik zaczął skakać, to wcale nie jest jednoznaczny objaw uszkodzenia tego zaworu, mogą być dziesiątki innych przyczyn, po odłączeniu, komputer wykrył jego brak, przeszedł w tryb awaryjny(ustawień standardowych) i zniwelował problem. A przyczyna może leżeć w potencjometrze przepustnicy, czujniku ciśnienia bezwzględnego (i tu bym najpierw szukal, a szczególnie wymienił gumowy przewód), nieszczelności przewodów powietrznych, czujniku temperatury powietrza na kolektorze wtryskowym itd, itp. Ten zawór praktycznie się nie psuje. Wielu ludzi przy nim grzebie zupełnie niepotrzebnie. Co innego gdyby to rzeczywiście był krokowiec, ale to NIE JEST krokowiec tylko elektrozawór.
    W przypadku tego modelu silnika i kompa tak wygląda resetowanie - odlączenie od zasilania na minimum 10 minut.
    wyjmij ten zawor, umyj go wyczysc, zamlntuj ponownie, podlacz go, potem na zupelnie zimnym silniku odlacz kleme - z aku na powiedzmy pol godziny, pidlacz kleme i odpal auto, bez dotykania gazu itd, niech na wolnych obrotach chodzi az do zalaczenia wentylatotow chlodnicy, potem zrob jazde probna z jakies pol godz z roznymi predkosciami i obrotami silnika, i powinno wszystko wrocic do normy,,,
    Ja odnoszę wrażenie że kolega ma sondę padniętą, lub właśnie nieszczelności w układzie ssącym, dlatego komputer tak steruje zaworem a nie inaczej
    Jak pisałem, ja bym zaczął od zaworu cisnienia bezwzględnego i przewodu gumowego od niego, przewód można wymienić od razu w ciemno i dobrze umocować opaskami, żeby nie puszczał fałszywego powietrza, to cholerstwo od razu daje efekt w postaci falowania obrotów.
    ok klemy odłączone za 20min będę wiedzieć więcej.

    Co do kompa jest na nim napisane 18280 SOLEX B05
    Jak odpalisz, się nagrzeje, a dalej będzie świrować, poruszaj przewodem gumowym, który idzie od podstawy wtrysku pod przedni pas, nad chłodnicą, wężyk o średnicy ok 1cm.
    powyginaj go na rożne sposoby i obserwuj obroty, jak się da to nasłuchaj, czy gdzieś przy nim nie świszcze powietrze.
    no i jak wył tak wyje...

    Przewodami ruszałem wszystkimi.

    Niech mi ktos powie co i gdzie jest zawor cisnienia bezwzględnego. Wiem glupie pytania ale nigdy sam nie robiłem czegos takiego
    Pisałem - w przednim pasie, nad chłodnicą, mniej więcej na wysokości zamka maski

    I jeszcze jedno - pierwsze od czego powinieneś zacząć, jesli zamierzasz sam grzebać, to ściągnięcie odpowiedniej literatury i danych i zapoznanie się dogłębne z nią.
    W downloadzie są odpowiednie pozycje.
    nad chłodnica mam tylko 2 linki do regulacji lamp i jedna do maski nic poza tym ..
    Coraz bardziej mam wrażenie ze jeżdżę składakiem...

    jak wchodze w download mam tylko to

    Parse error: syntax error, unexpected '>' in /home/peugeot4/public_html/forum/pafiledb/includes/main.php on line 56
    zrób porządne zdjęcie tego co pod maską
    Tak to wygląda i jest umieszczone na blaszce przykręconej do pasa przedniego nad chłodnicą, poszukaj może gdzieś wisi swobodnie
    http://www.allegro.pl/ite...xer_expert.html
    chyba znalazłem rozwiązanie :p tylko proszę się nie śmiać

    A wiec tak dziś sprawdziłem każdy przewód i nie było efektów.
    Az w końcu przy odpalonym silniku zacząłem się bawić kablami od świec i tu się zszokowałem. Odłączyłem jeden kabel silnik pracował idealnie podłączyłem go i odłączyłem drugi kabel i tu o moje zdziwienie nic sie nie stało tak jak by wcale nie działała.
    Efekt końcowy chyba pomyliłem kable na świecach bo co by mogło być innego jak wszystko wygląda dobrze i na moje oko działa.
    Ale kablami się zajmę jutro bo dziś już mi sie słońce schowało
    idealnie...? na odłączonym przewodzie WN lub pomylonym ?????????
    hmmmmmmmmmmmmm....
    kapuchy, jak widac jeszcze mało wiesz
    no na to wychodzi
    a może pugi lepiej chodza na dwóch garkach ??? Od razu rano sprawdzę
    hehe sie nabijajcie panowie nabijajcie

    A chodziło mi o to ze po odłaczeniu jednej swiecy poprostu nie skakały obroty tylko było na tysiacu
    Ciekawa sytuacja człowiek się uczy całe zycie
    Bo tak faktycznie to możesz nie mieć prądu na jednym przewodzie ale jak pomyliłeś przewody to jak to możliwe
    tak jak pisał kapuchy, na dwa gary pracował
    Mozliwe że tak chyba taż rano sprawdze jak zagada mój jak mu zmienie kolejność a tak z ciekawości a co mi tam
    szymek - nie zacinaj się, ale jakieś bajki piszesz, raz, że od dłuższego czasu samochód jeździ bez regulatora beigu jałowego, dwa, że silnik lepiej chodzi na maks 3 garach, a jeszcze bardziej prawdopodobne że dwóch, bo jeśli pomyliłeś kable, to dwa musiały nie palić, świece podobno wymieniłeś, to raczej nie z powodu uwalonej świecy.
    Ja bym naprawde bardzo chciał posłuchac jak to Twoje auto chodzi . Bo to jakiś ewenement.
    kapuchy, wiec tak samochód chodził bez regulatora biegu już długo.
    Druga rzecz ja nie napisałem ze chodzi lepiej przy odłączonej jednej świecy porostu po tym poznałem ze mogłem pomylić kolejność kabli.
    I nie pisze bajek bo jak bym miał je pisać to oddał bym samochód do mechanika a jednak chce robić przy nim osobiście. Nie mów ze ty od początku wiedziałeś co i jak z samochodami
    Pewnie, że nie wiedziałem, ale raz - słuchałem tego co mądrzy ludzie mówią, dwa - łykałem całą literaturę jaką dorwałem, Trzy - zaczynałem nie od samochodu, tylko motoroweru marki Romet i nie od jezdżenia, tylko rozebrania na czynniki pierwsze i poskładanie do kupy i dopiero jeżdżenie .
    To, ze silnik u Ciebie na trzech garach trzyma 1000 to nic nie znaczy, a tak w ogóle poprawne wolne oscylują w granicach 850.
    Sam fakt, że długo jeździłeś bez regulatora wolnych mógł spowodować dużo poważniejsze uszkodzenie silnika ze względu na zły skład mieszanki.
    Nie potrafisz jeszcze za bardzo słuchać "gadania" silnika bo od razu byś wyłapał że coś nie tak, poszukaj znajomego, lub zaznajom się z jakims sensownym mechanikiem, niech Ci na początku podpowiada, pokazuje. I korzystaj z literatury. Przez "macanie" możesz więcej zepsuć niż naprawić.
    no niestetu ale kapuchy ma wiele racji,,, na cewce lub kopulce aparatu zaplonowego (nie wiem co tam masz u siebie) sa cyferki oznczajace kolejnosc podlaczenia przewodow, sprawdz to i podlacz prawidlowo, przyjmujac ze 1 cylindrem jest ten od strony pasazera czyli od strony rozrzadu....potem podlacz wyczyszczony zawor biegu jalowego, zrob reset kompa ,sprawdz podlaczenie wszystkich waznych czujnikow, (moga byc np przewody przetarte) tj, czujnik temperatury silnika, czujnik iat, map, lub przeplywke zaleznie co masz, sonde lambda....i dalej patrz co sie dzieje...
    A wiec tak panowie auto pali "dobrze" tak jak wcześniej. Przyczyna była taka ze pomyliłem kable. Dzięki kapuchy, mam już dobrze podłączone

    Ale obroty trzymają trochę więcej niż tysiąc obrotów. Przy odłączonym elektrozaworze. Jak go podłącze obroty 2tys+. Czyli jak dla mnie winna stoi w nim. Chyba ze ktos ma inne pomysły.

    I dziękuje za dotychczasowa pomoc
    W downloadzie jest instrukcja do tego trysku i jego elementów, łącznie z elektrozaworem, ściągnij, tam jest podana cała diagnostyka, jak to wszystko posprawdzać za pomocą miernika. Co prawda po angielsku, ale dużo rysunków. Jakbyś nie wiedział co i jak to pisz, podpowiem.

    W downloadzie jest instrukcja do tego trysku i jego elementów, łącznie z elektrozaworem, ściągnij, tam jest podana cała diagnostyka, jak to wszystko posprawdzać za pomocą miernika. Co prawda po angielsku, ale dużo rysunków. Jakbyś nie wiedział co i jak to pisz, podpowiem.

    Tylko że download od jakiegoś czasu nie działa:

    Parse error: syntax error, unexpected '>' in /home/peugeot4/public_html/forum/pafiledb/includes/main.php on line 56
    Właśnie downloadzik nie chodzi...
    o...
    szymek daj maila to Ci wyśle. Jeszcze powinien mieć skana, bo to ja wsadzalem

    albo nie, wrzuce na przeklej, i podam linka niech se sciagnie kazdy kto zainteresowany

    Tutaj jest spakowana ta instrukcja
    http://www.przeklej.pl/pl...ip-0018hc7se0it
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.