ďťż
chomiki
Nagrzewające się radio ponad normę
Czyszczenie chlodnicy / nagrzewnicy
Nagrzewnica BEHR a VALEO
Wymiana nagrzewnicy-pomocy!
Brak ogrzewania...nagrzewnica?
ginące ciepło z nagrzewnicy
Nagrzewnica - wymiana
Cieknąca nagrzewnica
Wymiary nagrzewnicy
Cała prawda o dojeżdżaniu na biegu do skrzyżowania
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nowepliki.pev.pl

  • chomiki

    Wziąłem się dziś na wymianę nagrzewnicy, rozbierałem wcześniej mi16 więc byłem na to psychicznie i fizycznie przygotowany, wiedziałem że trzeba opuścić kolumnę kierownicy i poluzować deskę rozdzielczą, ale okazało się coś gorszego Muszę wyciągać całą deskę na zewnątrz auta . Problem pojawił się w sposobie mocowania podpory kolumny kierowniczej. Na poniższej fotce widać podporę kolumny z Mi16:


    Jest ona dobrze zrobiona, ponieważ ma zanitowane śruby od strony kabiny pasażerskiej i odkręca się ją od strony silnika.

    A u mnie, jest odwrotnie!!! Czyli trzeba ją odkręcić od strony kabiny, a nie ma dojścia i trzeba wyciągnąć całą deskę na zewnątrz auta. Powiedzcie mi że to nieprawda


    Nie ma takiej potrzeby aby wywalać całą deskę z samochodu. Po prostu wystarczy ją odsunąć po prawej stronie i można wyjąć nagrzewnice do góry przy pomocy kolegi. A i podpory kolumny nie trzeba też wywalać , wystarczy odkręcić od niej kolumnę , cztery śruby M8. na klucz 13.
    Jakkow, czyli rozumiem że trzeba odchylić deskę i od strony schowka i podnieść do góry tak by nagrzewnica pod kątem wylazła mijając podporę kolumny? I odkręcić tylko samą kolumnę?? Bo z tego co pamiętam cały zespół w którym jest nagrzewnica przymocowany jest osobno do kabiny, tz. nie przymocowany jest do deski - czy źle pamiętam?
    Deskę trzeba odkrecić od strony komory silnika / trzy xM6 nakrętka/ i po odkreceniu kolumny od podstawy/ przyjmuję , ze konsolę wyjęto juz / całą deskę opuscić nisko ale w prawej strone odciągnać ją do fotela, wtedy jest dostep dp nagrzewnicy i nie potrzeba wywalać całej nagrzewnicy a tylko odkręcić te plastikowe rury zasilajace a następnie dwa blachowktety które trzymają chłodniczkę w nagrzewnicy i można ją wyciągac. Nagrzewnica jest przez konsolę przykrecona do deski. A wymiana całej nagrzewnicy to koniecznosc odkrecenia od nadwozia od strony silnika / jedena srubka w kabinie z trudnum dostepem miedzy grodzią a nagrzewnicą.


    Jakkow, trochę nie kapuję.
    Nagrzewnica to nagrzewnica, czyli ta chłodniczka mała
    A włożona jest w cały zespół odpowiadający za wentylację / klimatyzację wnętrza. I z tego co rozumiem, ten "zespół" przymocowany jest do deski.
    Co masz na myśli pisząc konsola?

    I z tego co rozumiem, ten "zespół" przymocowany jest do deski.
    Jeśli chodzi o ten plastykowy system wentylacji w którym się między innymi znajduje nagrzewnica jest przykręcony do grodzi między kabiną a komorą silnika i odkręcany od strony silnika.Tylko elementy kinsoli środkowej są przykręcone do niego(ramka wokół nawiewu,obudowa radia).

    hmm, a mnie sie wydawalo, ze nagrzewnica jest po stronie pasazera...
    levis, no ja zwykle prowadzę więc po mojej Zobacz:

    Pierwsza sprawa to co chcemy wyjąc?
    1.Samą nagrzewnicę zwaną chłodniczką ?
    2.Całe urządzenie układu przewietrzania i ogrzewania?
    Konsola to to gdzie jest zamontowane radio, więc podaj co chcesz wyjąc a podam krok po kroku. Podaj tez rocznik bo to ważne. A nagrzewnica jest po samym środku pojazdu.

    A nagrzewnica jest po samym środku pojazdu.
    Dokładnie tak.Ale wyciągnąć się ją da tylko od strony kierowcy
    Albo jak chcemy, po wyjęciu całego urzadzenia z samochodu.

    .A i rurki doprowadzające są aluminiowe a nie jak piszesz plastikowe są 2 wersje, alu i plastik

    Wiec podaje :Od strony komory silnika odkręć trzy M 6 nakrętki deski rozdzielczej oraz dwie dmuchawy i dwie całej nagrzewnicy, w kabinie żeby było łatwiej wymontuj radio, tam pod nim i w popiołce są śruby do odkręcenia, na boczkach zdjąć osłony i tam jest po jednej śrubie z każdej strony, zdjać kierownicę i jej obudowę , odkręcić wajche do otwierania machy- jedna śruba, odłączyć kostki od panelu przekazników i bezpieczników, odkręcić włączniki wycieraków i kierunku, odkręcić kolumnę od podstawy, odkręć do końca konsole z regulatorami, oczywiście aby wyjąć konsolę trzeba zdjac obudowe tunelu oraz odkrecic po jednej śrubie osłonki przedłuzające obudowe tunelu do przodu, i cofnąć wtedy deską do tyłu , masz dostep do urządzenia z nagrzewnica , od strony kabiny jeszcze trzeba odkręcić srubę 2 szt od uszczelniacza przewodów do nagrzewniczki, jak juz cofniesz belkę to z prawej strony za urządzeniem od strony przegrody odkręć srubokrętem krzyżakowym / poluzuj wkret / i pociągnij urządzenie do środka i wtedy odkręć przewody albo plastikowe do 1990 roku albo aluminiowe póżniejszy model i następnie mogą ale nie musza być dwa po przekątnej wkręty trzymające nagrzewniczkę w urządzeniu , wyjąc nagrzewniczkę i wymienić ale tu jest mały problem do wymiany potrzebna jest taka sama nagrzewniczka na przykład jak masz IPRA to ma być IPRA, a jak Valeo to Valeo a jak BEHR to pasi do Valeo, nagrzewnica do IPRA ma inne przewody te plastikowe lub aluminiowe oraz koniecznie trzeba zmienić oringi na połączeniu nagrzewniczka i przewody, montzrz w odwrotnej kolejności. To chyba wszystko .
    Tylko jeszcze jeden mały problem, ja mam klimatyzację, a to chyba coś zmienia?? bo idą przewody do chłodniczki tej górnej
    Dokładnie sporo zmienia , to w takim razie która chłodniczke zmianić chcesz?
    Jakkow, już zmieniłem nagrzewnicę od ogrzewania, dałem sobie spokój z czyszczeniem nagrzewnicy od klimatyzacji, bo prawdopodobnie trzeba by wyciągać całą deskę i nagrzewnicę, dobrze chyba myślę co?

    Co mnie zadziwiło to że nie było praktycznie syfu w nagrzewnicy ogrzewania, a nie mam filtra kabinowego. Więc są 2 wyjścia - albo cały syf siedzi na nagrzewnicy od klimy, albo nie ma syfu...

    A tak to wygląda na dzień dzisiejszy mam nadzieję że jutro to skręcę do kupy.





    Ok zakończyłem walkę z nagrzewnicą złożyłem wszystko do kupy. I o dziwo nie została mi żadna śrubka hehe.
    Tylko jest mały problemik, nie miałem nowych uszczelnień pomiędzy nagrzewnicą a rurkami i trochę przecieka , no ale to już pikuś kupię nowe i będzie git.
    Może zna ktoś zamienniki bo w serwisie te oringi kosztują ok. 15zł, nr kat 0000646254
    To trochę przesada....

    Nie życzę tej roboty nikomu....
    Nie ma zamienników , można dać dodatkowo dobry silikon i trzyma.
    o w morde jaki rozpierdul, nie wiem czy by mi sie chciało cały dzien roboty w pozycji pół zgiętej, podziwiam
    gik, w moim przypadku 2 dni, a co do tego czy mi się chciało - oczywiście że nie, ale wyobraź sobie zimę bez ogrzewania...
    Czy po d pokrętłem ciepło/zimno powinno być kółko takie jak pod pokrętłem do intensywności nawiewu?? U mnie nie ma i może dla tego nie grzeje tak jak powinien. To moja 2-ga 405 wcześniej miałem GLD teraz SRDT. we wcześniejszym nie miałem problemów więc się nie brałęm do rozkręcania.
    Gregorian1, nie rozumiem pytania...

    albo cały syf siedzi na nagrzewnicy od klimy
    Dokładnie, ale można to wyczyścić za pomocą wężyka igielitowego i odkurzacza ,tylko trzeba dmuchawę wyjąć i przez jej otwór wprowadzić wężyk (taki mały odkurzacz)
    saqul wyjaśnij mi dlaczego rozebrałeś pół auta żeby wyjąć nagrzewnicę przecież ją się wyjmuje od strony kierowcy po zdjęciu osłony bocznej konsoli (koło prawej nogi) a przewody odkręcić można długim kluczem przez otwór po zdemontowaniu radia, przewody odkręcone cofasz do komory silnika, odkręcasz śrubki mocujące chłodniczkę do obudowy i wyciągasz całą w kierunku drzwi kierowcy nie rozumiem co ci zajęło dwa dni ja wymieniałem to w dwie godziny, co prawda ja mam po FL, ale nie sądzę żeby to się aż tak różniło
    Przed FL tak nie wykręcisz , no chyba , że zdejmiesz podsawę pedałów.
    Nie miałem więc się nie spieram, ale przy okazji jakiegoś zlotu przyjrzę się temu tematowi, bo trochę mi się śmieszne wydaje taka rozbiórka do wymiany nagrzewnicy
    Obudowa jest dużo wyżej niż po FL.
    Chciałbym by było tak różowo, ale niestety nie jest - nagrzewnica nie zapiera o pedały tylko o kolumnę kierownicy oraz o kawałek deski...
    A wystarczyło by 2cm niżej dać i wymiana w 15 minut, powiesił bym za jaja konstruktora który to wymyślił...

    Gregorian1, nie rozumiem pytania... Z tym już sobie poradziłem. nie ma i być nie powinno. Mógłbyś napisać o ile to sprawdzałeś i wiesz jak dostać się do linki od klapki otwierającej ciepłe powietrze Odkręciłem panel z pokrętłami ale nie mogę wyjąć urządzenia żeby sprawdzić czy linka jest przyczepiona czy nie. jak wkładam rękę pod pokrętło od temperatury to nie wyczuwam tam żadnej linki tylko jakiś bolec, który się obraca wraz z pokrętłem

    saqul, Kolego jeżeli mozesz napisz jak mam się dostać do tej linki i skąd zacząć ?? nie mam fioletowego pojęcia jak to zrobić. Z tego co przeczytałem na forum to najprawdopodobniej nie otwiera Mi nagrzewnicy. Grzeje tylko lewa strona na szybę a środek i prawa strona zimne. Jak podkręcę wentylator to w ogóle prawie zimne wszędzie Q..a M.c
    Gregorian1, Nie pamiętam dobrze więc poprawcie mnie jak coś.
    Musisz odkręcić ten panel którym sterujesz Od spodu są 2 śrubki i musisz odczepić ten suwak od wewnetrznego / zewnętrznego obiegu, jak ściągniesz ten panel to będziesz miał drugi panel za którym są schowane linki - on jest przykręcony 4 śrubami są na wierzchu...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mandragora32.opx.pl
  • ďťż
    Wszelkie Prawa ZastrzeĹźone! chomiki Design by SZABLONY.maniak.pl.